Pięć lat po udanym wprowadzeniu na rynek pierwszego modelu Bolt EV, Chevrolet zaprezentował zaktualizowaną wersję, która wyglądała jak zupełnie nowa generacja.
Chevrolet sprzedał ponad 100 000 sztuk modelu Bolt EV w zaledwie pięć lat przed wprowadzeniem wersji z 2021 roku. Nawet jeśli nie była to nowa generacja, wprowadziła różnice, które uczyniły ją bardziej atrakcyjną. Najlepsze jest to, że cena została obniżona o około 15% w porównaniu do poprzednika. Dzięki temu ponownie wyprzedził Teslę, oferując najtańszy samochód elektryczny na rynku.
Kształt modelu Bolt EV z 2021 roku pozostał ten sam. Wyglądał jak mieszanka hatchbacka i minivana. Może i nie było to najlepsze rozwiązanie estetyczne, ale sprawdzało się dobrze dla marki z charakterystycznym logiem. Nowy model został wyposażony w LED-owe światła do jazdy dziennej oraz reflektory, podczas gdy jego poprzednik miał tylko tradycyjne żarówki. Nowy przedni pas miał czarną osłonę grilla z logo Chevroleta pośrodku.
Wnętrze modelu Bolt EV z 2021 roku charakteryzowało się prostym designem deski rozdzielczej, w której znajdował się 10,2-calowy wyświetlacz multimedialny umieszczony na środku. 8-calowy ekran TFT wypełniał panel wskaźników, zastępując analogowe zegary. Jako opcję Chevrolet zainstalował system bezpieczeństwa, który mierzył zmęczenie kierowcy i ostrzegał go, aby zatrzymał się na chwilę odpoczynku. To zrozumiałe, ponieważ samochód poruszał się w ciszy, pomieszczając aż pięciu pasażerów. Z tyłu kanapa o dzielonym rozkładzie 60/40 była przydatna do powiększenia bagażnika.
Pod maską Chevrolet postawił na ten sam system elektryczny co w poprzedniku. Silnik elektryczny o mocy 200 KM zasilany przez akumulator o pojemności 65 kWh zapewniał zasięg do 417 km na pełnym ładowaniu.
Chevrolet poszerzył swoją ofertę pojazdów elektrycznych, wprowadzając nowy całkowicie elektryczny model 2022 Bolt EUV oraz przeprojektowany model 2022 Bolt EV.
Nowe modele wyróżniają się unikalnym designem zewnętrznym, w tym proporcją przypominającą SUV-a dla Chevrolet Bolt EUV. Oba pojazdy napędzane są sprawdzoną technologią, która przyczyniła się do tego, że Bolt EV stał się pierwszym przystępnym cenowo, elektrycznym pojazdem o długim zasięgu w branży – oba modele są częścią planu General Motors, który zakłada wprowadzenie 30 nowych pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2025 roku.
„Chcemy, aby każdy miał możliwość jazdy elektrykiem, a nowy Bolt EUV i przeprojektowany Bolt EV są kluczowe w osiągnięciu tego celu,” powiedział prezydent GM, Mark Reuss. „Razem umożliwiają przeciętnym klientom bycie częścią naszej wizji zerowej ilości wypadków, zerowej emisji i zerowych korków.”
Chevrolet Bolt EV był pionierem w dostarczaniu większej liczby elektrycznych pojazdów dla kierowców. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2017 roku, globalna sprzedaż przekroczyła 100 000 sztuk, a model ten uzyskał jedne z najwyższych ocen satysfakcji i lojalności w branży. W Stanach Zjednoczonych trzy czwarte nabywców Bolt EV to nowi klienci GM.
„Nowy Bolt EUV to najlepsze cechy Bolt EV w pojeździe przypominającym SUV-a, oferującym więcej technologii i funkcji, co daje klientom więcej opcji i powodów do przejścia na elektryczność,” powiedział Steve Hill, wiceprezydent Chevrolet. „To szansa dla Chevroleta, aby skorzystać z sukcesu, jaki osiągnęliśmy z Bolt EV i przyciągnąć nowych klientów do rodziny Chevrole.”
Wraz z poszerzeniem gamy pojazdów elektrycznych marki, Bolt EUV będzie również pierwszym pojazdem Chevroleta oferującym system Super Cruise – pierwszy w branży prawdziwy system asystencji kierowcy na drogach ze wsparciem.
Chevrolet uczynił także ładowanie wygodniejszym dzięki nowemu przewodowi do ładowania Dual Level Charge Cord, który dla wielu klientów wyeliminuje potrzebę zakupu osobnej ładowarki do domu. Posiada wymienny wtyk, który umożliwia podłączenie do standardowego gniazdka 120-woltowego z trzema bolcami do ładowania na poziomie 1 oraz gniazdka 240-woltowego do ładowania na poziomie 2 z mocą do 7,2 kilowatów.
Nowy przewód Dual Level Charge Cord jest standardem w modelu Bolt EUV i dostępny w modelu Bolt EV. Aby uzyskać maksymalną prędkość ładowania na poziomie 2, obie wersje są teraz zdolne do ładowania o mocy 11 kW, ale wymagana jest odrębna aparatura do ładowania (nie wchodzi w skład zestawu).
Dodatkowo, Chevrolet pokryje standardowy koszt instalacji możliwości ładowania na poziomie 2 dla kwalifikujących się klientów, którzy zakupią lub wynajmą model 2022 Bolt EUV lub Bolt EV, pomagając jeszcze większej liczbie osób doświadczyć, jak łatwe jest życie z elektrycznością. Współpracując z firmą Qmerit, oferta ta daje klientom dostęp do szybszego ładowania tam, gdzie chcą – w domu – a dzięki nowemu dostępnym przewodowi Dual Level Charge Cord stacja ładowania nie jest wymagana.
W kwestii publicznego ładowania w drodze, General Motors zapewnia klientom wygodny i rozszerzony dostęp. GM i EVgo, największa krajowa sieć publicznych ładowarek szybkich, współpracują, aby potroić liczbę szybkich ładowarek, dodając ponad 2700 ładowarek w całym kraju do końca 2025 roku.
Klienci Chevroleta mają także dostęp do ponad 80 000 ładowarek w Ameryce Północnej za pomocą funkcji Energy w aplikacji myChevrolet. Umożliwia to właścicielom planowanie i zarządzanie trasami w bardziej efektywny sposób, lokalizację dostępnych stacji ładowania wzdłuż trasy, otrzymywanie powiadomień w czasie rzeczywistym o zasięgu oraz łatwe płacenie za publiczne ładowanie dzięki funkcji kliknięcia do ładowania.
Ceny wyjściowe obu modeli są niższe niż w przypadku modelu 2021 Chevrolet Bolt EV. Model 2022 Bolt EUV kosztuje od 33 995 dolarów (w tym opłata za transport), a model 2022 Bolt EV zaczyna się od 31 995 dolarów (w tym opłata DFC), przed jakimikolwiek dostępnymi zachętami stanowymi, lokalnymi lub od dostawców energii. Oba modele będą dostępne latem 2021 roku.
„Obniżyliśmy podstawową cenę Bolt EV o ponad 5000 dolarów w porównaniu do modelu z 2021 roku, co potwierdza nasze zaangażowanie w uczynienie pojazdów elektrycznych dostępnymi dla wszystkich,” dodał Hill.
Dostępna jest także specjalna edycja Launch Edition modelu Bolt EUV w ograniczonej produkcji, oferująca funkcję asystenta kierowcy Super Cruise, szyberdach, unikalne koła, specjalne oznaczenia oraz podświetlany port ładowania za 43 495 dolarów (w tym opłata DFC).
Różnice w designie
Nowy Chevrolet Bolt EUV i przeprojektowany Bolt EV dzielą architekturę, ale ich projekty są unikalne. Żadne z zewnętrznych części blacharskich nie są identyczne między tymi dwoma pojazdami, a EUV jest około 6 cali dłuższy.
„Nowy Bolt EUV i Bolt EV opierają się na odważnych i sportowych motywach designu SUV Chevroleta, ale są realizowane w unikalny elektryczny sposób,” powiedział Phil Zak, dyrektor ds. projektowania Chevroleta. „Te dwa projekty charakteryzują się doskonałymi proporcjami oraz skoncentrowanymi na technologii wnętrzami, z wykorzystaniem bardziej premium materiałów, co jest kluczowe dla naszej rosnącej oferty pojazdów elektrycznych.”
Chevrolet Bolt EUV wnosi swój własny charakter do rozwijającego się segmentu małych SUV-ów z nowoczesnym, muskularnym designem oraz przestronniejszym wnętrzem i odpowiednią ilością miejsca na nogi z tyłu. Posiada również charakterystyczny przód z rzeźbioną kratką i sygnaturowym oświetleniem, w tym standardowymi reflektorami LED oraz specyficznymi dla marki Chevroleta dziennymi światłami, które pełnią także funkcję wskaźników kierunkowskazów.
Dodatkowe elementy stylizacji SUV Chevroleta na modelu EUV obejmują centralną linię wcięcia, która biegnie od przedniego zderzaka przez maskę oraz bezszwowe poziome linie nadwozia, które nadają poczucie ruchu nawet gdy pojazd stoi w miejscu. Standardowe relingi dachowe również wzmacniają estetykę SUV.
W modelu Chevrolet Bolt EV aktualizacje designu obejmują nowy, bardziej wyprostowany przód oraz nowe sygnatury oświetlenia z przodu i z tyłu – w tym sygnaturę wysokich dziennych świateł z przodu.
Wewnątrz oba pojazdy mają nowe panele instrumentów, kontrolki pojazdu i siedzenia, z 10,2-calowym przekątnym kolorowym ekranem dotykowym i zintegrowanymi kontrolkami klimatyzacji wspólnymi dla obu, co zapewnia czyste i intuicyjne interfejsy. Ekran infotainment oferuje wyświetlanie na żywo z dodatkowymi szczegółami dostępnymi na konfigurowalnym kolorowym zestawie wskaźników o przekątnej 8 cali.
Znajduje się także nowy projekt elektronicznej dźwigni zmiany biegów, który korzysta z przełączników pociągowych i przycisków, aby zwolnić więcej przestrzeni wewnętrznej. Aby zwiększyć regenerację hamowania, jest nawet nowy przycisk jazdy jednym pedałem, który utrzymuje system aktywny między cyklami jazdy.
Nowe wnętrze obejmuje sportową, płaską u dołu kierownicę, która integruje łopatkę Regen na żądanie oraz czarny emblemat Chevroleta „bowtie”. Dodatkowo, przeprojektowane siedzenia mają trójkątny geometryczny wzór oraz kontrastowe szwy – premium design, który daje spójny i elegancki klimat, a także uzupełnia nowy panel instrumentów i projekty kierownicy.
Jeśli chodzi o przestronność, całkowicie nowy Bolt EUV rozwija już przestronną kabinę modelu Bolt EV, oferując dodatkowe 3 cale miejsca na nogi z tyłu. Dostępne są także podgrzewane i wentylowane fotele z przodu oraz podgrzewane zewnętrzne fotele tylne, a także panoramiczny szyberdach dla modelu Bolt EUV.
Super Cruise i dodatkowe technologie
Model 2022 Bolt EUV jest pierwszym Chevroletem oferującym Super Cruise – pierwszy w branży prawdziwy system asystencji kierowcy z możliwością jazdy bez rąk na dozwolonych drogach. Może być stosowany na ponad 200 000 mil (320 000 km) dozwolonych dróg w USA i Kanadzie.
Super Cruise wykorzystuje wiele zaawansowanych funkcji technologicznych, w tym System Uwag Kierowcy oraz precyzyjne dane mapowe LiDAR. System Uwag Kierowcy korzysta z małej kamery umieszczonej na górze kolumny kierownicy i współpracuje z podczerwonymi światłami, aby określić, gdzie kierowca patrzy, gdy Super Cruise jest włączony.
Jeśli System Uwag Kierowcy wykryje, że wzrok kierowcy zbyt długo jest odwrócony od drogi, podświetlany pasek na kierownicy przypomni kierowcy o powrocie uwagi na drogę. Jeśli system stwierdzi, że brak uwagi się utrzymuje, użyje widocznych i dźwiękowych powiadomień, aby powiadomić kierowcę o konieczności przejęcia kontroli nad kierownicą. Super Cruise jest dostępny w modelu Bolt EUV Premier.
Chevy Safety Assist jest standardem zarówno w modelu Bolt EUV, jak i Bolt EV, i obejmuje technologie bezpieczeństwa oraz zaawansowane asystencje kierowcy, takie jak Automatyczne Hamowanie Awaryjne, Ostrzeżenie o Kolizji Przedniej, Asystent Utrzymywania Pasa Ruchu z Ostrzeżeniem o Zjeździe z Pasa, Wskaźnik Dystansu oraz IntelliBeam i Hamowanie Przednie dla Pieszych.
Dostępne technologie asystencji kierowcy dla obu pojazdów obejmują Ostrzeżenie o Ruchu Poprzecznym z Tyłu, HD Surround Vision oraz Adaptacyjny Tempomat. Standardowa kamera HD tylnego widoku jest dostarczana zarówno w Bolt EUV, jak i Bolt EV.
Dodatkowe technologie łączności oferowane w modelach Bolt EUV i Bolt EV obejmują nową funkcję bezprzewodowego Apple CarPlay i Android Auto, jak również bezprzewodowe ładowanie telefonów, które jest standardem w modelu Bolt EUV i dostępne w modelu Bolt EV, oraz dostępny hotspot 4G LTE Wi-Fi®.
Nowe aplikacje w pojeździe pozwalają użytkownikom przeglądać listę dostępnych aplikacji, takich jak Alexa, Spotify, The Weather Channel i wiele innych, i instalować je na systemie infotainment. Z Alexą, kierowcy mogą używać prostych poleceń głosowych, zachowując jednocześnie oczy na drodze i ręce na kierownicy. Alexa może odtwarzać muzykę, wskazywać trasy, prowadzić rozmowy, odtwarzać audiobooki, kontrolować inteligentny dom, uzyskiwać dostęp do dziesiątek tysięcy umiejętności Alexy i więcej – wystarczy zapytać, a Alexa odpowie.
Sprawdzony system napędowy
Pojazdy Chevrolet Bolt EUV i Bolt EV zasilane są sprawdzoną technologią akumulatorową, która przyczyniła się do tego, że Bolt EV stał się pierwszym przystępnym cenowo, elektrycznym pojazdem o długim zasięgu w branży.
Zaawansowany pakiet akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 65 kilowatogodzin umożliwia Bolt EV osiągnięcie do szacunkowego zasięgu GM wynoszącego 259 mil (416 km) na pełnym ładowaniu. W przypadku nieco większego modelu Bolt EUV, szacunkowy zasięg GM na pełnym ładowaniu wynosi 250 mil (402 km).
System akumulatorowy posiada sprawdzony aktywny system zarządzania termicznego Chevroleta, który wykorzystuje chłodziwo do utrzymania akumulatora w idealnej temperaturze roboczej. Ta technologia jest kluczowym elementem 8-letniej/100 000-milowej ograniczonej gwarancji na system akumulatorowy Chevroleta.
Dodatkowo, standardowa możliwość szybkiego ładowania DC w sieci publicznej umożliwia modelowi Bolt EV dodanie do 100 mil (160 km) zasięgu w ciągu 30 minut i 95 mil (152 km) w przypadku Bolt EUV.
Dzięki pakietowi Chevrolet EV Access, klienci mogą zdalnie sprawdzić aktualny status ładowania oraz poziom naładowania akumulatora, dostosować ustawienia ładowania oraz ustawić powiadomienia o ładowaniu za pomocą aplikacji myChevrolet Mobile App. Funkcja Energy w aplikacji myChevrolet Mobile App może pomóc w planowaniu podróży drogowych, lokalizując stacje ładowania – w tym ich dostępność w czasie rzeczywistym – i rozpoczynając sesję ładowania z uczestniczącymi sieciami ładowania.
Dodatkowe najważniejsze informacje dotyczące systemu napędowego obejmują: