Zaplanowany jako przystępna cenowo, amerykańska alternatywa dla Hondy Civic i Toyoty Corolli, model Cavalier z 1994 roku był ważnym autem w ofercie Chevroleta. Samochód miał na celu przyciągnięcie większej liczby osób do pojazdów z logo w kształcie muszki i zatrzymanie ich tam na dłużej.
Zazwyczaj wersje coupe sprzedają się w mniejszych ilościach niż ich czterodrzwiowe odpowiedniki. Jednak w przypadku Cavaliera z 1994 roku było dokładnie odwrotnie. Wersja rodzinna często zmagała się z wynikami sprzedaży, które były mniej niż połową tych osiąganych przez Coupe. Jednym z powodów mogła być „słaba” ocena, jaką samochód uzyskał w teście zderzeniowym IIHS w kategorii zderzeń bocznych.
Mimo wszystkich problemów, był to dobrze zaprojektowany pojazd. Jego wąski przód i ładnie zaokrąglone reflektory zakończone ostrymi kątami były wyraźnymi znakami nowoczesnego trendu w designie, który miał przyciągać młodsze pokolenie. Oferowano go również w różnych wersjach wyposażeniowych oraz w niektórych wersjach dla wypożyczalni samochodów. Nachylona szyba przednia nadawała wrażenie sportowego sedana w stylu Civic, ale z bardziej zaokrąglonymi liniami. Krótka pokrywa bagażnika nadawała samochodowi wygląd z kabiną przesuniętą do przodu. Bez względu na poziom wyposażenia, klamki i lusterka były czarne.
Wewnątrz dominowała atmosfera taniego plastikowego wnętrza. Szary plastikowy kokpit był ładnie ukształtowany, ale jakość materiałów była poniżej średniej. Pomimo standardowej poduszki powietrznej dla kierowcy i pasażera, nie zapewniała zbyt dużej ochrony. Niskiej jakości materiał w podstawowej wersji został ulepszony w wyższych poziomach wyposażenia. Mimo to były one, w najlepszym razie, przeciętne.