Chevrolet próbował zwiększyć swój udział w rynku, wprowadzając przystępną cenowo wersję kabrioletu trzeciej generacji niewielkiego modelu Cavalier.
Amerykański producent samochodów wprowadził nazwę Cavalier na rynek amerykański w 1981 roku, oferując pojazd oparty na europejskim modelu Opel Ascona/Vauxhall Cavalier. Było to proste, przystępne rozwiązanie dla Chevroleta, aby zaproponować kompaktowy asortyment, który mógłby przyciągnąć uwagę młodszych klientów. Podczas gdy pierwsza generacja skupiała się na praktyczności, jej następca zmienił kierunek na sportową jazdę i doświadczenia związane z jazdą bez dachu. Chevrolet wprowadził trzecią generację w 1995 roku jako sedan, coupe oraz kabriolet. Konkurował z Hondą Civic, która nie miała wersji z otwartym dachem.
Zaokrąglone linie i cofnięte reflektory wyglądały świeżo na rynku. Kabriolet oparty był na wersji coupe i dzielił z nią kilka elementów nadwozia. Choć jego design nie był zbyt agresywny ani odważny, nie można go było nazwać nijakim.
Wewnątrz producent zamontował zakrzywiony kształt deski rozdzielczej, który przechodził do centralnej konsoli. Panel z czterema wskaźnikami miał centralnie umieszczony prędkościomierz z obrotomierzem po prawej stronie. Mimo że samochód miał cztery miejsca siedzące, tylne były bardziej odpowiednie dla zwierzęcia lub małego dziecka w foteliku dziecięcym.