Kiedy Chevrolet postanowił stworzyć ekonomiczny, sportowy pojazd, powstał ten model: Cavalier z 1994 roku, jeden z najprzystępniejszych coupe na rynku.
Cavalier był dostępny w trzech wersjach nadwozia: coupe, kabriolet i sedan czterodrzwiowy. Coupe zostało zaprojektowane jako konkurencja dla Hondy Civica i Dodge Neona, a jego stylizację można określić jako połączenie azjatyckiego i europejskiego designu, zachowując jednocześnie plastikowe wnętrze typowe dla innych modeli Chevroleta z tamtej epoki.
Zaokrąglone linie i opływowe reflektory nadawały mu świeży wygląd na rynku. Wysoki dach i pochylona tylna szyba sprawiały, że samochód wyglądał sportowo. Z tyłu, lampy tylne rozciągały się na błotnikach i pokrywie bagażnika. Chevrolet oferował samochód z podstawowym zestawem stalowych felg, które wydawały się zbyt małe i ginęły pod nadkolami, ale dostępne były też większe felgi aluminiowe z szerszymi oponami w opcjach.
Wnętrze pojazdu charakteryzowało się zakrzywionym kształtem deski rozdzielczej, która wchodziła w centralną część kokpitu. Panel z czterema wskaźnikami miał centralnie umieszczony prędkościomierz oraz obrotomierz po prawej stronie. Tylne siedzenia były wygodne dla dwóch średniej wielkości dorosłych, o ile pasażerowie z przodu nie musieli przesuwać swoich foteli do tyłu.