W 2007 roku Chevrolet zaprezentował odświeżoną wersję swojego małego sedana klasy budżetowej, Cobalta. To był dobry moment na wprowadzenie samochodu w tej kategorii cenowej.
Światowy kryzys gospodarczy zaczynał się nasilać i dotknął wszystkich producentów samochodów, na krótko przed wprowadzeniem nowego modelu. To był trudny czas dla Detroit i dla samego miasta. Z drugiej strony, Cobalt był niedrogim pojazdem, który wciąż miał charakterystyczny emblemat w postaci kokardy na grillu i pewną historię za sobą.
Dział projektowy GM odniósł sukces w stworzeniu prostego następcy modeli Chevrolet Cavalier/Pontiac Sunfire w 2004 roku, a facelift jeszcze bardziej podkreślił te walory. Smukły design z zaokrąglonymi liniami i krótkim tyłem potęgował dynamiczny wygląd. Nowe reflektory były większe i poprawiały widoczność nocną. W standardowej wersji zamontowane były stalowe felgi 15″, ale w ofercie dostępne były również felgi aluminiowe o średnicy do 18″.
Wnętrze zostało nieznacznie zmienione, jednak trójkolorowe wykończenie nie było najlepszym pomysłem. Klientów to jednak nie obchodziło, o ile mieli w ofercie skórzane fotele, automatyczną skrzynię biegów w wybranych wersjach oraz parę uchwytów na kubki z przodu.
Chevrolet zainstalował nową gamę silników pod maską, z niektórymi jednostkami przejętymi z europejskiej gałęzi, Opla. Silnik wolnossący o pojemności 2.4 litra miał teraz moc 174 KM, podczas gdy wersja z doładowaniem osiągała nawet 260 KM i konkurowała z nowymi hot-hatchami oraz sportowymi coupe od innych japońskich producentów.
Linia Cobalt to seria luksusowych, sportowych samochodów kompaktowych, która w roku modelowym 2007 oferuje więcej mocy, funkcji i akcesoriów. Już znana marka, która zapewnia przystępną wydajność i elegancję, Cobalt oferuje wiele konfiguracji, tak różnorodnych jak klienci poszukujący i kupujący małe samochody.
Ekspresyjny design Cobalta, dynamiczne doświadczenie jazdy oraz szeroki wachlarz funkcji przyciągają różnorodną publiczność – od tych, którzy pragną samochodu wyposażonego w liczne funkcje, oszczędnego w spalaniu i oferującego dobrą jakość, po młodych entuzjastów samochodów sportowych, którzy traktują swoje auto jako płótno do personalizacji. Cobalt szybko zdobył uznanie, przewyższając konkurencję w kluczowych obszarach, takich jak moc, funkcje i stosunek wartości do ceny. W 2005 roku sprzedaż Cobalta wyniosła ponad 212 000 sztuk.
W 2007 roku Chevy oferuje osiem modeli Cobalta: sedan LS, LT, LTZ oraz SS; oraz coupe LS, LT, SS i SS Supercharged. Ta szeroka oferta obejmuje trzy różne silniki Ecotec, od 148 koni mechanicznych (110 kW) do 205 koni mechanicznych (153 kW), trzy skrzynie biegów oraz trzy zawieszenia. Silniki 2.2L i 2.4L Ecotec uzyskały niewielki wzrost mocy w 2007 roku.
W nowym roku modelowym Chevrolet Accessories zapewnia klientom Cobalta coraz szerszą gamę narzędzi do personalizacji, w tym popularne zestawy zwiększające moc.
Cobalt charakteryzuje się solidną podstawą, sztywną strukturą nadwozia, dobrze izolowanym podwoziem oraz niskim poziomem hałasu wewnątrz, co w znacznej mierze zawdzięcza zastosowaniu laminowanej blachy Quiet Steel, premium materiału, który nie jest zwykle spotykany w pojazdach z segmentu kompaktowego. Mocna konstrukcja dodatkowo zwiększa ochronę pasażerów. Precyzyjne wspomaganie elektryczne, dostosowane do każdej kombinacji opon i felg, przyczynia się do dynamicznego doświadczenia jazdy.
Linia sedanów Cobalt oferuje stylowy wygląd połączony z komfortową jazdą. Design coupe Cobalta nawiązuje do sedana od słupka A do przodu, ale różni się od niego od słupka A do tyłu z oszlifowanym słupkiem C, który prowadzi do czterech okrągłych lamp tylnych wzorowanych na Corvette. Oferowanych jest również kilka opcji kół, w tym standardowe 15-calowe oraz dostępne 16-, 17- i 18-calowe, wszystkie o unikalnych wzorach.
Paleta kolorów nadwozia Cobalta na rok 2007 obejmuje teraz nowy kolor Sport Red Tint.
Ekspresyjny design
Z elegancką, ale jednocześnie wyrafinowaną sylwetką i doskonałą dbałością o szczegóły, Cobalt ma stylowy design, który odzwierciedla jego sportowy i przyjemny charakter w prowadzeniu.
Dostępny w wersjach coupe i sedan, Cobalt ma gładkie i opływowe nadwozie z opadającym dachem. Cobalt jest również lekki w powietrzu, z oporem powietrza wynoszącym zaledwie 0.324 dla obu typów nadwozia. Cała gama subtelnych detali, takich jak drzwi w stylu samolotowym, które integrują ramy drzwi w zewnętrzną powierzchnię dla ściślejszego, gładkiego dopasowania, przyczynia się do ogólnego poczucia siły i solidności Cobalta. Reflektory i lampy tylne przypominające diamenty emanują eleganckim wyglądem. Coupe ma dodatkowe eleganckie detale, takie jak lampy tylne wzorowane na Corvette.
Sportowy wygląd dla wszystkich modeli osiągnięto dzięki niskoprofilowej sylwetce i opływowemu linii dachu; szczególnie w coupe, które ma zwężone, odwrotne słupki C prowadzące do charakterystycznych dla Chevroleta czterech okrągłych lamp tylnych. Inne starannie wykonane detale projektowe Cobalta obejmują:
- Monochromatyczne detale we wszystkich modelach, w tym klamki, zderzaki, kratki, słupki B i wykończenia dachu dla bardziej eleganckiego wyglądu
- Jednoczęściowe reflektory z wszystkimi funkcjami oświetlenia przedniego zawartymi w tej samej jednostce (z wyjątkiem lamp przeciwmgielnych)
- Różne przednie i tylne zderzaki dla sedanów i coupe tworzą różnorodność w linii
- Charakterystyczna pozioma kratka Chevroleta oraz złoty emblemat w wersjach podstawowej, LS i LT
- Dostępny tylny spoiler montowany na stelażu
- Dostępne 16-calowe stalowe koła o wysokim wentylowaniu dla LT
- Dostępne 18-calowe wysokopołyskowe koła dla SS Supercharged
- Efekty nadwozia w kolorze nadwozia i wykończenia rockerów dla SS Supercharged
- Osłony nadkoli z przodu z wbudowanymi osłonami błota/kamieni dla modeli LS i LT
- Dziewięć dostępnych kolorów zewnętrznych
Dynamiczne doświadczenie jazdy i bezpieczeństwo
Od samego początku inżynierowie zaprojektowali Cobalta jako responsywne i przyjemne w prowadzeniu auto. Podwozie Cobalta wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości jako spawane elementy w strategicznych miejscach dla maksymalnej wytrzymałości, integralności strukturalnej, optymalizacji masy i odporności na zderzenia. Podwozie wyróżnia się sztywną częstotliwością zginania wynoszącą prawie 27 Hz.
Wszystkie modele Cobalta mają przednie zawieszenie typu MacPherson, półniezależne tylne zawieszenie z belką skrętną oraz przednie i tylne stabilizatory dla dokładniejszej kontroli przechyłów nadwozia. Wspomaganie elektryczne o zmiennej czułości jest dostosowane do poziomu wydajności różnych pakietów opon i zawieszenia.
Cobalt ma przednie zawieszenie typu MacPherson i półniezależne tylne zawieszenie z belką skrętną. Przednie i tylne stabilizatory – rzadko spotykane w samochodach kompaktowych w tej kategorii cenowej – są standardem we wszystkich modelach. Ustawienia zawieszenia dla każdego modelu, w tym wrażenia z kierownicy, twardość sprężyn i średnica stabilizatora, są dostosowywane, aby zapewnić unikalne cechy jazdy i prowadzenia. Dostępne są trzy ustawienia zawieszenia:
- Zawieszenie FE1 – standardowe dla modeli LS, LT i LTZ, zapewnia płynność jazdy i zawiera 19-mm przedni stabilizator oraz 16-mm tylny stabilizator
- Zawieszenie FE3 – standardowe i dostępne tylko w modelach SS, oferuje twardszą, bardziej bezpośrednią jazdę i zawiera 22-mm przednie i tylne stabilizatory, czterotłoczkowe hamulce tarczowe, monotubowe amortyzatory oraz 17-calowe koła i opony sportowe
- Zawieszenie FE5 – standardowe w SS Supercharged, zostało opracowane na torze wyścigowym, aby zapewnić poziom prowadzenia i przyczepności sportowego samochodu; 24-mm przedni stabilizator i 22-mm tylny stabilizator, sprężyny o wyższej sztywności i tuleje, czterotłoczkowe hamulce tarczowe, monotubowe amortyzatory i 18-calowe koła aluminiowe z odpowiednimi oponami sportowymi
Przednie zawieszenie typu MacPherson Cobalta jest kompaktowe, ale zapewnia długą drogę pracy kół, z 90 mm skoku kompresji i 87 mm skoku odbicia, co jest znacznie więcej niż u większości konkurentów i poprawia ogólną jakość jazdy i prowadzenie. Do monitorowania drogi używane są monotubowe amortyzatory tylne, zapewniające precyzyjniejsze odczucia z drogi. L-kształtne przednie wahacze kontrolne zawierają przedni tłok przegubowy, który przenosi większość siły skręcenia oraz większą, wysoko tłumioną kompozytową tylną tuleję elastomerową, która pozwala na ruch do tyłu, aby zminimalizować uderzenia z powierzchni drogi. Przednie wahacze są wykonane ze stali w zawieszeniu FE1 i z aluminium w zawieszeniu FE3 i FE5.
Bezpośredni stabilizator przedni łączy się z każdym amortyzatorem dla precyzyjnej reakcji kierownicy i poprawionej zwinności na zakrętach przy zmniejszonym przechyleniu nadwozia. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia są zamocowane do nowej, sztywnej konstrukcji kratownicy składającej się z czterech dużych hydroformowanych stalowych rur i dwóch członów bocznych, które są integralnie spawane do przednich i tylnych członów poprzecznych. Kratownica jest zamocowana do ramy przestrzennej Cobalta w czterech odległych punktach.
Tylne zawieszenie Cobalta z belką skrętną zapewnia doskonałą jakość jazdy i prowadzenia, jednocześnie maksymalizując przestrzeń w środku. W zawieszeniu FE1 zastosowano hydrauliczny element tłumiący, aby poprawić jakość jazdy i stłumić hałas drogowy. Skok tylnego koła, wynoszący 126,5 mm w drganiach i 68,5 mm w odbiciu, jest dłuższy niż w większości pojazdów w segmencie.
Przednie hamulce tarczowe wentylowane z pojedynczymi zaciskami i kompozytowe tylne hamulce bębnowe są standardem w modelach LS, LT i LTZ. Czterotłoczkowe hamulce antypoślizgowe (ABS) są standardem w modelach LT i LTZ, a opcjonalne w LS. Czterotłoczkowe hamulce tarczowe z ABS są standardem w modelach SS i SS Supercharged. Cobalt oferuje również ulepszony system elektronicznej kontroli trakcji w wszystkich modelach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów i ABS; system ten jest standardem w modelu LTZ.
Ulepszony system trakcji (ETS) jest integralny z Cobaltami wyposażonymi w automatykę i ABS. ETS zwiększa przyczepność, dostosowując moment obrotowy silnika w przypadku wykrycia poślizgu kół.
Bezpieczeństwo i ochrona
Sztywna struktura nadwozia, która stanowi podstawę dynamicznego doświadczenia jazdy Cobalta, wzmacnia również bezpieczeństwo pasażerów. Oprócz solidnej struktury nadwozia, standardowo dostępne są poduszki powietrzne o podwójnym działaniu z przodu oraz dostępne poduszki boczne i zasłonowe. Standardowo dostępne są również napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu, tylne pasy środkowe i system LATCH do mocowania fotelików dziecięcych.
Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia standardowy system przeciwdziałania kradzieży PASS-Key III Plus, który uniemożliwia uruchomienie pojazdu, jeśli nie użyje się właściwego klucza. Zdalne zamki oraz zasilane elektrycznie zamki drzwi (niedostępne w LS) zapewniają ochronę przed przypadkowym zablokowaniem, opóźnione zamykanie oraz możliwość programowania.
Ciągłe bezpieczeństwo zapewnia system OnStar. Modele Cobalta wyposażone w OnStar mają podwójny tryb OnStar (analogowo-cyfrowy). Cyfrowy sprzęt OnStar obejmuje również ulepszone możliwości rozpoznawania głosu w trybie hands-free, w tym bardziej intuicyjne wybieranie ciągłe i poprawioną dokładność rozpoznawania głosu. OnStar jest wiodącym dostawcą usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Korzystając z sieci satelitów GPS i technologii bezprzewodowej, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa i funkcje OnStar Hands-Free Calling, które pozwalają kierowcom na wykonywanie i odbieranie aktywowanych głosem połączeń telefonicznych za pomocą zewnętrznej anteny dla lepszego sygnału.
Usługa OnStar standardowa w Cobalcie 2007 obejmuje system zaawansowanego powiadamiania o wypadkach General Motors (AACN) (z wyłączeniem modeli SS), co umożliwia dostęp do danych o wypadkach dla uczestniczących centrów 911, aby pomóc w szybszym wysyłaniu odpowiednich służb ratunkowych oraz sprzętu na miejsce wypadku.
Bogactwo napędów
Cobalt oferuje nabywcom różnorodne, wiodące w segmencie kombinacje układów napędowych, które dostarczają różne poziomy, od maksymalnej ekonomiczności po wydajność inspirowaną wyścigami. Silniki Ecotec 2.2L i 2.4L Cobalta uzyskały niewielki wzrost mocy w 2007 roku.
Silnik 2.2L w modelach LS, LT i LTZ ma moc 148 koni mechanicznych (110 kW) przy 5600 rpm* i moment obrotowy 152 lb.-ft. (260 Nm) przy 4200 rpm.* Cobalt SS ma silnik 2.4L, którego moc wynosi 173 koni mechanicznych (129 kW) przy 6200 rpm* oraz moment obrotowy 163 lb.-ft. (221 Nm) przy 4800 rpm.* Silnik 2.0L SC w Cobalcie SS Supercharged generuje 205 koni mechanicznych (153 kW) przy 5600 rpm i 200 lb.-ft. (272 Nm) momentu obrotowego przy 4400 rpm.
Wszystkie silniki Cobalta pochodzą z technicznie zaawansowanej rodziny Ecotec. Każdy z nich ma różne osiągi i różnice w sprzęcie, ale wszystkie dzielą podstawową architekturę ze stopu aluminium i konstrukcję, która obejmuje:
- Podwójne wałki rozrządu (DOHC) i cztery zawory na cylinder
- Podwójne wałki równoważące obracające się w przeciwnych kierunkach
- Układ rozrządu z niskim współczynnikiem tarcia, z hydraulicznymi regulacjami luzu
- Łańcuch rozrządu wymagający zerowej konserwacji
- Ekstremalnie kompaktowe wymiary i niska masa
- Bezpośrednie mocowanie wszystkich akcesoriów do struktury silnika, aby wyeliminować powszechne źródła hałasu, wibracji i drgań
- Kompletne mocowanie skrzyni biegów jest sztywniejsze niż w większości silników 4-cylindrowych, co zmniejsza hałas i wibracje
- System GM Oil Life dla optymalnej częstotliwości wymiany oleju
- Brak rutynowej konserwacji poza wymianą oleju/filtra olejowego
- Katalizator zlokalizowany blisko kolektora wydechowego, aby przyspieszyć „rozgrzewkę” katalizatora i zmniejszyć emisję węglowodorów
- Innowacyjne wbudowane mieszkanie na filtr olejowy eliminuje konieczność wchodzenia pod samochód w celu przeprowadzenia wymiany oleju. Projekt ten eliminuje również jednorazowe „puszki” filtrów olejowych, które zatrzymują zużyty olej i zazwyczaj trafiają na wysypiska śmieci
Standardową skrzynią biegów Cobalta w modelach LS, LT i SS jest pięciobiegowa manualna skrzynia Getrag F23, znana z płynnej zmiany biegów. Pięciobiegowa manualna skrzynia F35 w modelu SS Supercharged ma większą pojemność momentu obrotowego niż manualna skrzynia biegów w innych modelach Cobalta. Zmiana biegów o krótkim skoku i przełożenie osi 4.05:1 uzupełniają nastawioną na wydajność skrzynię biegów oraz cechy silnika, zapewniając Cobaltowi SS Supercharged ekscytującą przyspieszenie.
Dostępna w modelach LS, LT i SS oraz standardowa w LTZ jest elektronicznie kontrolowana czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 4T45. Podobnie jak standardowa skrzynia manualna F23, 4T45 jest znana z płynnej i trwałej pracy. W Cobalcie ta skrzynia biegów wykorzystuje pełne mocowanie do bloku silnika i miski olejowej, aby zwiększyć sztywność układu napędowego, co skutkuje zmniejszeniem hałasu i wibracji. Skrzynia 4T45 wykorzystuje nowy płyn Dexron VI i jest „napełniona na całe życie”, co oznacza, że nie ma zaplanowanej konserwacji w przypadku normalnych warunków eksploatacji.
Cobalt SS
Cobalt SS przywołuje dziedzictwo wydajności Chevroleta i jest częścią większej rodziny modeli Chevy SS. Najważniejsze cechy modeli coupe i sedan SS obejmują:
- Silnik 2.4L Ecotec VVT o mocy 173 koni mechanicznych (129 kW) i momencie obrotowym 163 lb.-ft. (221 Nm)*
- Standardowa pięciobiegowa manualna skrzynia biegów
- Dostępna czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 4T45 z elektronicznym sterowaniem
- Siedemnastocalowe felgi aluminiowe i opony sportowe
- Zawieszenie dostrojone do wydajności
- Standardowe czterotłoczkowe hamulce tarczowe z systemem ABS czterokanałowym
- Specyficzne dla SS przednie i tylne zderzaki, wykończenia rockerów (podobne do SS Supercharged)
- Oznaczenia zewnętrzne SS
- Specyficzne dla SS wykończenia wewnętrzne, w tym wygląd deski rozdzielczej i wykończeń
Cobalt SS Supercharged Coupe
Z imponującą wydajnością osiągającą 205 koni mechanicznych (153 kW) z silnika 2.0L supercharged Ecotec, to kompaktowe mocarstwo znajduje się zarówno na torze wyścigowym, jak i na ulicy. Zawieszenie zostało dostrojone na torze wyścigowym Nurburgring w Niemczech.
Serce Ecotec 2.0L SC to sprężarka Eaton M62. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 12 psi, a system obejmuje wymiennik ciepła powietrza do wody, który chłodzi wchodzące powietrze, co zwiększa gęstość ładunku powietrza, co z kolei poprawia moc i zmniejsza skłonność silnika do „stukania” przy wysokim poziomie doładowania.
Cobalt SS Supercharged osiąga 0-60 mph w 6.4 sekundy i ćwierć mili w 14.9 sekundy, z maksymalną prędkością 143 mph.
Ma charakterystyczne elementy zewnętrzne i wewnętrzne, które wyróżniają go z tłumu, w tym wysoko zamontowany spoiler, dolne wykończenia rockerów i zderzaki z jednocentymetrowymi przedłużeniami; a także wskaźniki z twarzą z tytanu, wskaźnik doładowania zamontowany na słupku A oraz skórzane fotele z perforowanymi, kolorowymi wstawkami.
Wyrafinowanie i komfort wnętrza
Oddzielne poziomy wyposażenia dla każdego modelu Cobalta zapewniają wyróżnienie i dopasowany wygląd. W nawiązaniu do premium pozycjonowania Cobalta, wiele funkcji jest standardowych, w tym klimatyzacja i elektryczny odszrutowy mechanizm tylny. Nowością w 2007 roku jest radio AM/FM z odtwarzaczem CD i odtwarzaniem MP3 oraz gniazdem wejściowym; oraz panel informacyjny dla kierowcy.
Zaskakujące udogodnienia – takie jak opcjonalny system zdalnego uruchamiania pojazdu nowy w 2007 roku (gdy zamówiona jest automatyczna skrzynia biegów) – również nadają wnętrzu Cobalta wyższej klasy, ponieważ wiele z funkcji standardowych i dostępnych nie jest powszechnie spotykanych w konkurencyjnych zestawieniach pojazdów.
Dostępny fabrycznie zainstalowany system zdalnego uruchamiania pojazdu, który jest nowością w 2007 roku, jest zintegrowany z funkcją zdalnego dostępu i pozwala kierowcy na wcześniejsze ogrzanie lub schłodzenie wnętrza samochodu z odległości do 200 stóp (61 m).
Ponadto, Cobalt oferuje wiele wygód i elastyczności wewnątrz, w tym łatwy dostęp do tylnej kanapy, składane tylne siedzenia w proporcjach 60/40 oraz dostęp do wnętrza bagażnika, a także dużą, wszechstronną przestrzeń do przechowywania.
Dostępne funkcje obejmują elektryczny szyberdach, XM Satellite Radio (tylko na kontynencie USA), radio AM/FM z sześciopłytowym odtwarzaczem CD w desce rozdzielczej, odtwarzaniem MP3 oraz gniazdem wejściowym (nowość w 2007 roku); siedmiogłośnikowy system audio Pioneer Premium oraz OnStar. Inne główne cechy wnętrza obejmują:
- Cztery poziomy wyposażenia dla trzech modeli Cobalta: LS, LTZ i SS, trzy poziomy wyposażenia dla LT
- Regulowana wysokość trójramienna kierownica (nowość w ’07)
- Regulowane zagłówki z przodu
- Cztery uchwyty na kubki w konsoli środkowej; dwa dla pasażerów z przodu, dwa dla pasażerów z tyłu
- Przekręcający się środkowy podłokietnik ma wyprofilowany wierzch, aby ułatwić wygodne, ręczne zmiany biegów; wnętrze konsoli pomieści pięć płyt CD
- Liczne przestrzenie do przechowywania, w tym duża, skrzyniowa schowek
- Unikalny zestaw wskaźników z wskaźnikiem doładowania na słupku A w modelu SS Supercharged
- Podnóżek kierowcy
- Regulowane siedzenie kierowcy
- Obszerna aplikacja materiałów akustycznych w całym wnętrzu
Wnętrza Cobalta odzwierciedlają dbałość o komfort jazdy, z wysokiej jakości materiałami i eleganckim wykończeniem w całym wnętrzu. Fotele zaprojektowano tak, aby odzwierciedlały poziom wydajności każdego modelu. Fotele kubełkowe z tkaniny są standardowe w modelu LS, podczas gdy sportowe fotele z tkaniny z regulacją lędźwiową kierowcy są standardem w LT i SS.
Fotele skórzane z podgrzewaniem oraz skórzany klucz kierowcy są dostępne w LT i SS, a standard w LTZ. Fotele skórzane z perforowanymi wstawkami w kolorze, regulacją oraz ręczną regulacją lędźwiową są standardem w SS Supercharged. Fotele kubełkowe inspirowane wyścigami z akcentami skórzanymi są dostępne w SS Supercharged po zamówieniu pakietu Performance.
Personalizacja
Ponieważ Cobalt przyciąga tak różnorodną grupę klientów, którzy definiują styl na swój sposób, Chevrolet Accessories oferuje akcesoria i części do wydajności, które właściciele Cobalta mogą wykorzystać do personalizacji swoich pojazdów.
Klienci mogą zwiększyć moc już potężnego coupe Cobalt SS za pomocą zestawów supercharger Stage One i Stage Two, wprowadzonych w 2005 roku. Zestaw Stage One zawiera wyższe przepływy wtryskiwaczy paliwa oraz kalibrację ECU, co zapewnia dodatkowe 31 koni mechanicznych (łącznie 236 hp i 205 lb.-ft. momentu obrotowego). Dodanie zestawu Stage Two, z mniejszym kołem pasowym supercharger oraz krótszym paskiem napędowym, sprawia, że silnik osiąga 241 koni mechanicznych (180 kW) i 218 lb.-ft. (301 Nm) momentu obrotowego.
Dodatkowo właściciele mogą zyskać na mocy dzięki uznanemu przez Cobalta systemowi wydechowemu GM Performance, składającemu się z półpolerowanego tłumika wykonanego ze stali T-304 z rurami giętymi w mandrel. Wybierz gardłowy dźwięk systemu Touring lub agresywny ryk systemu Performance. Po prawidłowej instalacji ten system będzie zgodny z lokalnymi i stanowymi przepisami.
Inne akcesoria Chevroleta dostępne dla Cobalta obejmują silnie polerowane końcówki wydechu z chromu, tylny spoiler o wyścigowym wzorze lub bardziej subtelny wzór o niskim profilu; oraz pedały aluminiowe szczotkowane z podniesionymi gumowymi powierzchniami do zwiększenia przyczepności.