CHEVROLET Cobalt Sedan 2008-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CHEVROLET Cobalt Sedan 2008-2010

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Cobalt Sedan 2008-2010

W 2007 roku Chevrolet zaprezentował odświeżoną wersję swojego małego sedana klasy budżetowej, Cobalta. To był dobry moment na wprowadzenie samochodu w tej kategorii cenowej.

Światowy kryzys gospodarczy zaczynał się nasilać i dotknął wszystkich producentów samochodów, na krótko przed wprowadzeniem nowego modelu. To był trudny czas dla Detroit i dla samego miasta. Z drugiej strony, Cobalt był niedrogim pojazdem, który wciąż miał charakterystyczny emblemat w postaci kokardy na grillu i pewną historię za sobą.

Dział projektowy GM odniósł sukces w stworzeniu prostego następcy modeli Chevrolet Cavalier/Pontiac Sunfire w 2004 roku, a facelift jeszcze bardziej podkreślił te walory. Smukły design z zaokrąglonymi liniami i krótkim tyłem potęgował dynamiczny wygląd. Nowe reflektory były większe i poprawiały widoczność nocną. W standardowej wersji zamontowane były stalowe felgi 15″, ale w ofercie dostępne były również felgi aluminiowe o średnicy do 18″.

Wnętrze zostało nieznacznie zmienione, jednak trójkolorowe wykończenie nie było najlepszym pomysłem. Klientów to jednak nie obchodziło, o ile mieli w ofercie skórzane fotele, automatyczną skrzynię biegów w wybranych wersjach oraz parę uchwytów na kubki z przodu.

Chevrolet zainstalował nową gamę silników pod maską, z niektórymi jednostkami przejętymi z europejskiej gałęzi, Opla. Silnik wolnossący o pojemności 2.4 litra miał teraz moc 174 KM, podczas gdy wersja z doładowaniem osiągała nawet 260 KM i konkurowała z nowymi hot-hatchami oraz sportowymi coupe od innych japońskich producentów.

Linia Cobalt to seria luksusowych, sportowych samochodów kompaktowych, która w roku modelowym 2007 oferuje więcej mocy, funkcji i akcesoriów. Już znana marka, która zapewnia przystępną wydajność i elegancję, Cobalt oferuje wiele konfiguracji, tak różnorodnych jak klienci poszukujący i kupujący małe samochody.

Ekspresyjny design Cobalta, dynamiczne doświadczenie jazdy oraz szeroki wachlarz funkcji przyciągają różnorodną publiczność – od tych, którzy pragną samochodu wyposażonego w liczne funkcje, oszczędnego w spalaniu i oferującego dobrą jakość, po młodych entuzjastów samochodów sportowych, którzy traktują swoje auto jako płótno do personalizacji. Cobalt szybko zdobył uznanie, przewyższając konkurencję w kluczowych obszarach, takich jak moc, funkcje i stosunek wartości do ceny. W 2005 roku sprzedaż Cobalta wyniosła ponad 212 000 sztuk.

W 2007 roku Chevy oferuje osiem modeli Cobalta: sedan LS, LT, LTZ oraz SS; oraz coupe LS, LT, SS i SS Supercharged. Ta szeroka oferta obejmuje trzy różne silniki Ecotec, od 148 koni mechanicznych (110 kW) do 205 koni mechanicznych (153 kW), trzy skrzynie biegów oraz trzy zawieszenia. Silniki 2.2L i 2.4L Ecotec uzyskały niewielki wzrost mocy w 2007 roku.

W nowym roku modelowym Chevrolet Accessories zapewnia klientom Cobalta coraz szerszą gamę narzędzi do personalizacji, w tym popularne zestawy zwiększające moc.

Cobalt charakteryzuje się solidną podstawą, sztywną strukturą nadwozia, dobrze izolowanym podwoziem oraz niskim poziomem hałasu wewnątrz, co w znacznej mierze zawdzięcza zastosowaniu laminowanej blachy Quiet Steel, premium materiału, który nie jest zwykle spotykany w pojazdach z segmentu kompaktowego. Mocna konstrukcja dodatkowo zwiększa ochronę pasażerów. Precyzyjne wspomaganie elektryczne, dostosowane do każdej kombinacji opon i felg, przyczynia się do dynamicznego doświadczenia jazdy.

Linia sedanów Cobalt oferuje stylowy wygląd połączony z komfortową jazdą. Design coupe Cobalta nawiązuje do sedana od słupka A do przodu, ale różni się od niego od słupka A do tyłu z oszlifowanym słupkiem C, który prowadzi do czterech okrągłych lamp tylnych wzorowanych na Corvette. Oferowanych jest również kilka opcji kół, w tym standardowe 15-calowe oraz dostępne 16-, 17- i 18-calowe, wszystkie o unikalnych wzorach.

Paleta kolorów nadwozia Cobalta na rok 2007 obejmuje teraz nowy kolor Sport Red Tint.

Ekspresyjny design

Z elegancką, ale jednocześnie wyrafinowaną sylwetką i doskonałą dbałością o szczegóły, Cobalt ma stylowy design, który odzwierciedla jego sportowy i przyjemny charakter w prowadzeniu.

Dostępny w wersjach coupe i sedan, Cobalt ma gładkie i opływowe nadwozie z opadającym dachem. Cobalt jest również lekki w powietrzu, z oporem powietrza wynoszącym zaledwie 0.324 dla obu typów nadwozia. Cała gama subtelnych detali, takich jak drzwi w stylu samolotowym, które integrują ramy drzwi w zewnętrzną powierzchnię dla ściślejszego, gładkiego dopasowania, przyczynia się do ogólnego poczucia siły i solidności Cobalta. Reflektory i lampy tylne przypominające diamenty emanują eleganckim wyglądem. Coupe ma dodatkowe eleganckie detale, takie jak lampy tylne wzorowane na Corvette.

Sportowy wygląd dla wszystkich modeli osiągnięto dzięki niskoprofilowej sylwetce i opływowemu linii dachu; szczególnie w coupe, które ma zwężone, odwrotne słupki C prowadzące do charakterystycznych dla Chevroleta czterech okrągłych lamp tylnych. Inne starannie wykonane detale projektowe Cobalta obejmują:

  • Monochromatyczne detale we wszystkich modelach, w tym klamki, zderzaki, kratki, słupki B i wykończenia dachu dla bardziej eleganckiego wyglądu
  • Jednoczęściowe reflektory z wszystkimi funkcjami oświetlenia przedniego zawartymi w tej samej jednostce (z wyjątkiem lamp przeciwmgielnych)
  • Różne przednie i tylne zderzaki dla sedanów i coupe tworzą różnorodność w linii
  • Charakterystyczna pozioma kratka Chevroleta oraz złoty emblemat w wersjach podstawowej, LS i LT
  • Dostępny tylny spoiler montowany na stelażu
  • Dostępne 16-calowe stalowe koła o wysokim wentylowaniu dla LT
  • Dostępne 18-calowe wysokopołyskowe koła dla SS Supercharged
  • Efekty nadwozia w kolorze nadwozia i wykończenia rockerów dla SS Supercharged
  • Osłony nadkoli z przodu z wbudowanymi osłonami błota/kamieni dla modeli LS i LT
  • Dziewięć dostępnych kolorów zewnętrznych

Dynamiczne doświadczenie jazdy i bezpieczeństwo

Od samego początku inżynierowie zaprojektowali Cobalta jako responsywne i przyjemne w prowadzeniu auto. Podwozie Cobalta wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości jako spawane elementy w strategicznych miejscach dla maksymalnej wytrzymałości, integralności strukturalnej, optymalizacji masy i odporności na zderzenia. Podwozie wyróżnia się sztywną częstotliwością zginania wynoszącą prawie 27 Hz.

Wszystkie modele Cobalta mają przednie zawieszenie typu MacPherson, półniezależne tylne zawieszenie z belką skrętną oraz przednie i tylne stabilizatory dla dokładniejszej kontroli przechyłów nadwozia. Wspomaganie elektryczne o zmiennej czułości jest dostosowane do poziomu wydajności różnych pakietów opon i zawieszenia.

Cobalt ma przednie zawieszenie typu MacPherson i półniezależne tylne zawieszenie z belką skrętną. Przednie i tylne stabilizatory – rzadko spotykane w samochodach kompaktowych w tej kategorii cenowej – są standardem we wszystkich modelach. Ustawienia zawieszenia dla każdego modelu, w tym wrażenia z kierownicy, twardość sprężyn i średnica stabilizatora, są dostosowywane, aby zapewnić unikalne cechy jazdy i prowadzenia. Dostępne są trzy ustawienia zawieszenia:

  • Zawieszenie FE1 – standardowe dla modeli LS, LT i LTZ, zapewnia płynność jazdy i zawiera 19-mm przedni stabilizator oraz 16-mm tylny stabilizator
  • Zawieszenie FE3 – standardowe i dostępne tylko w modelach SS, oferuje twardszą, bardziej bezpośrednią jazdę i zawiera 22-mm przednie i tylne stabilizatory, czterotłoczkowe hamulce tarczowe, monotubowe amortyzatory oraz 17-calowe koła i opony sportowe
  • Zawieszenie FE5 – standardowe w SS Supercharged, zostało opracowane na torze wyścigowym, aby zapewnić poziom prowadzenia i przyczepności sportowego samochodu; 24-mm przedni stabilizator i 22-mm tylny stabilizator, sprężyny o wyższej sztywności i tuleje, czterotłoczkowe hamulce tarczowe, monotubowe amortyzatory i 18-calowe koła aluminiowe z odpowiednimi oponami sportowymi

Przednie zawieszenie typu MacPherson Cobalta jest kompaktowe, ale zapewnia długą drogę pracy kół, z 90 mm skoku kompresji i 87 mm skoku odbicia, co jest znacznie więcej niż u większości konkurentów i poprawia ogólną jakość jazdy i prowadzenie. Do monitorowania drogi używane są monotubowe amortyzatory tylne, zapewniające precyzyjniejsze odczucia z drogi. L-kształtne przednie wahacze kontrolne zawierają przedni tłok przegubowy, który przenosi większość siły skręcenia oraz większą, wysoko tłumioną kompozytową tylną tuleję elastomerową, która pozwala na ruch do tyłu, aby zminimalizować uderzenia z powierzchni drogi. Przednie wahacze są wykonane ze stali w zawieszeniu FE1 i z aluminium w zawieszeniu FE3 i FE5.

Bezpośredni stabilizator przedni łączy się z każdym amortyzatorem dla precyzyjnej reakcji kierownicy i poprawionej zwinności na zakrętach przy zmniejszonym przechyleniu nadwozia. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia są zamocowane do nowej, sztywnej konstrukcji kratownicy składającej się z czterech dużych hydroformowanych stalowych rur i dwóch członów bocznych, które są integralnie spawane do przednich i tylnych członów poprzecznych. Kratownica jest zamocowana do ramy przestrzennej Cobalta w czterech odległych punktach.

Tylne zawieszenie Cobalta z belką skrętną zapewnia doskonałą jakość jazdy i prowadzenia, jednocześnie maksymalizując przestrzeń w środku. W zawieszeniu FE1 zastosowano hydrauliczny element tłumiący, aby poprawić jakość jazdy i stłumić hałas drogowy. Skok tylnego koła, wynoszący 126,5 mm w drganiach i 68,5 mm w odbiciu, jest dłuższy niż w większości pojazdów w segmencie.

Przednie hamulce tarczowe wentylowane z pojedynczymi zaciskami i kompozytowe tylne hamulce bębnowe są standardem w modelach LS, LT i LTZ. Czterotłoczkowe hamulce antypoślizgowe (ABS) są standardem w modelach LT i LTZ, a opcjonalne w LS. Czterotłoczkowe hamulce tarczowe z ABS są standardem w modelach SS i SS Supercharged. Cobalt oferuje również ulepszony system elektronicznej kontroli trakcji w wszystkich modelach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów i ABS; system ten jest standardem w modelu LTZ.

Ulepszony system trakcji (ETS) jest integralny z Cobaltami wyposażonymi w automatykę i ABS. ETS zwiększa przyczepność, dostosowując moment obrotowy silnika w przypadku wykrycia poślizgu kół.

Bezpieczeństwo i ochrona

Sztywna struktura nadwozia, która stanowi podstawę dynamicznego doświadczenia jazdy Cobalta, wzmacnia również bezpieczeństwo pasażerów. Oprócz solidnej struktury nadwozia, standardowo dostępne są poduszki powietrzne o podwójnym działaniu z przodu oraz dostępne poduszki boczne i zasłonowe. Standardowo dostępne są również napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu, tylne pasy środkowe i system LATCH do mocowania fotelików dziecięcych.

Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia standardowy system przeciwdziałania kradzieży PASS-Key III Plus, który uniemożliwia uruchomienie pojazdu, jeśli nie użyje się właściwego klucza. Zdalne zamki oraz zasilane elektrycznie zamki drzwi (niedostępne w LS) zapewniają ochronę przed przypadkowym zablokowaniem, opóźnione zamykanie oraz możliwość programowania.

Ciągłe bezpieczeństwo zapewnia system OnStar. Modele Cobalta wyposażone w OnStar mają podwójny tryb OnStar (analogowo-cyfrowy). Cyfrowy sprzęt OnStar obejmuje również ulepszone możliwości rozpoznawania głosu w trybie hands-free, w tym bardziej intuicyjne wybieranie ciągłe i poprawioną dokładność rozpoznawania głosu. OnStar jest wiodącym dostawcą usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Korzystając z sieci satelitów GPS i technologii bezprzewodowej, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa i funkcje OnStar Hands-Free Calling, które pozwalają kierowcom na wykonywanie i odbieranie aktywowanych głosem połączeń telefonicznych za pomocą zewnętrznej anteny dla lepszego sygnału.

Usługa OnStar standardowa w Cobalcie 2007 obejmuje system zaawansowanego powiadamiania o wypadkach General Motors (AACN) (z wyłączeniem modeli SS), co umożliwia dostęp do danych o wypadkach dla uczestniczących centrów 911, aby pomóc w szybszym wysyłaniu odpowiednich służb ratunkowych oraz sprzętu na miejsce wypadku.

Bogactwo napędów

Cobalt oferuje nabywcom różnorodne, wiodące w segmencie kombinacje układów napędowych, które dostarczają różne poziomy, od maksymalnej ekonomiczności po wydajność inspirowaną wyścigami. Silniki Ecotec 2.2L i 2.4L Cobalta uzyskały niewielki wzrost mocy w 2007 roku.

Silnik 2.2L w modelach LS, LT i LTZ ma moc 148 koni mechanicznych (110 kW) przy 5600 rpm* i moment obrotowy 152 lb.-ft. (260 Nm) przy 4200 rpm.* Cobalt SS ma silnik 2.4L, którego moc wynosi 173 koni mechanicznych (129 kW) przy 6200 rpm* oraz moment obrotowy 163 lb.-ft. (221 Nm) przy 4800 rpm.* Silnik 2.0L SC w Cobalcie SS Supercharged generuje 205 koni mechanicznych (153 kW) przy 5600 rpm i 200 lb.-ft. (272 Nm) momentu obrotowego przy 4400 rpm.

Wszystkie silniki Cobalta pochodzą z technicznie zaawansowanej rodziny Ecotec. Każdy z nich ma różne osiągi i różnice w sprzęcie, ale wszystkie dzielą podstawową architekturę ze stopu aluminium i konstrukcję, która obejmuje:

  • Podwójne wałki rozrządu (DOHC) i cztery zawory na cylinder
  • Podwójne wałki równoważące obracające się w przeciwnych kierunkach
  • Układ rozrządu z niskim współczynnikiem tarcia, z hydraulicznymi regulacjami luzu
  • Łańcuch rozrządu wymagający zerowej konserwacji
  • Ekstremalnie kompaktowe wymiary i niska masa
  • Bezpośrednie mocowanie wszystkich akcesoriów do struktury silnika, aby wyeliminować powszechne źródła hałasu, wibracji i drgań
  • Kompletne mocowanie skrzyni biegów jest sztywniejsze niż w większości silników 4-cylindrowych, co zmniejsza hałas i wibracje
  • System GM Oil Life dla optymalnej częstotliwości wymiany oleju
  • Brak rutynowej konserwacji poza wymianą oleju/filtra olejowego
  • Katalizator zlokalizowany blisko kolektora wydechowego, aby przyspieszyć „rozgrzewkę” katalizatora i zmniejszyć emisję węglowodorów
  • Innowacyjne wbudowane mieszkanie na filtr olejowy eliminuje konieczność wchodzenia pod samochód w celu przeprowadzenia wymiany oleju. Projekt ten eliminuje również jednorazowe „puszki” filtrów olejowych, które zatrzymują zużyty olej i zazwyczaj trafiają na wysypiska śmieci

Standardową skrzynią biegów Cobalta w modelach LS, LT i SS jest pięciobiegowa manualna skrzynia Getrag F23, znana z płynnej zmiany biegów. Pięciobiegowa manualna skrzynia F35 w modelu SS Supercharged ma większą pojemność momentu obrotowego niż manualna skrzynia biegów w innych modelach Cobalta. Zmiana biegów o krótkim skoku i przełożenie osi 4.05:1 uzupełniają nastawioną na wydajność skrzynię biegów oraz cechy silnika, zapewniając Cobaltowi SS Supercharged ekscytującą przyspieszenie.

Dostępna w modelach LS, LT i SS oraz standardowa w LTZ jest elektronicznie kontrolowana czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 4T45. Podobnie jak standardowa skrzynia manualna F23, 4T45 jest znana z płynnej i trwałej pracy. W Cobalcie ta skrzynia biegów wykorzystuje pełne mocowanie do bloku silnika i miski olejowej, aby zwiększyć sztywność układu napędowego, co skutkuje zmniejszeniem hałasu i wibracji. Skrzynia 4T45 wykorzystuje nowy płyn Dexron VI i jest „napełniona na całe życie”, co oznacza, że nie ma zaplanowanej konserwacji w przypadku normalnych warunków eksploatacji.

Cobalt SS

Cobalt SS przywołuje dziedzictwo wydajności Chevroleta i jest częścią większej rodziny modeli Chevy SS. Najważniejsze cechy modeli coupe i sedan SS obejmują:

  • Silnik 2.4L Ecotec VVT o mocy 173 koni mechanicznych (129 kW) i momencie obrotowym 163 lb.-ft. (221 Nm)*
  • Standardowa pięciobiegowa manualna skrzynia biegów
  • Dostępna czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 4T45 z elektronicznym sterowaniem
  • Siedemnastocalowe felgi aluminiowe i opony sportowe
  • Zawieszenie dostrojone do wydajności
  • Standardowe czterotłoczkowe hamulce tarczowe z systemem ABS czterokanałowym
  • Specyficzne dla SS przednie i tylne zderzaki, wykończenia rockerów (podobne do SS Supercharged)
  • Oznaczenia zewnętrzne SS
  • Specyficzne dla SS wykończenia wewnętrzne, w tym wygląd deski rozdzielczej i wykończeń

Cobalt SS Supercharged Coupe

Z imponującą wydajnością osiągającą 205 koni mechanicznych (153 kW) z silnika 2.0L supercharged Ecotec, to kompaktowe mocarstwo znajduje się zarówno na torze wyścigowym, jak i na ulicy. Zawieszenie zostało dostrojone na torze wyścigowym Nurburgring w Niemczech.

Serce Ecotec 2.0L SC to sprężarka Eaton M62. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 12 psi, a system obejmuje wymiennik ciepła powietrza do wody, który chłodzi wchodzące powietrze, co zwiększa gęstość ładunku powietrza, co z kolei poprawia moc i zmniejsza skłonność silnika do „stukania” przy wysokim poziomie doładowania.

Cobalt SS Supercharged osiąga 0-60 mph w 6.4 sekundy i ćwierć mili w 14.9 sekundy, z maksymalną prędkością 143 mph.

Ma charakterystyczne elementy zewnętrzne i wewnętrzne, które wyróżniają go z tłumu, w tym wysoko zamontowany spoiler, dolne wykończenia rockerów i zderzaki z jednocentymetrowymi przedłużeniami; a także wskaźniki z twarzą z tytanu, wskaźnik doładowania zamontowany na słupku A oraz skórzane fotele z perforowanymi, kolorowymi wstawkami.

Wyrafinowanie i komfort wnętrza

Oddzielne poziomy wyposażenia dla każdego modelu Cobalta zapewniają wyróżnienie i dopasowany wygląd. W nawiązaniu do premium pozycjonowania Cobalta, wiele funkcji jest standardowych, w tym klimatyzacja i elektryczny odszrutowy mechanizm tylny. Nowością w 2007 roku jest radio AM/FM z odtwarzaczem CD i odtwarzaniem MP3 oraz gniazdem wejściowym; oraz panel informacyjny dla kierowcy.

Zaskakujące udogodnienia – takie jak opcjonalny system zdalnego uruchamiania pojazdu nowy w 2007 roku (gdy zamówiona jest automatyczna skrzynia biegów) – również nadają wnętrzu Cobalta wyższej klasy, ponieważ wiele z funkcji standardowych i dostępnych nie jest powszechnie spotykanych w konkurencyjnych zestawieniach pojazdów.

Dostępny fabrycznie zainstalowany system zdalnego uruchamiania pojazdu, który jest nowością w 2007 roku, jest zintegrowany z funkcją zdalnego dostępu i pozwala kierowcy na wcześniejsze ogrzanie lub schłodzenie wnętrza samochodu z odległości do 200 stóp (61 m).

Ponadto, Cobalt oferuje wiele wygód i elastyczności wewnątrz, w tym łatwy dostęp do tylnej kanapy, składane tylne siedzenia w proporcjach 60/40 oraz dostęp do wnętrza bagażnika, a także dużą, wszechstronną przestrzeń do przechowywania.

Dostępne funkcje obejmują elektryczny szyberdach, XM Satellite Radio (tylko na kontynencie USA), radio AM/FM z sześciopłytowym odtwarzaczem CD w desce rozdzielczej, odtwarzaniem MP3 oraz gniazdem wejściowym (nowość w 2007 roku); siedmiogłośnikowy system audio Pioneer Premium oraz OnStar. Inne główne cechy wnętrza obejmują:

  • Cztery poziomy wyposażenia dla trzech modeli Cobalta: LS, LTZ i SS, trzy poziomy wyposażenia dla LT
  • Regulowana wysokość trójramienna kierownica (nowość w ’07)
  • Regulowane zagłówki z przodu
  • Cztery uchwyty na kubki w konsoli środkowej; dwa dla pasażerów z przodu, dwa dla pasażerów z tyłu
  • Przekręcający się środkowy podłokietnik ma wyprofilowany wierzch, aby ułatwić wygodne, ręczne zmiany biegów; wnętrze konsoli pomieści pięć płyt CD
  • Liczne przestrzenie do przechowywania, w tym duża, skrzyniowa schowek
  • Unikalny zestaw wskaźników z wskaźnikiem doładowania na słupku A w modelu SS Supercharged
  • Podnóżek kierowcy
  • Regulowane siedzenie kierowcy
  • Obszerna aplikacja materiałów akustycznych w całym wnętrzu

Wnętrza Cobalta odzwierciedlają dbałość o komfort jazdy, z wysokiej jakości materiałami i eleganckim wykończeniem w całym wnętrzu. Fotele zaprojektowano tak, aby odzwierciedlały poziom wydajności każdego modelu. Fotele kubełkowe z tkaniny są standardowe w modelu LS, podczas gdy sportowe fotele z tkaniny z regulacją lędźwiową kierowcy są standardem w LT i SS.

Fotele skórzane z podgrzewaniem oraz skórzany klucz kierowcy są dostępne w LT i SS, a standard w LTZ. Fotele skórzane z perforowanymi wstawkami w kolorze, regulacją oraz ręczną regulacją lędźwiową są standardem w SS Supercharged. Fotele kubełkowe inspirowane wyścigami z akcentami skórzanymi są dostępne w SS Supercharged po zamówieniu pakietu Performance.

Personalizacja

Ponieważ Cobalt przyciąga tak różnorodną grupę klientów, którzy definiują styl na swój sposób, Chevrolet Accessories oferuje akcesoria i części do wydajności, które właściciele Cobalta mogą wykorzystać do personalizacji swoich pojazdów.

Klienci mogą zwiększyć moc już potężnego coupe Cobalt SS za pomocą zestawów supercharger Stage One i Stage Two, wprowadzonych w 2005 roku. Zestaw Stage One zawiera wyższe przepływy wtryskiwaczy paliwa oraz kalibrację ECU, co zapewnia dodatkowe 31 koni mechanicznych (łącznie 236 hp i 205 lb.-ft. momentu obrotowego). Dodanie zestawu Stage Two, z mniejszym kołem pasowym supercharger oraz krótszym paskiem napędowym, sprawia, że silnik osiąga 241 koni mechanicznych (180 kW) i 218 lb.-ft. (301 Nm) momentu obrotowego.

Dodatkowo właściciele mogą zyskać na mocy dzięki uznanemu przez Cobalta systemowi wydechowemu GM Performance, składającemu się z półpolerowanego tłumika wykonanego ze stali T-304 z rurami giętymi w mandrel. Wybierz gardłowy dźwięk systemu Touring lub agresywny ryk systemu Performance. Po prawidłowej instalacji ten system będzie zgodny z lokalnymi i stanowymi przepisami.

Inne akcesoria Chevroleta dostępne dla Cobalta obejmują silnie polerowane końcówki wydechu z chromu, tylny spoiler o wyścigowym wzorze lub bardziej subtelny wzór o niskim profilu; oraz pedały aluminiowe szczotkowane z podniesionymi gumowymi powierzchniami do zwiększenia przyczepności.

2.2L Ecotec 4AT FWD (148 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2198 Cm3
Moc110 Kw @ 5600 Rpm
150 Hp @ 5600 Rpm
148 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy152 Lb-Ft @ 4200 Rpm
206 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.9 Galony (48.8 L)
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195/60 R15
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość67.9 In (1725 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.6 In (1
Rozstaw osi103.3 In (2624 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2800 Lbs (1270 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3803 Lbs (1725 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.2L Ecotec 5MT FWD (148 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2198 Cm3
Moc110 Kw @ 5600 Rpm
150 Hp @ 5600 Rpm
148 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy152 Lb-Ft @ 4200 Rpm
206 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.9 Galony (48.8 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195/60 R15
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość67.9 In (1725 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.6 In (1
Rozstaw osi103.3 In (2624 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2780 Lbs (1261 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3781 Lbs (1715 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)

2.4L Ecotec 4AT FWD (171 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2374 Cm3
Moc128 Kw @ 5800 Rpm
174 Hp @ 5800 Rpm
172 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy167 Lb-Ft @ 4500 Rpm
226 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.9 Galony (48.8 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195/60 R15
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość67.9 In (1725 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.6 In (1
Rozstaw osi103.3 In (2624 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2888 Lbs (1310 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3880 Lbs (1760 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.4L Ecotec 5MT FWD (171 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2374 Cm3
Moc127 Kw @ 5800 Rpm
173 Hp @ 5800 Rpm
170 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy167 Lb-Ft @ 4500 Rpm
226 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.9 Galony (48.8 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195/60 R15
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość67.9 In (1725 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.6 In (1
Rozstaw osi103.3 In (2624 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2870 Lbs (1302 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3862 Lbs (1752 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa32 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.