Pomimo podobieństw do swojego poprzednika, sedan Cobalt SS z 2008 roku był małym, czterodrzwiowym samochodem, z którym nie warto było zadzierać.
Cobalt SS z 2008 roku znacząco poprawił się w porównaniu do swojego poprzednika, zmieniając pojemność silnika i zastępując kompresor turbosprężarką. Następnie dział projektowy wprowadził pewne zmiany w nadwoziu. Samochód miał zdetronizować Civica Si jako najbardziej atrakcyjny sportowy sedan kompaktowy na rynku, i w niektórych aspektach rzeczywiście to osiągnął. Wtedy zaczęły się problemy związane z kryzysem finansowym w 2008 roku, które wstrząsnęły rynkiem.
Sedan Cobalt SS wyglądał niemal jak zwykły kompaktowy sedan dostępny na rynku, z wyjątkiem małego spojlera na bagażniku. Z przodu samochód miał grille w kształcie litery A w dolnej części zderzaka oraz parę wlotów powietrza po bokach dla świateł przeciwmgielnych. Standardowe 18-calowe obręcze z lekkich stopów były zażądane przez GM Performance Division, która stwierdziła, że potrzebują ich do poprawy prędkości pokonywania zakrętów.
W środku ewolucja trwała, z wysokimi fotelami kubełkowymi i logo SS wyszytym na oparciach przednich foteli. Zestaw wskaźników miał dwie duże tarcze dla obrotomierza i prędkościomierza oraz mniejszy wskaźnik poziomu paliwa. Na szczęście na rynku było mnóstwo dostawców akcesoriów oferujących niezbędne wskaźniki do turbosprężarek, ciśnienia oleju i temperatury oleju.
Pod maską Chevrolet zamontował silnik 2.0 o pojemności turbo z bezpośrednim wtryskiem i zmiennymi fazami zaworów. Model z 2008 roku został wyposażony w sztywniejsze zawieszenie oraz 5-biegową skrzynię ZF. Ponadto GM Performance Division rozważał dodanie systemu no-lift shift, co poprawiło czas przejazdu ćwierć mili.
- Opracowany i stworzony przez dział wydajności GM
- Silnik 2.0L Ecotec z turbodoładowaniem i intercoolerem, osiągający 260 koni mechanicznych (194 kW)
- Pięciobiegowa skrzynia biegów GM Powertrain Sweden z krótkim lewarkiem zmiany biegów
- Zawieszenie sportowe FE5 dostosowane do toru Nürburgring, zapewniające przyczepność 0.9 g
- Przednie tarcze hamulcowe Brembo z wahaczem stałym i wentylowane tylnie hamulce tarczowe
- Wygląd dedykowany wersji SS z unikalnymi zderzakami i tylnym spojlerem – w tym dostępnym wysokim skrzydłem
- 18-calowe, wysoce polerowane, odlewane aluminiowe koła oraz opony wyczynowe klasy Y
- Wnętrze dedykowane wersji SS z nowymi sportowymi fotelami, wskaźnikiem ciśnienia doładowania na słupku A i innymi elementami
- Dostępność w sprzedaży: drugi kwartał 2008 roku
TURBODOŁADOWANY CHEVROLET COBALT SS DODAJĄCY FRAJDY DO SEGMENTU KOMPAKTOWEGO
LAS VEGAS – Z okazji święta wspólnoty motoryzacyjnej podczas konwencji SEMA, Chevrolet zaprezentował rocznik 2008 modelu Cobalt SS coupe. Wierny swojej legendzie, Cobalt SS oferuje doskonałą równowagę między osiągami sprawdzonymi na torze, komfortem prowadzenia a premium cechami – a przy tym ma nieodparty, zabawny i młodzieńczy charakter.
Opracowany przez dział wydajności GM (GMPD) i napędzany silnikiem 2.0L Ecotec z turbodoładowaniem o mocy 260 koni mechanicznych (194 kW), Cobalt SS dysponuje o 55 koni (41 kW) więcej niż poprzedni Cobalt SS z doładowaniem kompresorem, a jego doświadczenie w prowadzeniu zostało potwierdzone na torach wyścigowych w Ameryce Północnej i Europie, w tym na legendarnym torze Nürburgring w Niemczech.
„Cobalt SS to istota zabawnego ducha Chevroleta i poważnych osiągów,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta. „Moc silnika sprawi, że na Twojej twarzy pojawi się trwały uśmiech, a Ty zechcesz wrócić i jeszcze raz przejechać swoją ulubioną krętą drogą.”
Cobalt SS coupe trafi do salonów samochodowych w drugim kwartale 2008 roku. Kilka miesięcy później zadebiutuje sedan Cobalt SS, który zachowuje wszystkie cechy wysokiej wydajności wersji coupe.
Maksymalne osiągi – na ulicy i torze
Cobalt SS został stworzony przez dział wydajności GM (GMPD), z zespołem inżynierów i projektantów skupionych na konstrukcji pojazdów o wysokiej wydajności. Oferuje ulepszenia napędu i podwozia podobne do nowego HHR SS, ale z większymi hamulcami Brembo, nieco „wyższym” przełożeniem końcowym i innymi różnicami, które akcentują czystą etykę wydajności Cobalt SS oraz maksymalizują jego konkurencyjność na torze.
Zaprojektowany, aby oferować więcej niż tylko turbodoładowany zastrzyk mocy, nowa zawieszenie sportowe FE5 zostało opracowane z myślą o konkretnych stabilizatorach, współczynnikach sprężyn i strojeniu amortyzatorów – wszystko zaprojektowane, aby uzupełniać wysokowydajny napęd turbo i łagodzić problemy takie jak wykręcanie momentu. Wybierane przez kierowcę tryby pomagają maksymalizować wydajność, niezależnie od tego, czy na ulicy, czy na torze. Unikalna funkcja „no-lift shift” umożliwia modelom ze skrzynią ręczną osiągnięcie najlepszych czasów przyspieszenia dzięki algorytmowi w kontrolerze silnika.
Gwarantując, że samochód zatrzyma się tak pewnie, jak przyspiesza, zakręty są obsługiwane przez czterotarcze hamulcowe z ABS. Przednie hamulce pochodzą z Brembo i mają wydajną, stałą konstrukcję, która lepiej opiera się blaknięciu niż konstrukcje wahacza; tylne tarcze są wentylowane dla lepszego odprowadzania ciepła. Oprócz tych cech wysokiej wydajności, Cobalt SS standardowo wyposażony jest w szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym elektroniczny system kontroli stabilności StabiliTrak oraz poduszki powietrzne chroniące przy uderzeniach bocznych.
Dzięki zrównoważonemu strojeniu, Cobalt SS osiąga czas od 0 do 60 mph wynoszący około 5.7 sekundy – dzięki funkcji „no-lift shift” w skrzyni ręcznej – oraz maksymalną przyczepność boczną przypominającą sportowy samochód na poziomie 0.9 g. Ta kombinacja pozwoliła Cobalt SS ustanowić nowy rekord swojej klasy na torze wyścigowym Nürburgring, osiągając czas 8:22.85 minut.
Niepodrabialny styl
Cobalt SS wyróżnia się na zewnątrz wieloma unikalnymi cechami, w tym charakterystycznym zderzakiem przednim w stylu „air dam” z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi. Nowa atrapa chłodnicy i górna atrapa Cobalta mają nowy, diamentowy wygląd specyficzny dla wersji SS.
Specjalne listwy progowe i oznaczenia zdobią boki nadwozia, a standardowy spojler na klapie bagażnika dodaje sportowego akcentu w tylnej części samochodu. Standardowy spojler może być zastąpiony opcjonalnym aero-wzmocnieniem w stylu wysokiego skrzydła, który nadaje Cobalt SS wygląd samochodu wyścigowego. Na tyle znajduje się również wyraźny, jasny wylot wydechu.
Duże, pięcioramienne, 18-calowe polerowane aluminiowe koła oraz opony wyczynowe to standard, a ich dobór jest dostosowany do specyficznych ulepszeń nadwozia, nadając Cobalt SS niższe, sportowe proporcje – a jednocześnie eksponując duże zaciski hamulcowe Brembo z przodu. Montowane są na oponach letnich serii 225/40. Również dostępne kolory nadwozia podkreślają sportowy charakter pojazdu: Victory Red, Black, Ultra Silver Metallic, Imperial Blue, Rally Yellow, Sport Red Tintcoat oraz White.
Jak zewnętrzny, tak i wewnętrzny wygląd jest unikalny dla Cobalta SS, w tym sportowe fotele haftowane logiem SS z wkładkami w stylu UltraLux przypominającymi zamsz, specyficzne wskaźniki, wskaźnik doładowania montowany na słupku A oraz nowy układ lewarka zmiany biegów. Dostępne są trzy kombinacje kolorystyczne wnętrza: Ebony, Light Grey i Victory Red.
Chevrolet jest jedną z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się marek motoryzacyjnych w Ameryce. Z największą siecią dealerów w Stanach Zjednoczonych, Chevrolet jest liderem w sprzedaży pełnowymiarowych ciężarówek i pojazdów w cenie 35 000 USD i więcej. Chevrolet oferuje wartości, które przekraczają oczekiwania w każdej kategorii pojazdów, oferując samochody i ciężarówki w cenach od 9,995 do 83,175 USD. Chevrolet dostarcza ekspresyjny design, dynamiczne osiągi i doskonałą wartość z standardowymi funkcjami, które zazwyczaj występują tylko w droższych pojazdach. Więcej informacji na temat Chevroleta można znaleźć na stronie www.chevrolet.com.
TOR WYŚCIGOWY NÜRBURGRING W NIEMCZECH BYŁ POLIGONEM DOŚWIADCZALNYM DLA COBALTA SS ’08
DETROIT – Cobalt SS świetnie sobie radzi zarówno na bulwarze, jak i na torze wyścigowym, dzięki rozwojowi na słynnym torze Nürburgring w Niemczech – krętej trasie roadowej o długości około 14 mil (22 km) z ponad 170 zakrętami. Jest uważany przez wielu profesjonalnych kierowców wyścigowych i producentów samochodów za ostateczny test dzielności samochodu.
Cobalt SS ustanowił rekord okrążenia dla sportowo-klepsydrowych samochodów napędzanych przednimi kołami na torze ”Ring”, osiągając czas 8:22.85 minut – poprawiając poprzedni rekord o ponad 13 sekund.
„Cobalt SS oferuje zintegrowane doświadczenie prowadzenia, które łączy mocne, satysfakcjonujące przyspieszenie z precyzyjnym, responsywnym podwoziem,” powiedział John Heinricy, dyrektor wykonawczy działu wydajności GM. „Został dostrojony, aby zapewnić pewne prowadzenie i zachowanie na drodze, a także utrzymać ogólny komfort jazdy.”
Dział wydajności GM (GMPD) odpowiada za zdolność „jedź, zatrzymaj się i skręć” modeli SS o wysokiej wydajności Chevroleta, a jego zespół entuzjastycznych inżynierów zadbał o to, aby nowy Cobalt SS z 2008 roku nie tylko osiągnął znakomite osiągi na torze, ale także zapewniał satysfakcjonujące doświadczenie prowadzenia.
Specyficzne cechy wydajności to:
* Zawieszenie sportowe FE5
* Standardowa pięciobiegowa manualna skrzynia biegów F35 z krótkim lewarkiem zmiany biegów
* Szybsza przekładnia kierownicza
* Tarcze hamulcowe Brembo z wahaczem stałym
* Wentylowane tylne tarcze hamulcowe
* Osiemnastocalowe koła i opony wyczynowe
* Tryb „Wyścig” w standardowym systemie Informacji dla Kierowcy z funkcją kontroli startu
* Dostępny mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem
Strojenie podwozia
Przekazanie mocy z turbodoładowanego silnika Cobalt SS na nawierzchnię zapewnia sportowe zawieszenie FE5, które obejmuje szereg innych ulepszeń podwozia, układu kierowniczego i hamulców – oraz piękne, odlewane aluminiowe koła o średnicy 18 cali. Elementy te współdziałają, aby nadać pojazdowi zaskakująco zwinne właściwości jezdne oraz godny pozazdroszczenia maksymalny współczynnik przyspieszenia bocznego wynoszący 0.9 g – co czyni go jednym z najlepiej prowadzących się samochodów w swoim segmencie.
„Podjęto namysły, aby dostroić Cobalt SS do konkurencyjnych osiągów torowych,” powiedział Heinricy. „To sprawia, że samochód jest nie tylko nieustraszony w sanckcjonowanej rywalizacji, ale także sprawia, że jego osiągi na drodze są doskonalsze.”
Niezależne przednie zawieszenie MacPhersona wykorzystuje gazowe amortyzatory podwójne z konfiguracją specyficzną dla SS; unikalne knykcie kierownicze z zoptymalizowaną geometrią; sprężyny liniowe o twardości 27 N/mm z konkretnym strojeniem amortyzatorów; sztywniejsze wahacze i tuleje stabilizatora oraz sztywny, 24-mm solidny stabilizator. Z tyłu znajduje się pół-jej zakonspawana belka skrętna SS, wykorzystująca amortyzatory gazowe monotubowe z konkretnym strojeniem, 24-mm solidny stabilizator, sztywniejsze tuleje osi oraz wielotaryfowe sprężyny (28-40 N/mm). Standardowo dostępne są elektroniczna kontrola stabilności StabiliTrak i kontrola trakcji.
Cobalt SS nie tylko radzi sobie z zakrętami; jego podwozie – wraz z dostępnym mechanizmem różnicowym z ograniczonym poślizgiem – jest również dostosowane do łagodzenia warunków często związanych z wysokowydajnymi pojazdami z przednim napędem, takimi jak wykręcanie momentu czy podskakiwanie osi. W rezultacie uzyskuje się płynne wykorzystanie pełnego potencjału wydajności samochodu, przyspieszenie i/lub czasy okrążenia oraz zapewnienie komfortowego doświadczenia jazdy podczas drogi do biura.
Szybsze kierowanie
Udoskonodzony system wspomagania elektrycznego (EPS) jest dostrojony, aby pasować do zdolności manewrowych SS. Przekładnia zębatek i przekładni ma stosunek 14.8:1, co jest o 20 procent szybsze niż w innych modelach Cobalt, a nowy EPS zapewnia większą precyzję i ciekawszy feeling.
Hamulce Brembo z wahaczem stałym
Czterotarcze hamulcowe z ABS są standardem. Składają się z dużych, wentylowanych tarcz Brembo o średnicy 12.4 cala (315 mm) z czterema tłoczkami z przodu oraz wentylowanych tarcz o średnicy 11.5 cala (292 mm) z jednopłytkowymi tłoczkami z tyłu.
Podczas intensywnej jazdy, Cobalt SS oferuje bardziej precyzyjne i stabilne odczucie hamowania, które opiera się na problemie blaknięcia, nawet po wielokrotnym ostrym hamowaniu, takim jak doświadczenie jazdy po torze wyścigowym.
Zaciski Brembo są widoczne za jednym z najbardziej charakterystycznych elementów Cobalta SS: zestawem 18- x 7.5-calowych polerowanych kół aluminiowych. Koła te są montowane na oponach letnich serii 225/40 specyficznych dla SS.
Standardowe hamulce przeciwblokujące są połączone z elektronicznym systemem kontroli stabilności StabiliTrak, aby poprawić zatrzymywanie i manewrowość w sytuacjach awaryjnych.
TURBODOŁADOWANIE ZASILAJĄCE SILNIK 2.0L ECOTEC O MOCY 260 KM (194 kW)
DETROIT – Cobalt SS jest napędzany silnikiem 2.0L Ecotec DI z turbodoładowaniem i intercoolerem, który osiąga 260 koni mechanicznych (194 kW) oraz 260 lb-ft momentu obrotowego (353 Nm) przy standardowej pięciobiegowej skrzyni manualnej.
„Chevrolet to frajda, a modele SS to największa frajda ze wszystkich,” powiedział John Heinricy, dyrektor wykonawczy działu wydajności GM. „W Cobalcie SS zabawa jest zrównoważona z poważnym poziomem wydajności, zarówno na ulicy, jak i na torze.”
Funkcje takie jak „no-lift shift” i inne tryby wydajności do wyboru przez kierowcę pomagają Cobaltowi SS osiągnąć osiągi 0-60 mph w około 5.7 sekundy i pokonać ćwierć mili w około 14.1 sekundy, przy minimalnym wykręceniu momentu. Maksymalna prędkość to ponad 160 mph.
Szczegóły silnika 2.0L Ecotec DI z turbodoładowaniem
Silnik Ecotec 2.0L z turbodoładowaniem w Cobalt SS jest taki sam jak w nowo wprowadzonym HHR SS. Generuje 2.1 koni mechanicznych na cal sześcienny pojemności (130 hp / 97 kW na litr) i jest najmocniejszym silnikiem w rodzinie Ecotec. Technologia bezpośredniego wtrysku benzyny pomaga silnikowi generować więcej mocy przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego zużycia paliwa charakterystycznego dla silników z małą pojemnością wtrysku portowym.
Dzięki bezpośredniemu wtryskowi, paliwo dostarczane jest bezpośrednio do komory spalania, co prowadzi do bardziej kompletnego spalania mieszanki powietrze/paliwo. Mniej paliwa jest wymagane do uzyskania porównywalnej mocy, zwłaszcza przy normalnych prędkościach, niż w konwencjonalnym systemie wtrysku portowego. Technologia bezpośredniego wtrysku działa dobrze z turbodoładowaniem i pomaga osiągnąć doskonałą równowagę między mocą a ekonomiką.
Najważniejsze cechy silnika Ecotec 2.0L DI turbo w Cobalt SS to:
* Stalowy wał korbowy
* Forged connecting rods
* Chłodzenie tłoków przez natrysk oleju
* Współczynnik sprężania 9.2:1
* Aluminiowa głowica cylindrów ze stalowymi zaworami ssącymi i zaworami wydechowymi wypełnionymi sodem
* Wysokociśnieniowa pompa paliwowa napędzana silnikiem
* Olej syntetyczny Mobil 1
Elementy, takie jak stalowy wał korbowy i forged connecting rods, są wysokiej wytrzymałości, co zapewnia moc i zwiększa trwałość. Chłodzenie tłoków przez natrysk oleju pomaga obniżyć temperatury cylindrów i sprzyja długowieczności, dostarczając ciśnieniowy olej, który ciągle smaruje tłoki, co zmniejsza tarcie. W celu polepszenia spalania, górne części tłoków mają kształt misy, który kieruje nadchodzące paliwo w stronę świec zapłonowych.
Aby dostosować się do systemu bezpośredniego wtrysku, silnik Ecotec 2.0L DI turbo ma unikalną głowicę cylindrów i kolektor ssący. Głowica cylindrów, której elementy umiejscowione są dla wtryskiwaczy paliwa – elementów, które zazwyczaj są umieszczane w kolektorze ssącym w silnikach z wtryskiem portowym. Specjalne i niezwykle precyzyjne wtryskiwacze paliwa z wieloma otworami są używane do dawkowania paliwa i dostarczania go w drobno atomizowany sposób. Wspiera je pompa paliwowa wysokociśnieniowa umieszczona na silniku.
Poza położeniem montażowym wtryskiwaczy paliwa, głowica cylindrów ma konwencjonalne projekty portów i komór spalania. Duże stalowe zawory ssące i zawory wydechowe wypełnione sodem to trwałe elementy zaprojektowane, aby znieść wysokowydajny potencjał silnika.
Unikalna głowica cylindrów, system zasilania paliwem, tłoki i kolektor ssący to główne elementy, które różnią silnik 2.0L DI turbo od innych członków rodziny silników Ecotec. Olej silnikowy syntetyczny Mobil 1 jest instalowany fabrycznie. Olej syntetyczny został wybrany ze względu na swoje właściwości redukujące tarcie i wysokotemperaturowe osiągi.
Turbodoładowanie i chłodnica powietrza doładowanego
Zasilając silnik Cobalt SS 2.0L Ecotec, system turbodoładowania jest skompletowany z intercoolerem. Turbina wtłacza sprężone powietrze do komór spalania, aby zwiększyć moc i moment obrotowy, podczas gdy obieg intercoolera chłodzi doładowane powietrze, aby maksymalizować jego efekty. Turbodoładowanie jest dostosowane do dostarczenia znacznego zastrzyku mocy oraz niemal braku opóźnienia wirowania. Maksymalne ciśnienie wynosi prawie 20 psi.
Ponieważ powietrze sprężane przez turbodoładowanie nagrzewa się, system Cobalt SS wykorzystuje system chłodzenia powietrza do chłodzenia. Dzięki temu sprężone powietrze przechodzi przez wymiennik ciepła umieszczony za grillem w dolnym zderzaku, gdzie jest chłodzone przed wejściem do silnika. Chłodniejsze powietrze jest gęstsze, co umożliwia komorom spalania pobieranie większej ilości powietrza dla maksymalnej mocy. Chłodniejsze powietrze również zapobiega detonacji w wyższej temperaturze, co pozwoliło inżynierom dostroić silnik do maksymalnej mocy i zapewnić spójną wydajność w każdych warunkach jazdy.
Skrzynia biegów
Silnik turbodoładowany wspierany jest standardową pięciobiegową skrzynią manualną GM Powertrain Sweden F35. Płyn przekładniowy półsyntetyczny jest stosowany ze względu na jego zdolność do absorbowania ciepła i oporu rozkładowi podczas jazdy o wysokiej wydajności.
Funkcjonalność skierowana na wydajność, nazywana „no-lift shift”, pozwala na maksymalne osiągi – zmiany biegów można wykonywać bardzo szybko bez zwalniania gazu. Algorytm w kontrolerze silnika umożliwia tę wydajność, co pomaga maksymalizować przyspieszenie i zmiany biegów.
Krótki lewarek zmiany biegów z usztywnionymi tulejkami oraz zmodyfikowanymi kablami i mocowaniami zwiększa pewność za kierownicą, dając kierowcy mocniejsze, bardziej bezpośrednie i szybsze odczucie zmiany biegów. Ograniczony mechanizm różnicowy jest dostępny w wersji ze skrzynią manualną.
3.82:1 przełożenie końcowe
Napęd Cobalt SS ma przełożenie końcowe 3.82:1, które zostało wybrane, aby umożliwić turbodoładowanemu silnikowi utrzymywanie się w optymalnym zakresie momentu obrotowego podczas zmian biegów i jazdy w sposób konkurencyjny na torze wyścigowym. To zwiększa zarówno wymierne właściwości wydajności samochodu, jak i nieuchwytne poczucie zabawy z jazdy.
WYSPECJALIZOWANY KOKPIT PODKREŚLA WNĘTRZE COBALTA SS ’08
DETROIT – Elementy, które dostosowują się do każdego kierowcy – od mocno wyprofilowanych foteli po wskaźnik ciśnienia doładowania montowany na słupku A – zaprojektowane są tak, aby odpowiadać osiągom dostarczanym przez turbodoładowany silnik 2008 Cobalt SS o mocy 260 koni mechanicznych (194 kW) i sportowe zawieszenie FE5. W skrócie, wnętrze oferuje maksymalną funkcjonalność i satysfakcję kierowcy.
Cechy, które składają się na wnętrze Cobalt SS, obejmują:
Fotele sportowe: Fotele Cobalt SS nie tylko wyglądają sportowo; zmodyfikowane wsporniki oparcia i „skrzydlate” wsporniki siedziska zapewniają doskonałe wsparcie podczas dynamicznej jazdy. Fotele mają nowoczesne pokrycia z tkaniny typu siateczka z wkładkami w stylu UltraLux w centralnej części dla dodatkowego uchwytu. Na przednich fotelach haftowane są loga „SS”.
Kontrastujące kolory wnętrza, w tym Ebony, Victory Red i Light Grey, przyczyniają się do sportowego wyglądu i są oferowane w kombinacjach tylko dla SS. W kolorach dopasowanych do paneli drzwiowych kończy się temat. Tylna kanapa jest wykończona, aby pasować do przednich foteli i ma styl wsparcia lepszego dostosowanego do przednich foteli.
Lewarek: W porównaniu do innych modeli Cobalt z manualną skrzynią biegów, SS ma lewarek, który ma krótsze skoki między biegami i bardziej precyzyjne odczucie.
No-lift shift: Algorytm w kontrolerze silnika umożliwia bardzo szybki przeskok biegów bez zwalniania gazu.
Kierowanie: Cobalt SS posiada szybszy, bardziej precyzyjny układ kierowniczy, składający się z zmodyfikowanej kolumny kierowniczej oraz nowej przekładni kierowniczej (14.8:1).
Wskaźnik prędkościomierza 160 mph: Unikalny wskaźnik w desce rozdzielczej jest standardem; zawiera odczyt 160 mph (255 km/h) zilustrowany dużymi, łatwymi do przeczytania grafikami.
Wskaźnik na słupku A: W charakterystycznym elemencie modeli z silnikiem turbodoładowanym 2.0L Ecotec, Cobalt SS jest standardowo wyposażony w wskaźnik ciśnienia doładowania montowany na słupku A.
Centrum Informacji dla Kierowcy: Standardowe Centrum Informacji dla Kierowcy znajdujące się w desce rozdzielczej pozwala kierowcy na aktywację kilku specyficznych funkcji SS, w tym trybu „wyścigowego”, który jest zaprojektowany do jazdy po zamkniętym torze wyścigowym i dostosowuje sterowanie podwoziem (w tym wyłączanie kontroli trakcji) w kontrolowanych warunkach jazdy. Funkcja kontroli startu jest częścią trybu wyścigowego i umożliwia spójną wydajność przyspieszenia.