CHEVROLET Colorado Crew Cab 2015-Present

CHEVROLET Colorado Crew Cab 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Colorado Crew Cab 2015-Present

Kiedy GM i Isuzu połączyli siły, aby stworzyć niezawodne maszyny na czterech kołach, ustalili także, kto gdzie będzie sprzedawał. GM miał Stany Zjednoczone. Tak powstał Chevrolet Colorado, który dzieli ramę z modelem Isuzu D-Max.

Chevrolet Colorado to samochód, który można wykorzystywać zarówno na co dzień, jak i w trakcie weekendowych wypadów. Jego długość wynosząca 5,3 m była porównywalna z długością rodzinnego sedana. Model z 2015 roku otrzymał „schodek w rogu”, który po raz pierwszy wprowadzono w Chevrolet Silverado – miał on wyprofilowane stopnie w tylnej części zderzaka, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z paki. Przedni zderzak był niski i szeroki. Wersja Crew Cab była dostępna z pakią o długości 5 lub 6 stóp (1,52-1,82 m) i miała możliwość holowania do 6700 funtów (3039 kg).

Wersja Crew Cab była czterodrzwiową wersją, oferującą prawdziwe pięć miejsc. Wewnątrz, deska rozdzielcza była bliższa SUV-owi niż samochodowi użytecznemu. Pojazd dobrze sprawdzał się w obu tych rolach. W konsoli środkowej zainstalowano nowy system infotainment, który miał możliwość połączenia przez Android Auto i Apple CarPlay.

Pod maską Colorado miało trzy opcje silnikowe, zależnie od rynku. Standardowy model był wyposażony w 2,5-litrowy silnik benzynowy, podczas gdy wersja najwyższa miała zamontowany silnik V6 o pojemności 3,6 litra. Oba były standardowo połączone z 6-biegową skrzynią manualną, a 6-biegowa automatyczna była dostępna jako opcja. W niektórych krajach dostępny był także silnik turbodiesel Duramax o pojemności 2,8 litra.

Nowy Colorado z 2015 roku ma w sobie geny prawdziwego pickupa Chevroleta, a jego parametry dotyczące mocy, ładowności i holowania mają być w czołówce swojej klasy. Colorado trafi do sprzedaży jesienią 2014 roku jako model na 2015 rok.

„Nasza strategia jest prosta: zaspokajać potrzeby jak najszerszej grupy klientów i pozwolić im wybrać dokładnie taki samochód, którego potrzebują,” powiedział Mark Reuss, wiceprezydent wykonawczy General Motors i prezydent GM North America. „Całkowicie nowy Colorado korzysta z solidnych fundamentów, jakie stworzył Silverado, i jednocześnie rewolucjonizuje segment średniej wielkości pick-upów.”

Nowy Colorado został zaprojektowany z myślą o amerykańskich klientach pick-upów, oferując unikalny design, komfort oraz funkcje łączności, w tym innowacyjne rozwiązania, takie jak dostępne ostrzeżenie o kolizji oraz ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu.

Chevrolet spodziewa się, że Colorado będzie najpotężniejszym samochodem w swojej klasie, pozwalając właścicielom na przewożenie i holowanie większych ładunków. Standardowy silnik to 2.5L I-4, a opcjonalnie dostępny jest 3.6L V-6. Każdy silnik został dostosowany, przetestowany i zatwierdzony do użytku w pick-upach, a także wyposażony w bezpośredni wtrysk oraz zmienny rozrząd, aby maksymalnie wykorzystać moc i efektywność. Oba silniki współpracują z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przy odpowiednim wyposażeniu, Chevrolet Colorado ma oferować wiodącą w klasie ładowność oraz zdolności holownicze przekraczające 6700 funtów (3039 kg). To zdecydowanie wystarczająca moc, aby załadować weekendowy sprzęt kempingowy na pace i przewieźć łódź nad ulubione jezioro.

Colorado zaoferuje również jedyny w swoim segmencie silnik diesla w swoim drugim roku, czyli sprawdzony silnik Duramax 2.8L I-4 turbodiesel, już dostępny na rynkach globalnych. Silnik diesla rozszerzy ofertę jednostek napędowych Colorado, aby zaspokoić najszersze potrzeby.

„Zaprojektowaliśmy Colorado tak, aby był to najbardziej wszechstronny i najzdolniejszy model w swoim segmencie,” powiedział Jeff Luke, inżynier wykonawczy GM Trucks. „Nie każdy potrzebuje pełnowymiarowej mocy, ale wciąż zasługuje na moc i prawdziwe cechy, jakie oferują większe modele. Colorado zapewnia zdolności z pewnością – i radosną jazdę, która pasuje do aktywnego stylu życia.”

Zapewnione z pasją do przygód

Stylizacja Colorado na rynek północnoamerykański jest unikalna, z pewnym staniem i sportową sylwetką. Wyższe boki skrzyni ładunkowej, na przykład, są dostępne wyłącznie w Ameryce Północnej i współgrają z agresywną, nachyloną linią kabiny, tworząc charakterystyczną proporcję, która podkreśla atletkę pojazdu, jednocześnie lepiej zabezpieczając przedmioty przechowywane w skrzyni.

W 2015 roku konfiguracje Colorado to model z przedłużoną kabiną i 6-stopową skrzynią, kabina załogowa z 5-stopową skrzynią oraz kabina załogowa z 6-stopową skrzynią. Przy opuszczonej burcie, 6-stopowa skrzynia umożliwia przewożenie przedmiotów o długości 8 stóp.

„Nowy design Colorado wnosi młodzieńczy powiew świeżości do segmentu średniej wielkości pick-upów i nadaje nowoczesny charakter prawdziwej stylizacji Chevroleta,” powiedział Ken Parkinson, dyrektor wykonawczy Chevrolet Design. „To jak młodszy, bardziej chętny brat Silverado – prawdziwy Chevrolet, z zapałem i duchem przygody.”

W ofercie dostępne są wersje WT, LT i Z71, wszystkie z napędem na 2 lub 4 koła. Zainspirowany off-roadem Z71 to najsilniejsza wersja. Posiada również matową osłonę grilla – w przeciwieństwie do standardowego chromu w innych modelach – reflektory projektorowe oraz unikatowe koła aluminiowe o średnicy 17 cali.

Chevrolet Colorado ma potrójnie uszczelnione drzwi, wbudowane w boki nadwozia, podobnie jak Silverado 2014, dla poprawy wydajności aerodynamicznej i cichszej kabiny.

Aby pomóc w redukcji masy oraz poprawić rozkład masy przód-tył, Colorado korzysta z aluminiowej maski, która jest pierwsza w swoim segmencie. Dodatkowo, posiada jedyne w swoim rodzaju aktywne żaluzje grilla, które zamykają się przy określonych prędkościach, aby poprawić aerodynamikę.

A ponieważ to prawdziwy Chevrolet, Colorado nie pozostawia niczego do życzenia, jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania w zakresie przewożenia i dostępu do ładunku:

  • Standardowy projekt tylnego zderzaka CornerStep wprowadzony w Silverado 2014
  • Dostępna burta EZ Lift-and-Lower, która wykorzystuje wewnętrzną belkę skrętną, aby łatwiej podnosić burty jedną ręką, oraz tłumik dla bardziej kontrolowanego opuszczania
  • Standardowe dwupoziomowe ładowanie, które pozwala efektywnie podzielić skrzynię na górną i dolną część, ułatwiając przewożenie, przechowywanie i ukrywanie przedmiotów takich jak narzędzia
  • Trzynaście standardowych punktów mocowania w skrzyni dla ruchomych pierścieni do mocowania ładunków
  • Standardowe osłony krawędzi skrzyni i burty
  • Dostępna fabrycznie montowana powłoka ochronna do skrzyni.

Wnętrze do pracy, rekreacji i codziennego komfortu

Łączące cechy Silverado z własnym stylem, wnętrze Colorado z 2015 roku zostało zaprojektowane z myślą o komforcie, jest sprytnie wyposażone i dobrze skomunikowane. Odważna, pionowa deska rozdzielcza z dużymi wskaźnikami oraz centralnym wyświetlaczem informacji dla kierowcy przypomina Silverado, jednocześnie oferując konsolę centralną z dźwignią biegów zamontowaną na podłodze, podobnie jak te w średniej wielkości samochodach i crossoverach.

Projektanci kabiny Colorado zwrócili szczególną uwagę na szczegóły i wysokiej jakości wykończenie, w tym rzeźbione wykończenie sufitu, które poprawia przestronność, podświetlenie kluczowych elementów dla łatwiejszej widoczności oraz otwartą przestrzeń z przodu konsoli centralnej do łatwiejszego ładowania telefonu. Model Z71 ma ekskluzywne szczegóły kolorystyczne i wykończeniowe, w tym wytłaczane oparcia siedzeń i kontrastowe przeszycia.

„Zastosowaliśmy najlepsze cechy pełnowymiarowych pick-upów oraz średniej wielkości samochodów, aby stworzyć przestrzeń dla pasażerów, która łączy w sobie niezrównaną funkcjonalność i komfort,” powiedział Parkinson. „Jest zaprojektowane, aby być jak najbardziej użyteczne, z komorami na przechowywanie i sprytnymi funkcjami we wszystkich miejscach, dla właścicieli, którzy będą używać Colorado jako codziennego samochodu i na weekendowe wypady.”

Szczegóły wnętrza obejmują:

  • Rzeźbione panele drzwiowe ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pojazdu
  • Górny schowek na desce rozdzielczej (kiedy nie jest wyposażony w system audio wyższej klasy) oraz duży schowek na rękawiczki
  • Standardowa konsola centralna z miejscem do przechowywania tabletu
  • Przechowywanie pod siedzeniem z tyłu.

Podwójnie twarda pianka pomaga siedzeniom Colorado przetrwać długie trasy w komforcie, z materiałem odpornym na zużycie i plamy. Dostępne są również siedzenia z materiału skórzanego.

Łączność, kontrola i technologie bezpieczeństwa poprawiające doświadczenia z jazdy Colorado

Nowe technologie w Chevrolecie Colorado mają na celu uzupełnienie stylu życia właścicieli poprzez łączność i inne funkcje wspierające ich codzienne i rekreacyjne życie – i pomagają zapewnić bezpieczeństwo, w tym:

  • Osiemcalowy wyświetlacz dotykowy (LT, Z71) oraz kilka złączy USB
  • Wyświetlacz informacji dla kierowcy o przekątnej 3.4 cala w zestawie wskaźników
  • Dostępne udoskonalenia OnStar i MyLink nowej generacji z rozpoznawaniem gestów i naturalnym rozpoznawaniem mowy
  • Dostępna nawigacja
  •  

Standardowe i dostępne funkcje mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów Colorado przed, w trakcie i po wypadku obejmują:

  • Sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne głowy zaprojektowane, aby pomóc utrzymać pasażerów w samochodzie podczas kolizji
  • Duże lusterka wsteczne i standardowy system kamery tylnej dla lepszej widoczności
  • Dostępne jako pierwsze w swoim segmencie zastosowanie systemu ostrzegania o kolizji czołowej
  • Dostępne jako pierwsze w swoim segmencie zastosowanie ostrzeżenia o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu
  • Standardowy system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak z funkcjami przeciwdziałania wywróceniu, kontroli zakłóceń przyczepy, asystenta ruszania pod górę i kontroli zjazdu z górki (Z71).

Geny Chevroleta wspierają wiodące możliwości

Colorado oferuje możliwości, jakich oczekuje się od Chevroleta – w tym wiodącą w klasie ładowność i zdolność holowniczą. Podobnie jak Silverado, Colorado ma w pełni zamkniętą ramę, co zapewnia siłę do wsparcia jego możliwości, a także pewną, gładką i cichą jazdę.

Przednie zawieszenie typu coil-over korzysta z aluminiowych zwrotnic, które są lekkie i wytrzymałe, co przyczynia się do bardziej responsywnego odczucia na kierownicy, a także do efektywności. Colorado ma również jako pierwsze w swoim segmencie elektryczne wspomaganie kierownicy, które zwiększa efektywność poprzez unikanie energii potrzebnej do napędu, które konwencjonalnie jest napędzane silnikiem.

Chevrolet Colorado ma mały promień skrętu wynoszący około 41 stóp (12,5 metra), co ułatwia manewrowanie w wąskich miejscach, takich jak ulice miejskie lub cofanie przyczepy na miejsce kempingowe.

Standardowe czterotłoczowe hamulce tarczowe z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu wyposażone są w tarcze hamulcowe Duralife™, które również zadebiutowały w Silverado 2014. Oferują one nawet dwukrotnie dłuższą żywotność, co może zaoszczędzić pieniądze na utrzymaniu.

Kolejną cechą Chevroleta dostępną w Colorado jest automatycznie blokujący tylny dyferencjał G80. Wprowadzony przez Chevroleta ponad 40 lat temu, daje kierowcom przewagę trakcyjną, kiedy jest to potrzebne. Jest standardowy w modelu Z71 i dostępny w WT i LT.

Silniki dostosowane do pracy, wydajności

Silniki 2.5L i 3.6L oferowane w Colorado bazują na sprawdzonych konstrukcjach z innych pojazdów Chevroleta, ale są unikalnie dostosowane do użytku w pick-upach – z większym momentem obrotowym przy niższych obrotach – co daje bardziej pewne odczucie mocy, gdy Colorado jest obciążone lub holuje przyczepę.

Silnik 2.5L czterocylindrowy ma moc szacowaną na 193 konie mechaniczne (146 kW) i 184 lb-ft momentu obrotowego (253 Nm), z około 90% maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od 2000 do 6200 obr./min. Silnik 3.6L ma moc szacowaną na 302 konie mechaniczne (224 kW) i 270 lb-ft momentu obrotowego (366 Nm). Certyfikacja SAE dla ocen mocy jest w toku.

Aluminiowe bloki silnikowe i walcowane wały korbowe oraz podwójne wałki rozrządu z zmiennym rozrządem, bezpośrednim wtryskiem oraz chłodzeniem tłoków metodą strumieniową są cechami wspólnymi dla obu silników. Liczne komponenty o wydłużonej żywotności mogą pomóc w wydłużeniu interwałów konserwacyjnych oraz obniżeniu kosztów użytkowania.

Wszystkie modele są wyposażone w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, która współpracuje z silnikami dostosowanymi do pick-upów, oferując funkcje, które ułatwiają przewożenie i holowanie, w tym automatyczne hamowanie na zjazdach i tryb holowania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.