W ramach umowy z Isuzu, General Motors wprowadził do sprzedaży pickupa Colorado w 2003 roku, konkurując z Dodge Dakota i Ford Ranger.
General Motors zbudował nową platformę, którą dzielił z Isuzu. Choć japońska marka z powodzeniem sprzedawała model D-Max na całym świecie, Chevrolet miał trudności na swoim rodzimym rynku. Mimo to oferował lekkie pojazdy użytkowe w trzech wersjach kabin. Dual Cab zaprojektowano głównie jako pickup rekreacyjny, odpowiedni dla rodzin.
Przód samochodu charakteryzował się wyraźnym przednim pasem z poziomą listwą, która przebiegała przez pojazd z jednej strony na drugą, dzieląc reflektory na dwie części. W zależności od opcji wykończenia, ta listwa była pokryta chromem lub w kolorze nadwozia. Tak jak w przypadku pełnowymiarowych kabin, Dual Cab Colorado posiadał parę pełnowymiarowych drzwi dla pasażerów z tyłu. Co dziwne, Dual Cab (nazywany również Crew Cab) był krótszy niż wersja Extended-cab.
Because Colorado Dual Cab has two full-size doors in the back, it is easier to use for rear-seat passengers. We wnętrzu, producent oferował pickup w wersji z pięcioma lub sześcioma miejscami. Z przodu zamontowano albo kanapę, albo parę foteli kubełkowych, z kanapą dla trzech osób z tyłu.
Pod maską, marka z logo w kształcie kokardy zainstalowała szeroką gamę silników, od oszczędnego silnika rzędowego 2.8-litra po mocny silnik rzędowy 3.7-litra. Ten ostatni był rzadkością w amerykańskim pick-upie. GMC Canyon/Chevrolet Colorado zdołał wyprzedzić lidera tej klasy, Forda Rangera, w sprzedaży w latach 2005 i 2006.
Chevrolet Colorado oraz jego bliźniak, GMC Canyon, zostały wspólnie zaprojektowane przez północnoamerykańskie operacje GM, operacje GM w Brazylii oraz Isuzu. Isuzu, które uczestniczyło w procesie projektowania, rozpoczęło sprzedaż swojej wersji na całym świecie w 2002 roku. Pod koniec 2005 roku Isuzu wprowadziło na rynek północnoamerykański wersję o nazwie Isuzu i-Series. Ten model Isuzu w Ameryce Północnej dzielił napędy, stylizację i wyposażenie z braćmi Colorado/Canyon, różniąc się od globalnej oferty Isuzu. Wszystkie wersje Chevrolet, GMC i Isuzu na całym świecie opierają się na platformie GMT355, która sama jest podstawą dla Hummera H3 opartego na GMT 345. Większość pojazdów przeznaczonych na rynki spoza Ameryki Północnej jest produkowana w zakładzie GM w Rayong w Tajlandii oraz w zakładzie GM w São José dos Campos w Brazylii. Większość pojazdów na rynek północnoamerykański była produkowana w Shreveport w Luizjanie.
Współpraca między GM a Isuzu w zakresie budowy lekkiego samochodu użytkowego i jego oferowania w Ameryce Północnej nawiązuje do pierwotnego porozumienia, jakie obie firmy miały w latach 70. XX wieku z Chevrolet LUV, który był rebadżowanym modelem Isuzu Faster.
Colorado/Canyon oferuje zarówno manualne, jak i automatyczne skrzynie biegów. GM oferuje również napęd na tylne koła lub napęd na cztery koła, a także standardowe, wydłużone i czterodrzwiowe nadwozia typu crew cab. Większość modeli ma standardowy silnik 2.8 L (171 cu in) LK5 I4, ale bardziej wydajny silnik 3.5 I5 dostępny jest z pakietem Z71 w wersjach czterodrzwiowych i jest opcjonalny we wszystkich innych. Czterodrzwiowe modele Z71 otrzymują także automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach w standardzie. Ten pakiet został później porzucony na rzecz LT2 i LT3.
Edycja ZQ8 jest dostępna z niższym i bardziej skupionym na drodze zawieszeniem „sportowym” niż standardowe Z85 i wyposażona jest w 17-calowe koła, zderzak i kratkę w kolorze nadwozia oraz niskoprofilowe nadkola. Istnieje również edycja Xtreme ZQ8, która ma inny zderzak przedni, zderzak tylny, progi, nadkola, kratkę, reflektory oraz 18-calowe koła. Edycja Xtreme jest w zasadzie kontynuacją pakietu wykończeniowego ze swojego poprzednika, Chevroleta S-10.
W 2007 roku Colorado/Canyon przeszło facelifting oraz wprowadzono nowe silniki, w tym 2.9 L (177 cu in) LLV I4 oraz 3.7 L (226 cu in) LLR I5, które zostały wprowadzone z powodu licznych problemów z głowicami, nowe kolory – Deep Ruby (Sonoma Red dla Canyon), Pace Blue (Sport Blue dla Canyon) oraz Imperial Blue (Midnight Blue dla Canyon) oraz nowe opony i koła. Drobne zmiany w kratce i wnętrzu dla modeli LT i LTZ; modele LS zachowały ten sam wygląd przed liftingiem, podobnie jak facelifting TrailBlazera w latach 2005 i 2006. Dodatkowo oznaczenia „Colorado” i „Canyon” zostały usunięte z drzwi na rzecz logo korporacyjnego GM. Na rok modelowy 2009, Colorado ponownie przeszło facelifting, a silnik V8 5.3 L (323 cu in) LH8 oferuje moc 300 hp (224 kW) i moment obrotowy 320 lb·ft (434 N·m). W roku modelowym 2010, logo GM zniknęło z tych samochodów, choć mniej modeli z 2010 roku miało logo GM na drzwiach.
Sprzedaż Colorado/Canyon w USA osiągnęła szczyt w 2005 roku, z wynikiem 163,204 sprzedanych jednostek, przewyższając odwiecznego lidera segmentu, Forda Rangera, o prawie 35% i tylko 3.3% za nowym bestsellerem, Toyotą Tacoma. W 2006 roku, mimo że wciąż wyprzedzał Forda o 27.5%, sprzedaż Colorado/Canyon była o prawie 34% niższa od konkurencyjnej Toyoty. Jeden z modeli Canyon z 2005 roku, należący do udanego kandydata na senatora USA, Scotta Browna, stał się sławny, ponieważ był szeroko prezentowany w jego reklamach telewizyjnych.
Bezpieczeństwo