Chevrolet zaprezentował pierwszą generację średniej wielkości pickupa Colorado w 2003 roku, która doczekała się odświeżenia w 2009 roku.
W 2007 roku światowy kryzys gospodarczy dotknął General Motors w sposób dramatyczny, a firma ledwo uniknęła bankructwa. W obliczu utraty marek Saab i Opel w Europie oraz rosnących wydatków, GM musiał umocnić swoją pozycję na rynku krajowym, a odświeżony pickup został uznany za rozwiązanie. I to zadziałało.
Chevrolet produkował średniej wielkości pickupa w trzech wariantach kabin, z najdłuższą kabiną Double-Cab. Colorado miało nowy przód inspirowany większym bratem, Silverado. W zależności od poziomu wyposażenia, oferowało poziomą listwę w kolorze nadwozia między reflektorami, która przeszła przez kratkę chłodnicy i wspierała logo w kształcie kokardy. Chevrolet zainstalował parę standardowych drzwi z tyłu, co ułatwiło dostęp pasażerom na tylnej kanapie.
Wnętrze samochodu oferowało bazowy model z automatyczną skrzynią biegów na rynek amerykański, ale z ręcznie otwieranymi oknami i manualnym systemem klimatyzacji. Zapewniało ten sam poziom komfortu, co inne średniej wielkości SUV-y z tamtych czasów. Pickup mógł pomieścić dwóch pasażerów z przodu i trzech z tyłu. Jednak środkowe miejsce na tylnej kanapie było bardziej ciasne z powodu tunelu skrzyni biegów, niż miejsca skrajne. Na desce rozdzielczej Chevrolet zamontował panel instrumentów z czterema wskaźnikami, a na centralnym panelu umieścił przyciski skrzyni biegów na górze, a poniżej system audio i pokrętła klimatyzacji.