Chevrolet wprowadził model Colorado w 2003 roku jako samochód na rok modelowy 2004, kontynuując tym samym tradycję w segmencie lekkich pickupów, rywalizując z Fordem Ranger i Dodge Dakota.
General Motors miał udziały w firmie Isuzu i rozpoczął wspólny projekt z japońskim producentem. W efekcie powstało kilka pojazdów, w tym Isuzu D-max i Chevrolet Colorado. Ten ostatni był dostępny w różnych wersjach kabiny, z Extended-Cab zajmującą pozycję pośrednią.
Przód samochodu charakteryzował się wyraźnym wyglądem, z poziomym pasem, który przecinał pojazd od jednego boku do drugiego, dzieląc reflektory na dwie części. W zależności od opcji wyposażenia, ten pas był chromowany lub w kolorze nadwozia. W wersji Extended Cab Colorado miał dodatkowe drzwi w tylnej części, co ułatwiało dostęp do tylnych miejsc dla pasażerów. Za kabiną znajdował się długi załadunek. Co ciekawe, wersja Extended-Cab była najdłuższa w całej ofercie.
Wnętrze Chevroleta wyposażono w kanapę w podstawowej wersji lub fotele indywidualne. W wersjach z manualną skrzynią biegów, dźwignia zmiany biegów znajdowała się na konsoli centralnej. W wersji automatycznej, producent przeniósł dźwignię na kolumnę kierownicy. Tylne siedzenia oferowały ograniczoną przestrzeń dla dwóch pasażerów, głównie na krótkie dystanse.