Kiedy GM i Isuzu połączyli swoje siły, aby stworzyć niezawodne samochody robocze na czterech kołach, uzgodnili również, kto będzie sprzedawał gdzie. GM przypadły Stany Zjednoczone. Tak powstał Chevrolet Colorado, który dzieli tę samą platformę co Isuzu D-Max.
Chevrolet Colorado to samochód, który doskonale sprawdzał się zarówno jako codzienny pojazd, jak i weekendowy towarzysz. Model z 2015 roku otrzymał „narożny krok”, wprowadzony po raz pierwszy w Chevrolet Silverado, który miał rzeźbione stopnie wewnątrz tylnego zderzaka, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z ładowni. Przednia część była płaska i wysoka. W wersji Extended Cab dostępny był z 6-stopową skrzynią (1,82 m) i mógł holować do 6,700 funtów (3,039 kg).
W Extended Cab znajdowały się dwa tylne drzwi na zawiasach, które zapewniały dostęp do tylnych siedzeń. Były wystarczająco duże, aby zainstalować foteliki dziecięce, ponieważ przestrzeni na nogi praktycznie nie było. Wnętrze przypominało bardziej SUV niż samochód użytkowy. Pojazd dobrze spełniał funkcje obu typów. W centralnej konsoli zainstalowano nowy system informacyjno-rozrywkowy, który można było podłączyć przez Android Auto i Apple CarPlay praktycznie z każdym smartfonem.
Pod maską Colorado oferowało trzy opcje silnikowe, w zależności od rynku. Standardowy model miał silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, natomiast wersja topowa była wyposażona w jednostkę V6 o pojemności 3,6 litra. Oba silniki standardowo współpracowały z 6-biegową skrzynią manualną, a 6-biegowa automatyczna była dostępna jako opcja. W niektórych krajach oferowano silnik turbodiesel Duramax o pojemności 2,8 litra.
Colorado 2015 jest zbudowany na fundamencie prawdziwego trucka Chevroleta, który ma dostarczać moc, ładowność oraz możliwości holowania na najwyższym poziomie w swojej klasie. Colorado trafi do sprzedaży jesienią 2014 roku jako model 2015.
„Nasza strategia jest prosta: zaspokoić potrzeby najszerszej możliwej bazy klientów i pozwolić im wybrać odpowiedni truck, który spełni ich oczekiwania,” powiedział Mark Reuss, wiceprezydent General Motors i prezydent GM North America. „Całkowicie nowy Colorado korzysta z solidnych fundamentów, które stworzyły Silverado, a jednocześnie wprowadza nowe spojrzenie na segment średniej wielkości trucków, ożywiając go.”
Nowe Colorado zostało zaprojektowane z myślą o amerykańskich klientach trucków, z unikalnym designem, komfortem i funkcjami łączności, w tym innowacjami takimi jak ostrzeżenie o możliwym zderzeniu oraz ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu.
Chevrolet spodziewa się, że Colorado będzie najpotężniejszym truckiem w swoim segmencie, umożliwiając właścicielom przewożenie i holowanie większych ładunków. Silnik 2.5L I-4 jest standardowy, a dostępny jest również 3.6L V-6. Oba silniki zostały dostosowane, przetestowane i zatwierdzone do użytku w truckach, a każdy z nich wyposażony jest w bezpośredni wtrysk oraz zmienną regulację zaworów, aby maksymalnie wykorzystać moc i wydajność. Każdy z nich współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Przy odpowiednim wyposażeniu, Chevrolet Colorado ma oferować wiodącą w klasie ładowność oraz zdolność holowania przekraczającą 6,700 funtów (3,039 kg). To więcej niż wystarczająca zdolność, aby zabrać na weekendowy wyjazd sprzęt kempingowy oraz holować łódź nad ulubione jezioro.
Colorado w swoim drugim roku oferować będzie również jedyny w segmencie silnik wysokoprężny – sprawdzony turbodiesel Duramax 2.8L I-4, który jest już dostępny na rynkach globalnych. Silnik wysokoprężny rozszerzy ofertę napędów Colorado, aby zaspokoić najszerszy wachlarz potrzeb.
„Zaprojektowaliśmy Colorado, aby był najbardziej wszechstronny i zdolny w swoim segmencie, bez konkurencji,” powiedział Jeff Luke, inżynier wykonawczy GM Trucks. „Nie każdy potrzebuje pełnowymiarowych możliwości, ale nadal zasługują na moc i cechy prawdziwych trucków, które oferują większe modele. Colorado dostarcza zdolności z pewnością – i radością z jazdy, która pasuje do aktywnego stylu życia.”
Zaprojektowany z pasją do przygód
Amerykański design Colorado jest wyjątkowy, z pewną postawą i sportowym wyglądem. Wyższe boki skrzyni są dostępne jedynie w Ameryce Północnej i pasują do agresywnej, nachylonej linii kabiny, tworząc wyraźny proporcjonalny wygląd, który podkreśla atletyzm trucka oraz lepiej zabezpiecza przedmioty w skrzyni.
W konfiguracji Colorado 2015 dostępny jest model z przedłużoną kabiną z 6-stopową skrzynią, kabina załogowa z 5-stopową skrzynią oraz kabina załogowa z 6-stopową skrzynią. Przy opuszczonej tylnej burcie, 6-stopowa skrzynia umożliwia przewóz przedmiotów o długości 8 stóp.
„Nowy design Colorado wnosi młodzieńczą świeżość do segmentu średniej wielkości trucków i nadaje nowoczesny wygląd prawdziwemu stylowi Chevroleta,” powiedział Ken Parkinson, dyrektor wykonawczy ds. designu w Chevrolecie. „To jak młodszy, bardziej chętny brat Silverado – prawdziwy truck Chevroleta, z wielką pasją i duchem przygody.”
Dostępne są wersje WT, LT oraz Z71, wszystkie w wersji 2WD lub 4WD. Z71, zainspirowany off-roadem, jest najbardziej wytrzymałą wersją. Posiada również obramowanie kratki w kolorze gunmetal – zmiana w stosunku do chromu, który jest standardowy w innych modelach – reflektory projekcyjne oraz unikalne 17-calowe aluminiowe felgi.
Chevy Colorado wyposażony jest w drzwi z potrójnym uszczelnieniem wbudowane w boki nadwozia, tak jak w 2014 Silverado, dla lepszego osiągnięcia aerodynamiki i cichszej kabiny.
Aby utrzymać niską masę i poprawić równowagę wagi przód-tył, Colorado posiada aluminiową maskę, co jest pierwszym rozwiązaniem w swojej klasie. Obejmuje ono również jedyne aktywne klapy wlotowe w segmencie, które zamykają się przy określonych prędkościach na autostradzie w celu poprawy aerodynamiki.
A ponieważ to prawdziwy truck Chevroleta, Colorado nie pozostawia nic przypadkowi, jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania w zakresie przewozu i dostępu do ładunku:
- Standardowy projekt tylnego zderzaka CornerStep wprowadzony w 2014 Silverado
- Dostępna burta EZ Lift-and-Lower, która wykorzystuje wewnętrzny pręt skrętny, aby ułatwić podnoszenie burty jedną ręką oraz amortyzator dla bardziej kontrolowanego opuszczania
- Standardowe ładowanie na dwóch poziomach, które pozwala na efektywne podzielenie skrzyni na górną i dolną część, co ułatwia przewóz, przechowywanie i ukrywanie przedmiotów, takich jak narzędzia
- Trzynaście standardowych punktów mocowania w skrzyni do użycia z dostępnymi, ruchomymi pierścieniami do mocowania ładunku
- Standardowe osłony krawędzi skrzyni i burty
- Dostępna fabrycznie wmontowana powłoka ochronna skrzyni.
Wnętrze do pracy, rekreacji i codziennego komfortu
Łącząc cechy Silverado z własnym stylem, wnętrze Colorado 2015 zaprojektowano z myślą o komforcie, a także jest inteligentnie wyposażone i dobrze skomunikowane. Odważny, pionowy panel instrumentów z dużymi wskaźnikami i centralnym wyświetlaczem dla kierowcy jest podobny do Silverado, a jednocześnie posiada konsolę środkową z podłogowym dźwignią, jak w średniej wielkości samochodach i crossoverach.
Projektanci wnętrza Colorado poświęcili szczególną uwagę na detale oraz elementy wykończenia premium, w tym wyrzeźbioną podsufitkę, która zwiększa przestronność, oświetlenie halo na kluczowych elementach sterujących dla łatwiejszego widoku oraz otwartą przestrzeń z przodu konsoli centralnej dla łatwego ładowania telefonu. Model Z71 ma ekskluzywne szczegóły kolorystyczne i wykończeniowe, w tym wytłaczane oparcia siedzeń oraz kontrastowe przeszycia.
„Wzięliśmy najlepsze cechy pełnowymiarowych trucków oraz średniej wielkości samochodów, aby stworzyć przestrzeń pasażerską, która łączy w sobie niezrównaną funkcjonalność i komfort,” powiedział Parkinson. „Zaprojektowano ją tak, aby była jak najbardziej użyteczna, z komorami do przechowywania i inteligentnymi funkcjami, dla właścicieli, którzy będą używać Colorado jako swojego codziennego pojazdu oraz na weekendowe wypady.”
Szczegóły wnętrza obejmują:
- Wyrzeźbione panele drzwiowe, które ułatwiają wsiadanie/wysiadanie z pojazdu
- Górna półka na panelu instrumentów (gdy nie wyposażona w wyższy system audio) oraz duża skrytka na rękawiczki
- Standardowa konsola centralna z miejscem na przechowywanie tabletu
- Przechowalnia pod siedzeniami z tyłu.
Podwójna sztywność pianki pomaga siedzeniom Colorado zapewnić komfort na długich trasach przy wytrzymałej, odpornej na plamy tapicerce. Oferowane są również fotele skórzane.
Technologie łączności, kontroli oraz bezpieczeństwa poprawiają doświadczenia z jazdy Colorado
Nowe technologie Chevrolety Colorado mają na celu wspieranie stylu życia właścicieli z funkcjami łączności oraz innymi udogodnieniami, które wspierają ich codzienne oraz rekreacyjne życie – i pomagają dbać o ich bezpieczeństwo, w tym:
- Osiem calowy kolorowy ekran dotykowy (LT, Z71) oraz kilka złącz USB
- 3.4-calowy ekran informacji dla kierowcy w desce rozdzielczej
- Dostępne ulepszenia OnStar i MyLink nowej generacji z rozpoznawaniem gestów i naturalnym rozpoznawaniem mowy
- Dostępna nawigacja
Standardowe i dostępne funkcje zaprojektowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów Colorado przed, w trakcie i po wypadku obejmują:
- Sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne zaprojektowane, aby zapobiegać wypadnięciu pasażerów podczas kolizji
- Duże lusterka wsteczne oraz standardowy system kamer umożliwiający lepszą widoczność
- Dostępna, pierwsza w segmencie aplikacja ostrzeżenia o kolizji frontowej
- Dostępna, pierwsza w segmencie aplikacja ostrzeżenia o niezamierzonym zjeździe z pasa
- Standardowy system kontroli stabilności StabiliTrak z funkcją zapobiegania przewróceniu, kontrolą huśtania przyczepy, asystentem ruszania na wzniesieniu oraz kontrolą zjazdu (Z71).
Dna trucków Chevroleta wspiera wiodące zdolności
Colorado dostarcza oczekiwaną moc, jaką oferuje truck Chevroleta – w tym wiodącą w swoim segmencie ładowność oraz zdolność holowania. Podobnie jak Silverado, Colorado ma w pełni zamkniętą ramę, która zapewnia moc i stabilność, a także pewną, płynną i cichą jazdę.
Zawieszenie przednie typu coil-over wyposażone jest w aluminiowe wahacze o niskiej masie i dużej wytrzymałości, co przyczynia się do bardziej responsywnego odczucia reakcji na polecenia kierowcy oraz efektywności. Colorado ma również pierwsze w segmencie elektryczne wspomaganie kierownicy, co zwiększa wydajność, unikając energii zużywanej przez konwencjonalne, napędzane silnikiem elementy.
Chevy Colorado ma krótki promień skrętu wynoszący około 41 stóp (12,5 metra), co ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach, takich jak ulice miasta czy wprowadzanie przyczepy na miejsce kempingowe.
Czterotłoczkowe hamulce tarczowe z przodu są standardowe i wyposażone w tarcze hamulcowe Duralife™, które również zadebiutowały w 2014 Silverado. Oferują one do podwójnej żywotności, co pozwala na oszczędności w kosztach eksploatacji.
Inną cechą trucków Chevroleta oferowaną w Colorado jest automatyczny, blokujący tylny dyferencjał G80. Wprowadzony przez Chevroleta ponad 40 lat temu, daje kierowcom przewagę trakcyjną, gdy jest to potrzebne. Jest standardowy w modelu Z71 i dostępny w WT i LT.
Silniki dostosowane do pracy, wydajności
Silniki 2.5L i 3.6L dostępne w Colorado opierają się na sprawdzonych konstrukcjach innych pojazdów Chevroleta, ale są unikalnie dostosowane do pracy w truckach – w tym z większym momentem obrotowym przy niższych obrotach – co daje pewniejsze poczucie mocy, gdy Colorado jest załadowane lub holuje przyczepę.
Silnik 2.5L generuje około 193 koni mechanicznych (146 kW) oraz 184 lb-ft (253 Nm) momentu obrotowego, z około 90 procentami szczytowego momentu dostępnego od 2,000 obrotów do 6,200 obrotów. Silnik 3.6L generuje około 302 koni mechanicznych (224 kW) i 270 lb-ft (366 Nm) momentu obrotowego. Certyfikacja SAE dotycząca ocen mocy jest w toku.
Aluminiowe bloki i kute wały korbowe, a także wałki rozrządu z podwójnymi górnymi wałkami z regulacją zmiennego zaworu, bezpośredni wtrysk i chłodzenie tłoków za pomocą strumieni są cechami wspólnymi obu silników. Szereg komponentów o wydłużonej żywotności może pomóc w ograniczeniu interwałów serwisowych i obniżeniu kosztów użytkowania.
Wszystkie modele są połączone z sześciobiegową automatyczną skrzynią, która uzupełnia silniki dostosowane do trucków o funkcje ułatwiające przewóz i holowanie, w tym automatyczne hamowanie górskie oraz tryb holowania.