Chevrolet miał swoje zasady w segmencie lekkich pickupów, konkurując z Fordem Rangerem i Dodge Dakota. Mimo to, właściciele flot preferowali Chevroleta, a marka z charakterystyczną flagą starała się zaspokoić ich potrzeby.
Wersja Colorado z regularną kabiną była przeznaczona głównie do pracy i oferowała dwuosobową kabinę, która spełniała te wymagania. Był to najlżejszy i najtańszy pickup w ofercie Chevroleta.
Posiadając tę samą skrzynię nośną, co jego czterodrzwiowi bracia – Hummer H3 i Isuzu D-Max, Colorado z jednostkową kabiną mógł przewozić do jednej tony ładunku bez najmniejszego wysiłku. Był to podstawowy samochód roboczy, dostarczany w białym kolorze z czarnymi, niepomalowanymi zderzakami w najniższym poziomie wyposażenia. Z przodu znajdował się charakterystyczny wygląd z poziomymi żebrami, który nawiązywał do designu pozostałych pickupów Chevroleta. Dla użytkowników prywatnych producent oferował również lepsze wersje wyposażeniowe, które obejmowały zderzaki w kolorze nadwozia oraz osłony lusterek drzwiowych.
Wewnątrz Colorado miał dwa fotele z materiałowym obiciem i ręcznie otwierane okna w wersji podstawowej, podczas gdy wyższe wersje wyposażeniowe oferowały lepsze materiały wewnętrzne i elektryczne szyby. Samochody z manualną skrzynią biegów miały dźwignię na podłodze pomiędzy pasażerami, natomiast wersje z automatyczną skrzynią otrzymały dźwignię zmiany biegów za kierownicą.