General Motors nie był w najlepszej sytuacji po uniknięciu bankructwa podczas światowego kryzysu finansowego w 2007 roku, ale nadal musiał odświeżyć swoją ofertę pojazdów, w tym pickup Colorado z 2009 roku.
GM współpracował z Isuzu, aby opracować linię Chevrolet Colorado/Isuzu D-Max, która w 2003 roku stanowiła bardzo dobrą ofertę w segmencie kompaktowych pickupów. Wykorzystano nawet tę samą platformę do produkcji najmniejszego Hummera na rynku, modelu H3. Zwykle po czterech lub pięciu latach producenci samochodów musieli zaprezentować odświeżony model Colorado. Jednak tym razem tego nie zrobiono. Finanse firmy były na minusie, a sytuację pogarszał europejski oddział, Opel. W końcu Chevrolet wprowadził zaktualizowane Colorado w 2009 roku w trzech wersjach nadwozia. Regular Cab był podstawowym modelem, odpowiednikiem roboczego pojazdu z rodziny.
Colorado otrzymało nowy przód, inspirowany większym bratem, Silverado. W zależności od wersji wyposażenia, miało kolorowy poziomy pasek pomiędzy reflektorami, który przechodził przez grill i wspierał logo. W wersji wyższej pasek oraz zderzaki oferowano w chromowanym wykończeniu. Wersja Regular Cab miała dwoje drzwi i sześciostopową (1,83 m) skrzynię z tyłu. W wersji 2WD oferowała niższy prześwit niż w wersji 4×4. Standardowo wyposażona była w stalowe felgi, a felgi ze stopów lekkich były opcjonalne.