CHEVROLET Corvette C6 Convertible 2004-2013

CHEVROLET Corvette C6 Convertible 2004-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Corvette C6 Convertible 2004-2013

Roadster C6 Corvette został zaprezentowany jesienią 2004 roku i zyskał pozytywne opinie na rynku. Uznawano go bardziej za roadstera niż klasyczny kabriolet. Był połączeniem starej i nowej technologii.

Chociaż C6 nie był w 100% nowym modelem, istotną zmianą były reflektory. Z przodu zrezygnowano z tradycyjnych „wysuwanych” świateł, po raz pierwszy od 1963 roku, kiedy to wprowadzono drugą generację. Nadwozie wykonano z włókna szklanego.

Model Corvette z 2005 roku oferował opcjonalny, zautomatyzowany miękki dach. Standardowo dostępny był łatwy w obsłudze manualny dach. Obie konfiguracje wykorzystywały pięciowarstwową tkaninę, która ukrywała wewnętrzną konstrukcję, co poprawiało estetykę dachu oraz pomagało w zachowaniu aerodynamiki pojazdu i redukcji hałasu z drogi.

Wnętrze pokryto plastikiem i skórą wyższej jakości w porównaniu do poprzedniego modelu C5 Corvette. Na konsoli centralnej, nachylonej w kierunku kierowcy, umieszczono system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5”. Wyświetlacz przezierny dostarczał kierowcy informacje o prędkości, obrotach oraz przyspieszeniu bocznym.

Pod maską znajdował się nowy silnik LS2 o pojemności 6,0 litra, generujący 400 KM. Montowano go w parze z 6-biegową skrzynią manualną lub 4-biegową automatyczną. Jeśli chodzi o zawieszenie, z tyłu wciąż stosowano sprężyny liściaste, ale wprowadzono również tłumiki magneto-reologiczne, które potrafiły dostosować twardość do nawierzchni drogi, co zapewniało lepszą kontrolę jazdy.

Oznaczając szóstą generację swojego dziedzictwa, Chevrolet Corvette C6 z 2005 roku dostarcza więcej mocy, pasji i precyzji, osiągając nowy standard doskonałości samochodów sportowych.

Corvette z 2005 roku jest bardziej zainspirowana konkurencją niż jakikolwiek wcześniejszy model Chevroleta. Celem było stworzenie samochodu sportowego, który sprawdzi się w niemal każdym środowisku. Oznacza to surową wydajność, poprawiony komfort jazdy, precyzyjnie zbudowane i technicznie zaawansowane wnętrze oraz nowoczesną sylwetkę.

„Szósta generacja to kompleksowa modernizacja Chevroleta Corvette,” powiedział Dave Hill, główny inżynier Corvette oraz dyrektor ds. pojazdów GM Performance Cars. „Naszym celem było stworzenie Chevroleta Corvette, który sprawdzi się lepiej niż jakikolwiek inny samochód sportowy.”

Samochód charakteryzuje się dramatycznym nowym stylem, nowym silnikiem V-8 o pojemności 6.0L, który osiąga moc 400 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 400 lb-ft (298 kW i 542 Nm), poprawionym zawieszeniem i mocniejszymi hamulcami. Oferuje ekstremalne osiągi oraz wartość, styl, jakość i komfort.

Produkcja Coupe rozpoczyna się latem 2004 roku, a Convertible w jesieni 2004 roku. Sprzedaż w Europie rozpocznie się w październiku 2004 roku, a w innych regionach na początku 2005 roku. Wszystkie modele będą produkowane w Bowling Green, Kentucky.

Stylizacja zewnętrzna

Chevrolet Corvette łączy klasyczne elementy z ekspresyjnym nowym designem. Zespół projektowy korzystał z najnowocześniejszych technik projektowania wspomaganego komputerowo, jednak w dużej mierze polegał na tradycyjnym rzeźbieniu ręcznym. Rzeźbiarze dokładnie badali każdy milimetr powierzchni samochodu. Rozwój aerodynamiczny łączył cyfrowe symulacje, doświadczenia z Corvette Racing oraz ponad 400 godzin testów w tunelu aerodynamicznym.

Siłą napędową stylizacji zewnętrznej było zachowanie świeżości, jednocześnie destylując pasję, jaką reprezentowały klasyczne modele Corvette z lat 1963-1967.

Chevrolet Corvette C6 jest o 5 cali (127 mm) krótszy i około 1 cal (25 mm) węższy od swojego poprzednika. Większe koła (18-calowe z przodu, 19-calowe z tyłu) są uzupełnione dramatycznymi formami błotników. Odsłonięte reflektory (które nie były stosowane w Corvette od 1962 roku) w połączeniu z grillem tworzą mocniejszy „wyraz” samochodu. Stałe lampy Xenon o dużej intensywności zapewniają doskonałą wydajność oświetleniową.

Panel dachu Coupe jest o 15 procent większy, ale oferuje tę samą sztywność strukturalną co model Chevrolet Corvette C5, ważąc jedynie 1 funt (0,45 kg) więcej. Zwężający się tylny dek i zderzak poprawiają osiągi przy dużych prędkościach. Smukły tył ma okrągłe lampy tylne i wyjście wydechu na środku.

Technologia wspierała zdolność do utrzymywania gładkich linii i powierzchni. Na przykład system Keyless Access zastępuje tradycyjne mechaniczne uchwyty drzwi i klapy solenoidami oraz elektronicznymi siłownikami.

Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,28, C6 jest najbardziej aerodynamiczną Corvette w historii i ma poprawione parametry przeciwpodnoszące, co zwiększa stabilność przy dużych prędkościach.

Chevrolet Corvette Convertible

Corvette z 2005 roku oferuje opcjonalny elektrycznie składany miękki dach. Standardowo dostępny jest łatwy w obsłudze ręczny dach. Oba warianty wykorzystują pięciowarstwową tkaninę, która ukrywa wewnętrzną strukturę, zapewniając dobry wygląd dachu i pomagając zachować doskonałą aerodynamikę samochodu oraz redukując hałas z drogi.

Wszystkie opcje dostępne w Coupe mogą być zamówione w Convertible, w tym nowości takie jak OnStar, XM Satellite Radio (tylko w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych) oraz system nawigacji DVD.

OnStar jest wiodącym dostawcą usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w pojazdach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Dzięki sieci satelitarnej GPS i technologii bezprzewodowej, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa oraz OnStar Personal Calling, umożliwiające kierowcom wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych za pomocą systemu analogowego o mocy trzech watów oraz zewnętrznej anteny dla lepszego odbioru.

Moc

Chevrolet Corvette z 2005 roku wyposażony jest w nowy silnik V-8 LS2 o pojemności 6.0L, oparty na czwartej generacji silników małych bloków GM. LS2 to najmocniejszy standardowy silnik małego bloku, jaki kiedykolwiek oferowano w Chevrolecie Corvette, i charakteryzuje się:

Całkowicie nową odlewaną aluminiową blokadą o głębokim dnie 319-T5 z wbudowanymi w miejscu odlewanego żeliwo cylindrowymi linerami oraz głowicami z krzyżowymi śrubami
Projekt głowicy cylindrów wywodzący się z C5 Z06
Wyższe podnoszenie wałka rozrządowego, aby skorzystać z większego przepływu głowicy
Zmodyfikowane kolektory wydechowe, które są o 34 procent lżejsze
Zwiększone współczynnik sprężania do 10,9:1
Bardziej wydajny kontroler silnika wbudowany w elektroniczne sterowanie przepustnicą (ETC)

Z podstawową masą własną wynoszącą 3,179 funtów/1,442 kg (Coupe) oraz 3,199 funtów/1,451 kg (Convertible), Chevrolet Corvette jest znacznie lżejszy od swojego poprzednika.

Samochód może osiągnąć prędkość 186 mph (300 km/h), co czyni go najszybszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii. Przyspiesza od zera do 100 km/h (62 mph) w 4,2 sekundy, a w 4,1 sekundy z opcjonalnym pakietem wydajności Z51, pokonując ćwierć mili w 12.6 sekundy przy prędkości 114 mph (183 km/h).

Zmiana biegów

Sześciobiegowa skrzynia manualna Tremec ma poprawione cechy zmiany biegów dzięki licznym ulepszeniom, w tym nowym synchronizatorom, które zmniejszają skok o 10 procent, oraz nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów.

Tremec jest dostępny w dwóch zestawach przełożeń. Bardziej agresywny zestaw biegów zarezerwowany jest dla pakietu wydajności Z51 Chevroleta Corvette i ma wyższe przełożenia, co poprawia przyspieszenie. Ponadto, niższe piąte przełożenie zapewnia Z51 lepszą efektywność paliwową i wyższą prędkość maksymalną niż modele podstawowe. Aby zwiększyć trwałość w warunkach dużych prędkości, modele Z51 oraz podstawowe europejskie modele z manualną skrzynią biegów mają chłodnicę skrzyni biegów.

Automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 4L65-E jest ulepszoną wersją 4L60-E z modelu C5, wzmocnioną i dostosowaną do momentu obrotowego LS2. Obejmuje zaawansowane programowanie zmiany biegów Performance Algorithm Shifting GM, które automatycznie wybiera optymalne przełożenie do danej warunki jazdy.

Aby wzmocnić wnętrze, dodano zestaw planetarny z pięcioma zębami – zastępując czterozębowy zestaw. Dodatkowy ząb zmniejsza tarcie i obciążenie przenoszone przez wszystkie zęby. Aby chronić przed wysokimi temperaturami generowanymi przez dużą prędkość, dodano czteropłytową chłodnicę oleju.

Wsiądź do wnętrza

Pasja zewnętrznego designu odbija się w całkowicie nowym wnętrzu. Pomimo mniejszych wymiarów zewnętrznych, nowe wnętrze oferuje taką samą ilość przestrzeni użytkowej – w tym klasy lidera w bagażniku, który pomieści dwie torby golfowe. Znacząco ulepszone materiały, rzemiosło i funkcjonalność pomagają dostarczyć doskonałą jakość, która ma na celu poprawę doświadczeń związanych z jazdą sportową.

Motyw inspirowany dziedzictwem podwójnej kabiny Chevroleta Corvette, z płynnie opadającą górną linią. Efekt nadaje przestronności pasażerowi i zagłębioną podwójną przestrzeń dla kierowcy.

Deska rozdzielcza i drzwi pokryte są piankowym wykończeniem, które przypomina skórzaną, wyściełaną powierzchnię. Jest ciepłe i przyjemne w dotyku, a jego trwałość jest dwukrotnie większa niż w przypadku tradycyjnych materiałów wykończeniowych. Aluminiowe wykończenie dodaje elegancji.

Radio AM/FM z odtwarzaczem CD i funkcją MP3 jest standardem. Nowa technologia poprawia odbiór konwencjonalnego radia. Ulepszony, opcjonalny system audio Bose z sześciopłytowym zmieniakiem w desce rozdzielczej i XM Satellite Radio (tylko w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych) zwiększa możliwości dostępne dla audiofila.

Pełnofunkcyjny system OnStar jest dostępny, a po raz pierwszy Chevrolet Corvette oferuje opcję nawigacji na pokładzie. Wykorzystując wyświetlacz dotykowy o przekątnej 6,5 cala (165 mm), system oparty na DVD zawiera wszystkie dane mapowe dla Stanów Zjednoczonych i Kanady na jednej płycie.

Podwozie

Całkowita masa pojazdu została znacznie zmniejszona, mimo zwiększających masę cech, takich jak większe koła i opony, mocniejsze hamulce oraz zwiększona akustyka nadwozia. Oferuje również cichszą i bardziej przyjemną jazdę.

Samochód zachowuje hydroformowaną konstrukcję stalowego szkieletu, która charakteryzuje się rdzeniowymi kompozytowymi podłogami, zamkniętym centralnym tunelem, tylną przekładnią oraz aluminiową konstrukcją kokpitu.

Zawieszenia, ramiona sterujące, knykcie, sprężyny, tłumiki, tuleje, stabilizatory i układ kierowniczy zostały całkowicie przeprojektowane. Nowe opony Goodyear Extended Mobility Tires (EMT) wykorzystują najnowszy projekt boku opony i technologię związaną z kompozytem, zapewniając możliwości jazdy na płaskim.

Trzy opcje zawieszenia pozwalają kierowcom wybrać konfigurację, która najlepiej odpowiada ich stylowi jazdy. Standardowe zawieszenie jest regulowane z myślą o równowadze komfortu jazdy i precyzyjnego prowadzenia. Chevrolet Corvette jest teraz bardziej stabilny, nawet przy wyższych poziomach obsługi, a jednocześnie łatwiejszy do prowadzenia.

Opcjonalne zawieszenie F55 Magnetic Selective Ride Control wykorzystuje tłumiki magneto-reologiczne zdolne do wykrywania nawierzchni drogi i niemal natychmiastowego dostosowywania współczynników tłumienia do tych nawierzchni w celu optymalnej kontroli jazdy. System został poprawiony, aby zapewnić większą różnicę między ustawieniami „Tour” i „Sport”.

Pakiet wydajności Z51 zbliża osiągi Coupe do szeroko podziwianego Chevroleta Corvette C5 Z06. Z51 oferuje bardziej agresywne tłumiki i sprężyny, większe stabilizatory oraz większe wentylowane tarcze hamulcowe (13,4 cala/340 mm z przodu i 13 cali/330 mm z tyłu) dla optymalnych osiągów torowych, jednocześnie zapewniając komfortową jazdę.

W każdym zawieszeniu trzy standardowe dynamiczne systemy kontroli podwozia – ABS, kontrola trakcji i Active Handling – działają w synchronizacji. Całkowicie nowe dynamiczne systemy kontroli podwozia są inteligentniejsze, mniej inwazyjne i bardziej zdolne do dostosowania całego doświadczenia jazdy do oczekiwań kierowców Chevroleta Corvette.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.