CHEVROLET Corvette C6 Coupe 2004-2008

CHEVROLET Corvette C6 Coupe 2004-2008

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Corvette C6 Coupe 2004-2008

Corvette była najlepiej znanym amerykańskim samochodem sportowym, a model z 2004 roku trafił na rynek, potwierdzając, że Chevrolet znów wykonał znakomitą robotę.

Wprowadzona na rynek jesienią 2004 roku, C6 Corvette została dobrze przyjęta przez swoich fanów. Oferowała nowe technologie i ulepszone systemy, które sprawiły, że samochód stał się groźniejszym konkurentem dla najlepszych europejskich samochodów sportowych.

Choć C6 nie była w 100% nowym modelem, znaczącą różnicą były reflektory. Na przednich światłach zrezygnowano z tradycyjnych „wyskakujących” reflektorów, po raz pierwszy od 1963 roku, kiedy to wprowadzono drugą generację. Tak jak poprzednicy, była wykonana z włókna szklanego. Opadająca szyba i krótki dach tworzyły niskoprofilową kabinę, podczas gdy z tyłu, duża krzywoliność szyby przypominała kształt Corvette „split-window”. Z boku, szczeliny za drzwiami pełniły funkcję uchwytów do ich otwierania. Z tyłu czterorurowy układ wydechowy był zgrupowany w kierunku środka samochodu, a cztery okrągłe światła tylne dopełniały sportowy wizerunek pojazdu.

Wnętrze zostało pokryte plastikiem i skórą lepszej jakości w porównaniu do wcześniejszej C5 Corvette. System infotainment z 6,5-calowym wyświetlaczem dotykowym umieszczono na konsoli centralnej, pochylonej w stronę kierowcy. Wyświetlacz przezierny pokazywał kierowcy informacje o prędkości, obrotach oraz przyspieszeniu bocznym.

Pod maską znajdował się nowy silnik LS2 o pojemności 6,0 litra, oferujący 400 KM. Był połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub 4-biegową automatyczną. W 2008 roku Chevrolet dodał opcję silnika Z06 z silnikiem V-8 o pojemności 7,0 litra (LS7). Zawieszenie wciąż miało resory piórowe, ale wyposażono je w tłumiki magneto-reologiczne, zdolne do wykrywania nawierzchni drogowych i dostosowywania siły tłumienia do tych nawierzchni w celu lepszej kontroli jazdy.

Oznaczając szóstą generację swojego dziedzictwa, Chevrolet Corvette C6 z 2005 roku dostarcza więcej mocy, pasji i precyzji, osiągając nowy standard doskonałości w samochodach sportowych.

Corvette z 2005 roku jest bardziej wpływowa w kontekście rywalizacji niż jakikolwiek wcześniejszy model. Celem było stworzenie samochodu sportowego, który sprawdzi się w niemal każdej sytuacji. Oznacza to surową wydajność, poprawiony komfort jazdy, precyzyjnie wykonane i technicznie zaawansowane wnętrze oraz nowoczesną karoserię.

„Szósta generacja to kompleksowa modernizacja Chevrolet Corvette,” powiedział Dave Hill, główny inżynier Corvette i dyrektor linii samochodów sportowych GM. „Naszym celem było stworzenie Chevrolet Corvette, który w wielu aspektach przewyższa inne sportowe samochody.”

Samochód wyróżnia się dramatycznym nowym stylem, nowym silnikiem V-8 6.0L, który generuje 400 koni mechanicznych i 400 lb-ft momentu obrotowego (298 kW i 542 Nm), zmodernizowanym zawieszeniem i mocniejszymi hamulcami. Oferuje ekstremalne osiągi, a także wartość, styl, jakość i komfort.

Produkcja modelu Coupe rozpocznie się latem 2004 roku, a Convertible zadebiutuje jesienią 2004 roku. Sprzedaż w Europie rozpocznie się w październiku 2004 roku, a w innych regionach na początku 2005 roku. Wszystkie modele będą produkowane w Bowling Green w Kentucky.

Stylistyka zewnętrzna

Chevrolet Corvette łączy klasyczne akcenty z ekspresyjnym nowym designem. Zespół projektowy korzystał z najnowszych technik projektowania wspomaganego komputerowo, ale w dużej mierze polegał na tradycyjnym rzeźbieniu ręcznym. Rzeźbiarze starannie analizowali każdy milimetr powierzchni samochodu. Rozwój aerodynamiczny łączył cyfrowe symulacje, doświadczenia z Corvette Racing oraz ponad 400 godzin testów w tunelu aerodynamicznym.

Siłą napędową zewnętrznego wyglądu było zachowanie świeżości, a jednocześnie destylacja pasji, jaką reprezentowały klasyczne modele Chevrolet Corvette z lat 1963-1967.

Chevrolet Corvette C6 jest o 5 cali (127 mm) krótszy i o około 1 cal (25 mm) węższy niż jego poprzednik. Większe koła (18 cali z przodu, 19 cali z tyłu) są zwieńczone dramatyczną formą błotników. Odsłonięte reflektory (nieobecne w Chevrolet Corvette od 1962 roku) w połączeniu z grillem tworzą mocniejszy „wyraz twarzy” samochodu. Stałe lampy xenonowe o dużej intensywności zapewniają doskonałą wydajność oświetlenia.

Wymienna pokrywa dachu Coupe jest o 15 procent większa, ale oferuje tę samą sztywność strukturalną, co pokrywa dachu Chevrolet Corvette C5, ważąc jedynie 1 funt (0.45 kg) więcej. Zwężona tylna część poprawia osiągi przy dużych prędkościach. Smukły tył designu posiada okrągłe lampy tylne oraz wydech w centralnej części.

Możliwość zachowania gładkich linii i powierzchni została wsparta technologią. Na przykład, system Keyless Access zastępuje tradycyjne mechaniczne uchwyty drzwi i pokrywy elektrycznymi siłownikami.

Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0.28, C6 jest najbardziej aerodynamicznym Chevrolet Corvette w historii i ma ulepszone właściwości anty-usterkowe, które poprawiają stabilność przy dużych prędkościach.

Chevrolet Corvette Convertible

Corvette z 2005 roku ma opcjonalny zasilany elektrycznie miękki dach. Standardem pozostaje łatwy w obsłudze dach ręczny. Obie wersje korzystają z pięcio-warstwowej tkaniny, która ukrywa wewnętrzną strukturę, gwarantując dobry wygląd dachu, a także pomaga zachować doskonałą aerodynamikę i redukuje hałas drogowy.

Wszystkie opcje dostępne w Coupe można zamówić w wersji Convertible, w tym nowości w Chevrolet Corvette, takie jak OnStar, XM Satellite Radio (tylko w kontynentalnych USA) i system nawigacji DVD.

OnStar to wiodący dostawca usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w pojazdach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Korzystając z sieci GPS i technologii bezprzewodowej, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa oraz OnStar Personal Calling, które pozwala kierowcom na prowadzenie i odbieranie rozmów telefonicznych bez użycia rąk, wykorzystując mocny analogowy system o mocy trzech watów i zewnętrzną antenę dla lepszego zasięgu.

Moc

Chevrolet Corvette z 2005 roku posiada nowy silnik V-8 LS2 o pojemności 6,0L, oparty na czwartej generacji małych jednostek GM. LS2 jest najpotężniejszym standardowym silnikiem małym-block kiedykolwiek oferowanym w Chevrolet Corvette, i cechuje się:

Nowym modelem odlewu bloku aluminiowego 319-T5 z wbudowanymi wkładkami cylindrowymi z żeliwa i głowicami głównymi z krzyżowym mocowaniem
Projekt głowicy cylindrów wywodzący się z C5 Z06
Zwiększona wysokość wałka rozrządu w celu optymalizacji przepływu
Zrewidowane kolektory wydechowe są o 34 procent lżejsze
Zwiększenie stopnia sprężania do 10.9:1
Bardziej wydajny kontroler silnika, który obejmuje wszystkie funkcje elektronicznego sterowania przepustnicą (ETC)

Z podstawową masą własną wynoszącą 3179 funtów/1442 kg (Coupe) i 3199 funtów/1451 kg (Convertible) Chevrolet Corvette jest znacznie lżejszy niż jego poprzednik.

Samochód osiąga prędkość 186 mph (300 km/h), co czyni go szybszym niż jakikolwiek produkowany Chevrolet Corvette w historii. Przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4.2 sekundy, a w 4.1 sekundy z opcjonalnym Z51 Performance Package, a ćwiczy ćwierć mili w 12.6 sekundy przy prędkości 114 mph (183 km/h).

Zmiana biegów

Sześciobiegowa manualna skrzynia Tremec została ulepszona, co zapewnia lepsze parametry zmiany biegów, dzięki licznym aktualizacjom, w tym nowym synchronizatorom, które skracają podróż o 10 procent, oraz przeprojektowanej dźwigience zmiany biegów.

Skrzynia Tremec jest dostępna z dwoma zestawami przełożeń. Bardziej agresywny zestaw jest zarezerwowany dla pakietu wydajności Z51 i został dostosowany z numerowo wyższymi biegami w celu poprawy przyspieszenia. Dodatkowo, numerowo niższy piąty bieg daje Z51 lepszą efektywność paliwową i wyższą prędkość maksymalną niż modele podstawowe. Aby zwiększyć trwałość w warunkach dużej prędkości, modele Z51 i bazowe modele z manualną skrzynią biegów mają chłodnicę skrzyni biegów.

Automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 4L65-E to ulepszona wersja 4L60-E z modelu C5, wzmocniona i zmodyfikowana, aby pomieścić moment obrotowy LS2. Zawiera zaawansowane GM Performance Algorithm Shifting, które automatycznie wybiera optymalny bieg dla danego warunku jazdy.

Aby wzmocnić wnętrze, dodano pięcio-pinionowy zestaw planetarny, zastępując cztero-pinionowy. Dodatkowy bieg zmniejsza tarcie i obciążenie przenoszone przez wszystkie biegi. Aby chronić przed wysokimi temperaturami generowanymi przez dużą prędkość, dodano czteropłytową chłodnicę oleju.

Wsiądź do środka

Pasja w zewnętrznym designie odzwierciedla się w zupełnie nowym wnętrzu. Mimo bardziej kompaktowych wymiarów zewnętrznych, nowe wnętrze oferuje tyle samo użytecznej przestrzeni – w tym liderującą w swojej klasie przestrzeń bagażową, która pomieści dwie torby golfowe. Znacząco poprawione materiały, rzemiosło i funkcjonalność przyczyniają się do dostarczenia jakości premium, mającej na celu wzmocnienie wrażeń związanych z jazdą sportową.

Motyw inspirowany jest dziedzictwem podwójnej kokpitu Chevrolet Corvette, z płynnie opadającą, otaczającą linią górną. Efekt nadaje przestronności pasażerowi oraz wydzielonemu panelowi dla kierowcy.

Deska rozdzielcza i drzwi są pokryte odlewową pianką, która wygląda jak owinięty w skórę, wyściełany panel. Jest ciepła i przytulna, a jej trwałość jest dwukrotnie wyższa niż konwencjonalnych materiałów wykończeniowych. Aluminium dodaje elegancji.

Standardowo zamontowane jest radio AM/FM z odtwarzaczem CD i możliwością odtwarzania MP3. Nowa technologia poprawia odbiór konwencjonalnego radia. Ulepszony opcjonalny system audio Bose z sześciopłytowym zmieniaczem w desce rozdzielczej oraz XM Satellite Radio (tylko dla kontynentalnych USA) zwiększa możliwości dla audiofilów.

Pełnofunkcjonalny system OnStar jest dostępny, a po raz pierwszy Chevrolet Corvette oferuje nawigację na pokładzie jako opcję. Korzystając z 6.5-calowego (165 mm) kolorowego wyświetlacza dotykowego, system oparty na DVD zawiera wszystkie dane mapowe dla Stanów Zjednoczonych i Kanady na jednym dysku.

Podwozie

Całkowita masa pojazdu jest znacznie zmniejszona, mimo funkcji zwiększających masę, takich jak większe koła i opony, bardziej wytrzymałe hamulce i zwiększona akustyka nadwozia. Dostarcza to również cichszej i przyjemniejszej jazdy.

Samochód zachowuje hydroformowaną strukturę stalowej osi wzdłużnej, która cechuje się kompozytowymi podłogami, zamkniętym tunnelowym środkiem, tylnym napędem oraz aluminiową strukturą kokpitu.

Uchwyt zawieszenia, wahacze, knykcie, sprężyny, tłumiki, tuleje, stabilizatory i układ kierowniczy zostały w pełni zaprojektowane na nowo. Nowe opony Goodyear Extended Mobility Tires (EMT) korzystają z najnowszego wzoru boku opony oraz technologii mieszanki dla możliwości jazdy na przebitych oponach.

Trzy opcje zawieszenia pozwalają kierowcom wybrać ustawienie, które najlepiej pasuje do ich stylu jazdy. Standardowe zawieszenie jest dostosowane do równowagi komfortu jazdy i precyzyjnego prowadzenia. Chevrolet Corvette jest teraz bardziej stabilny nawet na wyższych poziomach prowadzenia, a zarazem łatwiejszy w prowadzeniu.

Opcjonalne zawieszenie F55 Magnetic Selective Ride Control wykorzystuje magneto-reologiczne tłumiki, które potrafią rozpoznać powierzchnie drogi i niemal natychmiast dostosować stawki tłumienia do tych powierzchni w celu optymalnej kontroli jazdy. System został ulepszony, aby zapewnić większą różnicę między ustawieniami „Tour” i „Sport”.

Pakiet wydajności Z51 przybliża osiągi Coupe do szeroko docenianego modelu Chevrolet Corvette C5 Z06. Z51 oferuje bardziej agresywne tłumiki i sprężyny, większe stabilizatory oraz większe wentylowane tarcze hamulcowe (13.4 cala/340 mm z przodu i 13 cali/330 mm z tyłu) dla optymalnych osiągów torowych, nie rezygnując przy tym z komfortu jazdy.

W każdym zawieszeniu działają trzy standardowe systemy dynamicznej kontroli podwozia – ABS, kontrola trakcji i Active Handling – współpracując ze sobą. Nowe systemy dynamicznej kontroli podwozia są mądrzejsze, mniej inwazyjne i lepiej radzą sobie z dostosowaniem całych doświadczeń z jazdy do oczekiwań kierowców od ich Chevrolet Corvette.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.