Gdy mówimy o amerykańskich samochodach sportowych, nazwa Corvette pojawia się jako pierwsza. W 2008 roku oferowano model C6 Corvette zarówno w wersji coupe, jak i kabrioletu.
Chevrolet stworzył coupe Corvette z myślą o wydajnej jeździe, natomiast wersja kabriolet była zaprojektowana z myślą o relaksie za kierownicą. Jednak nie daj się zwieść, ten kabriolet nie był zwykłym autem na zakupy. Mógł wyprzedzić wiele innych pojazdów na drodze, a jednocześnie oferował wspaniały widok na niebo.
Długa i smukła sylwetka Corvette zawsze fascynowała miłośników samochodów na całym świecie. Reprezentowała jeden z najszybszych i najlepszych samochodów za wydane pieniądze. Jej linie oraz nowe, odsłonięte reflektory były dużym krokiem w przód w kwestii designu. Na pierwszy rzut oka niewiele różniła się od modelu C2 Vette (oprócz wysuwanych reflektorów). Smukłe wloty powietrza za przednimi kołami oraz cztery końcówki wydechowe z tyłu sygnalizowały przechodniom, że samochód może przyspieszyć w ułamku sekundy. Okrągłe, cztery lampy tylne były równie emblematyczne jak te w Ferrari.
Wnętrze było zaprojektowane dla dwóch pasażerów, z wystarczającą ilością miejsca na nogi oraz niską pozycją siedzenia. Elektryczny dach umożliwiał kierowcy łatwe otwieranie lub zamykanie dachu. W centralnym panelu Chevrolet oferował 6,5-calowy wyświetlacz dotykowy dla systemu multimedialnego. Opcjonalnie można było zainstalować system audio Bose. Podobnie jak jego poprzednik, oferował skomplikowany, wyświetlacz head-up, który mógł pokazywać różne informacje, w tym przyspieszenie boczne.
Pod maską modelu z 2008 roku znalazł się nowy silnik o pojemności 6,2 litra, który był w stanie dostarczyć 430 KM. Był połączony z nową, 6-biegową skrzynią manualną, a na liście opcji znajdowała się także 6-biegowa skrzynia automatyczna.
Rozsiądź się wygodnie. Z tak wieloma nowymi i ekscytującymi zmianami w Corvette z 2008 roku, będziesz chciał wziąć gorący napój, zasiąść przed ekranem komputera i przyswoić wszystkie szczegóły.
Zmiany obejmują wszystko, począwszy od zupełnie nowego, większego i mocniejszego silnika V-8, aż po udoskonalenia w charakterystyce jazdy, które umacniają pozycję Corvette jako wiodącego amerykańskiego sportowego samochodu – oraz potwierdzają, że jest ona jednym z najlepszych na świecie. Są również liczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, które podnoszą status luksusu Corvette i wzmacniają poczucie rzemiosła.
„Corvette to bezkompromisowy samochód sportowy, który nagradza swoich właścicieli doskonałymi osiągami i dużym komfortem,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta. „Zmiany i ulepszenia w Corvette z 2008 roku odzwierciedlają nieustanne postępy, które świadczą o niezłomnym zaangażowaniu Chevroleta w budowanie najlepszego samochodu sportowego – a z blisko 55-letnim doświadczeniem, Corvette tylko staje się coraz lepsza.”
W zestawie na ’08 powraca również Corvette Z06 o mocy 505 koni mechanicznych, amerykański super samochód, który zyskał uznanie entuzjastów, dziennikarzy i wyścigowców na całym świecie dzięki równowadze między osiągami torowymi, codzienną użytecznością i wartością.
Oto przegląd nowych i ulepszonych funkcji modeli Corvette z ’08:
Silnik – Nowy silnik V-8 LS3 o pojemności 6,2L jest standardowym silnikiem w modelach Coupe i Convertible. Oferuje moc 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb-ft (586 Nm) z standardowym układem wydechowym; w przypadku nowego, opcjonalnego układu wydechowego o dwóch trybach, moc wzrasta do 436 koni / 325 kW i 428 lb-ft / 592 Nm. W efekcie standardowa Corvette to prawdziwy super samochód, zdolny do osiągnięcia prędkości 190 mph. LS3 w połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów to najszybsza Corvette z automatyczną skrzynią, z przyspieszeniem 0-60 mph w 4,3 sekundy.
Ta nowa wersja legendarnej rodziny małych bloków charakteryzuje się zmienionym, większym blokiem cylindrów – 4,06 cala / 103,25 mm w porównaniu do poprzednich 6,0L z średnicą 4,00 cala / 101,62 mm – wysokoprzepływowe głowice cylindrów w stylu LS7/L92; tłoki o większej średnicy; zmodyfikowany wałek rozrządu i zapłon; zmodyfikowane zawory z przesuniętymi ramionami; wysokoprzepływowy kolektor dolotowy; wysokoprzepływowe wtryskiwacze paliwa z silnika LS7 Z06; oraz nową osłonę silnika.
LS3 ma aluminiowy blok cylindrów z żeliwnymi wkładkami cylindrowymi. Oprócz większych średnic, które pomagają stworzyć pojemność 376 cali sześciennych, odlew bloku zawiera także rewizje i obróbkę w przegrodach, które zwiększają jego wytrzymałość i poprawiają oddychanie. Choć średnica silnika 6,2L zwiększa się w porównaniu do poprzedniego silnika 6,0L, skok silnika pozostaje na poziomie 3,62 cala (92 mm). Tłoki większego silnika 6,2L są również nowe i zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności przy dużych obrotach.
Oddychanie dla nowego silnika 6,2L zapewniają nowe, wysokoprzepływowe głowice cylindrów. Oparte są one na dużym projekcie z dużymi portami i zaworami, które znajdują się w silniku LS7 i innych silnikach GM L92, z portami dolotowymi o większej pojemności i prostszej konstrukcji. Projekt optymalizuje przepływ powietrza do komory spalania, a porty wydechowe również zostały zaprojektowane dla lepszego przepływu.
Uzupełniające większe porty głowic to proporcjonalnie dobrane zawory. Sam rozmiar zaworu dolotowego wzrasta z 2,00 cala (50,8 mm) do 2,16 cala (55 mm) – co stanowi wzrost o prawie 9 procent. Zawory dolotowe mają lekkie, puste trzony, które pozwalają silnikowi osiągnąć 6,600 obrotów na minutę. Zawory wydechowe również są duże, o średnicy 1,60 cala (40,4 mm).
Aby pomieścić duże zawory silnika i umożliwić bardziej bezpośredni przepływ portów dolotowych, ramiona rozrządu po stronie dolotowej są przesunięte o 6 mm między końcówką zaworu a dźwignią popychacza. Aktywacja zaworów odbywa się za pomocą nowego wałka rozrządu, którego unsów dolotowych zapewniają wzrost liftu o ponad 5 procent, z 0.521 cala do 0.551 cala (13,25 mm do 14 mm). Lift zaworu wydechowego pozostaje niezmieniony w porównaniu do LS2. Czasowanie wałka rozrządu zostało zmienione w celu optymalizacji osiągów przy wyższym profilu wałka dolotowego.
Zapewnienie, że głowice cylindrów otrzymują powietrze, które mogą obsłużyć, spoczywa na nowym, akustycznie dostosowanym kolektorze dolotowym. Kompozytowa konstrukcja jest wytwarzana w procesie „zgubionego rdzenia”, co poprawia różnorodność między kolektorami oraz zmniejsza straty przepływu powietrza. Do redukcji hałasu silnika stosuje się materiał akustyczny, który znajduje się pomiędzy zewnętrzną górną częścią kolektora a dodatkową akustyczną skorupą „czaszki”. Nowe osłony silnika na górze silnika chronią pokrywy rozrządu i również mają wkładkę akustycznie dostosowaną, aby zapewnić bardziej wyrafinowany dźwięk silnika.
Układ wydechowy – Opcjonalnie w modelach Coupe i Convertible z ’08 dostępny jest nowy układ wydechowy o dwóch trybach. Podobny w konstrukcji i funkcji do systemu używanego w Z06, dwutrybowy układ wydechowy korzysta z zaworów wydechowych sterowanych podciśnieniem, które kontrolują hałas silnika podczas pracy przy niskim obciążeniu, ale otwierają się dla maksymalnych osiągów przy dużym obciążeniu. Nie jest identyczny z systemem Z06; Coupe/Convertible używa wydechu o średnicy 2,5 cala, podczas gdy Z06 używa systemu o średnicy trzech cali.
Dzięki nowemu, dwutrybowemu układowi wydechowemu, moc wyjściowa dla Coupe/Convertible wzrasta z 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb-ft (575 Nm) do 436 koni (325 kW) i 428 lb-ft (580 Nm). System ten nadaje Corvette bardziej agresywny charakter dźwięku wydechowego, który z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom osiągów.
Skrzynie biegów i przełożenia osi – W modelach Corvette z ’08 poprawiono wysiłki związane z zmianą biegów zarówno w sześciobiegowej manualnej, jak i sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Udoskonalenia w manualnej skrzyni biegów obejmują bardziej pozytywne i bezpośrednie odczucia podczas zmiany biegów, z lepszym umiejscowieniem w bramce.
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów w Coupe i Convertible została ulepszona za pomocą nowego sprzętu i kalibracji kontrolera, co pozwala na szybsze zmiany biegów. Ta zmiana wzmacnia poczucie osiągów i kontroli kierowcy podczas używania łopatek zmiany biegów.
Również nowe w modelach ’08 jest dostępność przełożenia osi 2.73 w wersji wydajnościowej z automatyczną skrzynią biegów. Jest ono zawarte w pakiecie Z51.
Układ kierowniczy – Precyzyjny układ kierowniczy typu przekładnia zębata w Corvette został zmieniony, aby zapewnić lepsze odczucia przy wszystkich prędkościach. Zmiany wynikają z nowego, zaawansowanego procesu obróbczo-maszynowego wewnętrznych komponentów systemu, nowego, sztywniejszego wałka pośredniego oraz zmian w kalibracji kontrolera.
Koła – Modele Corvette Coupe i Convertible są wyposażone w nowy projekt kół z podziałem na szprychy na ’08. Projekt ten został wprowadzony w ograniczonej edycji replik samochodów bezpieczeństwa Indy 500 z 2007 roku, w wykończeniu Sterling Silver. Standardowe 18-calowe przednie koła i 19-calowe tylne koła mają wykończenie Sparkle Silver, a wersja Competition Gray jest opcjonalna.
Nowością jest również charakterystyczne, wydajnościowe koło z odlewanego aluminium dla Coupe i Convertible, które ma polerowane wykończenie.
Kolory zewnętrzne – W modelach Corvette z 2008 roku dostępne są dwa nowe, premium kolory zewnętrzne: Jetstream Blue Metallic Tintcoat i Crystal Red Metallic Tintcoat; zastępują one Le Mans Blue Metallic i Monterey Red Metallic Tintcoat.
Pakiet wnętrza z niestandardowym wykończeniem skórzanym – Dostępny w modelach Coupe, Convertible i Z06, nowy Pakiet Wnętrza z Niestandardowym Wykończeniem Skórzanym oferuje stylową kabinę z dwutonowego, skórzanego wykończenia z detalami, które podnoszą poczucie rzemiosła Corvette. Szczegóły obejmują:
- Dwutonowe, skórzane wykończenie górnej i dolnej deski rozdzielczej, poduszek drzwi i siedzeń
- Wybór nowych, ekskluzywnych kolorów: Linen lub Sienna, z unikalnym podziałem kolorów
- Miękkie podłokietniki na panelach drzwi
- „Corvette” wyszyte na poduszce deski rozdzielczej po stronie pasażera
- Wyszyty symbol krzyżowanych flag na zagłówkach
- Unikalna płyta wykończeniowa z wzorem Bias.
Udoskonalenia wnętrza – Wszystkie modele mają nową owiniętą płytę wykończeniową w centralnej części deski rozdzielczej, z jasnymi obrzeżami dla dźwigni biegów i uchwytu na kubki. Są też nowe płyty progowe w wykończeniu metalowym, które witają pasażerów, gdy wsiadają do pojazdu, oraz nowy podświetlany pokrętło kontrolne dla dostępnego Magnetic Selective Ride Control.
Zmiany i udoskonalenia funkcji – Wszystkie modele Corvette teraz standardowo wyposażone są w funkcje, które wcześniej były opcjonalne lub częścią pakietów wyposażeniowych. Należą do nich:
- OnStar z dostępną Nawigacją Turn-By-Turn
- XM Radio Satelitarna
- Autościemniane lusterka wsteczne (z kompasem)
- Gniazdo wejściowe audio we wszystkich systemach radiowych, z wyjątkiem nawigacji; Personal Audio Link jest dostępne jako opcjonalna pozycja montażowa przez dealera z systemem nawigacji.
Corvette z ’08 ma również nowy pilota dostępu bezkluczykowego, który ma wbudowany klucz i zdalne funkcje sterowania w jednej jednostce.
Projekt Corvette i szczegóły wnętrza
Ekstremalne formy nadwozia i odsłonięte reflektory łączą się z grillem, tworząc mocną tożsamość wizualną Corvette, podczas gdy zwężająca się tylna część poprawia osiągi przy dużych prędkościach. Smukły tylni design sportuje okrągłe lampy tylne i centralny wylot wydechu. Stabilne reflektory ksenonowe o wysokiej intensywności oferują doskonałą wydajność oświetleniową. Z współczynnikiem oporu powietrza 0,286 modele Coupe są najbardziej aerodynamicznymi Corvette w historii.
Corvette z 2008 roku w wersji Convertible ma elektrycznie sterowany miękki dach z pakietem 3LT; łatwy w obsłudze manualny dach jest standardem. Obie konfiguracje korzystają z pięciowarstwowego materiału, który zasłania strukturę dachu, zapewniając dobry wygląd w pozycji z dachem, a także pomaga zachować znakomitą aerodynamikę samochodu oraz redukuje hałas drogowy.
Wnętrze Corvette inspirowane jest dziedzictwem podwójnej kabiny samochodu. Materiały wysokiej jakości, rzemiosło i funkcjonalność pomagają dostarczyć premium jakość mającą na celu poprawę wrażeń z jazdy. Deska rozdzielcza i drzwi są pokryte trimem z pianki formowanej na miejscu, który wygląda jak skórzana, wyściełana płyta. Jest ciepły i przytulny i ma podwójną trwałość w porównaniu do tradycyjnych materiałów wykończeniowych.
Radio AM/FM/XM z odtwarzaczem CD i gniazdem wejściowym audio jest standardem. Opcjonalny system audio Bose z sześciodyskowym odtwarzaczem w desce rozdzielczej zwiększa wybór dostępny dla audiofila. Montowane na kierownicy sterowanie audio – wprowadzone w ’07 – są częścią systemu premium Bose.