CHEVROLET Corvette Convertible 2008-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CHEVROLET Corvette Convertible 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Corvette Convertible 2008-2013

Gdy mówimy o amerykańskich samochodach sportowych, nazwa Corvette pojawia się jako pierwsza. W 2008 roku oferowano model C6 Corvette zarówno w wersji coupe, jak i kabrioletu.

Chevrolet stworzył coupe Corvette z myślą o wydajnej jeździe, natomiast wersja kabriolet była zaprojektowana z myślą o relaksie za kierownicą. Jednak nie daj się zwieść, ten kabriolet nie był zwykłym autem na zakupy. Mógł wyprzedzić wiele innych pojazdów na drodze, a jednocześnie oferował wspaniały widok na niebo.

Długa i smukła sylwetka Corvette zawsze fascynowała miłośników samochodów na całym świecie. Reprezentowała jeden z najszybszych i najlepszych samochodów za wydane pieniądze. Jej linie oraz nowe, odsłonięte reflektory były dużym krokiem w przód w kwestii designu. Na pierwszy rzut oka niewiele różniła się od modelu C2 Vette (oprócz wysuwanych reflektorów). Smukłe wloty powietrza za przednimi kołami oraz cztery końcówki wydechowe z tyłu sygnalizowały przechodniom, że samochód może przyspieszyć w ułamku sekundy. Okrągłe, cztery lampy tylne były równie emblematyczne jak te w Ferrari.

Wnętrze było zaprojektowane dla dwóch pasażerów, z wystarczającą ilością miejsca na nogi oraz niską pozycją siedzenia. Elektryczny dach umożliwiał kierowcy łatwe otwieranie lub zamykanie dachu. W centralnym panelu Chevrolet oferował 6,5-calowy wyświetlacz dotykowy dla systemu multimedialnego. Opcjonalnie można było zainstalować system audio Bose. Podobnie jak jego poprzednik, oferował skomplikowany, wyświetlacz head-up, który mógł pokazywać różne informacje, w tym przyspieszenie boczne.

Pod maską modelu z 2008 roku znalazł się nowy silnik o pojemności 6,2 litra, który był w stanie dostarczyć 430 KM. Był połączony z nową, 6-biegową skrzynią manualną, a na liście opcji znajdowała się także 6-biegowa skrzynia automatyczna.

Rozsiądź się wygodnie. Z tak wieloma nowymi i ekscytującymi zmianami w Corvette z 2008 roku, będziesz chciał wziąć gorący napój, zasiąść przed ekranem komputera i przyswoić wszystkie szczegóły.

Zmiany obejmują wszystko, począwszy od zupełnie nowego, większego i mocniejszego silnika V-8, aż po udoskonalenia w charakterystyce jazdy, które umacniają pozycję Corvette jako wiodącego amerykańskiego sportowego samochodu – oraz potwierdzają, że jest ona jednym z najlepszych na świecie. Są również liczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym, które podnoszą status luksusu Corvette i wzmacniają poczucie rzemiosła.

„Corvette to bezkompromisowy samochód sportowy, który nagradza swoich właścicieli doskonałymi osiągami i dużym komfortem,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta. „Zmiany i ulepszenia w Corvette z 2008 roku odzwierciedlają nieustanne postępy, które świadczą o niezłomnym zaangażowaniu Chevroleta w budowanie najlepszego samochodu sportowego – a z blisko 55-letnim doświadczeniem, Corvette tylko staje się coraz lepsza.”

W zestawie na ’08 powraca również Corvette Z06 o mocy 505 koni mechanicznych, amerykański super samochód, który zyskał uznanie entuzjastów, dziennikarzy i wyścigowców na całym świecie dzięki równowadze między osiągami torowymi, codzienną użytecznością i wartością.

Oto przegląd nowych i ulepszonych funkcji modeli Corvette z ’08:

Silnik – Nowy silnik V-8 LS3 o pojemności 6,2L jest standardowym silnikiem w modelach Coupe i Convertible. Oferuje moc 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb-ft (586 Nm) z standardowym układem wydechowym; w przypadku nowego, opcjonalnego układu wydechowego o dwóch trybach, moc wzrasta do 436 koni / 325 kW i 428 lb-ft / 592 Nm. W efekcie standardowa Corvette to prawdziwy super samochód, zdolny do osiągnięcia prędkości 190 mph. LS3 w połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów to najszybsza Corvette z automatyczną skrzynią, z przyspieszeniem 0-60 mph w 4,3 sekundy.

Ta nowa wersja legendarnej rodziny małych bloków charakteryzuje się zmienionym, większym blokiem cylindrów – 4,06 cala / 103,25 mm w porównaniu do poprzednich 6,0L z średnicą 4,00 cala / 101,62 mm – wysokoprzepływowe głowice cylindrów w stylu LS7/L92; tłoki o większej średnicy; zmodyfikowany wałek rozrządu i zapłon; zmodyfikowane zawory z przesuniętymi ramionami; wysokoprzepływowy kolektor dolotowy; wysokoprzepływowe wtryskiwacze paliwa z silnika LS7 Z06; oraz nową osłonę silnika.

LS3 ma aluminiowy blok cylindrów z żeliwnymi wkładkami cylindrowymi. Oprócz większych średnic, które pomagają stworzyć pojemność 376 cali sześciennych, odlew bloku zawiera także rewizje i obróbkę w przegrodach, które zwiększają jego wytrzymałość i poprawiają oddychanie. Choć średnica silnika 6,2L zwiększa się w porównaniu do poprzedniego silnika 6,0L, skok silnika pozostaje na poziomie 3,62 cala (92 mm). Tłoki większego silnika 6,2L są również nowe i zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności przy dużych obrotach.

Oddychanie dla nowego silnika 6,2L zapewniają nowe, wysokoprzepływowe głowice cylindrów. Oparte są one na dużym projekcie z dużymi portami i zaworami, które znajdują się w silniku LS7 i innych silnikach GM L92, z portami dolotowymi o większej pojemności i prostszej konstrukcji. Projekt optymalizuje przepływ powietrza do komory spalania, a porty wydechowe również zostały zaprojektowane dla lepszego przepływu.

Uzupełniające większe porty głowic to proporcjonalnie dobrane zawory. Sam rozmiar zaworu dolotowego wzrasta z 2,00 cala (50,8 mm) do 2,16 cala (55 mm) – co stanowi wzrost o prawie 9 procent. Zawory dolotowe mają lekkie, puste trzony, które pozwalają silnikowi osiągnąć 6,600 obrotów na minutę. Zawory wydechowe również są duże, o średnicy 1,60 cala (40,4 mm).

Aby pomieścić duże zawory silnika i umożliwić bardziej bezpośredni przepływ portów dolotowych, ramiona rozrządu po stronie dolotowej są przesunięte o 6 mm między końcówką zaworu a dźwignią popychacza. Aktywacja zaworów odbywa się za pomocą nowego wałka rozrządu, którego unsów dolotowych zapewniają wzrost liftu o ponad 5 procent, z 0.521 cala do 0.551 cala (13,25 mm do 14 mm). Lift zaworu wydechowego pozostaje niezmieniony w porównaniu do LS2. Czasowanie wałka rozrządu zostało zmienione w celu optymalizacji osiągów przy wyższym profilu wałka dolotowego.

Zapewnienie, że głowice cylindrów otrzymują powietrze, które mogą obsłużyć, spoczywa na nowym, akustycznie dostosowanym kolektorze dolotowym. Kompozytowa konstrukcja jest wytwarzana w procesie „zgubionego rdzenia”, co poprawia różnorodność między kolektorami oraz zmniejsza straty przepływu powietrza. Do redukcji hałasu silnika stosuje się materiał akustyczny, który znajduje się pomiędzy zewnętrzną górną częścią kolektora a dodatkową akustyczną skorupą „czaszki”. Nowe osłony silnika na górze silnika chronią pokrywy rozrządu i również mają wkładkę akustycznie dostosowaną, aby zapewnić bardziej wyrafinowany dźwięk silnika.

Układ wydechowy – Opcjonalnie w modelach Coupe i Convertible z ’08 dostępny jest nowy układ wydechowy o dwóch trybach. Podobny w konstrukcji i funkcji do systemu używanego w Z06, dwutrybowy układ wydechowy korzysta z zaworów wydechowych sterowanych podciśnieniem, które kontrolują hałas silnika podczas pracy przy niskim obciążeniu, ale otwierają się dla maksymalnych osiągów przy dużym obciążeniu. Nie jest identyczny z systemem Z06; Coupe/Convertible używa wydechu o średnicy 2,5 cala, podczas gdy Z06 używa systemu o średnicy trzech cali.

Dzięki nowemu, dwutrybowemu układowi wydechowemu, moc wyjściowa dla Coupe/Convertible wzrasta z 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb-ft (575 Nm) do 436 koni (325 kW) i 428 lb-ft (580 Nm). System ten nadaje Corvette bardziej agresywny charakter dźwięku wydechowego, który z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom osiągów.

Skrzynie biegów i przełożenia osi – W modelach Corvette z ’08 poprawiono wysiłki związane z zmianą biegów zarówno w sześciobiegowej manualnej, jak i sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Udoskonalenia w manualnej skrzyni biegów obejmują bardziej pozytywne i bezpośrednie odczucia podczas zmiany biegów, z lepszym umiejscowieniem w bramce.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów w Coupe i Convertible została ulepszona za pomocą nowego sprzętu i kalibracji kontrolera, co pozwala na szybsze zmiany biegów. Ta zmiana wzmacnia poczucie osiągów i kontroli kierowcy podczas używania łopatek zmiany biegów.

Również nowe w modelach ’08 jest dostępność przełożenia osi 2.73 w wersji wydajnościowej z automatyczną skrzynią biegów. Jest ono zawarte w pakiecie Z51.

Układ kierowniczy – Precyzyjny układ kierowniczy typu przekładnia zębata w Corvette został zmieniony, aby zapewnić lepsze odczucia przy wszystkich prędkościach. Zmiany wynikają z nowego, zaawansowanego procesu obróbczo-maszynowego wewnętrznych komponentów systemu, nowego, sztywniejszego wałka pośredniego oraz zmian w kalibracji kontrolera.

Koła – Modele Corvette Coupe i Convertible są wyposażone w nowy projekt kół z podziałem na szprychy na ’08. Projekt ten został wprowadzony w ograniczonej edycji replik samochodów bezpieczeństwa Indy 500 z 2007 roku, w wykończeniu Sterling Silver. Standardowe 18-calowe przednie koła i 19-calowe tylne koła mają wykończenie Sparkle Silver, a wersja Competition Gray jest opcjonalna.

Nowością jest również charakterystyczne, wydajnościowe koło z odlewanego aluminium dla Coupe i Convertible, które ma polerowane wykończenie.

Kolory zewnętrzne – W modelach Corvette z 2008 roku dostępne są dwa nowe, premium kolory zewnętrzne: Jetstream Blue Metallic Tintcoat i Crystal Red Metallic Tintcoat; zastępują one Le Mans Blue Metallic i Monterey Red Metallic Tintcoat.

Pakiet wnętrza z niestandardowym wykończeniem skórzanym – Dostępny w modelach Coupe, Convertible i Z06, nowy Pakiet Wnętrza z Niestandardowym Wykończeniem Skórzanym oferuje stylową kabinę z dwutonowego, skórzanego wykończenia z detalami, które podnoszą poczucie rzemiosła Corvette. Szczegóły obejmują:

  • Dwutonowe, skórzane wykończenie górnej i dolnej deski rozdzielczej, poduszek drzwi i siedzeń
  • Wybór nowych, ekskluzywnych kolorów: Linen lub Sienna, z unikalnym podziałem kolorów
  • Miękkie podłokietniki na panelach drzwi
  • „Corvette” wyszyte na poduszce deski rozdzielczej po stronie pasażera
  • Wyszyty symbol krzyżowanych flag na zagłówkach
  • Unikalna płyta wykończeniowa z wzorem Bias.

Udoskonalenia wnętrza – Wszystkie modele mają nową owiniętą płytę wykończeniową w centralnej części deski rozdzielczej, z jasnymi obrzeżami dla dźwigni biegów i uchwytu na kubki. Są też nowe płyty progowe w wykończeniu metalowym, które witają pasażerów, gdy wsiadają do pojazdu, oraz nowy podświetlany pokrętło kontrolne dla dostępnego Magnetic Selective Ride Control.

Zmiany i udoskonalenia funkcji – Wszystkie modele Corvette teraz standardowo wyposażone są w funkcje, które wcześniej były opcjonalne lub częścią pakietów wyposażeniowych. Należą do nich:

  • OnStar z dostępną Nawigacją Turn-By-Turn
  • XM Radio Satelitarna
  • Autościemniane lusterka wsteczne (z kompasem)
  • Gniazdo wejściowe audio we wszystkich systemach radiowych, z wyjątkiem nawigacji; Personal Audio Link jest dostępne jako opcjonalna pozycja montażowa przez dealera z systemem nawigacji.

Corvette z ’08 ma również nowy pilota dostępu bezkluczykowego, który ma wbudowany klucz i zdalne funkcje sterowania w jednej jednostce.

Projekt Corvette i szczegóły wnętrza

Ekstremalne formy nadwozia i odsłonięte reflektory łączą się z grillem, tworząc mocną tożsamość wizualną Corvette, podczas gdy zwężająca się tylna część poprawia osiągi przy dużych prędkościach. Smukły tylni design sportuje okrągłe lampy tylne i centralny wylot wydechu. Stabilne reflektory ksenonowe o wysokiej intensywności oferują doskonałą wydajność oświetleniową. Z współczynnikiem oporu powietrza 0,286 modele Coupe są najbardziej aerodynamicznymi Corvette w historii.

Corvette z 2008 roku w wersji Convertible ma elektrycznie sterowany miękki dach z pakietem 3LT; łatwy w obsłudze manualny dach jest standardem. Obie konfiguracje korzystają z pięciowarstwowego materiału, który zasłania strukturę dachu, zapewniając dobry wygląd w pozycji z dachem, a także pomaga zachować znakomitą aerodynamikę samochodu oraz redukuje hałas drogowy.

Wnętrze Corvette inspirowane jest dziedzictwem podwójnej kabiny samochodu. Materiały wysokiej jakości, rzemiosło i funkcjonalność pomagają dostarczyć premium jakość mającą na celu poprawę wrażeń z jazdy. Deska rozdzielcza i drzwi są pokryte trimem z pianki formowanej na miejscu, który wygląda jak skórzana, wyściełana płyta. Jest ciepły i przytulny i ma podwójną trwałość w porównaniu do tradycyjnych materiałów wykończeniowych.

Radio AM/FM/XM z odtwarzaczem CD i gniazdem wejściowym audio jest standardem. Opcjonalny system audio Bose z sześciodyskowym odtwarzaczem w desce rozdzielczej zwiększa wybór dostępny dla audiofila. Montowane na kierownicy sterowanie audio – wprowadzone w ’07 – są częścią systemu premium Bose.

6.2 V8 LS3 6AT (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc321 Kw @ 5900 Rpm
437 Hp @ 5900 Rpm
430 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy436 Lb-Ft @ 5900 Rpm
591 Nm @ 5900 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna190 Mph (306 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/40Zr18 || P285/35Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość49 In (1245 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/60.7 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika11 Cuft (311 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3221 Lbs (1461 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3329 Lbs (1510 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

6.2 V8 LS3 6MT (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc321 Kw @ 5900 Rpm
437 Hp @ 5900 Rpm
430 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy436 Lb-Ft @ 5900 Rpm
591 Nm @ 5900 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna190 Mph (306 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/40Zr18 || P285/35Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość49 In (1245 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/60.7 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika11 Cuft (311 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3221 Lbs (1461 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3329 Lbs (1510 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.