CHEVROLET Corvette Convertible Grand Sport 2009-2013

CHEVROLET Corvette Convertible Grand Sport 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Corvette Convertible Grand Sport 2009-2013

W momencie, gdy ktoś zdąży wymówić pełną nazwę tego roadstera, samochód już przekroczy barierę 60 mph (97 km/h). Był tak szybki — Chevrolet Corvette Convertible Grand Sport.

Jeśli zapytasz kogokolwiek z branży motoryzacyjnej, który samochód sportowy z USA jest najszybszy, 9 na 10 osób odpowie, że Corvette. Pozostała jedna powie, że Chevrolet Corvette. Chociaż na początku „Vette” nie była najszybsza na torze, z czasem ewoluowała i stała się legendarnym samochodem sportowym. Brała udział w różnych wyścigach z najlepszymi europejskimi supersamochodami. Czasami wygrywała, czasami przegrywała. Ale była tam, wśród najlepszych na świecie.

Corvette Convertible Grand Sport z 2009 roku miała szersze nadkola z przodu, które służyły do odprowadzania powietrza z wnęk kół. Z tyłu, również poszerzonych, producent umieścił wlot powietrza, aby schłodzić skrzynię biegów i tylne hamulce. Aby wyraźnie zaznaczyć swoją obecność, projektanci umieścili srebrne emblematy z napisem „Grand Sport” na obu przednich nadkolach.

W środku, fotele z wysokimi bokami miały na zagłówkach wyszyty unikalny wzór wersji modelu. W zależności od opcji, producent zainstalował nową jednostkę infotainment z nawigacją satelitarną i łącznością Bluetooth. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów umieszczono łopatki zmiany biegów za kierownicą.

Chevrolet zamontował silnik V8 LS3 o pojemności 6,2 litra, który oferował do 436 KM z opcjonalnym, dwumodułowym układem wydechowym. W standardowej wersji miał o sześć koni mniej. Producent zastosował ciecz magnetoreologicznego, aby zwiększyć prędkość pokonywania zakrętów i utrzymać samochód stabilnie na drodze.

Chevrolet Corvette Grand Sport łączy w sobie napęd oparty na silniku LS3 z unikalnym, szerokim nadwoziem oraz wyścigowym zawieszeniem, tworząc model, który oferuje doskonały balans między osiągami na drogach a torze. Dostępny jest zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet, z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Silnik LS3 6.2L generuje moc 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb-ft momentu obrotowego (575 Nm) z standardowym układem wydechowym. Opcjonalny system wydechowy o dwóch trybach zwiększa te wartości do 436 koni (325 kW) i 428 lb-ft (580 Nm).

Chevrolet Corvette Grand Sport zastępuje wcześniejszy pakiet Z51 i oferuje większe możliwości w zakresie prowadzenia, z szerszymi kołami i oponami, zmodyfikowanymi specyfikacjami amortyzatorów, stabilizatora i sprężyn oraz specyficznym przełożeniem. Umożliwia to osiąganie przyspieszenia 1.0 g w zakrętach oraz poprawę o 0.2 sekundy w czasie przyspieszenia 0-60 w porównaniu do standardowych modeli z silnikiem LS3.

Modele coupe Chevrolet Corvette Grand Sport z manualną skrzynią biegów są również specjalnie przygotowane do wyścigów, z systemem smarowania typu dry-sump, chłodnicą dyferencjału oraz akumulatorem umieszczonym z tyłu.

Pełna lista wyposażenia i specjalnych cech Chevrolet Corvette Grand Sport obejmuje:

  • Szersze błotniki przednie i tylne – w tym specyficzne przednie błotniki z wbudowanymi emblematami Grand Sport
  • Przedni splitter w stylu Z06 i wysoki tylny spojler
  • Funkcjonalne kanały powietrzne hamulców i dodatkowe chłodzenie
  • Unikalne koła 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu; standardowe wykończenie malowane, opcjonalne chromowane
  • Duże opony 275/35ZR18 z przodu i 325/30ZR19 z tyłu
  • Hamulce w rozmiarze Z06, w tym przednie tarcze 14 cali (355 mm) z sześcioma tłokami i tylne tarcze 13.4 cala (340 mm) z czterema tłokami
  • Specyficzne przełożenia skrzyni biegów
  • Specyficzne przełożenie tylnego mostu w modelach z automatyczną skrzynią biegów
  • Dzięki specjalnemu wyposażeniu, Chevrolet Corvette Grand Sport oferuje unikalne połączenie osiągów i komfortu. Jego pakiet zawieszenia zbliża się do tego z Chevroleta Corvette Z06, ale obejmuje zdejmowany dach w wersji coupe (Z06 ma dach stały) oraz, oczywiście, dostępność wersji kabriolet. Ponadto, oferowana jest sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami, podczas gdy w Z06 dostępny jest tylko manual.

Wszystkie kolory nadwozia Corvette są dostępne w Chevrolet Corvette Grand Sport, a opcjonalny pakiet Heritage dodaje ikoniczne znaki hash na przednich błotnikach w czterech kolorach oraz dwukolorowe fotele z haftem Grand Sport. Chevrolet Corvette Grand Sport można zamówić z pakietami wykończeniowymi 1LT, 2LT, 3LT i 4LT.

Historia Grand Sport

Zaprojektowana przez legendarną inżynier Zorę Arkus-Duntov jako fabryczny, lekki i gotowy do wyścigów model produkcyjny, który miał przewyższyć krajowych i zagranicznych rywali w wyścigach drogowych, oryginalna Chevrolet Corvette Grand Sport była obiecującym pomysłem, który doprowadził do wyprodukowania pięciu specjalnych prototypów w 1963 roku. Projekt został później wstrzymany, po tym jak GM zgodziło się nie angażować w wyścigi wspierane przez producentów.

Pięć prototypów opartych było na stylizacji Corvette z 1963 roku i zostało ręcznie złożone pod czujnym okiem Duntova. Chociaż wyglądały jak modele produkcyjne, prototypy były zaprojektowane głównie jako samochody wyścigowe, które miały niewiele wspólnego z ich bliźniaczymi odpowiednikami z taśmy montażowej. Duntov nadzorował także program silnikowy Chevrolet Corvette Grand Sport, który obejmował szczególny silnik V-8 o pojemności 377 cali sześciennych z gaźnikami bocznymi.

Chociaż nigdy nie zostały oficjalnie zatwierdzone przez General Motors, pięć prototypów Grand Sport miało rozległe doświadczenie wyścigowe w latach 60. w rękach „prywatnych” kierowców wyścigowych, którzy mieli silne kontakty w kręgach inżynieryjnych Duntova. Wszystkie pięć oryginalnych samochodów znajduje się obecnie w rękach kolekcjonerów i są jednymi z najcenniejszych na rynku kolekcjonerskim.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.