CHEVROLET Corvette Convertible Grand Sport 2009-2013
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

Kasia85 - ocena: 4/5

CHEVROLET Corvette Convertible Grand Sport 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Corvette Convertible Grand Sport 2009-2013

W momencie, gdy ktoś zdąży wymówić pełną nazwę tego roadstera, samochód już przekroczy barierę 60 mph (97 km/h). Był tak szybki — Chevrolet Corvette Convertible Grand Sport.

Jeśli zapytasz kogokolwiek z branży motoryzacyjnej, który samochód sportowy z USA jest najszybszy, 9 na 10 osób odpowie, że Corvette. Pozostała jedna powie, że Chevrolet Corvette. Chociaż na początku „Vette” nie była najszybsza na torze, z czasem ewoluowała i stała się legendarnym samochodem sportowym. Brała udział w różnych wyścigach z najlepszymi europejskimi supersamochodami. Czasami wygrywała, czasami przegrywała. Ale była tam, wśród najlepszych na świecie.

Corvette Convertible Grand Sport z 2009 roku miała szersze nadkola z przodu, które służyły do odprowadzania powietrza z wnęk kół. Z tyłu, również poszerzonych, producent umieścił wlot powietrza, aby schłodzić skrzynię biegów i tylne hamulce. Aby wyraźnie zaznaczyć swoją obecność, projektanci umieścili srebrne emblematy z napisem „Grand Sport” na obu przednich nadkolach.

W środku, fotele z wysokimi bokami miały na zagłówkach wyszyty unikalny wzór wersji modelu. W zależności od opcji, producent zainstalował nową jednostkę infotainment z nawigacją satelitarną i łącznością Bluetooth. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów umieszczono łopatki zmiany biegów za kierownicą.

Chevrolet zamontował silnik V8 LS3 o pojemności 6,2 litra, który oferował do 436 KM z opcjonalnym, dwumodułowym układem wydechowym. W standardowej wersji miał o sześć koni mniej. Producent zastosował ciecz magnetoreologicznego, aby zwiększyć prędkość pokonywania zakrętów i utrzymać samochód stabilnie na drodze.

Chevrolet Corvette Grand Sport łączy w sobie napęd oparty na silniku LS3 z unikalnym, szerokim nadwoziem oraz wyścigowym zawieszeniem, tworząc model, który oferuje doskonały balans między osiągami na drogach a torze. Dostępny jest zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet, z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Silnik LS3 6.2L generuje moc 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb-ft momentu obrotowego (575 Nm) z standardowym układem wydechowym. Opcjonalny system wydechowy o dwóch trybach zwiększa te wartości do 436 koni (325 kW) i 428 lb-ft (580 Nm).

Chevrolet Corvette Grand Sport zastępuje wcześniejszy pakiet Z51 i oferuje większe możliwości w zakresie prowadzenia, z szerszymi kołami i oponami, zmodyfikowanymi specyfikacjami amortyzatorów, stabilizatora i sprężyn oraz specyficznym przełożeniem. Umożliwia to osiąganie przyspieszenia 1.0 g w zakrętach oraz poprawę o 0.2 sekundy w czasie przyspieszenia 0-60 w porównaniu do standardowych modeli z silnikiem LS3.

Modele coupe Chevrolet Corvette Grand Sport z manualną skrzynią biegów są również specjalnie przygotowane do wyścigów, z systemem smarowania typu dry-sump, chłodnicą dyferencjału oraz akumulatorem umieszczonym z tyłu.

Pełna lista wyposażenia i specjalnych cech Chevrolet Corvette Grand Sport obejmuje:

  • Szersze błotniki przednie i tylne – w tym specyficzne przednie błotniki z wbudowanymi emblematami Grand Sport
  • Przedni splitter w stylu Z06 i wysoki tylny spojler
  • Funkcjonalne kanały powietrzne hamulców i dodatkowe chłodzenie
  • Unikalne koła 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu; standardowe wykończenie malowane, opcjonalne chromowane
  • Duże opony 275/35ZR18 z przodu i 325/30ZR19 z tyłu
  • Hamulce w rozmiarze Z06, w tym przednie tarcze 14 cali (355 mm) z sześcioma tłokami i tylne tarcze 13.4 cala (340 mm) z czterema tłokami
  • Specyficzne przełożenia skrzyni biegów
  • Specyficzne przełożenie tylnego mostu w modelach z automatyczną skrzynią biegów
  • Dzięki specjalnemu wyposażeniu, Chevrolet Corvette Grand Sport oferuje unikalne połączenie osiągów i komfortu. Jego pakiet zawieszenia zbliża się do tego z Chevroleta Corvette Z06, ale obejmuje zdejmowany dach w wersji coupe (Z06 ma dach stały) oraz, oczywiście, dostępność wersji kabriolet. Ponadto, oferowana jest sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami, podczas gdy w Z06 dostępny jest tylko manual.

Wszystkie kolory nadwozia Corvette są dostępne w Chevrolet Corvette Grand Sport, a opcjonalny pakiet Heritage dodaje ikoniczne znaki hash na przednich błotnikach w czterech kolorach oraz dwukolorowe fotele z haftem Grand Sport. Chevrolet Corvette Grand Sport można zamówić z pakietami wykończeniowymi 1LT, 2LT, 3LT i 4LT.

Historia Grand Sport

Zaprojektowana przez legendarną inżynier Zorę Arkus-Duntov jako fabryczny, lekki i gotowy do wyścigów model produkcyjny, który miał przewyższyć krajowych i zagranicznych rywali w wyścigach drogowych, oryginalna Chevrolet Corvette Grand Sport była obiecującym pomysłem, który doprowadził do wyprodukowania pięciu specjalnych prototypów w 1963 roku. Projekt został później wstrzymany, po tym jak GM zgodziło się nie angażować w wyścigi wspierane przez producentów.

Pięć prototypów opartych było na stylizacji Corvette z 1963 roku i zostało ręcznie złożone pod czujnym okiem Duntova. Chociaż wyglądały jak modele produkcyjne, prototypy były zaprojektowane głównie jako samochody wyścigowe, które miały niewiele wspólnego z ich bliźniaczymi odpowiednikami z taśmy montażowej. Duntov nadzorował także program silnikowy Chevrolet Corvette Grand Sport, który obejmował szczególny silnik V-8 o pojemności 377 cali sześciennych z gaźnikami bocznymi.

Chociaż nigdy nie zostały oficjalnie zatwierdzone przez General Motors, pięć prototypów Grand Sport miało rozległe doświadczenie wyścigowe w latach 60. w rękach „prywatnych” kierowców wyścigowych, którzy mieli silne kontakty w kręgach inżynieryjnych Duntova. Wszystkie pięć oryginalnych samochodów znajduje się obecnie w rękach kolekcjonerów i są jednymi z najcenniejszych na rynku kolekcjonerskim.

6.2 V8 LS3 6AT (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc321 Kw @ 5900 Rpm
436 Hp @ 5900 Rpm
430 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy424 Lb-Ft @ 4600 Rpm
575 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP275/35Zr18 || P325/30Zr19
Długość175.6 In (4460 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość48.7 In (1237 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/60.7 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika11 Cuft (311 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3219 Lbs (1460 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3847 Lbs (1745 Kg)
Spalanie miasto11.5 Mpg Us (20.5 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie17.6 Mpg Us (13.4 L/100Km)
Emisja CO2317 G/Km

6.2 V8 LS3 6MT (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc321 Kw @ 5900 Rpm
436 Hp @ 5900 Rpm
430 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy424 Lb-Ft @ 4600 Rpm
575 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP275/35Zr18 || P325/30Zr19
Długość175.6 In (4460 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość48.7 In (1237 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/60.7 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika11 Cuft (311 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3219 Lbs (1460 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3847 Lbs (1745 Kg)
Spalanie miasto11.4 Mpg Us (20.6 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Emisja CO2316 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.