CHEVROLET Corvette Coupe 2008-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CHEVROLET Corvette Coupe 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Corvette Coupe 2008-2013

Nawet po pięciu dekadach od wprowadzenia modelu do oferty Chevroleta, Corvette wciąż była jednym z najlepiej rozpoznawalnych amerykańskich samochodów sportowych, jeśli nie najbardziej znanym.

W 2004 roku marka z charakterystycznym emblematem wprowadziła model Corvette C6 Coupe, a zaledwie cztery lata później zaprezentowała zaktualizowaną wersję. Długi i smukły kształt Corvette zawsze fascynował miłośników motoryzacji na całym świecie. Był to także jeden z najszybszych i najefektywniejszych samochodów w swojej klasie. Jego linie i odsłonięte reflektory stanowiły duży krok naprzód w jego designie. Na pierwszy rzut oka niewiele różnił się od C2 Vette (oprócz wysuwanych reflektorów). Smukłe wloty powietrza za przednimi kołami i cztery wydechy dopełniały sportowy wygląd samochodu. Jego długie, opadające i zaokrąglone tylne okno również wyróżniało go na rynku.

Wnętrze pomieściło dwie osoby, oferując wystarczającą ilość miejsca na nogi i niską pozycję siedzącą. Nowa, trójramienna kierownica z przyciskami po prawej stronie poprawiła komfort prowadzenia. Na centralnej konsoli Chevrolet oferował 6,5-calowy wyświetlacz dotykowy do systemu infotainment. Opcjonalnie można było zamówić system dźwiękowy Bose.

Znaczną aktualizację wniesiono pod maskę, gdzie wprowadzono nowy silnik V-8 LS3 o większej pojemności niż zastępowany LS2. Silnik o pojemności 6,2 litra dostarczał 430 KM zamiast 405 KM dostępnych w modelu z 2004 roku. Moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, a sześciobiegowa automatyczna znajdowała się na liście opcji.

Usiądź wygodnie. Nowa Corvette z 2008 roku ma tak wiele ekscytujących nowości, że na pewno zechcesz sięgnąć po gorący napój, usiąść przy komputerze i wchłonąć wszystkie szczegóły.

Zmiany obejmują wszystko, od zupełnie nowego, większego i mocniejszego silnika V-8, po udoskonalenia charakterystyki jazdy, które umacniają pozycję Corvetty jako wiodącego amerykańskiego samochodu sportowego – oraz podkreślają, że jest jednym z najlepszych na świecie. Wprowadzono też szereg korekt w części zewnętrznej i wewnętrznej, które podnoszą status luksusowy Corvetty i zwiększają poczucie rzemiosła.

„Corvette to bezkompromisowy samochód sportowy, który nagradza swoich właścicieli nienaganną wydajnością i dużym komfortem,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevrolet. „Zmiany i ulepszenia w Corvetcie z 2008 roku odzwierciedlają ciągłe innowacje, które świadczą o niezłomnym zobowiązaniu Chevroleta do budowania najlepszego samochodu sportowego – a z niemal 55-letnim doświadczeniem, Corvette stale staje się lepsza i lepsza.”

Ponownie w 2008 roku powraca także Corvette Z06 o mocy 505 koni mechanicznych, amerykański supersamochód, który zdobył uznanie entuzjastów, dziennikarzy i kierowców na całym świecie dzięki równowadze między osiągami torowymi, wygodą codziennej jazdy i wartością.

Oto przegląd nowych i ulepszonych cech modeli Corvetty z 2008 roku:

Silnik – Nowy silnik 6.2L LS3 V-8 to standardowy silnik w modelach Coupe i Convertible. Ma moc 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb.-ft. momentu obrotowego (586 Nm) w standardowym układzie wydechowym; z nowym, opcjonalnym systemem wydechowym o dwóch trybach, moc wzrasta do 436 koni (325 kW) i 428 lb.-ft. (592 Nm). W rezultacie standardowa Corvette to prawdziwy supersamochód, zdolny do osiągnięcia prędkości 190 mph. LS3 w połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów to najszybsza Corvette z automatem w historii, z przyspieszeniem od 0 do 60 mph w 4.3 sekundy.

Ta nowa wersja kultowej rodziny silników small-block ma zmieniony, większy blok cylindrowy – 4.06 cala / 103.25 mm w porównaniu do poprzednich 4.00 cala / 101.62 mm – głowice cylindrowe w stylu LS7/L92 o wysokim przepływie; tłoki o większej średnicy; zmieniony wałek rozrządu i jego timing; zmieniony układ zaworowy z przesuniętymi ramionami dźwigni ssącej; kolektor dolotowy o wysokim przepływie; wtryskiwacze paliwa o wysokim przepływie z silnika LS7 Z06 oraz nowa pokrywa silnika.

LS3 ma aluminiowy blok cylindrowy z żeliwnymi wkładkami cylindrowymi. Oprócz większych średnic, które pomagają stworzyć pojemność 376 cali sześciennych, odlew bloku zawiera również poprawki i obróbkę w przegrodach, które zwiększają jego wytrzymałość i poprawiają oddychanie. Chociaż średnica silnika 6.2L została zwiększona w porównaniu z poprzednim 6.0L, skok silnika pozostaje na poziomie 3.62 cala (92 mm). Tłoki dla większego silnika 6.2L są również nowe i zaprojektowane z myślą o wysokich obrotach.

Oddychanie nowego silnika 6.2L odbywa się za pomocą nowych, głowic cylindrowych o wysokim przepływie. Są one oparte na dużym projekcie portów i dużych zaworów znanym z silnika LS7 i innych silników GM L92, z większymi portami dolotowymi. Projekt optymalizuje przepływ powietrza do komory spalania, a porty wydechowe są również zaprojektowane z myślą o lepszym przepływie.

Dostosowując większe porty głowic do proporcjonalnie większych zaworów, rozmiar zaworu ssącego zwiększa się z 2.00 cala (50.8 mm) do 2.16 cala (55 mm) – co stanowi wzrost o prawie 9%. Zawory dolotowe mają lekkie, puste trzpienie, co umożliwia osiąganie przez silnik 6,600 obr/min. Zawory wydechowe również są duże, o średnicy 1.60 cala (40.4 mm).

Aby pomieścić duże zawory silnika i umożliwić bardziej bezpośredni przepływ portów dolotowych, ramiona dźwigni pod kątem dolotowym są przesunięte o 6 mm między końcówką zaworu a dźwignią. Aktywacja zaworów odbywa się za pomocą nowego wałka rozrządu, którego lobowy profil na stronie dolotowej zapewnia wzrost uniesienia o ponad 5 procent, z 0.521 cala do 0.551 cala (13.25 mm do 14 mm). Uniesienie zaworu wydechowego pozostaje niezmienione w porównaniu do LS2. Czasowanie wałka rozrządu zostało zmienione w celu optymalizacji wydajności z wyższym uniesieniem profilu dolotowego.

Upewnienie się, że głowice cylindrowe otrzymują maksymalną ilość powietrza, spoczywa na nowym, akustycznie dostrojonym kolektorze dolotowym. Kompozytowy projekt jest wytwarzany w procesie „zgubionego rdzenia”, który poprawia różnorodność kanałów i zmniejsza straty powietrza. Materiał piankowy akustyczny jest używany do redukcji emitowanego hałasu silnika; jest umieszczony pomiędzy górną częścią kolektora a dodatkową „pokrywą czaszki” akustyczną. Nowe pokrywy silnika zasłaniają pokrywy dźwigni i zawierają wkładkę akustycznie dostrojoną w celu uzyskania bardziej wyrafinowanego dźwięku silnika.

Układ wydechowy – Opcjonalny w modelach Coupe i Convertible z 2008 roku jest nowy, dwuzakresowy układ wydechowy. Podobny pod względem konstrukcji i funkcji do systemu zastosowanego w Z06, podwójny układ wydechowy wykorzystuje zawory wyjściowe działające na zasadzie podciśnienia, które kontrolują hałas silnika podczas niskiego obciążenia, ale otwierają się dla maksymalnej wydajności w przypadku dużego obciążenia. Nie jest identyczny z systemem Z06; Coupe/Convertible wykorzystuje wydech o średnicy 2.5 cala, podczas gdy Z06 stosuje system o średnicy trzech cali.

Dzięki nowemu, dwuzakresowemu wydechowi wydajność mocy dla Coupe/Convertible wzrasta z 430 koni mechanicznych (321 kW) i 424 lb.-ft. momentu obrotowego (575 Nm) do 436 koni (325 kW) i 428 lb.-ft. (580 Nm). System ten nadaje Corvetcie bardziej agresywny charakter dźwięku wydechu, który przypadnie do gustu entuzjastom wydajności.

Skrzynie biegów i przełożenia osiowe – W modelach Corvetty z 2008 roku poprawiono wysiłek zmiany biegów zarówno w sześciobiegowej manualnej, jak i sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Udoskonalenia w manualnej skrzyni biegów obejmują bardziej pozytywne i bezpośrednie odczucie podczas zmiany biegów, z lepszą lokalizacją biegu.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów w Coupe i Convertible została ulepszona dzięki nowemu sprzętowi i nowej kalibracji kontrolera, co umożliwia szybsze zmiany biegów. Ta zmiana wzmacnia odczucie wydajności i kontroli kierowcy podczas korzystania z łopatek zmiany biegów.

Nowością w modelach z 2008 roku jest również dostępność przełożenia osiowego 2.73 w automatycznej skrzyni biegów. Jest ono zawarte w pakiecie Z51.

Układ kierowniczy – Precyzyjny układ kierowniczy zębatkowy Corvetty został zmieniony, aby zapewnić lepsze odczucia w każdej prędkości. Zmiany wynikają z nowego, premium procesu obróbczej wewnętrznych komponentów systemu, nowego, sztywniejszego wału pośredniego i zmian w kalibracji kontrolera.

Koła – Modele Corvette Coupe i Convertible są wyposażone w nowy projekt kół z podzielonymi szprychami z 2008 roku. Projekt został wprowadzony w limitowanej edycji replik samochodu wyścigowego Indy 500 z 2007 roku o wykończeniu Sterling Silver. Standardowe przednie koła o średnicy 18 cali i tylne koła o średnicy 19 cali mają wykończenie Sparkle Silver, z opcją Competition Gray.

Nowością jest również charakterystyczne, wydajne koło ze stopów aluminiowych dla Coupe i Convertible, które jest dostępne w polerowanej wersji.

Kolory zewnętrzne – W modelach Corvetty z 2008 roku dostępne są dwa nowe kolory premium: Jetstream Blue Metallic Tintcoat i Crystal Red Metallic Tintcoat; zastępują one Le Mans Blue Metallic i Monterey Red Metallic Tintcoat.

Pakiet wewnętrzny z niestandardowej skóry – Dostępny w modelach Coupe, Convertible i Z06, nowy pakiet wewnętrzny z niestandardowej skóry oferuje stylową, dwutonową kabinę wykończoną skórą, z detalami, które podkreślają poczucie rzemiosła Corvetty. Elementy obejmują:

  • Dwutonowa, skórzana górna i dolna deska rozdzielcza, panele drzwi i siedzenia
  • Wybór nowych, ekskluzywnych kolorów: Linen lub Sienna, z unikalnym rozdzieleniem kolorów
  • Wyściółkowane podłokietniki paneli drzwiowych
  • „Corvette” wyszyte na desce rozdzielczej po stronie pasażera
  • Logo krzyżowych flag wyszyte na zagłówkach
  • Unikalna płyta centralna z wzorem Bias.

Udoskonalenia wnętrza – Wszystkie modele wyposażone są w nową, osłoniętą centralną płytę dekoracyjną deski rozdzielczej, z jasnymi okładkami dla dźwigni zmiany biegów i uchwytu na napój. Wprowadzono także nowe aluminiowe płyty progowe, które witają pasażerów, gdy wsiadają do pojazdu, oraz nowy podświetlany pokrętło sterujące dla dostępnego systemu Magnetic Selective Ride Control.

Zmiany i ulepszenia funkcji – Wszystkie modele Corvetty teraz standardowo wyposażone są w funkcje, które wcześniej były opcjonalne lub częścią pakietów wyposażeniowych. Należą do nich:

  • OnStar z dostępną nawigacją Turn-By-Turn
  • XM Radio Satelitarne
  • Automatycznie ściemniane lusterka wsteczne (z kompasem)
  • Gniazdo audio na wszystkich systemach radiowych z wyjątkiem nawigacji; Personal Audio Link dostępny jest jako element instalowany przez dealera z systemem nawigacji.

Nowe Corvetty z 2008 roku mają również nowy pilot Keyless Access, który łączy klucz i zdalne funkcje w jednym urządzeniu.

Projekt Corvetty i detale wnętrza

Dramatu dodają formy błotników oraz odsłonięte reflektory, które w połączeniu z grillem tworzą wyraźną tożsamość wizualną dla Corvetty, podczas gdy zwężający się tylny pokład i fascia poprawiają wydajność przy dużych prędkościach. Smukły tył charakteryzuje się okrągłymi lampami tylnymi i wydechem na środku. Stałe reflektory Xenon o wysokiej intensywności zapewniają doskonałą wydajność oświetlenia. Przy współczynniku oporu powietrza 0.286, modele Coupe są najbardziej aerodynamicznymi Corvettami w historii.

Corvette Convertible z 2008 roku posiada zasilany elektrycznie miękki dach w pakiecie 3LT; łatwy w obsłudze ręczny dach jest standardem. Obie konfiguracje wykorzystują pięciowarstwową tkaninę, która ukrywa wewnętrzną strukturę, zapewniając dobry wygląd auta z dachem, a także pomaga zachować doskonałą aerodynamikę samochodu i redukuje hałas drogowy.

Wnętrze Corvetty inspirowane jest dziedzictwem podwójnej kabiny samochodu. Wysokiej jakości materiały, rzemiosło i funkcjonalność pomagają zapewnić premium jakość, mającą na celu poprawę doznania z jazdy sportowej. Deska rozdzielcza i drzwi pokryte są trimem z pianki formowanej na miejscu, który wygląda jak pokryta skórą, wyściółkowana płyta. Jest przyjemna w dotyku i ma podwójną trwałość w porównaniu do tradycyjnych materiałów wykończeniowych.

Radio AM/FM/XM z odtwarzaczem CD oraz gniazdem audio jest standardem. Opcjonalny system audio Bose z sześciodyskowym odtwarzaczem wbudowanym w deskę rozdzielczą rozszerza wybór dostępny dla audiofila. Kontrolki audio zamontowane na kierownicy – wprowadzone w 2007 roku – są standardem w premium systemie Bose.

6.2 V8 LS3 6AT (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc321 Kw @ 5900 Rpm
437 Hp @ 5900 Rpm
430 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy424 Lb-Ft @ 6400 Rpm
575 Nm @ 6400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/40Zr18 || P285/35Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość49 In (1245 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/60.7 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika22 Cuft (623 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3217 Lbs (1459 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto98 Mpg Us (2.4 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie17.6 Mpg Us (13.4 L/100Km)
Emisja CO2317 G/Km

6.2 V8 LS3 6MT (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc321 Kw @ 5900 Rpm
437 Hp @ 5900 Rpm
430 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy424 Lb-Ft @ 6400 Rpm
575 Nm @ 6400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/40Zr18 || P285/35Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość49 In (1245 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/60.7 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika22 Cuft (623 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3217 Lbs (1459 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto11.4 Mpg Us (20.6 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Emisja CO2316 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.