Nie ma co do tego wątpliwości: C7 Corvette Stingray była najlepszą „starych czasów” Corvette. Była ostatnim modelem z silnikiem z przodu, a także pierwszym, który miał naprawdę ładne wnętrze.
Jej sylwetka była łatwa do rozpoznania. Miała ostry przód, długą maskę oraz aerodynamiczną linię dachu. Z tyłu, krótki zwis podkreślał sportowy wygląd. Na dodatek, dach miał wymienny element z włókna węglowego, który przekształcał samochód z coupe w nadwozie targa. Maskę również wykonano z włókna węglowego, aby poprawić rozkład masy.
Wewnątrz wprowadzono dużą poprawę w porównaniu do C6, która nie była zbyt dobra pod względem jakości materiałów. Deska rozdzielcza zawierała mieszankę analogowych wskaźników oraz wyświetlacza TFT, który można było dostosować do potrzeb kierowcy. Na centralnej konsoli znajdował się pokrętło wyboru trybu jazdy z dużym, okrągłym przyciskiem „ESP-off” pośrodku. Inną ważną poprawą był system infotainment, który miał 8-calowy wyświetlacz dotykowy. Wyświetlacz przezierny został zachowany, ale z lepszymi funkcjami.
Pod maską C7 znajdował się nowy, 6,2-litrowy silnik, który oferował 455 KM i 610 Nm (450 lb-ft) momentu obrotowego. Można go było połączyć z sześciobiegową skrzynią automatyczną lub siedmiobiegową manualną. Adaptacyjne amortyzatory z systemem Magnetic Ride Control zostały ulepszone i w C7 oferowały więcej ustawień niż w C6. Była to ostatnia Corvette z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.
Chevrolet redefiniuje nowoczesną wydajność dzięki premierze zupełnie nowego Chevroleta Corvette C7 Stingray. Tylko Corvette z idealną równowagą technologii, designu i wydajności może nosić ikoniczną nazwę Stingray.
2014 Corvette Stingray to najsilniejszy standardowy model w historii, z szacowaną mocą 450 koni mechanicznych (335 kW) i momentem obrotowym wynoszącym 450 lb.-ft. (610 Nm). To także najbardziej zdolny standardowy model, zdolny do przyspieszenia od 0 do 60 mph w mniej niż cztery sekundy i osiągnięcia ponad 1g w przyczepności w zakręcie. Oczekuje się, że będzie to najoszczędniejsza Corvette, przekraczająca szacowane przez EPA 26 mpg poprzedniego modelu.
„Podobnie jak ’63 Sting Ray, najlepsze Corvetty ucieleśniały przywództwo w zakresie wydajności, oferując nowoczesne technologie, oszałamiający design i inspirujące doświadczenia związane z jazdą,” powiedział Mark Reuss, prezydent General Motors North America. „Nowa Corvette idzie dalej niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki dzisiejszym osiągnięciom w projektowaniu, technologii i inżynierii.”
Zupełnie nowy Chevrolet Corvette C7 Stingray dzieli tylko dwie części z poprzednią generacją Corvette. Zawiera zupełnie nową konstrukcję ramy i podwozia, nowy układ napędowy i technologie wspierające, a także całkowicie nowe projekty zewnętrzne i wewnętrzne. Wśród najważniejszych cech znajdują się:
- Wnętrze, w którym znajdują się prawdziwe materiały z włókna węglowego, aluminium i skórzane wykończenia, dwa nowe wybory siedzeń – każde z lekką ramą magnezową zapewniającą doskonałe wsparcie – oraz podwójne ośmiocalowe konfigurowalne ekrany dla kierowcy/informacyjne
- Zaawansowane technologie dla kierowcy, w tym pięciopozycyjny wybór trybu jazdy, który dostosowuje 12 atrybutów pojazdu do środowiska kierowcy, oraz nowa siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów z aktywnym dopasowaniem obrotów, które przewiduje wybór biegów i dostosowuje prędkość silnika dla perfekcyjnych zmian biegów za każdym razem
- Nowy silnik 6.2L LT1 V-8 łączy w sobie zaawansowane technologie, w tym bezpośredni wtrysk, aktywne zarządzanie paliwem, zmienny czas otwarcia zaworów oraz zaawansowany system spalania, który dostarcza więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa
- Materiały o niskiej wadze, w tym pokrywa silnika z włókna węglowego i zdejmowany panel dachu; kompozytowe błotniki, drzwi i tylne ćwiartki; panele podwozia z węgla-nano kompozytu oraz nowa aluminiowa rama pomagają przesunąć ciężar w tył dla optymalnej równowagi 50/50, która wspiera światowej klasy stosunek mocy do wagi
- Wydatny zewnętrzny wygląd z zaawansowanym oświetleniem wysokiej intensywności oraz udowodnioną aerodynamiką, która równoważy niski opór dla wydajności i elementy wydajnościowe dla poprawy stabilności i możliwości torowych
- Pakiet performance Z51 przystosowany do toru, w tym: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, system smarowania suchosumpowego, integralne chłodzenie hamulców, dyferencjału i skrzyni biegów, a także unikalny pakiet aerodynamiki, który dodatkowo poprawia stabilność przy wysokich prędkościach.
„Stingray to jedna z zacnych nazw w historii motoryzacji,” powiedział Ed Welburn, wiceprezydent GM ds. globalnego designu. „Wiedzieliśmy, że nie możemy użyć nazwy Stingray, chyba że nowy samochód naprawdę sprosta dziedzictwu. Efektem jest nowa Corvette Stingray, która łamie tradycję, jednocześnie pozostając od razu rozpoznawalną jako Corvette na całym świecie.”
Nowa Corvette Stingray będzie produkowana w zakładzie montażowym GM w Bowling Green, Kentucky, który przeszedł modernizację wartą 131 milionów dolarów, w tym około 52 miliony na nową lakiernię, aby po raz pierwszy produkować aluminiową ramę na miejscu.
„Wierzymy, że Corvette reprezentuje przyszłość nowoczesnych samochodów sportowych, ponieważ dostarcza więcej mocy, więcej emocji z jazdy i lepszej efektywności paliwowej,” powiedział Tadge Juechter, główny inżynier Corvette. „Efektem jest lepsza wydajność w każdym pomiarze. 2014 Corvette oferuje najszybsze przyspieszenie, najlepszą przyczepność w zakrętach, najwyższe możliwości torowe, najlepsze osiągi hamowania oraz to, co oczekujemy, że będzie najlepsza efektywność paliwowa w historii standardowej Corvette.”
Coupe Corvette C7 Stingray z 2014 roku trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku.
Wykonanie ręczne, wysokotechnologiczne wnętrze
Nowe wnętrze Chevroleta Corvette Stingray łączy wysokiej jakości materiały i rzemiosło z zaawansowanymi technologiami, które przyczyniają się do bardziej połączonego i angażującego doświadczenia podczas jazdy, powiedziała Helen Emsley, dyrektor projektu wnętrz.
„Każda cecha i szczegół w wnętrzu mają na celu wzmocnienie połączenia kierowcy z Corvette,” powiedziała Emsley. „Zaczyna się od kokpitu inspirowanego myśliwcami; kontynuuje się mniejszą kierownicą, bardziej wspierającymi siedzeniami oraz wysokiej rozdzielczości konfigurowalnymi ekranami, a wykończone jest w pięknych materiałach.”
Mniejsza, 14.1-calowa (360 mm) kierownica sprzyja bardziej bezpośredniemu, natychmiastowemu odczuciu przy kierunkowych wejściach. Uwaga skierowana na kierowcę obejmuje najmniejsze detale, w tym płaskie, precyzyjne szwy na kierownicy zaprojektowane, aby zapewnić gładkie i jednolite odczucie.
Precyzyjne i eleganckie szwy można również zobaczyć w dostępnych wykończeniach z Napa leather w zupełnie nowych siedzeniach.
Oferowane będą dwa wybory siedzeń: siedzenie GT dla ogólnego komfortu i siedzenie Competition Sport z bardziej agresywnym wsparciem bocznym, które zapewnia większe wsparcie na torze.
Konstrukcja ramy obu siedzeń wykonana jest z magnezu, co zapewnia większą wytrzymałość i mniejszą wagę niż porównywalne stalowe ramy. Są również bardziej sztywne, co przyczynia się do poprawionego poczucia wsparcia podczas jazdy sportowej.
Dodatkowe szczegóły poprawiające wydajność wnętrza były wynikiem „wycieczek terenowych” projektantów do GM Proving Ground w Milford, Michigan, gdzie doświadczenia związane z jazdą sportową zainspirowały projekt i wdrożenie kilku funkcji, w tym wzmocnionego stalowego uchwytu na środkowej konsoli dla pasażera oraz materiałów o miękkiej fakturze na krawędzi konsoli, gdzie kierowca naturalnie się opiera podczas pokonywania zakrętów z dużymi przeciążeniami.
Jazda z wysoką wydajnością wpłynęła również na elementy konfigurowalnych ekranów wyświetlacza i dostępnej wyświetlaczy na przedniej szybie, które różnią się w zależności od trybu jazdy, w tym wyświetlacza Track inspirowanego C6.R.
Elementy wspierające wydajność wewnątrz nowej Corvette C7 Stingray są uzupełnione bezprecedensową uwagą na detale i jakość wykonania, w tym wygięty motyw łuku nad wykończeniem kokpitu kierowcy oraz płynne przejście linii od panelu przyrządów do drzwi.
Wszystkie modele mają w pełni owinięte wnętrze, w którym każda powierzchnia pokryta jest materiałami premium o miękkiej fakturze. Dostępne materiały, w zależności od poziomu wykończenia, obejmują skórę Napa, aluminium, włókno węglowe i mikrosuede.
Połączenie ręcznego rzemiosła i precyzji maszynowej ma na celu zapewnienie idealnego dopasowania, wykończenia i atmosfery wnętrza na najwyższym poziomie. Na przykład, owinięty skórą panel przyrządów cechuje się ręcznie wyselekcjonowanymi i rozciągniętymi materiałami, aby lepiej dopasować w słojach, z szwami wykonywanymi przez roboty, które dostarczają idealne szwy.
Jest nawet mikro-LED wyświetlacz dla klimatyzacji pasażera umieszczony poniżej wentylacji na desce rozdzielczej, z dala od funkcji wydajnościowych na panelu przyrządów.
„Aby zapewnić wysoką jakość wnętrza, spędziliśmy czas pracując na linii obok zespołu, który każdego dnia buduje Corvette w Bowling Green Assembly Plant,” powiedział Ryan Vaughan, menedżer ds. projektowania wnętrz. „A dzięki tej współpracy pomiędzy projektowaniem, inżynierią i produkcją, byliśmy w stanie wprowadzić zmiany, które pozwoliły nam zachować integralność projektu, poprawić proces montażu i ostatecznie dostarczyć to, co uważamy za wnętrze światowej klasy.”
Technologie ukierunkowane na kierowcę
W sercu technologii ukierunkowanych na kierowcę Chevroleta Corvette Stingray znajduje się umieszczony w kokpicie wybór trybu jazdy, który pozwala kierowcom optymalizować samochód pod kątem swoich preferencji podczas jazdy i warunków drogowych w pięciu ustawieniach: Weather, Eco, Tour, Sport i Track.
„Nowa Corvette Stingray to naprawdę trzy samochody w jednym: zapewnia komfort i funkcjonalność długodystansowego samochodu GT, połączenie i infotainment codziennego kierowcy oraz przyspieszenie, przyczepność i hamowanie zdolnego samochodu torowego,” powiedział Harlan Charles, menedżer produktu.
„Z wyborem trybu jazdy chcieliśmy dać kierowcy łatwy sposób na dostosowanie niemal każdego aspektu samochodu do swojego środowiska jazdy. Efektem jest bardziej satysfakcjonujące, bardziej pewne doświadczenie, niezależnie od tego, czy podróżujesz w czasie ulewnego deszczu, czy pędzisz przez korkociąg w Laguna Seca.”
Wybór trybu jazdy jest łatwy do używania za pomocą pokrętła obok dźwigni zmiany biegów. Tryb Tour to domyślne ustawienie do codziennej jazdy; tryb Weather został zaprojektowany głównie dla większej pewności podczas jazdy w deszczu i śniegu; tryb Eco ma na celu osiągnięcie optymalnej efektywności paliwowej; tryb Sport jest przeznaczony dla dynamicznej jazdy po drodze, a tryb Track jest przeznaczony do użytku na torze.
„Na początku procesu rozwoju spędziliśmy czas na torze, mocno jeżdżąc Corvette. To doświadczenie ukształtowało wiele elementów wnętrza, takich jak wyświetlacz przyrządów w trybie Track,” powiedział Vaughan. „Przy 120 mph doświadczasz czegoś w rodzaju wizji tunelowej, gdy koncentrujesz się na następnym zakręcie. W tym momencie nie potrzebujesz wiedzieć, jaka piosenka leci w radiu.”
Dwanaście parametrów wydajnościowych jest dostosowywanych z wyborem każdego trybu, w tym:
- Konfiguracja zespołu wskaźników: tryby Tour, Eco i Weather mają wyświetlacze danych podróży, audio i nawigacji; tryb Sport pokazuje klasyczne, łatwe do odczytania wskaźniki sportowe; a konfiguracja trybu Track pokazuje projekt wskaźnika oparty na wyświetlaczu samochodu wyścigowego Corvette Racing C6.R z czasomierzem okrążeń
- ETC (Kontrola Elektroniczna Gaz): Dostosowuje krzywą wejścia gazu dla wybranego trybu w celu poprawy reakcji
- Skrzynia automatyczna z łopatkami: Dostosowuje komfort zmiany biegów i punkty zmiany biegów
- Aktywne zarządzanie paliwem: w normalnym trybie silnik LT1 korzysta z mocy V-8 podczas przyspieszania i mocy V-4 podczas jazdy na luzie; w trybie Eco silnik pozostaje w trybie V-4, aby poprawić efektywność paliwową, aż do momentu, gdy potrzebne będzie agresywne przyspieszenie
- Wydech (aktywny system wydechowy): System dostosowuje czasowanie elektronicznie kontrolowanych zaworów wydechowych w celu zwiększenia słyszalnej informacji zwrotnej z V-8 w zależności od trybu jazdy
- Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Z51): Dostosowuje tempo zaangażowania ograniczonego poślizgu, aby zrównoważyć reakcję kierownicy i stabilność w różnych warunkach jazdy; bardziej agresywna wydajność w trybach Sport i Track
- Kierownica: Wysiłek asysty jest dostosowywany w trybach, aby zapewnić kierowcy odpowiednie odczucie kierownicy w danej sytuacji jazdy
- Magnetic Ride Control: Dostosowuje tłumienie wstrząsów w oparciu o warunki drogowe, od zoptymalizowanego komfortu po jazdę sportową
- Kontrola startu: Dostępna w trybach Sport i Track dla manualnych i automatycznych skrzyń biegów, oferująca maksymalne przyspieszenie ze startu
- Aktywne prowadzenie (stabilizacja StabiliTrak): Ustawienie „wyczynowe” jest dostępne w trybach Sport i Track i jest bardziej dostosowane do warunków torowych. Może być również wyłączone, dając kierowcy pełną kontrolę
- Kontrola trakcji: Tryb Weather dostosowuje kontrolę trakcji i moment obrotowy silnika dla jazdy w trudnych warunkach
- Zarządzanie trakcyjne wydajności: dostępne w trybach Sport i Track, oferujące pięć ustawień redukcji momentu obrotowego i interwencji hamulców do jazdy torowej.
Trzy konfigurowalne wyświetlacze, w tym para ośmiocalowych ekranów i kolorowy wyświetlacz na przedniej szybie, dostarczają spersonalizowane informacje i przekazują różne parametry wydajności dla każdego trybu jazdy.
Dwa ośmiocalowe ekrany oferują doskonałą widoczność w bezpośrednim świetle słonecznym, z jasnością 650 cd/m2 dla jednego zintegrowanego w zespole wskaźników i 1,000 cd/m2 dla tego w centralnym panelu, co czyni go jednym z najjaśniejszych ekranów w branży. Ekran w centralnym panelu ma również kontrolę dotykową z rozpoznawaniem gestów i można go obniżyć, aby ujawnić ukryte schowek, które zawiera port USB do ładowania urządzeń lub przesyłania danych.
Chevrolet Corvette Stingray oferuje zaawansowany system infotainment, z Chevrolet MyLink i radiem o wysokiej rozdzielczości, a także ulepszonym OnStar z mapami nawigacyjnymi 3D. Dodatkowy port USB w środkowej konsoli, niezależne gniazdo audio i slot na kartę SD zapewniają bezproblemowe połączenie.
Dostępny premium system audio 10-głośnikowy obejmuje skrzynkę basową i dwa subwoofery – oraz głośniki z magnesami z rzadkich ziem, które dostarczają lepszą jakość dźwięku przy mniejszej wadze i rozmiarze.
Każda linia ma znaczenie w funkcjonalnie eleganckiej zewnętrznej stronie Corvette Stingray
Provokacyjny styl zewnętrzny Corvette Stingray jest tak samo funkcjonalny, jak i elegancki, powiedział Ken Parkinson, dyrektor wykonawczy ds. globalnego designu.
„Opracowanie nowej Corvette, mimo że jest to marzenie każdego projektanta, nie jest łatwym zadaniem,” powiedział Parkinson. „Celem było odważne wyrażenie, które obejmowało zaawansowaną technologię samochodu, jednocześnie poprawiając jego ogólną wydajność we wszystkim, od tunelu wiatrowego po tor. Efektem jest nowa Corvette C7 Stingray – fantastyczny samochód, który łamie nowe terytoria, ale pozostaje wierny fundamentalnym elementom, które czynią Corvette Corvette.”
Chociaż żaden pojedynczy detal nie jest powtarzany z poprzednich generacji, nowy Chevrolet Corvette Stingray zawiera charakterystyczny profil zdefiniowany przez długą proporcję deski do osi oraz szklany dach przypominający osłonę myśliwca z podwójnymi lampami tylnymi. Do tej podstawy projektanci zbudowali słownictwo form ze dwóch bardzo różnych źródeł: lotnictwa i natury.
„Aby nowa Corvette mogła być nazwana Stingray, musiała dostarczyć niesamowitego, celowego wrażenia wizualnego – tak jak oryginalna w 1963 roku,” powiedział Tom Peters, dyrektor ds. projektowania zewnętrznego. „To wrażenie wizualne jest widoczne w myśliwcach i samym zwierzęciu Stingray. Ich piękno pochodzi z ich celu, zaprojektowane, aby przecinać powietrze lub wodę tak szybko i efektywnie, jak to możliwe. Podobnie jak w przypadku samolotów i form żywych, każde przejście na każdej powierzchni Corvette Stingray ma swoje zadanie, wykonane z pięknem i proporcją.”
Oświetlenie jest sygnaturowym elementem designu Chevroleta Corvette C7 Stingray i wzmacnia jego high-tech estetykę. Z przodu, pośrednie białe lampy LED tworzą charakterystyczny akcent stylizacji na dzień. Są osadzone w czarno-chromowej obudowie lampy z standardowymi projektorami HID. Kierunkowskazy mają podświetlenie LED w kolorze bursztynowym.
Całkowicie nowe, podwójne lampy tylne to największe odejście od tradycji i są jednymi z najbardziej dramatycznych elementów auta. Trójwymiarowe, rzeźbione soczewki mają innowacyjne pośrednie oświetlenie LED. Nowoczesne oświetlenie wykorzystuje ukryte lampy LED, które emitują światło z dolnej części obudowy w kierunku reflektora zwrotnego, tworząc równomierny blask. Lampy LED są również używane w białych lampach cofania. Lampy tylne integrują funkcjonalne otwory wentylacyjne w stylu lotnictwa dla dostępnych chłodnic dyferencjału i skrzyni biegów.
„Z przodu czy z tyłu, sygnaturowe oświetlenie ożywia nową Corvette,” powiedział Peters. „Wygląda pięknie, mrocznie i więcej niż trochę onieśmielająco. Nadaje Corvette wygląd nocą, jakiego nie ma nikt inny na ulicach.”
Jeśli chodzi o aerodynamikę, nowy Stingray jest w swojej klasie. Zaawansowane komputerowe programy modelowania były stosowane do przewidywania i śledzenia przepływu powietrza nad, pod i przez karoserię nowej Corvette. Inżynierowie i projektanci polegali także na danych uzyskanych z programu Corvette Racing – najbardziej udanego programu w historii Amerykańskiej Serii Le Mans oraz mistrza klasy GT 2012 – aby pomóc zrównoważyć grip przedni i tylny dla stabilności przy wysokich prędkościach.
Wiele godzin spędzono w tunelu wiatrowym, ręcznie rzeźbiąc powierzchnie dla estetyki i wydajności. Funkcjonalne elementy zewnętrzne obejmują:
- Wszystkie modele mają nową siatkę/radiator i wentylację w pokrywie silnika. Wydobywanie powietrza z pokrywy silnika redukuje całkowity opór z przodu dla poprawionej reakcji kierowania przy wysokich prędkościach
- Boczne rowki na błotnikach z przodu pomagają także wentylować ciśnienie powietrza pod maską, aby zredukować opór aerodynamiczny
- Modele z automatyczną skrzynią biegów lub pakietem Z51 Performance mają funkcjonalny otwór wentylacyjny po stronie kierowcy, kierując powietrze nad wymiennik ciepła dla płynu w skrzyni biegów, oraz podobny układ po stronie pasażera, który kieruje powietrze nad wymiennik ciepła dla elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu
- Przepływ powietrza przez wymienniki ciepła dyferencjału i skrzyni biegów wydobywa się przez wentylatory tylne w stylu lotniczym i dolne otwory wentylacyjne tylnej części nadwozia
- Pakiet Z51 Performance zawiera również przewody chłodzenia hamulców, unikalny tylny spojler oraz dodatkowe deflektory powietrza dla zwiększonej wydajności na torze.
„Każdy centymetr kwadratowy zewnętrznej części Corvette C7 z 2014 roku został zaprojektowany w celu zwiększenia wydajności sportowej,” powiedział Kirk Bennion, menedżer ds. projektowania zewnętrznego. „Zespół dostarczył świetną równowagę niskiego oporu dla efektywności oraz elementów wydajnościowych dla poprawy stabilności i zdolności na torze – wszystko to w rzeźbionej konstrukcji, która ekscytuje w każdy sposób, w jaki Corvette ekscytuje przez sześć dekad.”
Stworzona do wyścigów, zbudowana dla drogi
Nowy Chevrolet Corvette Stingray wykorzystuje lekkie materiały, zaawansowane techniki produkcji oraz transfer technologii z programu Corvette Racing, aby osiągnąć idealną równowagę wagową 50/50 i dostarczyć światowej klasy stosunek mocy do wagi.
„Chevrolet ma długą historię korzystania z wyścigów w celu poprawy samochodów produkcyjnych, a nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w Corvette,” powiedział Juechter. „Nieustannie stosujemy technologie i strategie opracowane dla Corvette Racing bezpośrednio w samochodzie produkcyjnym. Ten wpływ można zobaczyć w praktycznie każdym aspekcie nowego Chevroleta Corvette C7 Stingray, od aerodynamiki po wykorzystanie włókna węglowego, po techniki chłodzenia, a nawet w systemie hamulcowym.
Technologicznie zaawansowana podstawa to całkowicie nowa konstrukcja aluminiowej ramy, która jest o 57 procent sztywniejsza i lżejsza o 99 funtów (45 kg). Większa sztywność skrętna redukuje niepożądany hałas i poprawia komfort jazdy oraz prowadzenie.
W porównaniu do poprzedniej generacji, która wykorzystywała ciągłe hydroformowane główne belki ramy o stałej grubości 2 mm, nowa rama Corvette ma główne belki złożone z pięciu dostosowanych segmentów aluminiowych, w tym ekstrudowanych końców, środkowej sekcji głównej belki oraz pustych wlewów przy punktach mocowania zawieszenia. Każdy segment jest dostrojony – o różnej grubości od 2 mm do 11 mm – dostosowując wagę, kształt i właściwości wytrzymałościowe, aby zoptymalizować wymagania dla każdej sekcji ramy przy minimalnej wadze.
Rama jest składana w zupełnie nowej lakierni w Bowling Green Assembly Plant przy użyciu unikalnego procesu spawania laserowego, w którym komputerowo kontrolowany promień wysokiej energii łączy komponenty z wyjątkową precyzją i tolerancjami wynoszącymi około 0,001 cala.
Wspierając większą wytrzymałość i niższą wagę ramy są wspierające elementy podwozia, w tym hollow-cast aluminiowe przednie i tylne stelaże, które są około 25 procent lżejsze i 20 procent sztywniejsze niż solidne stelaże używane w poprzedniej strukturze.
Innowacyjne zastosowanie materiałów obejmuje standardową pokrywę silnika i panel dachu z włókna węglowego, a także panele podwozia stworzone z technologii kompozytów węglowych-nano, zaawansowanego połączenia tradycyjnego materiału kompozytowego i włókna węglowego, które pozwala na lżejsze panele podwozia bez utraty wytrzymałości lub sztywności. Błotniki, drzwi, tylne ćwiartki i panel tylnej klapy wykonane są z materiału Sheet Molded Compound o mniejszej gęstości niż poprzednia generacja. Łącznie te materiały oszczędzają około 37 funtów (17 kg) w porównaniu do poprzedniej struktury nadwozia.
Lekka konstrukcja Stingray przyczynia się do idealnej równowagi wagowej 50/50. W połączeniu z szacowaną mocą 450 koni mechanicznych (335 kW) nowa Corvette dostarcza lepszy stosunek mocy do wagi niż Porsche 911 Carrera czy Audi R8.
Te 450 koni są generowane przez całkowicie nowy silnik LT1 6.2L Small Block V-8, który wytwarza szacunkowy moment obrotowy 450 lb.-ft. (610 Nm). Co ważniejsze, generuje on o 50 lb.-ft. większy moment obrotowy przy niskich obrotach niż poprzedni silnik 6.2L, osiągając moment obrotowy silnika 7.0L LS7 z 2013 Corvette Z06 od 1000 do 4000 rpm.
Wydajność silnika wynika z połączenia zaawansowanych technologii, takich jak bezpośredni wtrysk, aktywne zarządzanie paliwem i zmienne timery zaworów z zaawansowanym systemem spalania. Ponad 10 milionów godzin analizy komputerowej poświęcono na projekt nowego Small Blocka, w tym ponad 6 milionów godzin na sam system spalania.
LT1 wspiera wybór aktywnych systemów wydechowych, które są mniej restrykcyjne niż w poprzedniej generacji, częściowo dzięki zwiększeniu średnicy z 2,5 cala do 2,75 cala. Standardowy system oferuje 13-procentową poprawę przepływu powietrza i cechuje się parą zaworów motylkowych, które przyczyniają się do większej wyrafinowanej pracy przy prędkościach cruisingu, kiedy silnik pracuje w trybie V-4 oszczędzającym paliwo.
Dostępny system aktywnego wydechu o podwójnym trybie oferuje 27-procentową poprawę przepływu powietrza. Oferuje dwa dodatkowe zawory, które otwierają się do drogi o niższym oporze przez tłumiki. Gdy są otwarte, te zawory zwiększają wydajność silnika i produkują potężniejszy dźwięk wydechu.
LT1 jest sparowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami lub branżowo unikatową siedmiobiegową manualną skrzynią TREMEC TR6070 z aktywnym dopasowaniem obrotów. Chevrolet Corvette zachowuje charakterystyczny układ tylnych transakcji dla optymalnej równowagi wagowej.
Siedmiobiegowa manualna skrzynia biegów wykorzystuje technologię dopasowania obrotów przy zmianach biegów. Ta wybierająca przez kierowcę cecha może być łatwo włączona lub wyłączona za pomocą łopatek na kierownicy. Siedmiobiegowa skrzynia jest używana z nowym kołem zamachowym o podwójnej masie i sprzęgłem dwutarcowym, które dostarczają lepszej jakości zmiany i odczucia przez mniejszą bezwładność. Skrzynia biegów z pakietem Z51 Performance zawiera specyficzne przełożenia o bliższym rozstawie dla bardziej agresywnej jazdy.
„Aktywne dopasowanie obrotów sprawia, że nowa Corvette jest łatwiejsza i bardziej przyjemna w prowadzeniu w warunkach sportowych,” powiedział Juechter. „Przewiduje następny wybór biegu i elektronicznie 'wzmacnia’ przepustnicę, aby dopasować prędkość silnika do bezproblemowej zmiany biegu.”
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia Hydra-Matic 6L80 jest również dostępna. Jest zoptymalizowana do współpracy z aktywnym zarządzaniem paliwem i ma mniejszy moment obrotowy dla lepszej jakości zmiany i prędkości zmiany. Dodatkowo, odczucie zmiany biegów i punkty zmiany biegów mogą być dostosowywane za pomocą wyboru trybu jazdy.
Bardziej bezpośrednie, bardziej połączone odczucie jazdy
Nowa rama i zawieszenie Corvette Stingray mają na celu wykorzystanie lżejszej, sztywniejszej struktury. Zredukowana elastyczność strukturalna pozwoliła inżynierom dokładniej dostroić zawieszenie i kierownicę dla bardziej zwrotnej i responsywnej jazdy.
„Ważnym celem dla siódmej generacji Corvette było stworzenie bardziej intymnego i połączonego doznania z jazdy,” powiedział Mike Bailey, inżynier systemów pojazdowych. „Niezależnie od tego, czy na otwartej drodze, czy na torze, chcieliśmy, aby kierowcy czuli się komfortowo i pewnie za kierownicą.”
Podczas gdy Chevrolet Corvette Stingray zachowuje udowodniony w wyścigach projekt zawieszenia o krótkich/długich ramionach, zarówno z przodu, jak i z tyłu, komponenty są całkowicie nowe. Udoskonalenia w zawieszeniu obejmują puste dolne ramiona, które oszczędzają około dziewięciu funtów (4 kg) na pojazd oraz nowe aluminiowe tylne łączniki, które oszczędzają 2,4 funta (1,1 kg) w porównaniu do poprzednich stalowych łączników.
Corvette Stingray jeździ na nowych przednich kołach o rozmiarze 18 x 8.5 cala i tylnych o rozmiarze 19 x 10 cali, podczas gdy modele z pakietem Z51 Performance mają obręcze z kutego aluminium o rozmiarze 19 x 8.5 cala z przodu i 20 x 10 cali z tyłu. Nowe opony Michelin Pilot Super Sport run-flat opracowane specjalnie dla siódmej generacji Corvette dostarczają porównywalne poziomy przyczepności niż szersze opony poprzednich modeli.
W rezultacie ukierunkowana na tor Corvette Stingray z pakietem Z51 Performance jest zdolna do osiągnięcia 1g w przyspieszeniu w zakręcie – porównywalnie do 2013 Corvette Grand Sport. Znacząco, osiągane jest to przy węższych i lżejszych obręczach i oponach. Zredukowany „odcisk” zmniejsza opór toczenia, wysiłek kierowania i hałas drogowy, co przyczynia się do bardziej zwrotnego odczucia, bardziej natychmiastowej reakcji kierownicy oraz lepszego komfortu podróży i efektywności.
Wymiary nowej Chevroleta Corvette C7 to długość rozstawu kół około cala dłuższa niż poprzednia generacja, z przednimi i tylnymi torami, które są prawie cal szersze. Te zmiany zapewniają bardziej stabilne odczucie, szczególnie przy wysokich prędkościach, podczas gdy promień skrętu zmniejsza się o około dwa stopy dla większej zwrotności w ciasnych zakrętach.
Chevrolet Corvette C7 Stingray ma standardowe amortyzatory Bilstein o średnicy tłoka 35 mm, które łączą się z aluminiowymi uchwytami amortyzatorów o podwójnym podejściu, które oddzielają drogi obciążenia wałka i korpusu amortyzatora. Pakiet Z51 Performance jest wyposażony w amortyzatory Bilstein o średnicy tłoka 45 mm dla bardziej agresywnej kontroli nad nadwoziem i zdolności torowych. Z51 dostępny jest z trzeciej generacji Magnetic Ride Control, który zawiera nowy system tłumienia z podwójnym drutem/dużym cewką, który reaguje o 40 procent szybciej, co pozwala na poprawę komfortu jazdy i kontroli nad nadwoziem.
Nowy system elektrycznego wspomagania kierownicy oferuje zmienne przełożenia i zmienny wysiłek, aby dostosować odpowiedź i odczucie do każdej sytuacji jazdy. Zapewnia również bardziej precyzyjną kontrolę i informację zwrotną dla kierowcy, a także większą zmienność wysiłku dla sportowej jazdy oraz większą czułość i liniowość. Uczucie kierowania zostało dodatkowo poprawione poprzez zwiększenie sztywności kolumny kierowniczej o 150 procent, zwiększenie sztywności torsyjnej wałka pośredniego o 600 procent oraz zamocowanie przekładni kierowniczej do przodu struktury stelaża. W rezultacie system kierowniczy jest pięć razy sztywniejszy niż w poprzedniej generacji.
Inteligentny elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) jest włączony w pakiecie Z51 Performance i nieustannie wykorzystuje rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. System zawiera hydraulicznie napędzaną sprzęgło, które może w nieskończoność zmieniać zaangażowanie sprzęgła i może reagować od otwartego do pełnego zaangażowania w ułamku sekundy. Zmienia moment obrotowy na podstawie unikalnego algorytmu, który uwzględnia prędkość pojazdu, wejście kierownicy i pozycję przepustnicy, aby poprawić odczucie kierowania, równowagę prowadzenia i przyczepność.
„Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu transformuje Stingraya, optymalizując prowadzenie do danej sytuacji jazdy,” powiedział Mike Bailey, inżynier systemów pojazdu, zawieszenia. „Nieustannie modulując rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami, eLSD może poprawić przyczepność podczas przyspieszania z zakrętu, zwiększyć stabilność na autostradzie i poprawić reakcję kierownicy.”
eLSD jest w pełni zintegrowany z systemami StabiliTrak i zarządzania trakcyjnego. Jego kalibracja różni się w trzech trybach, opartych na ustawieniu wybierania trybu jazdy:
Tryb 1 to domyślne ustawienie dla normalnej jazdy, które kładzie nacisk na stabilność pojazdu
Tryb 2 jest włączany, gdy elektroniczna kontrola stabilności jest wyłączona w trybach Sport lub Track. Ta kalibracja umożliwia bardziej zwrotną jazdę i przyczepność podczas przyspieszania z zakrętu
Tryb 3 jest automatycznie wybierany, gdy zarządzanie wydajnością trakcyjną jest włączone. Ta kalibracja ma tę samą funkcję co tryb 2, ale jest dostosowana do pracy z zarządzaniem wydajnością trakcyjną.
Standardowe hamulce Brembo, z cztero-tłoczkowymi stałymi zaciskami pochodzącymi z wyścigów, zapewniają wyjątkową moc hamowania na ulicy i torze. Wyróżnia je: