CHEVROLET Corvette Stingray Convertible C7 2013-Present

CHEVROLET Corvette Stingray Convertible C7 2013-Present

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Corvette Stingray Convertible C7 2013-Present

Stingray Convertible C7 był ostatnim Corvette z silnikiem z przodu i otwartym dachem, oddającym hołd wspaniałemu modelowi Stingray Racer z 1959 roku.

Chevrolet zaprezentował C7 Stingray podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2013 roku w dwóch wersjach: jako kabriolet oraz coupe z demontowanym dachem. Wersja z płóciennym dachem miała elektrycznie składany dach, który chował się za siedzeniami i był chroniony przez pokrywę bagażnika.

Jego sylwetka była łatwa do rozpoznania. Miał ten sam ostry przód, długi maskę oraz aerodynamiczną linię dachu. Z tyłu krótkie zwisy podkreślały sportowy wygląd. Nawet z dachem w górze, Stingray C7 z 2013 roku prezentował się świetnie. GM wykonał płócienny dach z materiału trzywarstwowego, który zawierał wygłuszającą wyściółkę oraz szklane tylne okno. Producent wykorzystał włókno węglowe do budowy maski, co uczyniło pojazd lżejszym, poprawiając rozkład masy.

Wnętrze znacząco poprawiło się w porównaniu do C6, która nie zachwycała jakością materiałów. Deska rozdzielcza wyposażona była w mieszany zestaw wskaźników z analogowymi cyferblatami oraz wyświetlaczem TFT, który można było dostosować do potrzeb kierowcy. Na centralnej konsoli znajdował się jeden pokrętło do wyboru trybów jazdy, z dużym, okrągłym przyciskiem „ESP-off” pośrodku. Kolejną zauważalną poprawą był system infotainment z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym. GM zachował wyświetlacz przezierny, ale z ulepszonymi funkcjami.

Pod maską C7 znajdował się nowy silnik o pojemności 6,2 litra, oferujący moc 455 KM i moment obrotowy 610 Nm (450 lb-ft). Chevrolet połączył go z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów lub siedmiobiegową manualną. Producent ulepszył adaptacyjne amortyzatory z systemem Magnetic ride control, a w C7 oferował więcej ustawień niż w C6. Był to ostatni Corvette Stingray z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.

Chevrolet ujawnił model 2014 Chevrolet Corvette C7 Stingray Convertible na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2013 roku. Z szacunkową mocą 450 koni mechanicznych (335 kW) i 450 lb-ft momentu obrotowego (610 Nm), Stingray z 2014 roku jest najsilniejszym standardowym modelem Corvetty w historii.

„Kabriolet jest nieodłącznym elementem serca i duszy Corvetty od samego początku w 1953 roku,” powiedział Ed Welburn, wiceprezes GM ds. globalnego designu. „Projektując nową Corvettę Stingray, opracowaliśmy zarówno coupe, jak i kabriolet jednocześnie. W rezultacie Corvette Stingray oferuje doświadczenie jazdy z otwartym dachem bez kompromisów w zakresie wydajności, technologii czy designu.”

Coupe i kabriolet Corvette Stingray zadebiutują na rynkach globalnych pod koniec 2013 roku. Zmiany w Corvette przeznaczonych na eksport ograniczają się jedynie do wyposażenia, które ma spełnić wymagania regulacyjne w poszczególnych krajach, takie jak oświetlenie, spryskiwacze reflektorów i lusterka zewnętrzne.

„To odpowiednie, aby zaprezentować nowego kabriolet Stingray na światowej scenie w Genewie, ponieważ Corvette jest twarzą Chevroleta na całym świecie,” powiedziała Susan Docherty, prezydent i dyrektor generalny Chevrolet i Cadillac w Europie. „To ikona, która od dawna jest uznawana i podziwiana nawet w krajach, gdzie nigdy nie była oficjalnie oferowana.”

Cała technologia wydajności i możliwości wprowadzone w coupe Corvette Stingray przenoszą się na kabriolet. Jedynymi zmianami w strukturze są adaptacje dla składanego dachu oraz przestawione mocowania pasów bezpieczeństwa. Centralnym elementem doświadczenia jazdy Corvette Stingray jest nowa, sztywniejsza konstrukcja ramy aluminiowej, która jest o 57% sztywniejsza i o 45 kg lżejsza od obecnej stalowej ramy.

Wszystkie modele napędzane są silnikiem LT1 6.2L V-8, który generuje szacunkowo 450 koni mechanicznych (335 kW). Ponieważ kabriolet nie wymaga dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych, obie wersje mają prawie identyczne stosunki mocy do wagi.

LT1 łączy w sobie szereg zaawansowanych technologii, w tym wtrysk bezpośredni, aktywne zarządzanie paliwem oraz ciągłą regulację czasowania zaworów, aby wspierać zaawansowany system spalania zaprojektowany w celu zbalansowania mocy i wydajności. Nowa Corvette Stingray ma przewyższyć obecny model pod względem ekonomii paliwowej.

Kabriolet Corvette Stingray ma nowoczesny, w pełni elektroniczny dach, który można zdalnie otwierać i zamykać za pomocą pilota. Dach można również otworzyć lub zamknąć w trakcie jazdy, przy prędkości do 50 km/h.

Z zamkniętym dachem kabriolet zaprojektowano z myślą o wyrafinowanym doświadczeniu jazdy. Gruby, trzywarstwowy dach tkaninowy, wraz z wyciszającym wypełnieniem i szklanym tylnym oknem, przyczynia się do cichej kabiny i premium wyglądu.

Z otwartym dachem, charakterystyczny profil Corvette Stingray jest jeszcze bardziej podkreślony. Za oparciami siedzeń, dwie czarne panele akcentujące podkreślają linie charakterystyczne pokrywy bagażnika. System „wodospadu” Stingray wywodzi się z doliny między siedziskami, wprowadzając kolor zewnętrzny do wnętrza.

Dodatkowe wyróżnienie nowej Chevrolet Corvette Stingray coupe i kabrioletu obejmują:

  • Rzeźbione nadwozie z zaawansowanym oświetleniem wysokiej intensywności i diodami LED, oraz aerodynamiką sprawdzoną w wyścigach, która łączy niski opór dla efektywności z elementami wydajnościowymi, poprawiającymi stabilność i możliwości na torze.
  • Wnętrze oferujące prawdziwe wykończenie z włókna węglowego i aluminium, ręcznie owinięte materiały skórzane, podwójne osiem cali konfigurowalne ekrany infotainment oraz dwa nowe wybory siedzeń – każde z lekka ramą magnezową dla wyjątkowego wsparcia.
  • Zaawansowane technologie dla kierowcy, w tym pięciopozycyjny selektor trybu jazdy, który dostosowuje 12 atrybutów pojazdu do warunków kierowcy oraz nową siedmiobiegową manualną skrzynię biegów z aktywnym dopasowywaniem obrotów, która przewiduje wybór biegów i dostosowuje prędkość silnika dla idealnych zmian biegów za każdym razem.
  • Elementy lekkie, w tym maska z włókna węglowego we wszystkich modelach oraz zdejmowany panel dachowy z włókna węglowego w coupe; kompozytowe błotniki, drzwi i tylne ćwiartki; panele podwozia z kompozytu carbon-nano oraz nowa aluminiowa rama, które pomagają przesunąć ciężar w stronę tylnej osi, zapewniając optymalny rozkład masy 50/50.
  • Pakiet wydajnościowy Z51, w tym: elektroniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, system olejowania suchosprężarkowego, integralne chłodzenie hamulcy, dyferencjału i skrzyni biegów, a także unikalny pakiet aero, który dodatkowo poprawia stabilność przy dużych prędkościach.

„Chcieliśmy, aby doświadczenie jazdy Corvette spełniało oczekiwania wydajnościowe związane z nazwą 'Stingray’,” powiedział Tadge Juechter, główny inżynier Corvette. „Ponieważ został zaprojektowany od samego początku jako samochód z otwartym dachem, Corvette Stingray oferuje ekscytujące, zintegrowane doświadczenie jazdy – niezależnie od wybranej konfiguracji.”

2014 Chevrolet Corvette Stingray coupe ma sugerowaną cenę początkową 51,995 dolarów, a kabriolet Stingray zaczyna się od 56,995 dolarów. Obie ceny obejmują opłatę za transport w wysokości 995 dolarów, ale nie zawierają podatku, tytułu i licencji.

#############################

Chevrolet redefiniuje nowoczesną wydajność z Corvette Stingray. Tylko Corvette z idealnym balansem technologii, designu i wydajności może nosić kultowe oznaczenie Stingray.

Corvette Stingray to najsilniejszy standardowy model w historii, z szacunkową mocą 466 koni mechanicznych (343 kW) i 630 Nm momentu obrotowego (465 lb-ft). Jest to również najbardziej wszechstronny standardowy model, zdolny do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i osiągnięcia ponad 1g przy przyczepności w zakrętach. Co więcej, nowa Corvette Stingray jest najoszczędniejszym standardowym modelem Corvetty w historii.

„Podobnie jak ’63 Sting Ray, najlepsze Corvetty ucieleśniały przywództwo w wydajności, oferując nowatorskie technologie, zapierający dech w piersiach design i niesamowite doświadczenia z jazdy,” powiedział dr Thomas Sedran, prezydent i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Nowa Corvette idzie dalej niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki dzisiejszym osiągnięciom w dziedzinie designu, technologii i inżynierii.”

Całkowicie nowa Corvette Stingray dzieli tylko dwie części z poprzednią generacją Corvetty. Zawiera zupełnie nową konstrukcję ramy i podwozia, nowy napęd oraz wspierające technologie, jak również całkowicie nowy design zewnętrzny i wewnętrzny.

Corvette zaprojektowano jako coupe i kabriolet od samego początku. Dlatego technologii wydajności i możliwości wprowadzone w coupe Corvette Stingray przenoszą się na kabriolet. Jedynymi zmianami strukturalnymi są adaptacje do składanego dachu oraz przestawione mocowania pasów bezpieczeństwa.
Chevrolet Corvette Stingray Convertible EU-Wersja (2014)
2014 Chevrolet Corvette Stingray Convertible EU-Wersja

Wyróżnienia Corvette Stingray obejmują:

  • Wnętrze oferujące prawdziwe wykończenie z włókna węglowego i aluminium, ręcznie owinięte materiały skórzane, podwójne osiem cali konfigurowalne ekrany infotainment oraz dwa nowe wybory siedzeń – każde z lekką magnezową ramą dla wyjątkowego wsparcia.
  • Zaawansowane technologie dla kierowcy, w tym pięciopozycyjny selektor trybu jazdy, który dostosowuje 11 atrybutów pojazdu do warunków kierowcy oraz nową siedmiobiegową manualną skrzynię biegów z aktywnym dopasowywaniem obrotów, która przewiduje wybór biegów i dostosowuje prędkość silnika dla idealnych zmian biegów za każdym razem.
  • Nowy silnik V-8 LT1 6.2L łączy w sobie zaawansowane technologie, w tym wtrysk bezpośredni, aktywne zarządzanie paliwem, ciągłą regulację czasowania zaworów i zaawansowany system spalania, który dostarcza więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa.
  • Elementy lekkie, w tym maska z włókna węglowego i zdejmowany panel dachowy w coupe; kompozytowe błotniki, drzwi i tylne ćwiartki; panele podwozia z kompozytu carbon-nano oraz nowa aluminiowa rama, które pomagają przesunąć ciężar w stronę tylnej osi dla optymalnego rozkładu masy 50/50.
  • Rzeźbione nadwozie posiada zaawansowane oświetlenie wysokiej intensywności i diody LED oraz aerodynamikę sprawdzoną w wyścigach, która łączy niski opór dla efektywności z elementami wydajnościowymi dla poprawy stabilności i możliwości na torze.
  • Nowy, w pełni elektroniczny dach w kabrioletach, który można otwierać zdalnie za pomocą pilota.
  • Pakiet wydajnościowy Z51, zdolności torowe (standardowy w modelach europejskich), w tym: elektroniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, system olejowania suchosprężarkowego, integralne chłodzenie hamulcy, dyferencjału i skrzyni biegów, konkretne amortyzatory, sprężyny i stabilizatory, określony stosunek przełożenia wydajnościowego, większe przednie i tylne koła, hamulce i opony oraz unikalny pakiet aero, który dodatkowo poprawia stabilność przy wysokich prędkościach.

„Stingray to jedna z uświęconych nazw w historii motoryzacji,” powiedział Ed Welburn, wiceprezes GM ds. globalnego designu. „Wiedzieliśmy, że nie możemy użyć nazwy Stingray, chyba że nowy samochód naprawdę spełniałby dziedzictwo. Efektem jest nowa Corvette Stingray, która odchodzi od tradycji, pozostając jednocześnie natychmiast rozpoznawalna jako Corvette na całym świecie.”

Nowa Corvette Stingray jest produkowana w zakładzie montażowym GM w Bowling Green, który przeszedł modernizację za 131 milionów dolarów, w tym nową lakiernię do produkcji aluminiowej ramy na miejscu po raz pierwszy.

Ręcznie wykonane, zaawansowane wnętrze

Nowe wnętrze Corvette Stingray łączy finezyjne materiały i rzemiosło z zaawansowaną technologią MyLink Chevroleta, co przyczynia się do bardziej zintegrowanego i interesującego doświadczenia z jazdy, mówi Helen Emsley, dyrektor ds. designu wnętrz.

„Każda funkcja i detal wnętrza zostały zaprojektowane, aby wzmocnić połączenie kierowcy z Corvette,” powiedziała Emsley. „Zaczyna się od kokpitu inspirowanego myśliwcami; kontynuuje mniejsze koło kierownicy, bardziej wspierające siedzenia i wysokiej rozdzielczości ekrany konfigurowalne, a kończy na wspaniałych materiałach.”

Mniejsze koło kierownicy o średnicy 14,1 cala (360 mm) sprzyja bardziej bezpośredniemu i natychmiastowemu odczuciu kierunków. Dbałość o kierowcę rozciąga się nawet na najmniejsze detale, w tym na płaskie, precyzyjne szwy na kole kierownicy, które mają zapewnić gładkie i spójne uczucie.

Precyzyjne i eleganckie szwy można dostrzec w skórzanej tapicerce Napa w nowych siedzeniach. Oferowane będą dwa wybory siedzeń: siedzenie GT do codziennego komfortu oraz siedzenie Competition Sport z bardziej agresywnym wsparciem bocznym, które zapewnia większe wsparcie na torze.

Struktura ramy obu rodzajów siedzeń wykonana jest z magnezu, co zapewnia większą wytrzymałość i mniejszą wagę w porównaniu do porównywalnych stalowych ram. Są one również bardziej sztywne, co przyczynia się do lepszego uczucia wsparcia podczas jazdy sportowej.

Dodatkowe szczegóły poprawiające wydajność wnętrza powstały w wyniku „wycieczek terenowych” projektantów do toru testowego GM w Milford, Michigan, gdzie doświadczenia z jazdy o wysokiej wydajności zainspirowały projekt i wdrożenie kilku funkcji, w tym stalowego uchwytu wzmacniającego na konsoli centralnej dla pasażera i miękkich materiałów na krawędzi konsoli, gdzie kierowca naturalnie się opiera podczas jazdy w zakręcie o dużym obciążeniu.

Wysokowydajna jazda wpłynęła również na elementy konfigurowalnych ekranów wyświetlacza Chevrolet MyLink oraz dostępnego wyświetlacza przeziernego, które zmieniają się w zależności od trybu jazdy, w tym wyświetlacza Track inspirowanego samochodem wyścigowym C6.R.

Elementy wspierające wydajność we wnętrzu nowej Corvette Stingray uzupełniają przełomowa dbałość o szczegóły i jakość wykonania, w tym zaokrąglony motyw architektoniczny nad zalaniem konsoli kierowcy oraz bezszwowe przejście linii z deski rozdzielczej do drzwi.

Wszystkie modele mają w pełni owinięte wnętrze, gdzie każda powierzchnia pokryta jest materiałami premium o miękkiej dotykowej fakturze. Dostępne materiały, w zależności od poziomu wykończenia, obejmują skórę Napa, aluminium, włókno węglowe i mikroskórę.

Połączenie ręcznego rzemiosła i precyzji maszynowej ma zapewnić, że dopasowanie, wykończenie i atmosfera kabiny są pierwszej klasy. Na przykład, deska rozdzielcza pokryta skórą zawiera materiały wybrane ręcznie i naciągnięte w celu lepszego dopasowania ziaren, a szwy są wykonywane przez roboty, które zapewniają idealne szwy.

Nawet ekran mikro-LED dla klimatyzacji pasażera umieszczono poniżej wlotu na desce, z dala od funkcji wydajnościowych na desce rozdzielczej.

Technologie skoncentrowane na kierowcy

W sercu technologii skupionych na kierowcy w Corvette Stingray znajduje się montowany w kokpicie selektor trybu jazdy, który pozwala kierowcom dostosować samochód do ich preferencji jazdy i warunków drogowych za pomocą pięciu ustawień: Weather, Eco, Tour, Sport i Track.

„Całkowicie nowa Corvette Stingray to w rzeczywistości trzy samochody w jednym: oferuje wygodę i funkcjonalność długodystansowego samochodu GT, połączenie codziennego pojazdu oraz przyspieszenie, przyczepność i hamowanie ukierunkowanego samochodu torowego,” powiedział Harlan Charles, menedżer produktu. „Dzięki selektorowi trybu jazdy chcieliśmy dać kierowcy łatwy sposób, aby dostosować praktycznie każdy aspekt samochodu do jego środowiska jazdy. Efekt to bardziej satysfakcjonujące i pewniejsze doświadczenie, niezależnie od tego, czy podróżujesz w ulewie, czy pokonujesz Karussell na Nürburgring.”

Selekcja trybu jazdy jest łatwa w użyciu dzięki pokrętłu obrotowemu umieszczonemu blisko dźwigni zmiany biegów. Tryb Eco jest domyślnym ustawieniem w Europie do codziennej jazdy; tryb Weather jest zaprojektowany przede wszystkim dla zwiększenia pewności podczas jazdy w deszczu i śniegu; tryb Eco jest przeznaczony do osiągnięcia optymalnej ekonomii paliwowej; tryb Sport jest dożywotnią jazdy drogowej, a tryb Track jest przeznaczony do jazdy torowej.

„Na początku procesu rozwoju spędziliśmy dużo czasu na torze, mocno prowadząc Corvetty. To doświadczenie wpłynęło na wiele części wnętrza, takich jak wyświetlacz instrumentów w trybie Track,” powiedział Vaughn. „Przy prędkości 120 mph masz wrażenie tunelowego widzenia, koncentrując się na następnym zakręcie. W tym momencie nie musisz wiedzieć, jaka piosenka leci w radiu.”

11 parametrów wydajności jest dostosowywanych przy wyborze każdego trybu, w tym:

  • Konfiguracja zestawu wskaźników: Tryby Tour, Eco i Weather mają wyświetlacze do danych podróży, audio i nawigacji; tryb Sport pokazuje klasyczne, łatwe do odczytania wskaźniki sportowe; a konfiguracja trybu Track pokazuje projekt wskaźnika oparty na wyświetlaczu wyścigowym Corvette Racing C6.R z timerem okrążenia.
  • ETC (elektroniczna kontrola przepustnicy): Dostosowuje krzywą wejściową przepustnicy dla wybranego trybu w celu poprawy reakcji.
  • Aktywne zarządzanie paliwem: w normalnym trybie silnik LT1 używa mocy V-8; w trybie Eco silnik może działać w trybie V-4, aby poprawić zużycie paliwa, aż zostanie zażądane agresywne przyspieszenie.
  • Wydech (aktywny system wydechowy): System dostosowuje czasowanie elektronicznie sterowanych zaworów wydechowych, aby zwiększyć słyszalny dźwięk z V-8 w zależności od trybu jazdy.
  • Elektroniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem (Z51): Dostosowuje szybkość, z jaką włącza się ograniczone poślizg, aby zrównoważyć reakcję kierownicy i stabilność w różnych warunkach jazdy; bardziej agresywna wydajność w trybach Sport i Track.
  • Kierownica: Wysiłek pomocniczy jest dostosowywany w trybach, aby zapewnić kierowcy właściwe uczucie kierownicy w zależności od warunków jazdy.
  • Magnetic Ride Control: Dostosowuje tłumienie amortyzatorów w zależności od warunków drogowych w milisekundach, od optymalnego komfortu do jazdy w wydajności.
  • Kontrola startowa: Dostępna w trybie Track dla manualnych i automatycznych skrzyń biegów, zapewnia maksymalne przyspieszenie ze startu.
  • Aktywne prowadzenie (kontrola stabilności StabiliTrak): Ustawienie „konkurencyjne” jest dostępne w trybach Sport i Track oraz lepiej nadaje się do warunków torowych.
  • Może być również wyłączona, dając kierowcy pełną kontrolę.
  • Kontrola trakcji: Tryb Weather dostosowuje kontrolę trakcji i moment obrotowy silnika do jazdy w trudnych warunkach.
  • Zarządzanie trakcyjne wydajności: Dostępne w trybie Track i oferuje pięć ustawień redukcji momentu obrotowego i interwencji hamulców do jazdy torowej.

Trzy konfigurowalne wyświetlacze, w tym para ośmiocalowych ekranów Chevrolet MyLink i kolorowy wyświetlacz przezierny, dostarczają spersonalizowanych informacji i przekazują różne parametry wydajności każdego trybu jazdy.

Dwa ośmiocalowe ekrany Chevrolet MyLink oferują doskonałą widoczność w bezpośrednim słońcu, z jasnością 650 cd/m2 dla jednego zintegrowanego w zestawie wskaźników oraz 1,000 cd/m2 dla tego w centralnej konsoli, co czyni go jednym z najjaśniejszych ekranów w branży. Ekran w centralnej konsoli posiada również kontrolę dotykową z rozpoznawaniem gestów i może być opuszczony, aby odkryć ukrytą przestrzeń do przechowywania, która zawiera wejście USB do ładowania urządzeń lub przesyłania danych.

Corvette Stingray jest wyposażona w zaawansowane radio połączone, z technologią Chevrolet MyLink. Dodatkowe gniazdo USB w konsoli centralnej, osobne gniazdo audio i slot na kartę SD zapewniają bezproblemową łączność.

Dostępny premium system audio Bose z dziesięcioma głośnikami obejmuje subwoofer oraz dwa głośniki niskotonowe – i głośniki z magnesami z rzadkich ziem, które zapewniają lepszą jakość dźwięku przy zmniejszonej wadze i rozmiarze.

Każda linia ma znaczenie w funkcjonalnie eleganckim zewnętrzu Corvette Stingray

„Prowokacyjny styl zewnętrzny Corvette Stingray jest tak funkcjonalny, jak elegancki,” powiedział Ken Parkinson, dyrektor wykonawczy globalnego designu. „Opracowanie nowej Corvetty, chociaż marzeniem każdego projektanta, nie jest łatwym zadaniem,” powiedział Parkinson. „Celem było śmiałe oświadczenie projektowe, które objęło zaawansowaną technologię samochodu, jednocześnie poprawiając jego ogólną wydajność, od tunelu aerodynamicznego po tor. Wynikiem jest nowa Corvette Stingray – fantastyczny samochód, który przełamuje nowe granice, ale pozostaje wierny fundamentalnym elementom, które sprawiają, że Corvette to Corvette.”

Chociaż żaden pojedynczy detal nie został powtórzony z poprzednich generacji, nowa Corvette Stingray zawiera charakterystyczny profil zdefiniowany przez długą proporcję rozstawu osi – niski, smukły proporcje, jeszcze bardziej podkreślony w kabriolecie – oraz zielony dach przywołujący osłonę myśliwca z podwójnymi tylnymi lampami. Na tym fundamencie projektanci zbudowali słownictwo form z dwóch bardzo różnych źródeł: lotnictwa i natury.

„Aby nowa Corvette mogła nosić nazwę Stingray, musiała dostarczyć niesamowitego, celowego wizualnego wpływu – tak jak robił to oryginał w 1963 roku,” powiedział Tom Peters, dyrektor ds. designu zewnętrznego. „Ten wizualny wpływ jest widoczny w myśliwcach oraz zwierzęciu Stingray. Ich piękno wynika z ich celu, zaprojektowanym do pokonywania powietrza lub wody jak najszybciej i najefektywniej. Podobnie jak w przypadku samolotów i form żywych, każda powierzchnia Corvette Stingray jest celowa, wykonana z pięknem i proporcją.”

Oświetlenie to element charakterystyczny w projekcie Corvette Stingray, który podkreśla jego zaawansowany technologiczny styl. Z przodu, pośrednie białe lampy LED tworzą charakterystyczny element stylizacji w ciągu dnia. Są osadzone w czarnych chromowanych obudowach lamp z standardowymi reflektorami HID. Kierunkowskazy wyposażone są w oświetlenie LED w kolorze bursztynu.

Nowe, podwójne lampy tylne stanowią największy odskok od tradycji i są jednymi z najbardziej dramatycznych elementów samochodu. Trójwymiarowe, rzeźbione soczewki mieszczą pośrednie oświetlenie LED. Supernowoczesne oświetlenie wykorzystuje ukryte lampy LED, które emitują światło z dołu obudowy do odblasku, tworząc równomierną poświatę. Lampy LED są również używane do białych lamp wstecznych. Lampy tylne integrują funkcjonalne wloty powietrza w stylu lotniczym dla dostępnych chłodnic dyferencjałów i skrzyni biegów.

Kabriolet Corvette Stingray ma nowoczesny, w pełni elektroniczny dach, który można zdalnie otwierać za pomocą pilota. Dach można również otworzyć lub zamknąć w trakcie jazdy, przy prędkości do 48 km/h (30 mph). Jego mechanizm składania jest zupełnie nowy i pozwala na opuszczenie dachu w 21 sekund.

Z zamkniętym dachem kabriolet zaprojektowano z myślą o wyrafinowanym doświadczeniu jazdy. Gruby, trzywarstwowy dach tkaninowy, wraz z wyciszającym wypełnieniem i szklanym tylnym oknem, przyczynia się do cichej kabiny i premium wyglądu.

Z otwartym dachem, charakterystyczny profil Corvette Stingray jest jeszcze bardziej podkreślony. Za oparciami siedzeń, dwie czarne panele akcentujące podkreślają linie charakterystyczne pokrywy bagażnika. System „wodospadu” Stingray wywodzi się z doliny między siedziskami, wprowadzając kolor zewnętrzny do wnętrza.

Zaawansowane programy modelowania wspomagane komputerowo zostały zastosowane w celu zapewnienia doskonałej aerodynamiki nowej Corvetty. Symulacja komputerowa przewiduje i śledzi przepływ powietrza nad, pod i przez nadwozie nowej Corvetty. Inżynierowie i projektanci opierali się również na danych uzyskanych z programu Corvette Racing – najbardziej udanego programu w historii American Le Mans Series oraz mistrza klasy GT 2012 – aby pomóc zbalansować przyczepność przodu i tyłu dla stabilności przy dużych prędkościach.

Wiele godzin spędzono w tunelu aerodynamicznym rzeźbiąc powierzchnie pod kątem estetyki i wydajności. Funkcjonalne elementy zewnętrzne we wszystkich modelach obejmują nową kratkę/chłodnicę, wloty powietrza w masce oraz wloty powietrza w przednich błotnikach. Wydostawanie powietrza z maski zmniejsza całkowity unos przodu, poprawiając reakcję kierownicy przy dużych prędkościach, podczas gdy wloty w błotnikach odciążają ciśnienie powietrza pod maską, zmniejszając opór aerodynamiczny.

Wszystkie modele Corvette Stingray z pakietem Z51 (standardowy w Europie) mają również chłodnice dla tylnego dyferencjału i skrzyni biegów. W modelach coupe wloty powietrza zintegrowane są w tylnych ćwiartkach, podobnie jak otwory NACA w Corvette Racing C6.R. W modelach kabrioletów wloty powietrza są zintegrowane w podwoziu.

Przepływ powietrza przez wymienniki ciepła dyferencjałów i skrzyni biegów wydostaje się przez wloty tylne w stylu lotniczym i dolne wloty powietrza w tylnej części nadwozia. Pakiet wydajnościowy Z51 (standardowy w Europie) obejmuje również kanały do chłodzenia hamulców, unikalny tylny spoiler i dodatkowe deflektory powietrza, które poprawiają możliwości na torze.

Zaplanowane dla wyścigów, zbudowane do jazdy po drogach

Zarówno wersje coupe, jak i kabriolet nowej Corvette Stingray korzystają z lekkich materiałów, zaawansowanych technik wytwarzania oraz transferu technologii z programu Corvette Racing, aby uzyskać idealny rozkład masy 50/50 i zapewnić doskonałe stosunki mocy do wagi.

Technologicznie zaawansowana baza to całkowicie nowa struktura ramy aluminiowej, która jest o 45 kg lżejsza i 57 procent sztywniejsza niż poprzednia generacja kabrioletu. Efektem jest rama, która jest tak mocna, że nie wymaga dodatkowych wzmocnień. Jedynymi zmianami są ograniczenia dotyczące miejsca dla składanego dachu oraz przestawione mocowania pasów bezpieczeństwa.

W porównaniu do poprzedniej generacji, która używała ciągłych hydroformowanych głównych belek ramy o stałej grubości 2 mm, nowa rama Corvette składa się z głównych belek skomponowanych z pięciu dostosowanych segmentów aluminiowych, w tym ekstrudowanych aluminium na każdym końcu, centralnej sekcji głównej i pustych węzłów w punktach interfejsu zawieszenia. Grubość każdego segmentu waha się od 2 mm do 11 mm, dostosowując się – wraz z kształtem – przez oprogramowanie symulacyjne, aby zoptymalizować wymagania wytrzymałościowe dla każdej sekcji ramy przy minimalnej wadze.

Produkcja ramy aluminiowej stosuje innowacyjne procesy wytwarzania w zakładzie montażowym GM w Bowling Green. Nowoczesny zakład wykorzystuje kilka zaawansowanych technologii łączenia, aby zapewnić dokładność wymiarową w obrębie 0.75 mm.

Każda rama charakteryzuje się:

  • 354 spawów punktowych, utworzonych za pomocą opatentowanego procesu GM, który używa unikalnej elektrody zaprojektowanej specjalnie do aluminium.
  • 188 śrub Flowdrill, które są instalowane przez wiertło o wysokiej prędkości, które ekstruzyje materiał ramy, tworząc mocną, integralną tuleję, przetapetowaną na śruby montażowe.
  • 113 stóp strukturalnych klejów, używanych łącznie ze spawami i śrubami, aby zwiększyć ogólną sztywność ramy.
  • 37 stóp spawów laserowych, które łączą sekcje ramy za pomocą precyzyjnego promienia wysokiej energii, który minimalizuje nagrzewanie się poza obszar spawania dla poprawy dokładności strukturalnej.

Większa siła i mniejsza waga ramy są uzupełniane przez elementy podwozia zaprojektowane również z myślą o niskiej masie, w tym aluminiowe przednie i tylne uchwyty, które są około 25 procent lżejsze i 20 procent sztywniejsze niż solidne uchwyty używane w poprzedniej strukturze.

Innowacyjne wykorzystanie materiałów obejmuje standardową maskę z włókna węglowego i panel dachowy z włókna węglowego w coupe. Ponadto, panele podwozia są tworzone z technologii kompozytów carbon-nano, zaawansowanej mieszanki tradycyjnego materiału kompozytowego i włókna węglowego, co pozwala na redukcję wagi i poprawę wytrzymałości. Błotniki, drzwi, tylne ćwiartki i panel tylny są wykonane z kompozytu o niższej gęstości niż w poprzedniej generacji.

Więcej mocy z większą wydajnością

Lekkie elementy Stingray przyczyniają się do idealnego rozkładu masy 50/50. W połączeniu z szacunkową mocą 466 koni mechanicznych (343 kW), nowa Corvette dostarcza lepszego stosunku mocy do wagi niż Porsche 911 Carrera czy Audi R8.

Te konie są generowane przez całkowicie nowy silnik LT1 6.2L Small Block V-8, który wytwarza również szacunkowo 630 Nm momentu obrotowego. Co ważniejsze, generuje 67.8 Nm więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach niż poprzedni silnik 6.2L, dorównując silnikowi 7.0L LS7 z Corvetty Z06 z 2013 roku w zakresie od 1,000 do 4,000 rpm.

Wydajność silnika pochodzi z połączenia zaawansowanych technologii, takich jak wtrysk bezpośredni, aktywne zarządzanie paliwem i ciągła regulacja czasowania zaworów wraz z zaawansowanym systemem spalania. Ponad 10 milionów godzin analizy obliczeniowej poświęcono na projekt nowego Small Block, z czego ponad 6 milionów godzin przeznaczone było na sam system spalania.

Dwumodeowy aktywny system wydechowy oferuje 27-procentową poprawę przepływu powietrza. Posiada dwie dodatkowe zawory, które otwierają się do ścieżki o mniejszym oporze przez tłumiki. Po otwarciu te zawory zwiększają wydajność silnika i wydają bardziej potężny dźwięk wydechu.

W Europie Corvette Stingray oferowana jest wyłącznie z siedmiobiegową manualną skrzynią biegów z aktywnym dopasowywaniem obrotów. Corvette zachowuje swój charakterystyczny układ transaxle z tyłu dla optymalnego rozkładu masy.

Siedmiobiegowa skrzynia biegów zawiera technologię dopasowywania obrotów do zmiany biegów. Ta wybierana przez kierowcę funkcja może być łatwo załączana lub wyłączana za pomocą łopatek na kole kierownicy. Siedmiobiegowa skrzynia biegów jest używana z nowym kołem zamachowym o podwójnej masie oraz sprzęgłem wielotarczowym, które zapewniają lepszą jakość i odczucie zmiany biegów poprzez niższą bezwładność. Skrzynia biegów z pakietem wydajnościowym Z51 (standardowy w Europie) zawiera specyficzne przełożenia o wąskim zakresie dla bardziej sportowej jazdy.

„Aktywne dopasowywanie obrotów sprawia, że nowa Corvette jest łatwiejsza i bardziej przyjemna w prowadzeniu w warunkach sportowych,” powiedział Juechter. „Przewiduje ono następny wybór biegu i elektronicznie 'blips’ przepustnicę, aby dostosować prędkość silnika do płynnej zmiany biegów.”

Bardziej bezpośrednie, bardziej zintegrowane poczucie jazdy

Nowa konstrukcja ramy i zawieszenia Corvette Stingray została zaprojektowana z myślą o wykorzystaniu lżejszej, sztywniejszej struktury. Zredukowana elastyczność strukturalna pozwoliła inżynierom precyzyjniej dostosować zawieszenie i kierownicę, aby uzyskać bardziej zwinne i responsywne doświadczenie z jazdy. Komponenty i ich kalibracje – od rozmiaru hamulca i stawów tłumiących po system kierowniczy – są identyczne w wersjach coupe i kabriolet.

„Ważnym celem zespołu było stworzenie bliskiego i idealnie zintegrowanego doświadczenia jazdy dla nowej Corvette Stingray,” powiedział Mike Bailey, inżynier systemów pojazdu podwoziowego. „Ponieważ dzielą one wspólne dostrojenie podwozia, stosunki mocy do wagi i sztywność strukturalną, coupe i kabriolet czują się prawie identyczne za kierownicą.”

Chociaż Corvette Stingray zachowuje sprawdzony w wyścigach projekt zawieszenia krótkiego/długiego ramienia z przodu i z tyłu, komponenty są zupełnie nowe. Ulepszenia w zawieszeniu obejmują puste dolne ramiona kontrolne, które oszczędzają około 4 kg oraz nowe aluminiowe łączniki tylnych ustawień, które oszczędzają 1,1 kg w porównaniu do poprzednich stalowych łączników.

Corvette Stingray korzysta z nowych felg aluminiowych o rozmiarze 19 x 8.5 cala z przodu oraz 20 x 10 cala z tyłu. Nowe opony Michelin Pilot Super Sport ZP, opracowane specjalnie dla siódmej generacji Corvetty, oferują porównywalny poziom przyczepności w porównaniu do szerszych opon poprzednich modeli.

W związku z tym Corvette Stingray osiąga 1g przyspieszenia w zakręcie – porównywalnie do Corvetty Grand Sport z 2013 roku. Co znaczące, osiągnięto to przy użyciu węższych i lżejszych kół oraz opon. Zredukowany „odcisk” zmniejsza opór toczenia, wysiłek kierownicy i hałas drogowy, przyczyniając się do bardziej zwinnego uczucia, natychmiastowej reakcji kierownicy oraz większego komfortu i efektywności podczas podróży.

Wymiary nowej Corvetty mają rozstaw osi około 25 mm dłuższy niż w poprzedniej generacji, a rozstaw kół z przodu i z tyłu jest prawie 25 mm szerszy. Te zmiany zapewniają bardziej stabilne odczucie, szczególnie przy dużych prędkościach, podczas gdy promień skrętu zmniejsza się do 11,5 metra dla lepszej zwrotności podczas ciasnych zakrętów.

W Europie Corvette Stingray, która ma pakiet wydajnościowy Z51 jako standard, jest wyposażona w 45 mm tłumiki Bilstein dla bardziej agresywnej kontroli nad nadwoziem i możliwości na torze. Jest również wyposażona w Magnetic Ride Control, który ma nowy system tłumików z podwójnym drutem/podwójną cewką, który reaguje 40 procent szybciej, co poprawia komfort jazdy i kontrolę nad nadwoziem.

Nowy system elektrycznego wspomagania kierownicy oferuje zmienne przełożenia i wysiłek, aby dostosować responsywność i odczucie do każdej sytuacji jazdy. Zapewnia również dokładniejszą kontrolę i informacje zwrotne dla kierowcy, a także większą zmienność wysiłku podczas jazdy sportowej oraz lepszą wrażliwość i liniowość na osi kierownicy. Uczucie podczas kierowania zostało dodatkowo poprawione dzięki zwiększeniu sztywności kolumny kierowniczej o 150 procent, zwiększeniu sztywności skrętnej wałka pośredniego o 600 procent oraz zamontowaniu mechanizmu kierowniczego do struktury przedniego uchwytu. W rezultacie system kierowniczy jest pięciokrotnie sztywniejszy niż w poprzedniej generacji.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.