CHEVROLET Cruze Wagon 2012-Present

CHEVROLET Cruze Wagon 2012-Present

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Cruze Wagon 2012-Present

Cztery lata po debiucie modelu Cruze, cała gama samochodów otrzymała zasłużoną aktualizację, a do oferty dołączono wersję kombi.

Kiedy Chevrolet wprowadzał Cruze na rynek w 2008 roku, nie brał pod uwagę stworzenia wersji kombi. Jednak cztery lata później producent zrozumiał, że powinien to zrobić od samego początku.

Dla modelu z roku 2012 samochód zyskał kilka ulepszeń w przedniej części nadwozia, które przeszły drobne zmiany w grillu oraz reflektorach. Dodatkowo, przedni zderzak pozbył się poziomych wlotów powietrza. Zamiast nich, zyskał parę znacznie bardziej dynamicznych, pionowych wlotów, umieszczonych po bokach, flankingujących rozdzielone otwarcie na zderzaku. Po sprzedaży ponad 1,2 miliona pojazdów na rynku europejskim, producent uznał, że może zwiększyć sprzedaż dzięki wersji kombi, nadając jej atrakcyjny wygląd. Jej wznosząca się linia okien i pochylone do przodu słupki D sprawiły, że samochód bardziej przypominał przedłużony hatchback niż typowe auto typu kombi.

Wnętrze pojazdu otaczało kierowcę nowoczesnym, zakrzywionym panelem kokpitu. W zależności od wybranych opcji, GM umieścił w centralnej konsoli nowy system infotainment MyLink, który zawierał nawigację. W tym samym czasie wersja z mniejszym wyposażeniem miała jedynie radio CD. Srebrna plastikowa ramka pokrywała konsolę centralną i otaczała kratki wentylacyjne. Z tyłu, ławka dzielona w proporcji 60/40 zwiększała pojemność bagażnika z 500 litrów (17,6 stóp sześciennych) do 1,478 litrów (52,2 stóp sześciennych).

Pod maską, GM zastosował gamę silników przeniesionych z europejskiego odpowiednika, modelu Opel Astra. Tak więc podstawowa wersja posiadała silnik 1.6 o mocy 124 koni mechanicznych, podczas gdy najwyższy model zyskał silnik 1.4 z turbodoładowaniem. Dodatkowo, producent oferował dwie opcje silnikowe dla miłośników diesla, o mocach 130 i 163 koni mechanicznych, odpowiednio.

Wprowadzony na rynek w 2009 roku, Cruze jest najpopularniejszym modelem marki Chevrolet na świecie i do pierwszego kwartału 2012 roku sprzedaż przekroczyła 1,3 miliona egzemplarzy. Wraz z nadejściem oczekiwanej wersji kombi do salonów dealerskich w Europie, Chevrolet oferuje samochód, który szczególnie przypadnie do gustu rodzinom i osobom prowadzącym aktywny tryb życia.

„Uważamy, że 'Cruze + kombi’ to zwycięska formuła dla europejskich kierowców,” powiedziała Susan Docherty, prezydent i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Nowe kombi Cruze oferuje przestrzeń i wszechstronność, nowoczesne, oszczędne silniki oraz nowatorską technologię infotainment MyLink firmy Chevrolet,” dodała Docherty.

Samochody kompaktowe stanowią największy segment na rynku europejskim, odpowiadając za około 17 procent wszystkich sprzedanych pojazdów, z czego kombi stanowią około 22 procent. Nabywcy kombi cenią sobie dodatkową przestrzeń, ale chcą, aby rozmiar, osiągi i ogólne wrażenie pojazdu były porównywalne z kompaktowym hatchbackiem lub sedanem.

Chevrolet Cruze kombi został zaprojektowany z myślą o tych potrzebach oraz różnorodnych stylach życia klientów. Jego unikalne połączenie cech sprawia, że jest to idealny samochód dla rodzin, a także do sportowych wypadów lub długich podróży wakacyjnych. Nowe kombi równie dobrze spełnia wymagania osób dojeżdżających do pracy z przedmieść, które będą cieszyć się swobodą i elastycznością, jaką ten stylowy kompaktowy samochód wprowadza do ich życia. Dla miłośników aktywnego wypoczynku Chevrolet oferuje szereg użytecznych akcesoriów.

Tak samo atrakcyjne jak jego rodzeństwo

Kombi kontynuuje sportowy język designu, który uosabia sedan i hatchback Chevrolet Cruze. Jego pewna postura podkreślona jest przez „wheels out, body in” (koła na zewnątrz, nadwozie w środku) oraz mocną, wklęsłą linię barków i pojedynczą łukowatą linię dachu, która zwęża się w kierunku słupka D. Smukłe relingi dachowe są standardowym wyposażeniem i wpływają na elegancki wygląd pojazdu.

Podwójna atrapa chłodnicy z złotym znakiem Chevroleta umieszczonym na środku od razu identyfikuje kombi jako Chevroleta. Wśród zmian wprowadzonych do wszystkich modeli Cruze na rok 2013 znajduje się krawędziowa atrapa chłodnicy z poziomymi szczelinami. Udoskonalony przedni zderzak z reflektorami przeciwmgielnymi w nowych osłonach podkreśla sportowy wygląd samochodu.

Wnętrze charakteryzuje się płynny liniami i charakterystycznym podwójnym kokpitem Chevroleta, z opływającą przednią konsolą przechodzącą w drzwi kierowcy i pasażera. Samochody wyposażone w nowy system infotainment Chevrolet MyLink będą miały nowy, siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości umieszczony w zintegrowanym centrum konsoli.

Dodatkowo, w samochodach wyposażonych w MyLink lub nowe radia podstawowe i średnie, które będą wprowadzone w modelach roku 2013 (w krajach z kierownicą po lewej stronie), układ deski rozdzielczej i wyloty HVAC obok jednostki radiowej zostały przeprojektowane. Mała przegroda w górnej części deski rozdzielczej została przesunięta bliżej jednostki radiowej i teraz również mieści gniazda USB i aux-in.

Pojazdy wyposażone w system Start/Stop będą miały wyświetlacz wskaźników z menu wsparcia eco-drive. Dzięki technologii Passive Entry, Passive Start (PEPS), nowej opcji w Cruze, kierowcy będą mogli trzymać kluczyk w kieszeni podczas odblokowywania, blokowania i uruchamiania pojazdu.

Infotainment oferuje nowe poziomy łączności

Tego lata w Chevrolet Cruze zadebiutuje nowy, zaawansowany system infotainment Chevrolet MyLink, który wprowadza funkcje smartfona do pojazdu.

Chevrolet MyLink agreguje zawartość ze smartfona na siedmiocalowym, wysokiej rozdzielczości, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Łączność będzie zapewniona przez USB lub Bluetooth dla urządzeń pamięci masowej, w tym odtwarzaczy MP3, iPod, iPad itp. Istnieje również dedykowane gniazdo dla niektórych osobistych urządzeń muzycznych i smartfonów, które nie korzystają z połączeń USB lub Bluetooth.

MyLink umożliwia:

  • wybór nazwy z zapisanej książki telefonicznej, dotknięcie funkcji połączenia i przesłanie rozmowy przez głośniki pojazdu, eliminując tym samym kłopotliwy proces ręcznego wybierania numeru
  • łatwy dostęp do osobistych list odtwarzania, galerii zdjęć, książek telefonicznych, innych przechowywanych mediów i danych
  • odtwarzanie filmów i spersonalizowanych pokazów slajdów, gdy samochód jest w ruchu
  • umożliwienie klientom pobierania specjalnych aplikacji, takich jak nawigacja, które będą oferowane do pobrania później w tym roku

Wyprodukowany przez LG Electronics, siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy ma przejrzysty, intuicyjny design z pięcioma menu, z których każde zawiera listę łatwych do wyboru funkcji. Jednostka radiowa MyLink może być obsługiwana za pomocą przycisków na kierownicy wykorzystywanych do cyfrowego nadawania dźwięku (DAB). Sześć głośników zapewni doskonałą jakość dźwięku wszystkim pasażerom.

Kamera tylna będzie standardowym wyposażeniem samochodów z MyLink, jak również pojazdów, których pakiet infotainment zawiera sprawdzone zintegrowane urządzenie nawigacyjne. Ten pakiet obejmuje również technologię Bluetooth do przesyłania strumieniowego i łączności bez użycia rąk, gniazda aux-in i USB, przyciski na kierownicy, odtwarzacz CD oraz sześć głośników premium.

Przestronny bagażnik i praktyczny układ wnętrza

Przestrzeń jest obfita w Chevrolet Cruze kombi, zarówno dla pasażerów, jak i dla ładunku, który chcą przewieźć. Wykładzina bagażnika ma długość 1024 mm w swojej podstawowej konfiguracji i umożliwia przechowywanie do 500 litrów do linii okien. Po złożeniu tylnej kanapy (60/40) można zapakować około 1478 litrów ładunku pod dachem samochodu.

Dodatkowe atrakcje bagażnika obejmują:

  • pokrywę bagażnika, która całkowicie chowa się w kasecie. Całkowicie rozszerzona pokrywa może być przesunięta w górę i z dala, aby lepiej uzyskać dostęp do bagażnika
  • tacę do przechowywania z trzema schowkami między tylnymi oparciami a kasetą dla pokrywy bagażnika
  • osobne małe miejsce na ładunek poniżej najbardziej tylniej części pokładu rzeczy, które mieści standardową zestaw naprawczy opon
  • dwa dodatkowe schowki, usytuowane za nadkolami
  • kilka uchwytów po bokach pokładu, do mocowania dużego ładunku

Mniejsze przestrzenie do przechowywania wewnątrz samochodu to kieszenie w drzwiach z wbudowanym miejscem na butelki (1,5 litra z przodu, 0,5 litra z tyłu), duży oświetlony schowek dwupoziomowy, kieszenie w oparciach siedzeń wystarczająco duże, aby pomieścić smukłe laptopy, a także schowek na mniejsze przedmioty w desce rozdzielczej.

Dostępne akcesoria mogą obejmować siatki bagażowe, organizery bagażowe z elastycznymi przegrodami, box dachowy, a także systemy do przewozu rowerów, nart i desek surfingowych.

Udoskonalona linia silników: więcej mocy przy każdym ruchu

Pod maską znajduje się silnik benzynowy 1.4L z turbodoładowaniem oraz silnik wysokoprężny 1.7L, które uzupełnią ofertę silnikową, obok już dostępnych silników benzynowych 1.6L i 1.8L oraz silnika wysokoprężnego 2.0L.

Silnik benzynowy 1.4L z turbodoładowaniem osiąga osiągi porównywalne z jednostkami o większej pojemności, przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszym śladzie węglowym. Połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, rozwija moc 140 KM (103 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr./min, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 sekundy. W cyklu mieszanym silnik 1.4L z turbodoładowaniem zużywa 5,7 litra paliwa na 100 km, co odpowiada 134 g CO2 na km.

Silnik 1.7L z turbodoładowaniem, wyposażony w intercooler, standardowy system Start/Stop oraz elektryczne wspomaganie kierownicy, wydobywa moc 130 KM (96 kW), co pozwala na osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie 10,4 sekundy oraz maksymalnej prędkości 200 km/h. Te solidne osiągi są wspierane przez imponujące maksymalne momenty obrotowe wynoszące 300 Nm przy 2000-2500 obr./min.

Przy zużyciu paliwa wynoszącym 4,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i emisji 119 g CO2 na kilometr, jednostka 1.7L jest najoszczędniejszym silnikiem w historii Chevroleta Cruze.

W modelu Chevrolet Cruze kombi wariant silnika 1.6L będzie wyposażony w standardowe elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), co pomaga zredukować zużycie paliwa i emisję CO2. W kilku rynkach europejskich EPS oraz system Start/Stop będą również wprowadzone w silnikach wysokoprężnych 2.0L od tego lata.

Silniki 1.4L z turbodoładowaniem, 1.7L oraz 2.0L będą oferowane wraz z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy silniki 1.6L i 1.8L będą miały pięciobiegowe skrzynie biegów. Silniki 1.8L oraz 2.0L również będą dostępne z automatyczną skrzynią biegów.

Sprawdzona architektura z naciskiem na bezpieczeństwo

Inżynierowie zajmujący się podwoziem i zawieszeniem zadbali, aby dynamika jazdy kombi odpowiadała zwinnemu wyglądowi pojazdu. Doświadczenie zdobyte na torze wyścigowym w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC), które Cruze wygrał przez dwa lata z rzędu, w 2010 i 2011 roku, zostało wykorzystane w dalszym rozwoju samochodu drogowego.

Chevrolet Cruze kombi dzieli tę samą pewną postawę jak sedan i hatchback, a także bardzo sztywną strukturę nadwozia, z ponad 60 procentami stali wysokowytrzymałej. Sprawdzona konstrukcja zawieszenia McPhersona z przodu i skonstruowane z tyłu zawieszenie o typu compound crank zostały specjalnie dostrojonе do misji samochodu i przyczyniają się do niskiego środka ciężkości pojazdu oraz zrównoważonej jazdy i responsywnego prowadzenia.

Kierownica jest wspomagana elektrycznie w wersjach z silnikami 1.4L z turbodoładowaniem i 1.6L benzynowym, 1.7L wysokoprężnym i 2.0L z systemem Start/Stop, zapewniając kierowcy solidne odczucie centralne. Klienci, którzy zamówią system nawigacyjny lub system infotainment Chevrolet MyLink będą mogli skorzystać z kamery tylnej, to nowość w Cruze, która jest dość rzadko spotykana w tej klasie. Tempomat również jest dostępny, w zależności od poziomu wyposażenia.

Architektura bezpieczeństwa Chevrolet Cruze kombi jest niemal identyczna z tą zaprojektowaną dla sedana, kompaktowego samochodu, który otrzymał najwyższe, pięciogwiazdkowe oceny w testach bezpieczeństwa EuroNCAP oraz amerykańskiej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).

Oprócz zaawansowanej struktury nadwozia, sześć standardowych poduszek powietrznych, Elektroniczna Kontrola Stabilności, Kontrola Trakcji oraz czterokanałowe hamulce przeciwblokujące przyczyniają się do doskonałych wyników bezpieczeństwa. Pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, system mocowania ISOFIX w dwóch zewnętrznych miejscach tylnych oraz składana konstrukcja pedałów są również standardowe.

Przyciągające wzrok piękno

Chevrolet Cruze kombi kontynuuje sportowy język designu, który uosabiają jego rodzeństwo, sedan i hatchback Cruze, ale ma swoją odrębną tożsamość. Jego proporcje i dynamiczny styl nadają najnowszemu modelowi Chevroleta w Europie silną obecność.

„Kombi jest najnowszą wersją, która dołączyła do rodziny Cruze, a jednak jego płynne, harmonijne linie nadwozia i spójny design pokazują, że ten model był koncepcyjnie przemyślany od samego początku,” powiedział Taewan Kim, wiceprezydent ds. designu w GM Korea. „Zainspirowani chcieliśmy nadać samochodowi szybki i wyróżniający się wygląd, nie rezygnując przy tym z przestronności, wszechstronności i praktyczności.”

Od słupków B w tył, nadwozie jest całkowicie nowe. Pewna postawa kombi podkreślona jest przez „wheels out, body in” oraz mocną, wklęsłą linię barków i pojedynczą łukowatą linię dachu, która zwęża się w kierunku słupka D. Smukłe relingi dachowe są standardowym elementem i przyczyniają się do eleganckiego wyglądu pojazdu.

Podwójna atrapa chłodnicy z złotym znakiem Chevroleta umieszczonym na środku od razu identyfikuje kombi jako Chevroleta. Wśród zmian wprowadzonych do wszystkich modeli roku 2013 znajduje się krawędziowa atrapa chłodnicy z poziomymi szczelinami, która zastąpi dotychczasowy plaster miodu. Udoskonalony przedni zderzak z reflektorami przeciwmgielnymi w nowych osłonach nadaje samochodowi ostrzejszy, sportowy wygląd.

Z tyłu, nachylony kąt tylnej klapy podkreśla dynamiczny profil, widoczny w opływającej przedniej sekcji. Wszystkie modele roku 2013 będą miały nową pięcioramienną konstrukcję kół. W zależności od poziomu wyposażenia, koła stalowe lub aluminiowe mają rozmiar 16 lub 17 cali. Kombi jest również oferowane z stylowymi, czarnymi obręczami.

Stylowe i komfortowe wnętrze

Całkowicie nowy Chevrolet Cruze kombi oferuje nowoczesną kabinę pasażerską, która jest progresywnie stylizowana i ma odpowiedni stopień elastyczności, aby spełnić wymagania i aktywne style życia nowoczesnych rodzin oraz osób.

Wnętrze charakteryzuje się charakterystycznym podwójnym kokpitem Chevroleta, z opływającą przednią konsolą, która przechodzi w drzwi kierowcy i pasażera. Wysokie i średnie poziomy wyposażenia będą miały siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości umieszczony w zintegrowanym centrum konsoli.

Panel deski rozdzielczej jest kolorystycznie dopasowany do wstawek siedzeń i wykończenia drzwi. Na poziomach średnich i wyższych wprowadzono nowy kolor wnętrza, Brownstone.

W samochodach wyposażonych w nowy system infotainment Chevrolet MyLink lub nowe radia podstawowe i średniej klasy, układ deski rozdzielczej i konsoli środkowej został przeprojektowany. Schowek na górze deski rozdzielczej jest otoczony wysokimi i smukłymi wylotami HVAC. Został przesunięty do przodu, bliżej jednostki radiowej, i teraz zawiera gniazda USB i aux-in.

Te funkcje łączności pozostają w schowku znajdującym się pod podłokietnikiem konsoli środkowej w pojazdach z aktualnym zintegrowanym systemem nawigacyjnym dostępnym zarówno w rynkach z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie. Przed kierowcą, zespół wskaźników jest efektywnie zapakowany, z charakterystycznym niebieskim podświetleniem Chevroleta. Centralnie umieszczony wyświetlacz cyfrowy podkreśla średnią prędkość, wybrany bieg w automatycznych skrzyniach biegów oraz zasięg paliwa, jak również natychmiastowe i średnie zużycie paliwa.

Pojazdy wyposażone w technologię Start/Stop będą miały wyświetlacz z menu wsparcia eco-drive. Podkreśla ono intuicyjny wybór danych związanych z ekologicznymi aspektami jazdy, w szczególności efektywnością paliwową.

Dzięki technologii Passive Entry, Passive Start (PEPS), innej nowości w Cruze, wejście i opuszczanie kombi staje się naprawdę łatwe. System pozwala kierowcom trzymać kluczyk w kieszeni podczas odblokowywania, blokowania oraz uruchamiania pojazdu za pomocą przycisku.

Klienci mogą wybierać z dwóch rodzajów materiałów tapicerskich lub zdecydować się na podgrzewane skórzane siedzenia, dla maksymalnego komfortu. W zależności od poziomu wyposażenia, systemy klimatyzacji będą albo ręczne, albo automatyczne i zawierać będą filtr, który redukuje napływ cząsteczek i zanieczyszczeń, które mogą powodować astmę i inne schorzenia oddechowe.

Nowa wygoda w infotainment

Tego lata nowa, zaawansowana technologia infotainment dostępna w Cruze ma przyczynić się do inspiracji klientów na wiele sposobów. Chevrolet MyLink wyznaczy nowe standardy pod względem wygody i elastyczności, wprowadzając funkcje smartfona do pojazdu.

Chevrolet MyLink agreguje zawartość ze smartfona na siedmiocalowym, wysokiej rozdzielczości, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Łączność będzie zapewniona przez USB lub Bluetooth dla urządzeń pamięci masowej, w tym odtwarzaczy MP3, iPod, iPad itp. Istnieje również dedykowane gniazdo dla niektórych osobistych urządzeń muzycznych i smartfonów, które nie korzystają z połączeń USB lub Bluetooth.

Dzięki Chevrolet MyLink, smartfon działa w sposób podobny do twardego dysku w wbudowanym systemie infotainment. Właściciele kompatybilnych urządzeń mogą wprowadzać swoje media do pojazdu przez USB lub parując smartfon za pomocą połączenia Bluetooth systemu.

Połączenia telefoniczne mogą być wykonywane bez wybierania numeru, ponieważ dzwoniący może wybrać nazwisko z zapisanej książki telefonicznej, dotknąć funkcji połączenia i przesłać rozmowę przez głośniki pojazdu. Osobiste listy odtwarzania, galerie zdjęć, książki telefoniczne oraz inne przechowywane media i dane mogą być również łatwo dostępne. Dopóki samochód pozostaje w ruchu, pasażerowie mogą także oglądać filmy lub spersonalizowane pokazy slajdów. Wybór specjalnych aplikacji, takich jak nawigacja, będzie dostępny do pobrania później w tym roku.

Siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy jest produkowany przez LG Electronics i ma czysty, intuicyjny design z pięcioma menu (Audio, Obrazy i Filmy, Telefon, Połączenie ze smartfonem oraz Ustawienia), z których każde zawiera listę łatwych do wyboru funkcji. Jednostka radiowa MyLink została zaprojektowana, aby umożliwić cyfrowe nadawanie dźwięku (DAB) i można nią sterować za pomocą przycisków na kierownicy. Będzie podłączona do sześciu głośników.

Kamera tylna będzie standardowym wyposażeniem samochodów z MyLink, jak również pojazdów, których pakiet infotainment zawiera sprawdzone zintegrowane urządzenie nawigacyjne. Ten pakiet obejmuje także technologię Bluetooth do przesyłania strumieniowego i łączności bez użycia rąk, gniazda aux-in i USB, przyciski na kierownicy, odtwarzacz CD oraz sześć premium głośników.

Wyższa jednostka z dwóch innych systemów radiowych, które będą oferowane, będzie składać się z standardowego odtwarzacza CD oraz sześciu głośników, funkcji Bluetooth i zestawu głośnomówiącego, jak również przycisków na kierownicy. Urządzenie obsługuje DAB i będzie miało łączność USB oraz aux-in.

Przestronny bagażnik, liczne miejsca do przechowywania mniejszych przedmiotów

Przestrzeń jest obfita w Chevrolet Cruze kombi, zarówno dla pasażerów, jak i dla ładunku, który chcą przewieźć. Wysokość wnętrza wynosi 999 mm (tylne siedzenia: 988 mm), podczas gdy przestrzeń na nogi z przodu i z tyłu wynosi 1074/917 mm, a szerokość ramion 1391/1370 mm.

Wykładzina bagażnika ma długość 1024 mm w podstawowej konfiguracji i pozwala na przechowywanie przedmiotów o objętości do 500 litrów do linii okien. Po złożeniu tylnych siedzeń (60/40) rozszerzona przestrzeń bagażowa może pomieścić około 1478 litrów ładunku do dachu. Maksymalny ładunek wynosi około 530 kg, w zależności od wariantu silnika.

Wiele uchwytów przymocowanych do boków pokładu pozwala klientom przymocować większe towary, których nie chcą, aby się przesuwały podczas jazdy.

Pokrywa bagażnika całkowicie chowa się w kasecie, jeśli trzeba przewieźć większy bagaż. Kaseta sama w sobie może być usunięta w razie potrzeby. Łatwe jest również wyjmowanie mniejszych przedmiotów z bagażnika, ponieważ pokrywa może być wygodnie przesuwana w górę i z daleka. Tuż za pokrywą bagażnika znajduje się taca z trzema komorami do przechowywania. Pod najbardziej tylną częścią pokładu znajduje się osobne małe miejsce, które pomieści standardowy zestaw naprawczy opon.

Mniejsze miejsca do przechowywania wewnątrz samochodu obejmują kieszenie w drzwiach z wbudowanym miejscem na butelki (1,5 litra z przodu, 0,5 litra z tyłu), duży oświetlony schowek dwupoziomowy, kieszenie w oparciach siedzeń wystarczająco duże, aby pomieścić smukłe laptopy, a także schowek na mniejsze przedmioty w desce rozdzielczej. Duża konsola centralna posiada regulowany podwójny uchwyt na kubki.

Chevrolet Cruze kombi ma standardowe relingi dachowe i ładowność dachu wynoszącą 100 kg. Rowery można przewozić zewnętrznie, przymocowując je do relingów dachowych za pomocą blokowanego systemu. Alternatywnie, mogą być zamontowane na samochodowej platformie przymocowanej do haka holowniczego. Dostępne są również inne akcesoria, takie jak siatki bagażowe, które zapobiegają przesuwaniu się małych przedmiotów w bagażniku, organizery bagażowe z elastycznymi przegrodami, box dachowy, a także uchwyty do przewozu nart i desek surfingowych.

Nowe silniki oszczędzające paliwo zapewniają dużo mocy

Chevrolet Cruze kombi będzie oferowane z nowym silnikiem benzynowym 1.4L z turbodoładowaniem, który uzupełni sprawdzoną ofertę jednostek napędowych w tej linii. Silnik ten zapewnia osiągi porównywalne z jednostkami o większej pojemności, przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszym śladzie węglowym.

Wyposażony w standardowy system Start/Stop, czterocylindrowy silnik ma podwójne wałki rozrządu z zmiennym czasowaniem zaworów oraz system paliwowy z wielopunktowym wtryskiem.

Połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, silnik 1.4L z turbodoładowaniem rozwija maksymalną moc 140 KM (103 kW), co pozwala kombi osiągnąć 100 km/h w 9,5 sekundy. Maksymalny moment obrotowy, oceniany na 200 Nm przy 1850-4900 obr./min, sprawia, że silnik 1.4L z turbodoładowaniem będzie zdecydowanie najsilniejszy spośród trzech silników benzynowych.

Jego efektywność czyni silnik 1.4L z turbodoładowaniem atrakcyjnym wyborem dla kierowców dbających o środowisko i finanse. W cyklu mieszanym jednostka 1.4L z turbodoładowaniem zużywa 5,7 litra/100 km, co przekłada się na 134 g CO2/km.

1.7L diesel – najoszczędniejsza jednostka Cruze’a

Oczekiwany silnik wysokoprężny 1.7L jest wyposażony w turbosprężarkę z intercoolerem oraz kolektor ssący zintegrowany z łopatkami wirującymi. Paliwo wysokoprężne dostarczane jest przez system wtrysku common-rail, który umożliwia do 18 wtrysków na cykl pod ciśnieniem 1800 bar.

Przy pełnym gazie silnik osiąga maksymalną moc 130 KM (96 kW), co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,4 sekundy oraz maksymalną prędkość 200 km/h. Ta solidna wydajność jest wspierana przez moment obrotowy wynoszący 300 Nm przy 2000-2500 obr./min.

Co więcej, jednostka 1.7L diesel jest najoszczędniejszym silnikiem, jaki kiedykolwiek był montowany w Chevrolet Cruze. Zużycie paliwa wynosi 4,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co przekłada się na 119 g emisji CO2 na kilometr.

Technologia Start/Stop oraz elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) są standardowe w silniku 1.7L i będą również oferowane w silnikach 2.0L w kilku rynkach europejskich. Udoskonalona jednostka 2.0L o mocy 163 KM (120 kW) będzie potrzebowała 4,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emitować 126 g CO2 na kilometr.

W Chevrolet Cruze kombi silnik 1.6L będzie sprzedawany ze standardowym elektrycznym wspomaganiem kierownicy we wszystkich rynkach, co pomaga zmniejszyć zużycie paliwa do 6,4 litra w cyklu mieszanym na 100 kilometrów, a emisję CO2 do 151 g/km.

Silniki 1.4L z turbodoładowaniem, 1.7L oraz 2.0L będą miały sześciobiegową manualną skrzynię biegów, podczas gdy silniki 1.6L i 1.8L będą oferowane z pięciobiegowymi skrzyniami biegów. Silniki 1.8L benzynowe oraz 2.0L diesla będą również dostępne z automatyczną skrzynią biegów o sześciu biegach.

Oparte na torze wyścigowym, responsywne prowadzenie

Inżynierowie zajmujący się podwoziem i zawieszeniem zadbali, aby właściwości jezdne kombi były zgodne z jego zwinnym wyglądem. Cruze wygrał Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) przez dwa lata z rzędu, w 2010 i 2011 roku, a doświadczenie zdobyte na torze wyścigowym zostało skutecznie wykorzystane w dalszym rozwoju samochodu osobowego.

Chevrolet Cruze kombi dzieli tę samą pewną postawę jak sedan i hatchback. Posiada również bardzo sztywną strukturę nadwozia, z ponad 60 procentami stali wysokowytrzymałej, przy czym górna część nadwozia i rama samochodu zostały zaprojektowane jako jednostka.

Sprawdzona konstrukcja zawieszenia McPhersona z przodu i z tyłu typu compound crank została specjalnie dostrojona do wymagań nowoczesnego i wszechstronnego kombi oraz przyczynia się do niskiego środka ciężkości pojazdu, zapewnia równowagę jazdy i zwinne prowadzenie.

Kierownica jest wspomagana elektrycznie w wersjach z silnikiem 1.4L z turbodoładowaniem oraz 1.6L benzynowym, 1.7L dieslem i 2.0L dieslem z systemem Start/Stop, co zapewnia kierowcy solidne odczucie centralne. Mniej niż trzy obroty kierownicy są wymagane od oporu do oporu, co daje Cruze’owi kombi średnicę skrętu wynoszącą 10,9 m od krawężnika do krawężnika. Dostępne czujniki parkowania z tyłu i tempomat jeszcze bardziej zwiększają komfort jazdy.

Kluczowym czynnikiem wpływającym na cichą pracę Chevrolet Cruze kombi jest izolacja podwozia za pomocą czterech gumowych mocowań. Inne środki kontroli hałasu i wibracji obejmują:

  • kompleksową izolację całego nadwozia z zastosowaniem różnego rodzaju uszczelniaczy
  • użycie łatw do tłumienia, które zostały wykorzystane w miejscach łączenia małych sekcji nadwozia
  • formowanie specjalnych nylonowych pakietów tłumaczących w strategicznych miejscach
  • osłanianie panelu przedniego z przykryciem z dwóch mat tłumiących
  • przymocowanie wstępnie uformowanego arkusza z włókna szklanego do spodu maski
  • trójwarstwowy akustyczny sufit z dwuwarstwową poliuretanową skórą zewnętrzną
  • izolacyjna koc z włókna szklanego w drzwiach jako bariera przed hałasem, przepływem powietrza i wodą

Sprawdzona architektura bezpieczeństwa

Architektura bezpieczeństwa Chevrolet Cruze kombi jest niemal identyczna z tym zaprojektowanym dla sedana, kompaktowego samochodu, który otrzymał najwyższe, pięciogwiazdkowe oceny w testach bezpieczeństwa EuroNCAP oraz amerykańskiej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).

Idealnie, kierowca może uniknąć wypadku, zanim do niego dojdzie. W tym celu Chevrolet Cruze kombi wyposażono w szereg zaawansowanych systemów aktywnego bezpieczeństwa, w tym:

Elektryczna Kontrola Stabilności (ESC): ESC pomaga kierowcy utrzymać kontrolę w trudnych sytuacjach drogowych i utrzymuje pojazd w zamierzonym kierunku. Umożliwia również bardziej precyzyjne, kontrolowane hamowanie oraz wyjątkową trakcyjność i stabilność kierowania.
Kontrola trakcji, która ogranicza poślizg kół, gdy jedno lub oba przednie koła zaczynają tracić przyczepność
czterokanałowe hamulce przeciwblokujące z Elektroniczną Dystrybucją Siły Hamowania (EBD). Ta druga proporcjonalnie rozkłada ciśnienie hamulca podczas hamowania.

Klienci, których samochody będą wyposażone w system infotainment Chevrolet MyLink lub systemy nawigacyjne, będą mogli korzystać z standardowej kamery tylnej, funkcji w tej klasie wciąż stosunkowo rzadko spotykanej.

Jeśli jednak dojdzie do wypadku, sześć standardowych poduszek powietrznych jest gotowych do aktywacji przez moduł diagnostyczny. Sztywna struktura nadwozia kombi, spawane człony rurowe w drzwiach, belki drzwiowe wykonane z ultrawytrzymałej stali oraz mocne poprzeczne człony zawieszenia z tyłu zapewniają doskonałą ochronę.

Strefy zgniotu z przodu i z tyłu zostały zaprojektowane tak, aby opadały w kontrolowany sposób, zachowując integralność kabiny pasażerskiej. Składana konstrukcja pedałów zmniejsza ryzyko urazów nóg i stóp kierowcy podczas umiarkowanych do ciężkich uderzeń.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.