CHEVROLET Epica 2006-2011

CHEVROLET Epica 2006-2011

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Epica 2006-2011

Po przejęciu koreańskiego producenta samochodów Daewoo, General Motors próbował zdobyć miejsce na europejskim rynku, wypełniając lukę modelami Daewoo pod marką Chevrolet, takimi jak Epica z 2006 roku.

Samochód został już stworzony przez koreańskiego producenta i miał zastąpić model Daewoo Magnus. Zamiast tego, Europejczycy otrzymali Chevroleta Epicę, podczas gdy Holden sprzedawał Epicę w Australii i Nowej Zelandii. W zasadzie był to ten sam samochód. Chevrolet zaprezentował ten model na wystawie motoryzacyjnej w Genewie w 2006 roku, próbując zdobyć istotny kawałek rynku. Może, ostatecznie, jego wysiłki mogłyby się opłacić, ale wówczas wybuchł światowy kryzys finansowy, a GM był jednym z pierwszych, którzy ponieśli poważne straty, co zmusiło firmę do wycofania się ze Starego Kontynentu.

Z zachowawczą stylistyką, Epica miała jednak kilka interesujących cech, takich jak okrągłe reflektory, żarówki typu projektor oraz kratkę chłodnicy.

Midsize sedan miał wielką przewagę nad niektórymi swoimi konkurentami, oprócz konkurencyjnej ceny. Był dobrze wyposażony w wiele udogodnień, takich jak standardowy odtwarzacz CD MP3 oraz sterowanie z kierownicy.

Epica była dostępna w dwóch wersjach wyposażeniowych: CDX i CDXi. Podczas gdy wersja CDX nie była wyposażona w wiele funkcji, różnica w cenie między nimi nie była imponująca. Dlatego CDXi była najlepszą opcją.

W wersji CDXi, Epica była wyposażona w 17-calowe felgi aluminiowe, sportowy body kit, lampy przeciwmgielne, skórzaną tapicerkę, klimatyzację, system audio z 8 głośnikami oraz poduszki powietrzne boczne.

Pod względem bezpieczeństwa, Epica była wyposażona w ABS oraz system kontroli trakcji. Jednak nie oferowano programu elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

 Światowa premiera Chevroleta Epica na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie (2 – 12 marca 2006 r.) odbędzie się z towarzyszeniem trzech innych istotnych „pierwszych”. Po pierwsze, jest to pierwszy samochód, który Chevrolet Europa wprowadzi na rynek z silnikiem sześciocylindrowym. Po drugie, będzie to pierwszy transwersalny silnik rzędowy w kategorii średniej wielkości w Europie, a wreszcie, na początku 2007 roku, będzie dostępny z silnikiem diesla. Nowy, czterodrzwiowy Epica, oferujący bogaty zestaw wyposażenia komfortowego i bezpieczeństwa, ma trafić do sprzedaży na początku lata 2006 roku.

Dzięki sportowym, ale stylowym konturom, następca Evandy przypadnie do gustu europejskim kierowcom. W wyraźnie zorganizowanej części przedniej szczególną uwagę zwracają detale takie jak duże, zaokrąglone reflektory z przezroczystego szkła, potężnie wyglądająca poprzeczna belka z dużym emblematem Chevroleta w chromowanej osłonie chłodnicy oraz lampy przeciwmgielne wkomponowane harmonijnie jak reflektory w zderzak.

Z boku Epica emanuje czystym, nowoczesnym wyglądem. Jego profil w kształcie klina dominuje wyraźna linia charakterystyczna, biegnąca wzdłuż górnej części drzwi, sięgająca przednich i tylnych błotników. Efekt ten podkreślają uchwyty drzwi, w kolorze nadwozia, rozmieszczone dokładnie na tej linii charakterystycznej. Kolejną rzucającą się w oczy cechą są duże zewnętrzne lusterka z wbudowanymi lampkami kierunkowskazów. Tył samochodu dominuje dużym zderzakiem i tylnymi lampami z okrągłymi soczewkami, połączonymi szeroką chromowaną belką.

W porównaniu do swojego poprzednika, Evandy, Chevroletem Epica z napędem na przednie koła zyskał na wielkości. Długość 4804 mm (o 34 mm więcej), szerokość 1807 mm i wysokość 1449 mm w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2700 mm zapewniają przestronność wnętrza dla pasażerów i bagażu. Bagażnik ma pojemność 435 l (zgodnie z normą VDA). Dzięki asymetrycznie dzielonemu, składnemu oparciu tylnej kanapy i otworowi w podłokietniku na przedmioty takie jak narty, nowa Epica jest również dobrze przystosowana do przewozu trudnych przedmiotów.

Bezpieczeństwo: Stabilna kabina pasażerska, sześć poduszek powietrznych oraz system ABS. Nowość w kategorii średniej wielkości: Chevrolet Epica z rzędowym silnikiem sześciocylindrowym.

Światowa premiera Chevroleta Epica na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie (2 – 12 marca 2006 r.) odbędzie się z towarzyszeniem trzech innych istotnych „pierwszych”. Po pierwsze, jest to pierwszy samochód, który Chevrolet Europa wprowadzi na rynek z silnikiem sześciocylindrowym. Po drugie, będzie to pierwszy transwersalny silnik rzędowy w kategorii średniej wielkości w Europie, a wreszcie, na początku 2007 roku, będzie dostępny z silnikiem diesla. Nowy, czterodrzwiowy Epica, oferujący bogaty zestaw wyposażenia komfortowego i bezpieczeństwa, ma trafić do sprzedaży na początku lata 2006 roku.

Dzięki sportowym, ale stylowym konturom, następca Evandy przypadnie do gustu europejskim kierowcom. W wyraźnie zorganizowanej części przedniej szczególną uwagę zwracają detale takie jak duże, zaokrąglone reflektory z przezroczystego szkła, potężnie wyglądająca poprzeczna belka z dużym emblematem Chevroleta w chromowanej osłonie chłodnicy oraz lampy przeciwmgielne wkomponowane harmonijnie jak reflektory w zderzak.

Z boku Epica emanuje czystym, nowoczesnym wyglądem. Jego profil w kształcie klina dominuje wyraźna linia charakterystyczna, biegnąca wzdłuż górnej części drzwi, sięgająca przednich i tylnych błotników. Efekt ten podkreślają uchwyty drzwi, w kolorze nadwozia, rozmieszczone dokładnie na tej linii charakterystycznej. Kolejną rzucającą się w oczy cechą są duże zewnętrzne lusterka z wbudowanymi lampkami kierunkowskazów. Tył samochodu dominuje dużym zderzakiem i tylnymi lampami z okrągłymi soczewkami, połączonymi szeroką chromowaną belką.

W porównaniu do swojego poprzednika, Evandy, Chevroletem Epica z napędem na przednie koła zyskał na wielkości. Długość 4804 mm (o 34 mm więcej), szerokość 1807 mm i wysokość 1449 mm w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2700 mm zapewniają przestronność wnętrza dla pasażerów i bagażu. Bagażnik ma pojemność 435 l (zgodnie z normą VDA). Dzięki asymetrycznie dzielonemu, składnemu oparciu tylnej kanapy i otworowi w podłokietniku na przedmioty takie jak narty, nowa Epica jest również dobrze przystosowana do przewozu trudnych przedmiotów.

Bezpieczeństwo: Stabilna kabina pasażerska, sześć poduszek powietrznych oraz system ABS.

Epica ma nowoczesne podwozie z przednimi zawieszeniami McPhersona oraz wielowahaczowym zawieszeniem tylnym. Towarzyszy im niezwykle wydajna jednostka hamulcowa z czterema hamulcami tarczowymi w standardzie (wentylowanymi z przodu), czterokanałowym systemem ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania. Standardowy pakiet bezpieczeństwa dla Epica zawiera również wiele pasywnych elementów bezpieczeństwa, takich jak sztywna kabina pasażerska (wykonana w 40% ze stali o wysokiej wytrzymałości) oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz poduszki boczne i kurtyny.

Wyposażenie nowego sedana Chevroleta odpowiada standardom samochodu klasy średniej wyższej. Epica dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: LS i LT. W przyjemnie zaprojektowanym wnętrzu ergonomicznie zaprojektowane kokpit z dużym wyświetlaczem dla komputera pokładowego (LT) sprawia, że jazda jest wygodniejsza i prostsza. Podstawowa wersja LS ma regulowane w wysokości siedzenie kierowcy, elektryczne podnośniki szyb z przodu i z tyłu, zdalnie sterowane centralne zamki, szkło termiczne, klimatyzację oraz skórzaną kierownicę. Opcjonalne akcesoria to felgi aluminiowe (do 17″) oraz urządzenia audio z odtwarzaczem MP3.

Model topowy, Epica LT, ma dodatkowe funkcje, takie jak automatyczna klimatyzacja i tempomat. Już w szerokim zakresie wyposażenia można jeszcze bardziej rozszerzyć o inne opcje komfortu i bezpieczeństwa, w tym 8-krotnie regulowane siedzenie kierowcy, pełną skórzaną tapicerkę, kontrolę trakcji oraz system wspomagania parkowania z tyłu.

Silnik: Transwersalnie zamontowane jednostki napędowe o gładkim działaniu oraz nowa skrzynia automatyczna.

Początkowo, Chevroletem Epicą z napędem na przednie koła napędzać będą jeden z dwóch sześciocylindrowych silników benzynowych o pojemności 2.0 i 2.5 litra. Silniki rzędowe zamontowane w konfiguracji transwersalnej pracują bardzo płynnie. To wszystko dzięki konstrukcji: Napęd wału korbowego ma doskonałą równowagę mas, co oznacza, że – w przeciwieństwie do układu V – ani siły bezwładności, ani momenty bezwładności nie powodują nieprzyjemnych wibracji w napędzie.

Tak samo imponująca jest płynność działania silników sześciocylindrowych o mocy 142 i 157 KM, co ich przyspieszenie. Epica osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 11.8 i 10.1 sekundy odpowiednio*. Silnik 2.0-litrowy jest dostarczany w standardzie z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy model topowy jest wyposażony w nową pięciobiegową skrzynię automatyczną, która jest również dostępna jako opcja dla mniejszego silnika. Średnie zużycie paliwa MVEG w wersji sześciocylindrowej 2.0 wynosi 9.0 l na 100 km, z automatyczną skrzynią 9.5 l.

Na początku 2007 roku Chevrolet doda możliwość wyboru silnika diesla czterocylindrowego o pojemności 2.0 litra z układem common-rail. Ta jednostka napędowa została opracowana wspólnie przez GM Daewoo i GM Powertrain. Generuje 150 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min. Dostępny będzie również filtr cząstek stałych.

Epica ma nowoczesne podwozie z przednimi zawieszeniami McPhersona oraz wielowahaczowym zawieszeniem tylnym. Towarzyszy im niezwykle wydajna jednostka hamulcowa z czterema hamulcami tarczowymi w standardzie (wentylowanymi z przodu), czterokanałowym systemem ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania. Standardowy pakiet bezpieczeństwa dla Epica zawiera również wiele pasywnych elementów bezpieczeństwa, takich jak sztywna kabina pasażerska (wykonana w 40% ze stali o wysokiej wytrzymałości) oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz poduszki boczne i kurtyny.

Wyposażenie nowego sedana Chevroleta odpowiada standardom samochodu klasy średniej wyższej. Epica dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: LS i LT. W przyjemnie zaprojektowanym wnętrzu ergonomicznie zaprojektowane kokpit z dużym wyświetlaczem dla komputera pokładowego (LT) sprawia, że jazda jest wygodniejsza i prostsza. Podstawowa wersja LS ma regulowane w wysokości siedzenie kierowcy, elektryczne podnośniki szyb z przodu i z tyłu, zdalnie sterowane centralne zamki, szkło termiczne, klimatyzację oraz skórzaną kierownicę. Opcjonalne akcesoria to felgi aluminiowe (do 17″) oraz urządzenia audio z odtwarzaczem MP3.

Model topowy, Epica LT, ma dodatkowe funkcje, takie jak automatyczna klimatyzacja i tempomat. Już w szerokim zakresie wyposażenia można jeszcze bardziej rozszerzyć o inne opcje komfortu i bezpieczeństwa, w tym 8-krotnie regulowane siedzenie kierowcy, pełną skórzaną tapicerkę, kontrolę trakcji oraz system wspomagania parkowania z tyłu.

Silnik: Transwersalnie zamontowane jednostki napędowe o gładkim działaniu oraz nowa skrzynia automatyczna.

Początkowo, Chevroletem Epicą z napędem na przednie koła napędzać będą jeden z dwóch sześciocylindrowych silników benzynowych o pojemności 2.0 i 2.5 litra. Silniki rzędowe zamontowane w konfiguracji transwersalnej pracują bardzo płynnie. To wszystko dzięki konstrukcji: Napęd wału korbowego ma doskonałą równowagę mas, co oznacza, że – w przeciwieństwie do układu V – ani siły bezwładności, ani momenty bezwładności nie powodują nieprzyjemnych wibracji w napędzie.

Tak samo imponująca jest płynność działania silników sześciocylindrowych o mocy 142 i 157 KM, co ich przyspieszenie. Epica osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 11.8 i 10.1 sekundy odpowiednio*. Silnik 2.0-litrowy jest dostarczany w standardzie z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy model topowy jest wyposażony w nową pięciobiegową skrzynię automatyczną, która jest również dostępna jako opcja dla mniejszego silnika. Średnie zużycie paliwa MVEG w wersji sześciocylindrowej 2.0 wynosi 9.0 l na 100 km, z automatyczną skrzynią 9.5 l.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.