Chevrolet wprowadził model Equinox w 2004 roku jako model na rok 2005, bazując na tej samej platformie co Saturn Vue oraz Chevrolet Captiva/Vauxhall Antara.
Podczas gdy MPV i kombi zaczęły znikać z wystaw samochodowych, na ich miejsce pojawiły się nowe SUV-y. Mimo terenowego wyglądu i systemów AWD, były one bardziej przystosowane do jazdy miejskiej niż do prawdziwego off-roadu. Najlepiej sprawdzały się jako rodzinne samochody, od codziennych dojazdów do szkoły po zakupy spożywcze.
O zarysie Trailblazera, Equinox mógłby być mylony z większymi modelami, jednak jego profil lepiej zdradzał prawdziwe intencje. Przedni pas zdobił chromowany poziomy pas rozciągający się od jednego reflektora do drugiego, wzdłuż czarnej osłony chłodnicy. Z boku, wznosząca się linia okien nadawała dynamiczny wygląd lekkiego SUV-a. Z tyłu, pochylona ku przodowi klapa bagażnika miała spoiler u góry. Jej tylne lampy, z przezroczystym designem soczewek, wyglądały raczej na elementy aftermarketowe niż oryginalne.
Wewnątrz, Chevrolet nie planował oferować SUV-a w układzie siedmiomiejscowym, co było mądrym posunięciem, ponieważ ostatni rząd siedzeń zajmowałby miejsce bagażowe, nie oferując użytecznych miejsc siedzących. Tylna kanapa była przesuwana, co pozwalało na zwiększenie przestrzeni na nogi lub powiększenie bagażnika. Producent zastosował ten sam kokpit co w modelach Captiva/Antara, ale z innym designem panelu z zegarami.