CHEVROLET Equinox 2009-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CHEVROLET Equinox 2009-2017

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Equinox 2009-2017

Chevrolet zaprezentował drugą generację modelu Equinox podczas North American International Auto Show w 2009 roku. Niemniej jednak, nie była to całkowicie nowa konstrukcja.

GM wciąż borykał się z problemami spowodowanymi światowym kryzysem finansowym. Mimo to musiał wykorzystać to, co miał w swoich magazynach i w zapasach części. Inżynierowie wykorzystali tę samą platformę Theta z poprzedniej generacji Equinoxa, wzmocnili ją, a zespół projektowy stworzył nową karoserię. Co więcej, GM zastosował niektóre ze swoich już opracowanych i produkowanych silników oraz skrzyń biegów do napędu nowego modelu.

Zespół projektowy miał za zadanie stworzenie nowej karoserii dla Equinoxa, jednocześnie bazując na tej samej platformie. W ten sposób powstał nowy przód, który przyjął podobny język designu do europejskiego Chevroleta Antara/Opel Captiva. Nowy język wzornictwa obejmował także kratkę chłodnicy o jednym żeberku, która miała złoty znak w kształcie kokardy na środku oraz kilka chromowanych elementów na dolnym zderzaku i w grupach reflektorów przeciwmgielnych. Charakterystyczny, pochylony słupek C pozostał obecny, tak jak w poprzedniku.

Wewnątrz, Equinox wyposażony był w nową deskę rozdzielczą z binokularowym zestawem wskaźników, który łączył krzywe linie i ostre kąty w nowoczesnym stylu. Podobny pomysł zastosowano w nawiewach. Przednie fotele były oddzielone wysokim podłokietnikiem, który pomieścił schowek i kilka uchwytów na kubki.

Pod maską, podstawowym silnikiem był ten sam 2.4-litrowy silnik używany w innych produktach GM, a opcjonalnie dostępny był silnik V6 o pojemności 3.0 litrów. Moc przekazywana była na wszystkie koła za pomocą standardowej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Całkowicie nowy Chevrolet Equinox 2010 to kompaktowy crossover, który łączy wyjątkowy design z doskonałą efektywnością. Nowy silnik 2.4L z bezpośrednim wtryskiem pomaga Chevrolet Equinox osiągnąć przewidywaną najlepszą w swojej klasie wydajność paliwową na autostradzie wynoszącą 30 mpg (przyznanie certyfikatu EPA w toku) – to o 25 procent lepiej w porównaniu do poprzedniego modelu. Chevrolet spodziewa się, że prawie dwie trzecie klientów wybierze efektywny silnik 2.4L.

Nowy Chevrolet Equinox czerpie inspirację z designu nadwozia Chevroleta Malibu i crossovera Traverse; i podobnie jak te pojazdy, nowy Equinox uzupełnia swój styl zwracając uwagę na detale i zaskakujące funkcje, według słów Ed Pepera, wiceprezesa GM North America, Chevrolet.

Chevrolet Equinox zadebiutuje na światowej scenie podczas North American Auto Show w Detroit w przyszłym miesiącu.

„W czasie, gdy klienci są tak zaniepokojeni efektywnością paliwową swojego pojazdu, Equinox to zapewnia,” powiedział Peper. „Oferuje przestronność i możliwości crossovera przy jednoczesnym doskonałym zużyciu paliwa. Chevrolet Equinox dostarczy klientom pojazd pełen elegancji, komfortu i doskonałej wartości.”

Chevrolet Equinox 2010 wejdzie do sprzedaży w połowie 2009 roku. Będzie dostępny w wersjach LS, LT i LTZ, z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Oferowane są dwa nowe silniki, z technologią oszczędzającego paliwo bezpośredniego wtrysku oraz zmiennego timingu zaworów. Do najważniejszych cech pojazdu należą:

  • Nowy silnik 2.4L Ecotec z bezpośrednim wtryskiem, szacowany na 182 KM (135 kW), który osiąga przewidywane 30 mpg na autostradzie oraz 21 mpg w mieście (przyznanie certyfikatu EPA w toku)
  • Nowy silnik 3.0L DOHC z bezpośrednim wtryskiem, szacowany na 255 KM (190 kW), osiągający przewidywane 25 mpg na autostradzie oraz 18 mpg w mieście (przyznanie certyfikatu EPA w toku)
  • Zasięg przekraczający 500 mil (800 km) przy obu silnikach, co prowadzi do rzadszego tankowania
  • Sześć standardowych poduszek powietrznych: poduszki czołowe; poduszki kurtynowe boczne i poduszki boczne montowane w siedzeniach
  • Standardowe czterotylne hamulce tarczowe z systemem elektronicznej stabilizacji StabiliTrak i kontrolą trakcji
  • Standardowy system OnStar i XM Satellite Radio
  • „Inteligentny” system zdalnego uruchamiania, który aktywuje również system HVAC i opcjonalne podgrzewane siedzenia w zależności od temperatury zewnętrznej

„W przypadku Equinox 2010 skoncentrowaliśmy się na oddziaływaniu na zmysły – od ogólnego projektu po odczucie wnętrza,” powiedział Peper.

Szczegóły projektu

Projekt charakteryzuje się globalnym wizerunkiem Chevroleta – podwójną kratką i wyraźnym złotym logo Bowtie. Silne kształty błotników, wyróżniająca się linia dachu premium, owiewające reflektory i podwójne okrągłe lampy tylne to dodatkowe elementy, które definiują Equinox jako prawdziwego Chevroleta, powiedział Peper.

„Nowy Chevrolet Equinox łączy funkcjonalność i styl w bardzo sportowym, ale jednocześnie eleganckim kompaktowym crossoverze,” powiedział Ed Welburn, wiceprezes GM Global Design. „Zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny wygląd zaskakują i zachwycają dbałością o szczegóły.”

Dodatkowe cechy projektowe obejmują:

Wielowymiarowa maska i owiewające tylne szyby oraz rozstaw kół na rogach
Ulepszona wydajność aerodynamiczna dzięki wielu starannie zaprojektowanym elementom zewnętrznym, w tym przesunięciu podstawy przedniej szyby do przodu o około trzy cale (75 mm) dla smuklejszego profilu

Panele boczne w Chevrolecie Equinox są zintegrowane z drzwiami, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Zmniejszają obszar, przez który pasażer musi krocząc przez brudne panele. Dodatkowo, wybrane użycie chromowanych wykończeń i „licowych” szyb przednich i tylnych wzmacnia jakość wykonania Equinoxa i redukuje hałas wiatru.

Wymiary Chevroleta Equinox oparte są na tej samej rozstawie kół wynoszącej 112,5 cala (2857 mm), ale jest o około jeden cal (25 mm) krótszy i o cal szerszy. Posiada również szerszy rozstaw kół z przodu, co poprawia komfort jazdy i prowadzenie.

Udogodnienia wnętrza, przestrzeń do przechowywania i elastyczność

Wewnątrz Chevrolet Equinox wyróżnia się dbałością o szczegóły – w tym licznymi schowkami, takimi jak powiększona skrytka na rękawiczki; zamknięta skrytka na dokumenty w desce rozdzielczej nad centralnym panelem; oraz zamknięta przestrzeń pod środkowym podłokietnikiem wystarczająca na laptopa.

„Pływający” centralny panel zawiera wiele ergonomicznych przycisków komfortu i wygody. Współczesne, lodowate niebieskie oświetlenie ambientowe – umieszczone w i wokół centralnego panelu, otaczające uchwyty na kubki w konsoli centralnej oraz w uchwytach drzwiowych – podkreśla wnętrze. Przednie i tylne siedzenia, które obejmują oferty z tkaniny oraz perforowane wykończenia skórzane, zostały zaprojektowane w celu zapewnienia najlepszego w klasie komfortu.

Nowy Equinox zachowuje zdolność MultiFlex tylnego siedzenia, które można przesuwać do przodu lub do tyłu o niemal osiem cali (203 mm), co zapewnia najlepszą przestrzeń na nogi w swojej klasie. Przy przesuniętym do przodu tylnym siedzeniu dzielonym w proporcjach 60/40, przestrzeń bagażowa oferuje 31,4 stopy sześcienne (889 litrów) miejsca do przechowywania.

Kabina Chevroleta Equinox jest znana z cichego wnętrza. Elementy pochłaniające hałas są wbudowane w podwozie, komorę silnika i wnętrze.

Wygoda, infotainment i łączność

W Chevrolet Equinox zintegrowano szereg technologii, takich jak dostępny siedmiocalowy system nawigacji z ekranem dotykowym. Dodatkowe cechy obejmują:

  • Bezprzewodowa łączność Bluetooth
  • Łączność audio USB
  • System rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy z dwoma niezależnymi ekranami umożliwiający oglądanie filmów DVD na jednym i granie na drugim
  • Wewnętrzna pamięć/dysk twardy w radioodbiornikach wyższej klasy do przechowywania selekcji audio
  • Power, programowane tylne drzwi bagażnika
  • System kamery tylnej, z wyświetlaczem w lusterku wstecznym lub na ekranie nawigacji
  • Zakres audio premium z głośnikami o mocy do ośmiu i 250 watów mocy wyjściowej

Podwozie i zawieszenie

Chevrolet Equinox 2010 zbudowany jest na strukturze integralnej nadwozia z jednoczęściowymi tłoczeniami bocznymi i zastosowaniem stali o wysokiej wytrzymałości. Te elementy stanowią fundament dla solidnych, cichych wrażeń podczas jazdy, według Pepera. Mocna konstrukcja umożliwiła inżynierom dostrojenie niezależnego zawieszenia dla większej kontroli i feedbacku dla kierowcy.

Standardowe i dostępne cechy obejmują:

Opcjonalny napęd na wszystkie koła
Rodzina felg aluminiowych o średnicach 17, 18 i 19 cali
System elektrycznego wspomagania kierownicy oszczędzający paliwo

Elektryczny system wspomagania kierownicy montowany na ramie zapewnia większą efektywność paliwową w modelach wyposażonych w silnik 2.4L, oszczędzając prawie 11 mil na jednym tankowaniu, co w skali roku daje około 572 mil (zakładając jedno tankowanie tygodniowo). Przy szacunkowym zużyciu paliwa na poziomie 30 mpg na autostradzie, system elektrycznego wspomagania kierownicy oszczędza równowartość jednego zbiornika paliwa rocznie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.