Chevrolet zaprezentował drugą generację modelu Equinox podczas North American International Auto Show w 2009 roku. Niemniej jednak, nie była to całkowicie nowa konstrukcja.
GM wciąż borykał się z problemami spowodowanymi światowym kryzysem finansowym. Mimo to musiał wykorzystać to, co miał w swoich magazynach i w zapasach części. Inżynierowie wykorzystali tę samą platformę Theta z poprzedniej generacji Equinoxa, wzmocnili ją, a zespół projektowy stworzył nową karoserię. Co więcej, GM zastosował niektóre ze swoich już opracowanych i produkowanych silników oraz skrzyń biegów do napędu nowego modelu.
Zespół projektowy miał za zadanie stworzenie nowej karoserii dla Equinoxa, jednocześnie bazując na tej samej platformie. W ten sposób powstał nowy przód, który przyjął podobny język designu do europejskiego Chevroleta Antara/Opel Captiva. Nowy język wzornictwa obejmował także kratkę chłodnicy o jednym żeberku, która miała złoty znak w kształcie kokardy na środku oraz kilka chromowanych elementów na dolnym zderzaku i w grupach reflektorów przeciwmgielnych. Charakterystyczny, pochylony słupek C pozostał obecny, tak jak w poprzedniku.
Wewnątrz, Equinox wyposażony był w nową deskę rozdzielczą z binokularowym zestawem wskaźników, który łączył krzywe linie i ostre kąty w nowoczesnym stylu. Podobny pomysł zastosowano w nawiewach. Przednie fotele były oddzielone wysokim podłokietnikiem, który pomieścił schowek i kilka uchwytów na kubki.
Pod maską, podstawowym silnikiem był ten sam 2.4-litrowy silnik używany w innych produktach GM, a opcjonalnie dostępny był silnik V6 o pojemności 3.0 litrów. Moc przekazywana była na wszystkie koła za pomocą standardowej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Całkowicie nowy Chevrolet Equinox 2010 to kompaktowy crossover, który łączy wyjątkowy design z doskonałą efektywnością. Nowy silnik 2.4L z bezpośrednim wtryskiem pomaga Chevrolet Equinox osiągnąć przewidywaną najlepszą w swojej klasie wydajność paliwową na autostradzie wynoszącą 30 mpg (przyznanie certyfikatu EPA w toku) – to o 25 procent lepiej w porównaniu do poprzedniego modelu. Chevrolet spodziewa się, że prawie dwie trzecie klientów wybierze efektywny silnik 2.4L.
Nowy Chevrolet Equinox czerpie inspirację z designu nadwozia Chevroleta Malibu i crossovera Traverse; i podobnie jak te pojazdy, nowy Equinox uzupełnia swój styl zwracając uwagę na detale i zaskakujące funkcje, według słów Ed Pepera, wiceprezesa GM North America, Chevrolet.
Chevrolet Equinox zadebiutuje na światowej scenie podczas North American Auto Show w Detroit w przyszłym miesiącu.
„W czasie, gdy klienci są tak zaniepokojeni efektywnością paliwową swojego pojazdu, Equinox to zapewnia,” powiedział Peper. „Oferuje przestronność i możliwości crossovera przy jednoczesnym doskonałym zużyciu paliwa. Chevrolet Equinox dostarczy klientom pojazd pełen elegancji, komfortu i doskonałej wartości.”
Chevrolet Equinox 2010 wejdzie do sprzedaży w połowie 2009 roku. Będzie dostępny w wersjach LS, LT i LTZ, z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Oferowane są dwa nowe silniki, z technologią oszczędzającego paliwo bezpośredniego wtrysku oraz zmiennego timingu zaworów. Do najważniejszych cech pojazdu należą:
- Nowy silnik 2.4L Ecotec z bezpośrednim wtryskiem, szacowany na 182 KM (135 kW), który osiąga przewidywane 30 mpg na autostradzie oraz 21 mpg w mieście (przyznanie certyfikatu EPA w toku)
- Nowy silnik 3.0L DOHC z bezpośrednim wtryskiem, szacowany na 255 KM (190 kW), osiągający przewidywane 25 mpg na autostradzie oraz 18 mpg w mieście (przyznanie certyfikatu EPA w toku)
- Zasięg przekraczający 500 mil (800 km) przy obu silnikach, co prowadzi do rzadszego tankowania
- Sześć standardowych poduszek powietrznych: poduszki czołowe; poduszki kurtynowe boczne i poduszki boczne montowane w siedzeniach
- Standardowe czterotylne hamulce tarczowe z systemem elektronicznej stabilizacji StabiliTrak i kontrolą trakcji
- Standardowy system OnStar i XM Satellite Radio
- „Inteligentny” system zdalnego uruchamiania, który aktywuje również system HVAC i opcjonalne podgrzewane siedzenia w zależności od temperatury zewnętrznej
„W przypadku Equinox 2010 skoncentrowaliśmy się na oddziaływaniu na zmysły – od ogólnego projektu po odczucie wnętrza,” powiedział Peper.
Szczegóły projektu
Projekt charakteryzuje się globalnym wizerunkiem Chevroleta – podwójną kratką i wyraźnym złotym logo Bowtie. Silne kształty błotników, wyróżniająca się linia dachu premium, owiewające reflektory i podwójne okrągłe lampy tylne to dodatkowe elementy, które definiują Equinox jako prawdziwego Chevroleta, powiedział Peper.
„Nowy Chevrolet Equinox łączy funkcjonalność i styl w bardzo sportowym, ale jednocześnie eleganckim kompaktowym crossoverze,” powiedział Ed Welburn, wiceprezes GM Global Design. „Zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny wygląd zaskakują i zachwycają dbałością o szczegóły.”
Dodatkowe cechy projektowe obejmują:
Wielowymiarowa maska i owiewające tylne szyby oraz rozstaw kół na rogach
Ulepszona wydajność aerodynamiczna dzięki wielu starannie zaprojektowanym elementom zewnętrznym, w tym przesunięciu podstawy przedniej szyby do przodu o około trzy cale (75 mm) dla smuklejszego profilu
Panele boczne w Chevrolecie Equinox są zintegrowane z drzwiami, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Zmniejszają obszar, przez który pasażer musi krocząc przez brudne panele. Dodatkowo, wybrane użycie chromowanych wykończeń i „licowych” szyb przednich i tylnych wzmacnia jakość wykonania Equinoxa i redukuje hałas wiatru.
Wymiary Chevroleta Equinox oparte są na tej samej rozstawie kół wynoszącej 112,5 cala (2857 mm), ale jest o około jeden cal (25 mm) krótszy i o cal szerszy. Posiada również szerszy rozstaw kół z przodu, co poprawia komfort jazdy i prowadzenie.
Udogodnienia wnętrza, przestrzeń do przechowywania i elastyczność
Wewnątrz Chevrolet Equinox wyróżnia się dbałością o szczegóły – w tym licznymi schowkami, takimi jak powiększona skrytka na rękawiczki; zamknięta skrytka na dokumenty w desce rozdzielczej nad centralnym panelem; oraz zamknięta przestrzeń pod środkowym podłokietnikiem wystarczająca na laptopa.
„Pływający” centralny panel zawiera wiele ergonomicznych przycisków komfortu i wygody. Współczesne, lodowate niebieskie oświetlenie ambientowe – umieszczone w i wokół centralnego panelu, otaczające uchwyty na kubki w konsoli centralnej oraz w uchwytach drzwiowych – podkreśla wnętrze. Przednie i tylne siedzenia, które obejmują oferty z tkaniny oraz perforowane wykończenia skórzane, zostały zaprojektowane w celu zapewnienia najlepszego w klasie komfortu.
Nowy Equinox zachowuje zdolność MultiFlex tylnego siedzenia, które można przesuwać do przodu lub do tyłu o niemal osiem cali (203 mm), co zapewnia najlepszą przestrzeń na nogi w swojej klasie. Przy przesuniętym do przodu tylnym siedzeniu dzielonym w proporcjach 60/40, przestrzeń bagażowa oferuje 31,4 stopy sześcienne (889 litrów) miejsca do przechowywania.
Kabina Chevroleta Equinox jest znana z cichego wnętrza. Elementy pochłaniające hałas są wbudowane w podwozie, komorę silnika i wnętrze.
Wygoda, infotainment i łączność
W Chevrolet Equinox zintegrowano szereg technologii, takich jak dostępny siedmiocalowy system nawigacji z ekranem dotykowym. Dodatkowe cechy obejmują:
- Bezprzewodowa łączność Bluetooth
- Łączność audio USB
- System rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy z dwoma niezależnymi ekranami umożliwiający oglądanie filmów DVD na jednym i granie na drugim
- Wewnętrzna pamięć/dysk twardy w radioodbiornikach wyższej klasy do przechowywania selekcji audio
- Power, programowane tylne drzwi bagażnika
- System kamery tylnej, z wyświetlaczem w lusterku wstecznym lub na ekranie nawigacji
- Zakres audio premium z głośnikami o mocy do ośmiu i 250 watów mocy wyjściowej
Podwozie i zawieszenie
Chevrolet Equinox 2010 zbudowany jest na strukturze integralnej nadwozia z jednoczęściowymi tłoczeniami bocznymi i zastosowaniem stali o wysokiej wytrzymałości. Te elementy stanowią fundament dla solidnych, cichych wrażeń podczas jazdy, według Pepera. Mocna konstrukcja umożliwiła inżynierom dostrojenie niezależnego zawieszenia dla większej kontroli i feedbacku dla kierowcy.
Standardowe i dostępne cechy obejmują:
Opcjonalny napęd na wszystkie koła
Rodzina felg aluminiowych o średnicach 17, 18 i 19 cali
System elektrycznego wspomagania kierownicy oszczędzający paliwo
Elektryczny system wspomagania kierownicy montowany na ramie zapewnia większą efektywność paliwową w modelach wyposażonych w silnik 2.4L, oszczędzając prawie 11 mil na jednym tankowaniu, co w skali roku daje około 572 mil (zakładając jedno tankowanie tygodniowo). Przy szacunkowym zużyciu paliwa na poziomie 30 mpg na autostradzie, system elektrycznego wspomagania kierownicy oszczędza równowartość jednego zbiornika paliwa rocznie.