Chevrolet zaprezentował linię Express w 1995 roku jako zastępstwo dla starszych vana G-Series, otwierając nowy rozdział w swojej departamencie pojazdów użytkowych.
Marka z charakterystyczną emblematyką ma długą historię produkcji pojazdów użytkowych i wykorzystała ją do stworzenia nowego modelu od podstaw. Zastosowano konstrukcję z ramą oraz takie samo podwozie, jak w niektórych pickupach czy ciężarówkach.
Nie było łatwo sprawić, by „pudełko na kółkach” wyglądało jak przyzwoicie zaprojektowany pojazd, ale Chevrolet bardzo się starał. W końcu, nawet jeśli był to autobus dla kościoła lub roboczy koń wozu przedsiębiorcy, nie musiał wyglądać źle. Jego przednia część charakteryzowała się podwójnym systemem reflektorów, podobnym do tego z pickupów Silverado, oraz zintegrowanym zderzakiem przednim. Chevrolet oferował model Express w dwóch rozmiarach z dwoma rozstawami osi.
W środku klienci mogli wybierać spośród szerokiej gamy wnętrz. Model Express był dostępny jako furgon do przystosowania przez wyspecjalizowanego zabudowującego, jako autobus z siedzeniami po bokach lub jako rodzinny MPV z dwiema lub trzema rzędami siedzeń. Jedyną częścią, która była wspólna dla wszystkich wersji, był kokpit, który był wysoki i oferował wrażenia podobne do tych w samochodzie, dzięki zaokrąglonemu designowi i dźwigni zmiany biegów umieszczonej na kolumnie kierownicy.