CHEVROLET Express 2008-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CHEVROLET Express 2008-Present

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Express 2008-Present

Chevrolet wprowadził linię Express w 1996 roku, tworząc jedno z najlepszych rozwiązań na rynku lekkich pojazdów użytkowych, a wersja pasażerska oferowała miejsce dla piętnastu osób w środku.

Express przypominał scyzoryk szwajcarski. Mógł być vanem dostawczym, limuzyną, autobusem szkolnym lub biurem na kółkach. GM oferował go w trzech różnych poziomach DMC oznaczonych jako 1500, 2500 oraz ciężarowy 3500. Chevrolet zbudował go na dwóch rozstawach osi, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

General Motors miało ponad stulecie doświadczenia w produkcji pojazdów użytkowych, co było zauważalne. Było również głównym dostawcą dla firm wynajmujących samochody, w tym dla U-Haul. Express był specjalnie zaprojektowany do użytku komercyjnego i stworzony z myślą o zasadzie forma podąża za funkcją. Płaskie panele boczne stanowiły doskonałe miejsce reklamowe dla firm. Z przodu producent zamontował poziomą listwę na grillu, z emblematem bow-tie pośrodku. W zależności od poziomu wyposażenia i opcji, oferował szerokie lub mniejsze reflektory, obydwa prostokątne.

W 2003 roku producent dodał odświeżoną wersję, a w 2008 roku wprowadził więcej funkcji bezpieczeństwa. W standardzie znalazły się poduszki powietrzne kurtynowe oraz system StabiliTrak (ESP) od GM. Dodatkowo, producent dodał nowy system audio na przypominającym przemysłowy desce rozdzielczej, co poprawiło komfort, w tym jednostkę odtwarzającą 6 płyt CD oraz łączność Bluetooth.

Pod maską, w zależności od DMC, oferował cztery silniki benzynowe. Chevrolet wyłącznie w wersji 3500 oferował silnik turbo-diesla o pojemności 6,6 litra.

2009 CHEVROLET EXPRESS ZAPEWNIA MOC, WYDAJNOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO, TRWAŁOŚĆ I WYGODĘ

Popularność modelu Chevrolet Express odzwierciedla jego wszechstronność. Jest to sprawdzony pojazd przewozowy (do 15 osób), trwały i niezawodny pojazd użytkowy oraz podstawa dla bezpiecznych, komfortowych i luksusowych vanów konwersyjnych. Express dostępny jest w klasach wagowych ćwierć tony, pół tony i tony, w wersjach standardowej i wydłużonej oraz z wieloma opcjami silnikowymi – niektóre z nich mogą być zasilane etanolem E85, paliwem produkowanym w kraju.

Po znacznej modernizacji, która obejmowała ulepszone funkcje bezpieczeństwa, model 2009 Express zapewnia dodatkowy komfort i styl dzięki 17-calowym kołom i oponom w modelach G1500 i H1500 (pół tony). Modele G1500 i H1500 z silnikiem V-8 o pojemności 5,3L zyskały również na wzroście dopuszczalnej masy całkowitej (GVWR), która wynosi teraz 3300 kg. Bardziej wydajny alternator o mocy 125 amperów stał się standardem w półtonowych modelach z silnikiem 5,3L, a chłodnica oleju silnikowego jest teraz standardem w modelach z silnikiem V-6 o pojemności 4,3L.

Również standardem w wersji 2009 jest chłodnica oleju przekładniowego w aplikacjach z dopuszczalną masą całkowitą (GCWR) większą niż 14 000 funtów. Ostatnio dostępna jest również opcja szybkiego biegu jałowego w modelach z silnikiem V-8 o pojemności 6,0L, co ułatwia zasilanie akcesoriów podczas pracy silnika na jałowym biegu.

Układy napędowe

Chevrolet Express oferuje wybór pięciu silników. Silnikiem podstawowym w modelach Express Cargo o lekkim użytku jest V-6 o pojemności 4,3L z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Oferuje moc 195 koni mechanicznych (145 kW) i moment obrotowy 260 lb-ft (353 Nm), a w jego konstrukcji wykorzystano centralny wtryskiwacz, który dostarcza oddzielny strumień paliwa do sześciu indywidualnych wtryskiwaczy hybrydowych dla lepszej wydajności i poprawy emisji.

Standardem w vanach cargo serii 2500 jest silnik V-8 o pojemności 4,8L, który generuje 279 koni mechanicznych (208 kW) i 294 lb-ft momentu obrotowego (396 Nm).

Natomiast modele pasażerskie G1500 i H1500, a także modele H1500 Cargo i Conversion, są zasilane przez silnik V-8 o pojemności 5,3L. Oferuje on 301 koni mechanicznych (224 kW) oraz 325 lb-ft momentu obrotowego (439 Nm), zapewniając najlepsze w segmencie przyspieszenie.

Dostępna jest również wersja FlexFuel E85 silnika V-8 o pojemności 5,3L. Oferuje tę samą moc i moment obrotowy co jego odpowiednik na benzynę, działając na paliwie etanolowym E85 lub mieszance E85 i benzyny. E85 składa się w 85% z etanolu, który jest odnawialnym paliwem produkowanym krajowo.

Osoby poszukujące większej mocy mogą wybrać silnik V-8 o pojemności 6,0L – najpotężniejszy silnik V-8 w swoim segmencie. Oferuje on 323 konie mechaniczne (241 kW) oraz 373 lb-ft momentu obrotowego (504 Nm) i w modelu 2009 posiada opcję szybkiego biegu jałowego, co ułatwia zasilanie różnorodnych akcesoriów podczas pracy silnika na jałowym biegu.

Silniki nowej generacji

Silniki 4,8L, 5,3L i 6,0L są częścią rodziny silników V-8 Gen IV GM. Zaprojektowane z myślą o cichym działaniu, te silniki zawierają:

  • Specjalną powłokę polimerową redukującą tarcie na tłokach
  • W pełni pływające sworznie tłokowe
  • Podkładka tłumiąca na misce olejowej (zamontowana zewnętrznie)
  • Napinacz łańcucha rozrządowego
  • Cichszy alternator

Solidne uchwyty silnika oraz systemy montażowe uzupełniają ciche cechy silnika. Systemy te pomagają zredukować wibracje przenoszone przez podwozie, które pasażerowie pojazdu w przeciwnym razie odczuliby.

Wsparcie dla ciszy silnika to gwarancja długotrwałej wydajności. Rodzina silników była testowana w ekstremalnych warunkach, a silnik 6.0L był poddany testom dynamometrycznym na równi 200,000 mil – o 50,000 mil więcej niż inne silniki w tej rodzinie. Silniki te zawierają również wiele komponentów o długiej żywotności, które mogą zmniejszyć interwały konserwacyjne i koszty. Świece zapłonowe z końcówką irydową, płyn chłodzący, pasek napędowy akcesoriów oraz uszczelki to niektóre z tych elementów.

Niektóre z rygorystycznych testów trwałości obejmowały cykle silników pomiędzy punktami szczytowego momentu obrotowego a szczytowej mocy – odpowiednik holowania ciężkiej przyczepy pod stromą górę – przez 600 godzin.

Silnik V-8 Gen IV został również zaprojektowany w celu spełnienia surowych norm emisji. W rzeczywistości, w porównaniu do silników ciężarowych sprzed dekady, rodzina silników Gen IV jest o około 90% czystsza. Żeliwne kolektory wydechowe w połączeniu z dwiema blisko położonymi katalizatorami przyczyniają się do redukcji emisji w czasie zimnego startu, które są największym źródłem emisji pojazdów.

Duramax 6.6L

Dla klientów, którzy wymagają maksymalnej wydajności, Express oferuje silnik turbo-diesel V-8 Duramax o pojemności 6,6L, który dostarcza 250 koni mechanicznych (186 kW) oraz klasowy moment obrotowy wynoszący 460 lb-ft (624 Nm). Jest połączony z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 4L85, która jest specjalnie dostosowana do kompatybilności z silnikiem diesla, zapewniając Express wyjątkowe zdolności holownicze i jazdy pod górę.

Silnik turbo-diesel Duramax 6.6L zapewnia również cichsze doświadczenie jazdy i lepszą oszczędność paliwa. Jest dostępny w modelach G2500 i G3500 Express Cargo Van oraz Cutaway. Funkcje takie jak elektroniczna kontrola przepustnicy, szybkie nagrzewanie świec żarowych i łatwe do serwisowania elementy zwiększają komfort jazdy i posiadania.

Z silnikiem Duramax 6.6L maksymalna dopuszczalna masa całkowita Express wynosi 12 300, z możliwością ciągnięcia 10 000 funtów (4,538 kg) – specyfikacje, które spełniają lub przewyższają wymagania głównego konkurenta. Standardowy współczynnik osi 3,73, a ograniczona różnica tylnia o dużym uślizgu jest opcjonalna.

W pojazdach wyposażonych w silnik Duramax 6.6L dostępny jest również zasobnik paliwa (FOH), który szybko dostarcza ciepło do wnętrza pojazdu w chłodne dni. System jest płynnie zintegrowany z podwoziem Express, co oszczędza czas i pracę klientów zajmujących się instalacją systemu aftermarketowego.

Elektronically controlled fuel-operated heater operates automatically, turning on and off within parameters that include outside air temperature, fuel level, coolant temperature and whether the engine is running. It features a self-contained, pressurized auxiliary coolant heater (with a surge tank) that uses diesel fuel to generate up to 17,200 Btu/h (5 kW) of heating energy.

Imponujące funkcje bezpieczeństwa

Chevrolet Express jest wyposażony w szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym poduszki powietrzne kurtynowe. Są one standardem we wszystkich vanach pasażerskich, dostępne w vanach cargo i zapewniają wyższy poziom ochrony w przypadku uderzenia bocznego lub przewrócenia się pojazdu. Również standardem w modelach 12- i 15-osobowych jest Szkło Technologii Wzmocnionej (ETG) dla lepszej ochrony pasażerów.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują:

  • StabiliTrak – standard w wszystkich modelach vanów pasażerskich Express
  • System monitorowania ciśnienia w oponach – standard we wszystkich modelach cargo i pasażerskich
  • Płaskie i wypukłe lusterka zewnętrzne dla szerszego pola widzenia – standard we wszystkich modelach cargo i pasażerskich
  • Pasy bezpieczeństwa na siedzeniach środkowych – standard we wszystkich modelach pasażerskich
  • Czterokołowy system hamulcowy z antyblokadą z Hydroboost – standard we wszystkich modelach Express
  • Dynamiczne proporcjonowanie tylnych hamulców – standard we wszystkich modelach Express
  • Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu – standard we wszystkich modelach Express
  • Światła do jazdy dziennej – standard we wszystkich modelach Express

Silna podstawa

Stabilne prowadzenie, precyzyjne kierowanie, doskonała kontrola ruchu i równowaga – a także ciche i odizolowane doświadczenie jazdy – to cechy charakterystyczne tego pojazdu. Rama zawiera w pełni zamknięte sekcje dla lepszej siły i sztywności, podczas gdy wydłużone i stożkowe przednie belki ramy są wykorzystywane w celu poprawy wytrzymałości na wypadki. Dodatkowo, użyto dodatkowych poprzecznych członów ramy w celu zwiększenia sztywności skrętnej.

Nowe koła i opony

Siedemnastocalowe stalowe koła zastępują 16-calowe koła w modelach G1500 i H1500 z 2009 roku, a ich wyposażenie stanowią opony całoroczne P245/70R17. Siedemnastocalowe koła aluminiowe oraz całoroczne opony P245/70R17 z białymi bokami są dostępne w tych modelach. Szesnastocalowe koła oraz pasujące opony LT245/75R16 całoroczne wciąż pozostają standardem w innych modelach.

Linia modelowa

Express dostępny jest w standardowej (135-cali / 3,429-mm) oraz wydłużonej (155-cali / 3,937-mm) wersji rozstawu osi i może pomieścić od ośmiu do 15 osób. Vany cargo, dostępne w tych samych długościach rozstawu osi, oferują miejsca dla dwóch osób. Modele cutaway, które mogą być przekształcone do różnych zastosowań komercyjnych, szkolnych lub RV, są dostępne w długości rozstawu osi 139 cali (3,531-mm), 159 cali (4,039-mm) i 177 cali (4,496-mm).

Vany serii 1500 obejmują modele lekkiego użytku o dopuszczalnej masie 3300 kg. Seria 2500 obejmuje modele o ciężkim użytku z dopuszczalną masą 3901 kg. Ciężarowe modele 3500 obejmują pełnobudowane vany cargo/pasażerskie o dopuszczalnej masie 4354 kg oraz komercyjne i RV z nadwoziem cutaway, z dopuszczalną masą wynoszącą od 4,490 do 6,441 kg.

4.3L V6 4AT RWD (194 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność4293 Cm3
Moc145 Kw @ 4600 Rpm
197 Hp @ 4600 Rpm
194 Bhp @ 4600 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 2800 Rpm
353 Nm @ 2800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość224 In (5690 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość81.6 In (2073 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.8 In (1
Rozstaw osi135 In (3429 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika22.8 Cuft (646 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna4845 Lbs (2198 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7300 Lbs (3311 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

4.8L V8 4AT RWD (275 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4807 Cm3
Moc202 Kw @ 5600 Rpm
275 Hp @ 5600 Rpm
271 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy290 Lb-Ft @ 4000 Rpm
393 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość224 In (5690 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość81.6 In (2073 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.8 In (1
Rozstaw osi135 In (3429 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika22.8 Cuft (646 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna4845 Lbs (2198 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7300 Lbs (3311 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie15.5 Mpg Us (15.2 L/100Km)

5.3L V8 4AT RWD (289 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5328 Cm3
Moc213 Kw @ 5200 Rpm
290 Hp @ 5200 Rpm
286 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 4000 Rpm
441 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość224 In (5690 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość81.6 In (2073 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.8 In (1
Rozstaw osi135 In (3429 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika22.8 Cuft (646 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna5017 Lbs (2276 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7099 Lbs (3220 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

6.0L V8 4AT RWD (304 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5967 Cm3
Moc224 Kw @ 4400 Rpm
305 Hp @ 4400 Rpm
300 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy360 Lb-Ft @ 4000 Rpm
488 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika30.9 Galony (117.0 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość224 In (5690 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość81.6 In (2073 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.8 In (1
Rozstaw osi135 In (3429 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika22.8 Cuft (646 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna5427 Lbs (2462 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita9600 Lbs (4354 Kg)
Spalanie miasto13.5 Mpg Us (17.4 L/100Km)
Spalanie trasa16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

6.6L V8 4AT RWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6599 Cm3
Moc186 Kw @ 3200 Rpm
253 Hp @ 3200 Rpm
249 Bhp @ 3200 Rpm
Moment obrotowy460 Lb-Ft @ 1600 Rpm
624 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika31 Galony (117.3 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość224 In (5690 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość81.6 In (2073 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.8 In (1
Rozstaw osi135 In (3429 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika22.8 Cuft (646 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna5427 Lbs (2462 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita9600 Lbs (4354 Kg)
Średnie spalanie12.7 Mpg Us (18.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.