CHEVROLET HHR 2005-2011

Na początku lat 2000. ogarnęła nas moda na retro design, a dział projektowy Chevroleta zwrócił uwagę na samochody z lat 40-tych. Efektem tego był Chevrolet High Heritage Roof, w skrócie HHR.

Po zakończeniu ery biodizajnu klienci zaczęli interesować się nowymi językami stylistycznymi, co skłoniło Chryslera i Chevroleta do podjęcia innego podejścia: retro designu na nowej platformie. HHR był dobrym przykładem, ale niestety, producent zamontował w nim niewłaściwe silniki. Na dodatek, kilka lat później przemysł motoryzacyjny załamał się w wyniku światowego kryzysu finansowego. W rezultacie seria HHR zakończyła swój żywot bez następcy.

HHR był doskonałym przykładem inspiracji z przeszłości. Płaski grill z poziomymi żebrami przypominał grille trzeciej generacji Chevroleta Suburban. Styl art-deco był uroczy jak na tamte czasy i nadal mógł budzić emocje na rynku. Szersze i niższe błotniki miały prostokątne reflektory. Wysoką kabinę zaprojektowano kiedyś dla osób noszących kapelusze, a nie czapki baseballowe. Z tyłu podwójne lampy tylne były zaokrąglone i zamontowane niżej na słupkach D.

Wewnątrz HHR oferował nowoczesny design, z fotelami kubełkowymi i formowanym kokpitem. Jego krzywe w pewnym sensie przypominały starsze modele Chevroleta, ale zestaw wskaźników był nowy. Posiadał nawet centralny panel dla systemu audio oraz konsolę środkową. Oddzielne podłokietniki dla kierowcy i pasażera z przodu były już przestarzałym rozwiązaniem.

Pomimo swojego urokliwego designu, sprzedaż HHR w Europie była niska. Producent zainstalował tylko silniki benzynowe w czasach, gdy silnik wysokoprężny rządził rynkiem. Co więcej, jego wersje 2.2-litrowe i 2.4-litrowe borykały się z wyższymi podatkami.

Chevrolet HHR (Heritage High Roof) to kompaktowe SUV w stylu retro, które zostało zaprezentowane przez dział Chevrolet firmy General Motors na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2005 roku jako model na rok 2006. Zaprojektowane, aby znajdować się poniżej modelu Equinox, dzieli platformę GM Delta z Chevrolet Cobalt, Pontiac G5 oraz Saturn ION. Jest bardzo zbliżone koncepcją do Chrysler PT Cruiser, choć nieco większe.

Projekt HHR został stworzony przez Briana Nesbitta, byłego projektanta w Chryslerze, gdzie był głównym projektantem PT Cruiser. Nesbitt został zatrudniony przez GM do zespołu projektowego i przez pewien czas pełnił funkcję głównego projektanta marki Chevrolet.

HHR jest montowany w Ramos Arizpe w Meksyku i jest dostępny w sprzedaży w całej Ameryce Północnej.

Design pojazdu inspirowany jest modelem Chevrolet Suburban z 1949 roku z dużymi, kwadratowymi nadkolami i półkulistym grillem. GM ma nadzieję sprzedać 60 000 sztuk rocznie (sprzedaż w pierwszym roku przekroczyła 93 000 do czerwca 2006 roku), przy cenach zaczynających się od 16 990 USD do 25 000 USD, w zależności od modelu (LS, LT, 2LT). Model HHR w wersji LT wyposażony jest w standardowe radio obsługujące MP3 oraz elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy. Posiada dużą pojemność bagażową jak na samochód tej wielkości, z płaską podłogą ładunkową i składanym siedzeniem pasażera z przodu.

Silniki

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.