CHEVROLET HHR SS 2007-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CHEVROLET HHR SS 2007-2011

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET HHR SS 2007-2011

Chevrolet w 2006 roku ulepszył linię HHR, wprowadzając nową, mocniejszą wersję, która nawiązywała do sportowego dziedzictwa marki.

W połowie lat 2000 GM zauważył rosnące zainteresowanie swoich klientów bardziej potężnymi pojazdami, a HHR wydawał się idealnym kandydatem na to, by zyskać więcej mocy pod maską. W odróżnieniu od innych firm tuningowych czy producentów samochodów na zamówienie, Chevrolet zaczął od pustej skorupy HHR, przejrzał dostępne części i stworzył sportową wersję: SS.

Projektanci Chevroleta nadali HHR groźniejszy wygląd, zmieniając przedni grill, który stracił swoje poziome żebra. Zainstalowali na nim czarną siatkę o romboidalnym wzorze, podobną do tej, która znajdowała się na dolnym grillu zamontowanym na przedniej części pojazdu. Obniżony prześwit i 18-calowe felgi ze stopów lekkich podkreśliły sportowy charakter samochodu. Z tyłu pojazd miał sportowy zderzak z jednym wydechem po jednej stronie.

W środku, producent zamontował nowe, sportowe fotele kubełkowe z wyższym wzmocnieniem oraz czerwonymi logo SS wyhaftowanymi na oparciach przednich foteli. Jako ostateczne przypomnienie dla kierowcy, producent zdjął emblemat z charakterystyczną flagą z kierownicy i zastąpił go znakiem SS.

Chevrolet opracował zawieszenie samochodu na torze wyścigowym Nurburgring w Niemczech. Dwu litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem oferował 265 KM, co pozwoliło kompaktowemu MPV osiągnąć obiecane sportowe osiągi, o które prosili jego klienci.

Podczas największego święta dziedzictwa motoryzacyjnego w kraju, Woodward Dream Cruise, Chevrolet zaprezentował najnowszego członka prestiżowej rodziny SS: model HHR SS z 2008 roku.

HHR SS łączy w sobie styl i możliwości popularnej rodziny HHR z niezrównaną wydajnością, w tym turboładowanym silnikiem z intercoolerem, który generuje moc 260 koni mechanicznych (194 kW), unikalnym stylem zewnętrznym oraz wnętrzem zaprojektowanym specjalnie dla modelu SS. Pojazd został opracowany przez GM Performance Division (GMPD), z zespołem inżynierów i projektantów, którzy koncentrują się na tworzeniu wyłącznie wysokowydajnych samochodów.

„Dzięki muskularnej sylwetce, turboładowanej mocy i zdolności do jazdy po torze, HHR SS to godny dodatek do linii SS,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta. „W sposób wyraźny potwierdza również zaangażowanie Chevroleta w rynek sportowych samochodów kompaktowych.”

Standardowe wyposażenie obejmuje unikalne detale zewnętrzne, w tym całkowicie nową przednią i tylną osłonę, nowe kratki wentylacyjne, tylny spojler oraz 18-calowe, polerowane, kute aluminiowe felgi obute w całoroczne opony wyczynowe Michelin. Wewnątrz znajdują się sportowe fotele z haftem SS – z insertami z ultra zamszu – nowy zestaw wskaźników z prędkościomierzem do 140 mph, wskaźnik doładowania montowany na słupku A oraz nowy, dostosowany do kierowcy, zestaw dźwigni zmiany biegów, który wspiera poważne możliwości prowadzenia.

Oprócz wysokiej wydajności, HHR SS jest standardowo wyposażony w szereg funkcji bezpieczeństwa i wygody, w tym system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak oraz czterotarczowe hamulce z systemem ABS. Dodatkowe wyposażenie obejmuje poduszki powietrzne do ochrony przy uderzeniu bocznym oraz elektrycznie otwierany dach panoramiczny.

„Ten pojazd oferuje wszystko, co w zakresie stylu, komfortu i wygody znaleziono w portfolio HHR, ale także zapewnia wyjątkową wydajność i wszechstronność bez poświęcania ekonomii paliwowej,” dodał Peper. „Nie ma niczego innego, co oferowałoby taką radość z jazdy w czterodrzwiowym samochodzie w tej cenie.”

HHR SS trafi do salonów dealerskich w czwartym kwartale 2007 roku.

SS od samego początku

Model ’08 HHR SS został opracowany przez GM Performance Division i jest pierwszym modelem SS stworzonym od momentu, kiedy GMPD otrzymało zadanie nadzorowania wszystkich wymagań związanych z „przyspieszaniem, hamowaniem i skręcaniem”, jakie stawiane są nowym Chevroletem oznaczonym logo SS.

„Zaczynając od HHR SS, wszystkie przyszłe modele SS będą miały wyższą moc, zdolności hamowania i prowadzenia, aby zyskać maksymalną wiarygodność w oczach naszych klientów i entuzjastów,” powiedział John Heinricy, przedstawiciel GM Performance Division. „Logo SS reprezentuje wysoką wydajność, a HHR SS to zapewnia z w pełni zintegrowanym, zbalansowanym doświadczeniem z jazdy.”

W tym celu HHR SS został zaprojektowany, aby oferować więcej niż tylko zwiększoną moc. Opracowano zupełnie nową zawieszenie sportowe FE5, które dostosowano na słynnym torze wyścigowym Nürburgring w Niemczech. Obejmuje ono specyficzne drążki stabilizujące, współczynniki sprężyn oraz strojenie tłumienia – wszystko zaprojektowane tak, aby uzupełniało turboładowany układ napędowy.

W rezultacie HHR SS osiąga maksymalne przyczepności w zakrętach na poziomie 0,86 g (w przypadku manualnej skrzyni biegów). System hamulcowy również został ulepszony, z czterotarczowym systemem oraz standardowym ABS. System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak jest standardem.

Opony HHR SS to Michelin Pilot Sport MXM4 P225/45R18 zamontowane na 18-calowych, polerowanych, kutych aluminiowych felgach o pięciu ramionach.

Styl SS

HHR SS wyróżnia się na zewnątrz kilkoma unikalnymi cechami:

  • Nowa przednia osłona stylizowana na zderzak z lampami przeciwmgielnymi
  • Nowe kratki wentylacyjne w górnej i dolnej części
  • Nowa tylna osłona z wylotem dla pojedynczego, błyszczącego końcówki wydechu
  • Tylni spojler (zamontowany nad tylną szybą)
  • Nowe listwy progowe
  • Uchwyty drzwi, pokrywy lusterek i obramowania tablic rejestracyjnych w kolorze nadwozia
  • Emblematy SS na przednich drzwiach i tylnej klapie

Duże, pięcioramienne, 18-calowe polerowane, kute aluminiowe felgi oraz opony wyczynowe są standardem i są dopasowane do specyficznych ulepszeń nadwozia, aby nadać HHR SS niższą, sportową sylwetkę. Podobnie, dostępne kolory zewnętrzne podkreślają sportowy charakter pojazdu. Należą do nich Victory Red, Black, Light Tarnished Silver Metallic, Mystique Blue Flash Metallic oraz Sunburst Orange II Metallic.

2.0 4AT (260 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc194 Kw @ 5300 Rpm
264 Hp @ 5300 Rpm
260 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 2000 Rpm
353 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/45R18
Długość176.5 In (4483 Mm)
Szerokość69.1 In (1755 Mm)
Wysokość62.5 In (1588 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.7 In (1
Rozstaw osi103.6 In (2631 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika25.3 Cuft (716 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna3360 Lbs (1524 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4244 Lbs (1925 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

2.0 5MT (260 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc194 Kw @ 5300 Rpm
264 Hp @ 5300 Rpm
260 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 2000 Rpm
353 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/45R18
Długość176.5 In (4483 Mm)
Szerokość69.1 In (1755 Mm)
Wysokość62.5 In (1588 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.7 In (1
Rozstaw osi103.6 In (2631 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika25.3 Cuft (716 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna3280 Lbs (1488 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4173 Lbs (1893 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.