Chevrolet ponownie wprowadził nazwę Impala na rynek w 1999 roku, po tym jak wycofał ją z rynku w 1996 roku, budując ją na zupełnie nowej platformie.
Ósma generacja Impali przyniosła największe zmiany w historii modelu, gdyż przestała być pojazdem z napędem na tylną oś, przechodząc na platformę W, która była współdzielona z modelami Monte Carlo, Buick Regal i Pontiac Grand Prix. Wszystkie te auta miały napęd na przednią oś, co również przyniosło korzyści Impali.
Impala weszła na rynek, aby zastąpić model Lumina, prezentując nowy design z zaokrąglonymi liniami i, w pewnym sensie, domowym wyglądem. Układ dwóch reflektorów przypominał starsze modele produkowane w latach 60. Szeroki grill miał V-kształtną żaluzję, która w środku zawierała logo w kształcie muszki. Co więcej, w zależności od wersji wyposażenia, model miał bardziej aerodynamiczny pakiet. Profil Impali ukazywał konstrukcję z przesuniętą kabiną do tyłu, wzmocnioną trzecim oknem za tylnymi drzwiami, podobnie jak w poprzedniku. Na końcu, tył samochodu miał dużą czerwoną osłonę, a układ dwóch reflektorów przypominał przednią część nadwozia.
Wnętrze, dzięki układowi silnika poprzecznego, umożliwiło producentowi zaoferowanie większej przestrzeni. Mimo że Impala znajdowała się w segmencie pojazdów średniej wielkości, jej wnętrze kwalifikowało ją do kategorii dużych samochodów. Oferowano tylko dwie wersje wyposażeniowe, przy czym podstawowa miała tapicerkę z materiału, a wyższa wersja wyposażenia była dostępna z skórzanymi siedzeniami.
Pod maską Chevrolet zainstalował dwa silniki do wyboru: o pojemności 3.4 i 3.8 litra, oba w połączeniu z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Nazwa Impala została przywrócona na rok modelowy 2000, aby zastąpić model Lumina. Samochód był produkowany w zakładzie montażowym w Oshawie, Ontario, Kanada. W przeciwieństwie do wcześniejszych Impali, ten model był napędzany na przednie koła i dostępny wyłącznie z silnikiem V6. Pojazd oparty był na platformie GM W; standardowo wyposażony był w 16-calowe felgi. Nowa wersja Impala SS z doładowanym silnikiem V6 pojawiła się na rok modelowy 2004.
Ta generacja Impali (jak również następna) odniosła sukces sprzedażowy, sprzedając 290 259 sztuk w 2004 roku, stając się najlepiej sprzedawanym dużym sedanem.