Chevrolet zaprezentował dziesiątą generację modelu Impala w 2013 roku jako model z 2014 roku, korzystając z tej samej platformy co Cadillac XTS i Buick LaCrosse.
Po rozstaniu z Oplem i Saabem, GM zachował platformę Epsilon II w obu wersjach – z krótkim i długim rozstawem osi. Została ona zaprojektowana w Niemczech dla samochodów z napędem na przednią oś, a w Szwecji dostosowano ją do obsługi pojazdów z napędem na wszystkie kola. Jej najdłuższa wersja spełniała wymagania GM dotyczące samochodu przedpremium.
Chevrolet nalegał na nadwozie w stylu fastback, podobne do tego z Opla/Vauxhalla Insignia. Skulpowane panele boczne i zaokrąglona linia nad tylnymi kołami podkreślały sportowy charakter sedana, ponieważ konkurował w klasie dużych samochodów z Honda Accord czy Toyota Camry. Standardowo wyposażono go w reflektory z lampami HID oraz LED-owe światła dzienne w wybranych wersjach.
Wewnątrz zespół projektowy skorzystał z długiego rozstawu osi, montując grube fotele kubełkowe z przodu oraz wygodną kanapę, profilowaną dla dwóch dorosłych osób z tyłu. Wysoki środkowy tunel utrudniał życie trzeciemu pasażerowi, a producent nawet nie pokwapił się o zamontowanie trzeciego zagłówka. Podstawowe wersje miały fotele pokryte materiałem, podczas gdy w wyższych wersjach wnętrze było pokryte skórą.
Pod maską Chevrolet oferował Impalę z wyborem czterech silników, w tym wersji hybrydowej. Producent oferował samochód z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów w całej gamie modeli.
Chevrolet całkowicie przeprojektował Impalę 2014 – swój ikoniczny sedan flagowy – z atrakcyjnym stylem, większą przestronnością wnętrza i zaawansowanymi technologiami, które nigdy wcześniej nie były dostępne w Impali.
Nowa Impala 2014 jest zupełnie nowym modelem, z muscularnymi elementami designu, które nawiązują do przeszłości, jednocześnie przyjmując nowoczesny styl Chevroleta. Reprezentuje ona 10. generację jednego z najbardziej wytrwałych i popularnych modeli w branży. Od 2004 roku jest najlepiej sprzedającym się pełnowymiarowym sedanem w Ameryce, z całkowitą sprzedażą przekraczającą 169 000 egzemplarzy w 2012 roku.
Zachowując swoją dziedzictwo, Impala 2014 oferuje zaawansowane technologie w konkurencyjnej cenie. Zawiera 10 standardowych poduszek powietrznych oraz szereg dostępnych technologii bezpieczeństwa, takich jak adaptacyjny tempomat pełnozakresowy, hamowanie w przypadku kolizji, ostrzeżenie o kolizji z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, ostrzeżenie o martwym polu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, tylna kamera oraz asystent parkowania z tyłu.
„Impala ma dziedzictwo w wprowadzaniu nowych trendów w segmencie dzięki odważnym projektom, nowym technologiom i luksusowym funkcjom, które nie są typowe dla jej przedziału cenowego” – powiedział Chris Perry, wiceprezydent ds. marketingu Chevroleta. „Kombinacja efektywności, wyrafinowania, możliwości multimedialnych i pewności prowadzenia w modelu 2014 ustawi nową miarę w swoim segmencie i potwierdzi swoją pozycję jako sedan flagowy Chevroleta.”
Silnik V-6 Impali będzie najpotężniejszym silnikiem wolnossącym w tym segmencie. Samochód otrzyma również nowy, responsywny układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem oraz ulepszone zawieszenie, które zapewni klientom pewne doświadczenia z jazdy.
Wewnątrz, zupełnie nowe środowisko pasażerskie oferuje więcej miejsca na nogi z przodu i z tyłu, obszerną przestrzeń do przechowywania oraz łączność inspirowaną smartfonami dzięki nowej generacji systemu MyLink. To również cichsze wnętrze z większym naciskiem na komfort – w tym technologię aktywnej eliminacji hałasu w modelach z silnikiem czterocylindrowym.
Aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów, Impala 2014 będzie oferowana z trzema opcjami silnikowymi, w tym dwoma silnikami czterocylindrowymi oraz silnikiem V-6 o pojemności 3,6L, który będzie dostępny wyłącznie przy premierze. Silnik Ecotec 2,4L z systemem eAssist, który będzie dostępny pod koniec tego roku, zapewni szacunkowe 35 mpg na autostradzie.
Nowa Impala trafi do salonów Chevroleta pod koniec kwietnia 2013 roku, w wersjach LS, LT i LTZ. Ceny zaczynają się od 27 535 USD (w tym opłata za dostawę wynosząca 810 USD). Produkowana jest w zakładach GM w Detroit-Hamtramck w stanie Michigan oraz w Oshawie w Ontario.
Szczegóły designu
Impala 2014 wprowadza nową estetykę dla flagowego sedana Chevroleta, ale jednocześnie oddaje hołd elementom, które przez dekady wyróżniały ten klasyczny model.
„Nasz zespół projektowy miał za zadanie stworzyć nową klasykę, ale to nie oznaczało polegania na nostalgii” – powiedział John Cafaro, dyrektor ds. zewnętrznego designu samochodów osobowych w Ameryce Północnej. „To bardzo nowoczesny samochód, z elementami designu, rzemiosłem i dbałością o szczegóły, które uzupełniają jego zaawansowane technologie i osiągi.”
Długie i niskie proporcje Impali mają opływowy profil, który sugeruje ruch, podczas gdy zakres kół o średnicy 18, 19 i 20 cali jest dostosowany do nadwozia, aby zapewnić idealny wygląd. Z przodu niskoprofilowe reflektory projektorowe – lub reflektory HID i LED do jazdy dziennej w wersji LTZ – podkreślają szeroki grill, podczas gdy mocna pokrywa silnika sygnalizuje osiągi. LED-owe światła do jazdy dziennej w wersji LTZ stanowią nowoczesne rozwiązanie wizualne, zapewniając jednocześnie doskonałą widoczność.
Wyrzeźbione wcięcia w bokach nadwozia dodają dramatyzmu w designie Impali, z charakterystycznym sygnaturą w tylnych błotnikach, nawiązującym do klasycznych form Impali. „Szklarnia” jest długa, co podkreśla smukły wygląd samochodu, jednocześnie zapewniając doskonałą widoczność. Pokrywa bagażnika wydaje się krótka, aby uzupełnić ogólną proporcję, ale otwiera się, odsłaniając bagażnik z 18,8 stóp sześciennych (532 litry) przestrzeni ładunkowej. Diagonalne światła tylne z podwójną sygnaturą oraz – w wersji LTZ – chromowane wykończenia końcówek wydechu dopełniają tylny wygląd.
Kolory zewnętrzne to: Czarny, Blue Ray, Niebieski Topaz Metaliczny, Srebrny Szampan Metaliczny, Kryształowy Czerwony Tintcoat, Cyber Szary, Srebrny Lód Metaliczny, Srebrny Topaz Metaliczny, Summit Biały, Rdzawy Dach i Biały Diament Tricoat.
Impala 2014 rozwija charakterystyczne dla Chevroleta wnętrze w stylu podwójnej kokpitu, zwracając większą uwagę na szczegóły i oferując wyższej jakości funkcje – widoczne we wszysktich elementach, od płynnego przejścia od wyrazistego panelu wskaźników do paneli drzwi, przez dostępne oświetlenie ambientowe, po miękki dotyk materiałów i luksusowy wygląd przeszyć na siedzeniach. Panel wskaźników integruje dynamiczny zespół wskaźników z standardowym 4.2-calowym kolorowym wyświetlaczem z konfigurowalnymi funkcjami dla centrum informacji dla kierowcy. Ośmiocalowy ekran dotykowy z ukrytym schowkiem za nim jest połączony z dostępnym systemem Chevy MyLink w modelach LT i LTZ.
Modele LS oferują siedzenia z materiału, podczas gdy LT standardowo wyposażony jest w siedzenia z materiału / winylu. Siedzenia wykończone mikrofibrą są dostępne w modelach LT i LTZ, które cechują się standardowymi perforowanymi skórzanymi siedzeniami.
Kolorowe opcje wnętrza to: Brownstone, Dark Titanium, Jet Black i Mojave.
Cisza i wyrafinowanie
Komfort i wyrafinowanie Impali 2014 opierają się na mocniejszej konstrukcji nadwozia, co pozwala na cichsze środowisko pasażerskie oraz większe poczucie jakości. Sztywniejsza struktura umożliwiła inżynierom precyzyjniejsze dostosowanie jazdy i prowadzenia, co zwiększa poczucie kontroli i komfortu.
Kompleksowy pakiet rozwiązań antyhałasowych, w tym tłumienie dźwięku i aktywna eliminacja hałasu (standard na modelach czterocylindrowych) – to pierwsze takie rozwiązanie w sedanach Chevroleta – sprawia, że Impala 2014 jest najcichszym pełnowymiarowym sedanem Chevroleta w historii. Akustycznie laminowana szyba przednia i szyby w drzwiach, razem z płynnie aplikowanym tłumikiem dźwięku, wykładziną dźwiękochłonną i izolowanym silnikiem, to niektóre z cech, które przyczyniają się do cichszej jazdy.
Dzięki aktywnej eliminacji hałasu, mikrofony zamontowane w suficie wykrywają hałas silnika, którego częstotliwości są przetwarzane przez komputer, który kieruje przeciwnymi falami dźwiękowymi przez głośniki systemu audio i subwoofer. Ta technologia pomaga wyeliminować poziomy hałasu związane z blokowaniem konwertera momentu obrotowego przy niskich prędkościach, co zapewnia lepszą oszczędność paliwa.
Nowa Impala ma także bardziej przestronne i przewiewne wnętrze. Cienkie słupki A i niski panel wskaźników zwiększają widoczność na zewnątrz, podczas gdy sześcioszybowa „szklarnia” otacza pasażerów naturalnym światłem. Siedzenia są wzmocnione dla lepszego wsparcia, a poduszki siedzeń zapewniają pewne, luksusowe odczucie, które jest równie wygodne podczas 500-milowej podróży, jak i pięciominutowego wyjazdu do sklepu. Standardowo w modelach LT i LTZ zagłówki tylnych siedzeń składają się, aby poprawić widoczność z tyłu, gdy nie ma pasażerów na tylnych siedzeniach.
Luksusowe materiały wykończeniowe i detale, takie jak wysokiej jakości tkaniny, mikrofibra i perforowana skóra, uzupełniają ciche środowisko i nadają Impali charakterystyczny wygląd i odczucie. Zespół wskaźników ma bogaty wygląd, z wielowymiarowymi wskaźnikami i konfigurowalnym kolorowym centrum informacji dla kierowcy z 4.2-calowym ekranem. Lodowe-niebieskie oświetlenie zespołu wskaźników potęguje ekskluzywną atmosferę kabiny, a dostępne chromowane wykończenia z „przenikającym” oświetleniem ambientowym dodatkowo podkreślają elegancki styl wnętrza. Całkowicie zmienia wygląd wykończenia, oświetlając je podczas jazdy nocą.
Wyraźny „centralny stos” jest zintegrowany w panelu wskaźników i zawiera elementy sterujące klimatyzacją oraz Chevrolet MyLink, który obejmuje nawigację i przesyłanie audio przez Bluetooth oraz wiele innych funkcji – i jest kontrolowany za pomocą ekranu dotykowego na dostępnej ośmiocalowej wyświetlaczu. Standardowy wzmacniacz audio to funkcja, która nie jest typowa dla tego segmentu, a system audio surround Bose jest dostępny – to pierwszy taki system w samochodzie Chevroleta.
Dodatkowe dostępne funkcje obejmują zdalne uruchamianie silnika, pasywne wejście/wyjście, bezkluczykowe uruchamianie, podgrzewaną kierownicę, elektrycznie regulowaną kolumnę kierowniczą z pamięcią, podwójną strefę klimatyzacji oraz podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia. Impala oferuje również doskonałe opcje przechowywania, w tym przestronną środkową konsolę i ukryty schowek za opcjonalnym zdalnym ośmiocalowym ekranem dotykowym.
Nagrodzony system infotainment MyLink
Nowej generacji system infotainment MyLink od Chevroleta, z intuicyjnym interfejsem inspirowanym smartfonami, debiutuje w nowej Impali – system, który już zdobył nagrodę 2013 Best-of-CES w kategorii Car Tech, wybraną przez dostawcę wiadomości technologicznych CNET.
Oprócz ikon obejmujących wszystko, od nawigacji do telefonu po aplikacje muzyczne, takie jak Pandora, nowa generacja MyLink Chevroleta jest zaprojektowana tak, aby pomieścić nowe funkcje i ulepszenia oraz być wysoce konfigurowalna. Reprezentuje również pierwsze zastosowanie przez Chevroleta rozpoznawania głosu w naturalnym języku, które pozwala użytkownikom na bezpieczne wykonywanie połączeń, wprowadzanie adresów, przeglądanie multimediów, odtwarzanie muzyki i kontrolowanie innych funkcji poprzez proste polecenia głosowe.
Kolejną nowością Chevroleta jest możliwość przechowywania do 60 ulubionych pozycji, w tym stacji radiowych (AM/FM/XM), kontaktów, miejsc docelowych, utworów muzycznych i innych mediów. Ta funkcja jest wygodna dla tych, którzy regularnie podróżują do tych samych miejsc i chcą zapisać lokalizacje, takie jak hotele i restauracje.
MyLink jest standardem w modelach LT i LTZ. Na ośmiocalowym ekranie klienci mogą przeglądać listy, przesuwać i przeciągać, tak jak na tablecie. Użytkownicy z kompatybilnymi smartfonami mogą sparować je z MyLink za pomocą Bluetooth lub połączenia USB. Dzięki temu klienci mogą odtwarzać muzykę pasażerów lub inne multimedia przez system audio pojazdu.
Inna funkcja pozwala klientom, których Impale są wyposażone w opcjonalną nawigację wbudowaną, na wprowadzenie miejsca docelowego w jednym kroku, bez konieczności wprowadzania stanu, miasta, numeru ulicy i nazwy ulicy w kolejnych krokach. Dostarczane są również raporty pogodowe z miasta na miasto.
Dostępność OnStar również wzrasta. Oprócz tradycyjnego niebieskiego przycisku, klienci mogą uzyskać dostęp do OnStar za pośrednictwem wyświetlacza ekranu.
Doświadczenie jazdy
Impala oferuje trzy układy napędowe, z których każdy charakteryzuje się oszczędzającym paliwo bezpośrednim wtryskiem i lekkimi komponentami. Należą do nich silnik V-6 o pojemności 3,6L, nowy Ecotec 2,5L czterocylindrowy i Ecotec 2,4L z eAssist. Najważniejsze punkty:
- Moc silnika V-6 o pojemności 3,6L szacuje się na 305 koni mechanicznych (227 kW) oraz 264 lb.-ft. momentu obrotowego (358 Nm). To najwyższa moc w segmencie dla wolnossącego silnika V-6. Lekkie elementy wspierają bardziej zrównoważone doświadczenia z jazdy i obejmują zintegrowaną konstrukcję głowicy cylindrów / kolektora wydechowego, która oszczędza około 13 funtów (6 kg) na silnik.
- Silnik Ecotec 2,5L jest częścią nowej rodziny silników czterocylindrowych zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wydajności i większym wyrafinowaniu. Szacuje się, że osiąga 196 koni mechanicznych (145 kW) oraz 186 lb.-ft. (253 Nm) momentu obrotowego.
- Słynny Ecotec 2,4L z eAssist zapewnia elektryczne wsparcie w określonych warunkach, co pomaga oszczędzać paliwo. Oceniony na 182 konie mechaniczne (134 kW) i pomaga osiągnąć szacunkowy przebieg na autostradzie wynoszący 35 mpg. Silnik 2,4L z eAssist będzie dostępny pod koniec tego roku.
- Wszystkie silniki Impali są zestawione z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Układy napędowe zapewniają pewne i responsywne doświadczenie jazdy Impali, które jest dostosowane do komfortowej wydajności i opiera się na bardziej solidnej konstrukcji nadwozia. Rozstaw osi jest o około cal dłuższy niż w poprzednim modelu, a tylny rozstaw kół jest nieco szerszy, co daje nowej Impali doskonałe poczucie komfortu i kontroli, niezależnie od warunków drogowych.
Inżynierowie zoptymalizowali kształt, materiały i grubość metalu górnej konstrukcji, aby spełnić wszystkie wymagania wydajnościowe przy minimalnej masie, a następnie strategicznie zastosowali masę w innych częściach pojazdu. Ta oszczędność masy pozwoliła inżynierom dodać wzmocnienie górnej wieży kolumny przedniej, aby poprawić strukturalne odczucie.
Te wieże kolumnowe mieszczą w sobie konstrukcję zawieszenia przedniego typu MacPherson, która zapewnia większy poziom kontroli dzięki sprężynom odbicia wewnątrz kolumn. Umożliwiają one bardziej precyzyjne kalibracje kolumn, co skutkuje płynniejszą jazdą ogólną, a także zwiększa kontrolę przechyłu nadwozia oraz transfer masy podczas przyspieszania lub skręcania. To pomaga utrzymać koła w stabilnej pozycji, co przyczynia się do dokładniejszego i kontrolowanego odczucia nowej Impali – szczególnie podczas jazdy na szybko.
Izolowana przednia podstawa dla silnika i skrzyni biegów, a także hydrauliczny tłumik zawieszenia, pomagają zapewnić płynniejszą i cichszą jazdę. Z tyłu znajduje się sprawdzona konstrukcja zawieszenia czterowahaczowego, z nieco szerszym rozstawem kół, co przyczynia się do stabilniejszego odczucia Impali na drodze. Izolowane mocowania dla tylnych zawieszeń również przyczyniają się do cichej i płynnej jazdy pojazdu.
Wszystkie modele wyposażone są w elektryczny układ kierowniczy z zmiennym wspomaganiem (EPS), który pomaga oszczędzać paliwo, pobierając energię tylko wtedy, gdy kierownica jest skręcana. Zaprojektowany z myślą o zbalansowaniu responsywności i komfortu Impali, uczucie EPS jest lekkie i bezpośrednie, z większym wspomaganiem przy niskich prędkościach i większym oporem przy prędkościach drogowych. Zawiera również system kompensacji zaświecenia, który automatycznie dostosowuje siłę kierownicy w zależności od czynników, takich jak wyboiste drogi lub silne wiatry boczne – czynniki, które zazwyczaj powodują, że kierowca musi lekko skręcać kierownicę, aby utrzymać prostą drogę.
Czujniki wykrywają korekcje kierownicy i dostosowują moment obrotowy stosowany na układzie kierowniczym, aby złagodzić wysiłek na kierowcy, pomagając utrzymać płynność jazdy na prostej drodze z mniejszym wkładem. Kompensacja zaświecenia jest zintegrowaną funkcją systemu EPS i działa płynnie, bez wiedzy kierowcy.
Technologia bezpieczeństwa
Impala 2014 oferuje jedną z najbardziej wszechstronnych kolekcji standardowych i dostępnych funkcji bezpieczeństwa w swoim segmencie. Wykorzystuje zaawansowane technologie – w tym radar – aby unikać wypadków. Wizualne i dźwiękowe powiadomienia, w zależności od funkcji powiadamiania, pomagają kierowcom identyfikować potencjalne sytuacje grożące kolizją, a nawet bronić, gdy zagrożenie kolizją wydaje się bardziej bezpośrednie. Powiadomienia zaprojektowane są tak, aby identyfikować potencjalne zagrożenia z wystarczającym wyprzedzeniem, by dać kierowcy czas na reakcję i dokonanie zmian.
Dostępne funkcje bezpieczeństwa i korzyści obejmują nowości dla Chevroleta i Impali:
- Adaptacyjny tempomat z pełnym zakresem prędkości – Technologia radarowa wykrywa ruch przed Impalą i dostosowuje prędkość pojazdu, w tym zatrzymanie go w gęstym ruchu i ponowne przyspieszenie. To pierwsze zastosowanie w Chevrolecie.
- Hamowanie w celu ograniczenia kolizji – Kolejna nowość Chevroleta: Technologia radarowa wykrywa możliwe zagrożenie kolizją i ostrzega kierowcę. Jeśli kierowca nie reaguje wystarczająco szybko lub wcale, ta funkcja interweniuje, aby zastosować hamulce w celu uniknięcia kolizji.
- Ostrzeżenie o kolizji z przodu – Technologia kamery wykrywa możliwe zagrożenie kolizją i ostrzega kierowcę, dając mu czas na zatrzymanie się lub zmianę kierunku.
- Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa – System wykrywania pasa oparte na kamerze ostrzega kierowcę o nadchodzących zmianach pasa ruchu. Kamera, zamontowana w pobliżu wewnętrznego lusterka wstecznego, identyfikuje oznaczenia pasa ruchu i dostarcza dźwiękowe powiadomienia.
- Ostrzeżenie o martwym polu – Wykorzystując czujniki radarowe po obu stronach pojazdu, system „patrzy” na inne pojazdy w strefach martwego pola Impali i wskazuje ich obecność za pomocą symboli podświetlanych LED w zewnętrznych lusterkach.
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu – W oparciu o czujniki radarowe ostrzeżenia o martwym polu, ostrzega kierowcę o pojazdach w ruchu przy cofaniu się z miejsca parkingowego – w tym parkowaniu pod kątem. Powiadomienia wizualne i dźwiękowe są uruchamiane, jeśli wykryto poruszające się pojazdy.
- Tylna kamera z dynamicznymi liniami – Dzięki wyświetlaczowi w systemie infotainment w centralnym stosie, kamera zapewnia widok obiektów bezpośrednio za Impalą, podczas gdy dynamiczne linie pomagają ułatwić parkowanie i inne manewry.
- Ultrasoniczne asystent parkowania z tyłu – Wykorzystuje czujniki w tylnym zderzaku do wykrywania obiektów bezpośrednio za pojazdem i ostrzega kierowcę.
- Funkcja wstępnego napełnienia hamulców – Aby skrócić czas reakcji hamulców i pomóc w skróceniu drogi hamowania, funkcja ta „ładowuje” zaciski hamulcowe w oczekiwaniu na mocne hamowanie, lekko zwiększając ciśnienie hydrauliczne w przewodach hamulcowych, gdy kierowca podnosi nogę z pedału przyspieszenia. Ta funkcja jest dostępna w modelach wyposażonych w adaptacyjny tempomat i hamowanie w celu ograniczenia kolizji.
- Asystent startu/hill hold – Zastosowuje hamulce przez około 1,5 sekundy, aby zapobiec cofaniu, gdy kierowca przemieszcza stopę z hamulca na pedał przyspieszenia.
Zaawansowane technologie unikania kolizji współdziałają z funkcjami ochrony pasażerów Impali, w tym 10 standardowymi poduszkami powietrznymi:
- Podwójne głębokości poduszki powietrzne pasażera z systemem wykrywania pasażera
- Poduszki powietrzne chroniące kierowcę i pasażera z przodu przed uderzeniami bocznymi
- Poduszki powietrzne na kolana kierowcy i pasażera z przodu
- Tylnie boczne poduszki powietrzne
- Poduszki powietrzne dachowe z wykrywaniem przewrócenia dla pozycji przednich i tylnych bocznych
- Napinacze pasów bezpieczeństwa
- System mocowania fotelika dziecięcego.
Impala Chevroleta korzysta również z systemów, które umożliwiają lepszą kontrolę pojazdu, w tym standardowy system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak, kontrolę trakcji w każdych prędkościach, czterokołowe hamulce tarczowe z czterokanałowym ABS oraz elektroniczną dystrybucję siły hamowania, co zapewnia optymalną siłę hamowania na obu osiach w celu maksymalizacji stabilności podczas intensywnego hamowania.