Jesteśmy pewni, że znasz markę Impala, a jej muskularne linie z lat 60. od razu przychodzą ci na myśl. Wiele osób twierdzi, że Impala z 2004 roku była jedynie strategią marketingową, ale czy rzeczywiście tak było?
Cóż… nowa Impala z pewnością była szybka. Tak szybka jak Impala z lat 90. Napędzana silnikiem V6 o pojemności 3,8 litra, który rozwijał 240 koni mechanicznych i 280 lb-ft momentu obrotowego, połączonym z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 4T65-E o czterech biegach, sedan ten doskonale sprawdzał się w trasie, oferując płynne zmiany biegów oraz szybką reakcję przy redukcji biegów.
Jednak moc była przesyłana na przednie koła, podczas gdy Impala wcześniej sugerowała pojazd z napędem na tylne koła.
Pod względem estetyki, Impala z 2004 roku łatwo ginęła w tłumie, z dość nudnym wyglądem zewnętrznym. Sedan był dostępny tylko w jednolitym czarnym kolorze z tylnym spoilerem, składanymi lusterkami i 17-calowymi alufelgami.
Wewnątrz wszystko było dobrze zorganizowane, a wszystkie elementy sterujące łatwe do odczytania i obsługi. Obszerna deska rozdzielcza zawierała zarówno wskaźnik doładowania, jak i temperatury oleju.
Pod względem przestronności, Impala była bardzo przestronna, z kanapą zamontowaną w tylnej kabinie. Pasażerowie cieszyli się dużą ilością miejsca nad głową i na nogi.
Bagażnik również miał odpowiednią wielkość, oferując 526 litrów przestrzeni ładunkowej.