W 2015 roku, na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku, Chevrolet zaprezentował model Malibu z 2016 roku. Bazował na europejskiej platformie Opla Insignia, ale miał zupełnie nowy design.
Malibu miało długą historię w portfolio GM. W 2015 roku amerykańska firma ogłosiła, że Malibu osiągnęło sprzedaż 10 milionów egzemplarzy na całym świecie od momentu wprowadzenia na rynek w 1964 roku. Dziewiąta generacja miała trudne zadanie, aby utrzymać tę nazwę na bardzo tłocznym rynku samochodów klasy średniej.
Malibu posługiwało się tym samym językiem designu i podobnymi wskazówkami jak większy model Impala. Jego smukły wygląd i nachylone słupki A umiejscowiły ten samochód w segmencie sportowych sedanów. Wszystkie zmiany aerodynamiczne wprowadzono w celu poprawy efektywności paliwowej, a nie osiągów. Aby obniżyć współczynnik oporu powietrza, samochód został wyposażony w aktywne żaluzje w grillu w wersjach LS i TS. Najwyższa wersja, nazwana Premium, miała w standardzie tylne światła LED.
Dzięki długiemu rozstawowi osi, Malibu z 2016 roku oferowało więcej miejsca we wnętrzu niż jego poprzednik. W kabinie producent zainstalował nowy sprzęt, w tym pierwszy w branży „asystent nastolatka”. Można go było kontrolować przez rodzica, aby ograniczać lub sprawdzać prędkość lub zachowanie kierowcy.
Malibu była standardowo wyposażona w mały, 1,5-litrowy silnik turbo. Oferował on te same osiągi co naturalnie ssący silnik o pojemności 2,5 litra, ale z lepszą efektywnością paliwową. Najwyższym modelem była wersja hybrydowa, lecz nie została ona dobrze przyjęta przez rynek i została wycofana z linii produkcyjnych w 2020 roku.
Chevrolet zaprezentował zupełnie nowego Malibusa 2016 – całkowicie przeprojektowanego średniej wielkości sedana, który został stworzony, aby oferować większą wydajność, łączność i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa niż kiedykolwiek wcześniej.
Nowy napęd hybrydowy, który wykorzystuje technologię z Chevroleta Volta, ma oferować szacowaną łączną wydajność paliwową przekraczającą 45 mpg. Standardowy napęd turbo 1.5L w Malibu ma osiągać 37 mpg na autostradzie.
Malibu 2016 jest dłuższe i lżejsze, z większą przestrzenią wewnętrzną i lepszą wydajnością paliwową. Rozstaw osi został wydłużony o prawie cztery cale (101 mm), a jego waga jest o prawie 300 funtów (136 kg) niższa niż bieżącego modelu.
„Klienci w segmencie średniej wielkości mówią nam, że chcą świetnej wydajności paliwowej, nowoczesnych technologii w atrakcyjnej formie. To dokładnie to, co zaprojektowano w Malibuse 2016,” powiedział Jesse Ortega, główny inżynier Malibusa.
Malibu 2016 trafi do sprzedaży w IV kwartale 2015 roku. Dodatkowe cechy pojazdu:
- Dostępna ekskluzywna łączność OnStar 4G LTE w pojeździe oraz możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu
- Zwinny, elegancki i nowoczesny design z wyszukanymi detalami, które podkreślają charakterystyczne cechy Chevroleta
- Standardowe technologie bezpieczeństwa, w tym 10 poduszek powietrznych, a także dostępne funkcje takie jak ostrzeżenie o kolizji czołowej i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Dostępny jest również system automatycznego parkowania
- Całkowicie nowa funkcja Teen Driver, która pozwala rodzicom przeglądać statystyki jazdy swoich dzieci, takie jak maksymalna prędkość, ostrzeżenia i inne
- Nowy, wydajny silnik Ecotec 1.5L turbo z technologią start/stop jest standardem, oferującym szacowane 160 KM (119 kW)
- Silnik 2.0L turbo o wysokiej mocy z szacowanym przez GM osiągiem 250 KM (186 kW) jest dostępny i współpracuje z nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Nowe Malibu będzie dostępne w wersjach L, LS, LT i Premier, a także w modelu hybrydowym. Wersja Premier, nowa, wyższa klasa Chevroleta, debiutuje w Malibu 2016. Dalsze szczegóły dotyczące modeli i wersji zostaną ogłoszone bliżej rozpoczęcia produkcji.
Technologia hybrydowa Malibu
Wykorzystując technologię systemu napędowego Chevroleta Volta 2016, Malibu Hybryd ma oferować szacowaną łączną wydajność paliwową przekraczającą 45 mpg, co jest wyższe niż łączna wydajność hybryd Forda Fusion, Toyoty Camry i Hyundaia Sonaty.
Całkowicie nowy silnik czterocylindrowy 1.8L z bezpośrednim wtryskiem, połączony z jednostką napędową z dwoma silnikami, nieco zmodyfikowaną z jednostki napędowej Chevroleta Volta 2016, napędza Malibu Hybryd. Jednostka napędowa zapewnia dodatkową moc, aby wspomóc silnik podczas przyspieszania, osiągając łączną moc systemu 182 KM (136 kW).
Silnik korzysta z pierwszej w Chevrolecie technologii odzyskiwania ciepła spalin, znanej jako EGHR, która wykorzystuje ciepło spalin do ogrzewania silnika i wnętrza. EGHR poprawia proces nagrzewania silnika i zapewnia stabilność wydajności paliwowej w zimnych warunkach. Dodatkowe korzyści w zakresie wydajności paliwowej wynikają z recyrkulacji spalin (EGR).
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,5 kWh i 80 ogniwach dostarcza energię elektryczną do systemu hybrydowego. Może zasilać Malibu Hybryd do 55 mil na godzinę (88 km/h) wyłącznie na energię elektryczną. Silnik benzynowy uruchamia się automatycznie przy większych prędkościach i dużych obciążeniach, aby zapewnić dodatkową moc.
Oprócz jednostki napędowej, Malibu Hybryd dzieli także z systemem regeneracyjnego hamowania Volta 2016, który zapewnia maksymalne odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania, aby mogła być magazynowana w systemie akumulatorów, co pomaga utrzymać ładunek oraz elektronikę zasilającą jednostkę napędową.
Wydajność i efektywność z turbodoładowaniem
Całkowicie nowy silnik Ecotec 1.5L turbo jest standardowym silnikiem w Chevrolecie Malibu 2016, oferującym szacowane 37 mpg na autostradzie. Należy do nowej globalnej rodziny silników benzynowych o małej pojemności, zaprojektowanej z większą gęstością mocy, aby dostarczyć pewne osiągi przy doskonałej efektywności.
Nowy silnik 1.5L turbo wykorzystuje technologię start/stop, wprowadzoną w Malibu 2014, co zwiększa efektywność podczas jazdy w korkach, przyczyniając się do szacowanych przez GM 27 mpg w ruchu miejskim – co stanowi 8-procentowy wzrost w porównaniu do bieżącego modelu. Na autostradzie modele z silnikiem 1.5L posiadają również aktywne zasłony wlotu powietrza, które redukują opór aerodynamiczny, aby zoptymalizować efektywność.
Standardowy silnik Malibu zapewnia szacowane przez GM 160 KM (119 kW) oraz 184 lb-ft momentu obrotowego (250 Nm). Moment obrotowy jest porównywalny z standardowym silnikiem 2.5L o naturalnym zassaniu w bieżącym modelu, w pojeździe, który jest prawie 300 funtów lżejszy.
Dostępny jest silnik turbo o większej mocy 2.0L, oferujący szacowane 250 KM (186 kW) i 258 lb-ft momentu obrotowego (350 Nm), zapewniając wyższy poziom wydajności – ale nie kosztem dobrej efektywności. Modele Malibu 2.0T osiągają szacowane przez GM 22 mpg w mieście i 32 mpg na autostradzie.
Całkowicie nowa, opracowana przez GM ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów – pierwsza ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów w pojeździe GM z napędem na przednie koła – przyczynia się do równowagi między wydajnością a efektywnością 2.0T. Silnik turbo 1.5L jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią.
Funkcja Teen Driver i szerszy zakres funkcji bezpieczeństwa
Teen Driver, standardowa funkcja w większości wersji następnej generacji Malibusa, wspiera bezpieczne nawyki podczas jazdy, wyciszając dźwięk lub jakiekolwiek urządzenie sparowane z pojazdem, gdy pasażerowie na przednich siedzeniach nie zapinają pasów. Teen Driver dostarcza także słyszalne i wizualne ostrzeżenia, gdy pojazd porusza się powyżej ustalonych prędkości.
Aby skorzystać z funkcji Teen Driver, rodzic aktywuje ją za pomocą kodu PIN w menu ustawień systemu MyLink Malibusa, co pozwala zarejestrować klucz do samochodu nastolatka. Ustawienia systemu są aktywne tylko dla zarejestrowanych kluczy.
Chevrolet jest pierwszą firmą w branży, która wprowadziła wbudowany system pozwalający rodzicom na wyświetlanie na ekranie, jak ich nastolatek prowadził pojazd. Można potwierdzić maksymalną prędkość, przejechaną odległość oraz liczbę aktywacji funkcji bezpieczeństwa.
Teen Driver uzupełnia listę standardowych i dostępnych funkcji bezpieczeństwa, w tym systemu kamer tylnej, standardowego w modelach LS, LT, Hybrid i Premier.
Dziesięć poduszek powietrznych, w tym poduszki na kolana pasażerów na przednich siedzeniach, boczne poduszki kurtynowe oraz boczne poduszki siedzisk, również są standardem.
System kamer tylnej jest standardowy w modelach LS, LT, Hybrid i Premier.
Dostępne aktywne funkcje bezpieczeństwa obejmują:
- Ostrzeżenie dla pieszych z przodu, które wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu, aby pomóc unikać lub zmniejszać skutki wypadków z pieszymi znajdującymi się przed pojazdem. System może zastosować automatyczne hamowanie w ostatniej chwili
- Nowa funkcja Lane Keep Assist z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu
- Ostrzeżenie o martwym polu z ostrzeżeniem o zmianie pasa
- Nowe ostrzeżenie o kolizji czołowej z wskaźnikiem odległości do pojazdu przed nim
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
- Wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu
- Intellibeam, który automatycznie przełącza reflektory na długi zasięg, aby zapewnić lepsze oświetlenie drogi i poprawić widoczność
- Adaptacyjny tempomat z automatycznym hamowaniem z przodu
- Automatyczne wspomaganie parkowania.
Smuklejszy design z lżejszą i mocniejszą strukturą nadwozia
Rozstaw osi wydłużony o 3.6 cala (91 mm) w porównaniu do obecnego Malibusa oraz całkowita długość wydłużona o 2.3 cala (58 mm) przy tej samej szerokości sprawiają, że Malibu 2016 ma smuklejszą proporcję. Powiększony rozstaw osi zapewnia lepszy komfort i funkcjonalność w kabinie.
Stylista inspirowana Chevroletem Impala 2014, całkowicie nowy Malibu rozwija globalny język projektowania Chevroleta z takimi detalami jak smukłe, opływowe reflektory oraz nowoczesna interpretacja charakterystycznej podwójnej kratki. Trzy wcięcia wzdłuż bocznej części nadwozia dodają dramatyzmu projektowi i pomagają wyróżnić Malibusa jako współczesnego Chevroleta.
Maskę i czoło – miejsce, w którym przednia szyba spotyka się z maską – są niższe niż w obecnym modelu, co przyczynia się do lepszych osiągów aerodynamicznych Malibusa, podobnie jak aktywne zasłony wlotu powietrza w modelach LS i LT.
Wysokiej jakości detale są zastosowane we wszystkich modelach, z nowoczesną technologią oświetlenia na całej linii, w tym światłami dziennymi LED w modelach LT i Premier. Model Malibu Premier otrzymuje również tylne światła LED.
Pod nową, sportową powłoką Malibusa znajduje się mocniejsza, lżejsza konstrukcja nadwozia, która przyczynia się do jego efektywności i dynamiki jazdy. Większe wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości umożliwiło inżynierom zaprojektowanie struktury nadwozia z cieńszych komponentów w niektórych obszarach, zapewniając porównywalną wydajność w przypadku wypadków przy niższej wadze. Całkowicie nowa struktura nadwozia odpowiada za ponad jedną trzecią redukcji wagi Malibusa o prawie 300 funtów.
Większa przestronność, komfort i łączność we wnętrzu
Dłuższy rozstaw osi umożliwia bardziej otwartą realizację charakterystycznego dla Chevroleta podwójnego wnętrza kabiny. Zwiększona przestrzeń na nogi z tyłu o 1.3 cala (33 mm).
Otwarte i przestronne wnętrze zostało wzmocnione większym naciskiem na komfort, wygodę i łączność, co pozwala Malibusa dostosować się do życia klientów. Najważniejsze cechy to:
- System Chevrolet MyLink z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali jest standardem w modelach LS, LT i Hybrid
- System Chevrolet MyLink z ośmiocalowym ekranem dotykowym jest dostępny w modelach LT i Hybrid oraz standardowy w modelu Premier
- System Chevrolet MyLink z nawigacją jest dostępny w systemie ośmiocalowym MyLink i oferuje widoki trójwymiarowych map dla większości dużych miast USA i atrakcji
- Całkowicie nowa funkcja Teen Driver, wspierana przez system ośmiocalowy MyLink, pozwala rodzicom ograniczyć niektóre funkcje pojazdu w celu wspierania bezpiecznej jazdy i przeglądania statystyk jazdy ich dzieci, takich jak maksymalna prędkość, ostrzeżenia i inne
- OnStar 4G LTE z hotspotem Wi-Fi jest standardem we wszystkich modelach z trzy miesięcznym okresem próbnym na dane 3GB (cokolwiek nastąpi wcześniej)
- Bezprzewodowe ładowanie telefonu dostępne w modelach LT i Hybrid oraz standardowe w wersji Premier
- Podwójne porty USB z tyłu oraz gniazdko 110-woltowe są opcjonalne w modelach LT i standardowe w wersji Premier.
Panel wskaźników „środkowy stos” jest całkowicie nowy, z wyraźniejszym oddzieleniem między systemem infotainment a kontrolą klimatyzacji dla łatwiejszej obsługi. Wnętrze Malibusa zawiera również:
- Wykończenia z galwanizowanego (satynowego) chromu na panelu wskaźników i konsoli centralnej
- Dedykowane miejsce do przechowywania telefonów komórkowych, które zawiera bezprzewodowe ładowanie, jeśli jest wyposażone
- Skórzane siedzenia o perforowanej powierzchni dostępne w modelach LT i Hybrid oraz standardowe w Premier
- Wentylowane fotele – nowość w Malibu – są standardem w wersji Premier.
Produkcja