CHEVROLET Malibu ECO 2013-2016

CHEVROLET Malibu ECO 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Malibu ECO 2013-2016

Jako jeden z największych dostawców samochodów flotowych, Chevrolet wprowadził wersję Malibu Eco w 2011 roku na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku.

Malibu Eco to wersja, która zapewniała lepszą efektywność paliwową niż reszta oferty. Cieszyła się wynikiem do 38 mpg (6,2 l/100 km) na autostradzie, co było imponujące w jej segmencie, szczególnie jak na samochód z silnikiem benzynowym. General Motors zbudował ósmą generację Malibu na tej samej platformie Epsilon II SWB, co Buick Regal oraz europejski Opel/Vauxhall Insignia.

Aby osiągnąć taką wydajność, producent zainstalował aerodynamiczne ulepszenia w podwoziu. Co więcej, samochód miał elektronicznie sterowane żaluzje, które zamykały dolny wlot powietrza przy wyższych prędkościach. Dzięki temu strumień powietrza był skierowany na boki, co zmniejszało efekt przyziemienia. Jego konstrukcja z kabiną przesuniętą do przodu, płynne linie i mocno nachylona szyba czołowa zmniejszały opory powietrza.

Wewnątrz kabina oferowała wystarczająco miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów, chociaż wysoki środkowy tunel, który przebiegał od przodu do tyłu, wpływał na przestrzeń na nogi środkowego pasażera z tyłu. Z przodu, GM przygotował deski rozdzielcze z centralnym panelem skierowanym w stronę kierowcy, gdzie system infotainment znajdował się na górze. Selector automatycznej skrzyni biegów zamontowany na konsoli środkowej miał elegancki wygląd, dzięki chromowanym wykończeniom wokół niego.

Jednak najważniejsza różnica w porównaniu do reszty gamy Malibu znajdowała się w kwestii technicznej. Silnik o pojemności 2.4 litra z układem rzędowym czterech cylindrów współpracował z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów i był wspomagany przez starter-generator o mocy 15 kW oraz pakiet baterii litowo-jonowych o napięciu 115 V.

 Chevrolet uczcził Dzień Ziemi podczas Nowojorskiego Salonu Samochodowego w 2011 roku, prezentując całkowicie nowego Chevroleta Malibu ECO z 2013 roku, najbardziej oszczędnego w paliwie sedana średniej wielkości w ponad 100-letniej historii marki. Wyposażony jest w technologię eAssist™ „lekka elektryfikacja”, która pozwala na osiągnięcie szacunkowego zużycia paliwa wynoszącego 26 mpg w ruchu miejskim i 38 mpg na autostradzie, nie rezygnując z osiągów.

Model ECO bazuje na zupełnie nowym sedanie Malibu z 2013 roku, który będzie sprzedawany w prawie 100 krajach na sześciu kontynentach. Sprzedaż nowego Malibu rozpocznie się od modelu ECO w Stanach Zjednoczonych na początku 2012 roku. W lecie 2012 roku do oferty dołączą poziomy wyposażenia Malibu LS, LT i LTZ. Ceny zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

„Chevrolet Malibu ECO to mądry wybór dla klientów, którzy chcą doskonałej oszczędności paliwa bez dodatkowej opłaty za popularne hybrydowe sedany,” powiedział Rick Scheidt, wiceprezydent ds. marketingu Chevroleta. „Szacowane zużycie paliwa Malibu ECO wynoszące 38 mpg na autostradzie jest porównywalne z tymi w hybrydach.”

System eAssist Malibu wykorzystuje nowoczesną baterię litowo-jonową oraz silnik elektryczny-generator, aby umożliwić wspomaganie przy hamowaniu regeneracyjnym i funkcję start-stop. Jest wydajnie zaprojektowany, ważąc jedynie 65 funtów (29 kg).

Chevrolet Malibu ECO posiada również aerodynamiczny wygląd – w tym ulepszenia aerodynamiczne podwozia – oraz elektronicznie sterowane żaluzje w dolnym grillu, które zamykają się przy wyższych prędkościach, aby skierować więcej powietrza nad i wokół pojazdu. Te ulepszenia zwiększają efektywność aerodynamiczną, co przyczynia się do lepszej oszczędności paliwa.

Wskaźnik ECO w zestawie wskaźników nieprzerwanie reaguje na zachowanie kierowcy, zachęcając do oszczędnej jazdy, a wskaźnik Auto Stop na obrotomierzu informuje kierowcę, gdy silnik znajduje się w trybie start-stop.

„Malibu ECO to przykład dążenia Chevroleta do wykorzystania technologii, która zapewnia wysoką wartość i przyjazne dla paliwa osiągi,” dodał Scheidt. „W rzeczywistości, Malibu ECO oferuje oszczędność paliwa kompaktowego samochodu w pojeździe średniej wielkości.”

Szczegóły eAssist

System eAssist Chevroleta Malibu ECO współpracuje z silnikiem 2.4L Ecotec z bezpośrednim wtryskiem i nowej generacji sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik 2.4L jest efektywny i lekki, posiadający podwójne wały rozrządu, bezpośredni wtrysk, zmienny czas trwania dolotu i wydechu oraz elektroniczną kontrolę przepustnicy, a także lekki aluminiowy blok silnika i głowicę cylindrów. Jego moc szacuje się na około 180 koni mechanicznych (134 kW) i jest wariantem tego samego silnika, który w 2010 roku został uznany za jeden z dziesięciu najlepszych silników według Warda.

Wraz z silnikiem Ecotec 2.4L i sześciobiegową skrzynią biegów, system eAssist wykorzystuje energię zgromadzoną w chłodzonej powietrzem baterii litowo-jonowej, aby zapewnić potrzebny zastrzyk mocy w różnych scenariuszach jazdy, optymalizując pracę silnika i skrzyni biegów. Zaawansowana bateria litowo-jonowa 115V oraz najnowszej generacji jednostka silnika-generatora o mocy 15 kW pomagają zwiększyć oszczędność paliwa w wyniku:

  • Hamowania regeneracyjnego, które dostarcza do 15 kW energii elektrycznej do naładowania baterii
  • Zapewnienia do 15 koni mechanicznych (11 kW) pomocniczej mocy elektrycznej podczas mocniejszego przyspieszania
  • Wykorzystywania energii elektrycznej zamiast benzyny podczas postoju, z automatycznym i płynnie działającym funkcjonowaniem start-stop silnika
  • Agresywnego odcinania paliwa podczas zwolnienia do zera mph, co przynosi dodatkowe oszczędności paliwa
  • Inteligentnego ładowania/rozładowania baterii wysokiego napięcia.

System eAssist gromadzi do 15 kW energii, która normalnie zostałaby utracona podczas hamowania, i wykorzystuje ją do ponownego naładowania baterii litowo-jonowej. System również odcina dopływ paliwa w określonych warunkach zwolnienia, co dodatkowo poprawia oszczędność paliwa. Podczas działania w trybie odcięcia paliwa, jednostka silnika-generatora kontynuuje obrót razem z silnikiem, aby zapewnić natychmiastową i płynnie działającą moc przyspieszenia, gdy kierowca wciśnie pedał gazu. Gdy pojazd zatrzymuje się, funkcja start-stop silnika jest aktywna, gdy jednostka silnika-generatora wygładza zatrzymanie silnika, aby odpowiednio go ustawić do płynnego ponownego uruchomienia, gdy hamulec zostanie zwolniony.

System asysty na wzniesieniu gromadzi ciśnienie hamulca, aby pomóc utrzymać pojazd w miejscu, gdy aktywowana jest funkcja start-stop eAssist na umiarkowanym lub stromym wzniesieniu, co umożliwia kierowcy płynniejsze przyspieszenie z miejsca.

Zestaw zasilania eAssist Chevroleta Malibu ECO łączy baterię litowo-jonową, zintegrowany przetwornik mocy i źródło zasilania 12V. Znajduje się w bagażniku, za tylnym siedzeniem. Silnik-generator jest zamontowany na silniku w miejsce alternatora, aby zapewnić zarówno pomoc silnikową, jak i funkcje generujące energię elektryczną poprzez system napędu na pasku silnika. Silnik-generator to wydajny, kompaktowy silnik indukcyjny, który jest chłodzony cieczą dla zwiększenia wydajności i efektywności. Elektroniczny wentylator chłodzi zestaw zasilania, zasysając powietrze z otworu wentylacyjnego znajdującego się za tylnym siedzeniem.

Dzięki technologii eAssist, która również umożliwia niższy współczynnik przełożenia końcowego, Chevrolet Malibu ECO może przejechać nawet 550 mil między tankowaniami, mimo że ma tylko zbiornik paliwa o pojemności 15,8 galona.

Efektywność aerodynamiczna

Chevrolet Malibu ECO – oraz cała gama Malibu z 2013 roku – została zaprojektowana w celu osiągnięcia wysokiej efektywności aerodynamicznej, z współczynnikiem oporu powietrza bliskim doskonałym osiągom pojazdu elektrycznego Chevrolet Volt.

Inżynierowie zajmujący się projektowaniem aerodynamicznym usunęli około 60 jednostek oporu powietrza z nowego Malibu w porównaniu do jego poprzednika. Malibu spędziło setki godzin w tunelu aerodynamicznym GM, dopracowując formę, aby zmaksymalizować oszczędność paliwa. Na przykład, inżynierowie uformowali przednie narożniki Malibu w taki sposób, aby powietrze przepływało blisko i bez zakłóceń wzdłuż boków nadwozia do tyłu pojazdu.

Chevrolet Malibu ECO należy do pierwszych w segmencie średniej wielkości z systemem aktywnych żaluzji oszczędzającym paliwo w dolnym grillu. Aktywny system żaluzji Malibu ECO automatycznie zamyka przepływ powietrza przez dolny otwór wlotowy, gdy jego wejście nie jest wysoce potrzebne. Gdy jest zamknięty, system żaluzji poprawia osiągi aerodynamiczne, skierowując przepływ powietrza wokół przedniej części pojazdu i w dół boków, zamiast przez nią. Żaluzje otwierają się lub zamykają w zależności od temperatury cieczy chłodzącej silnika i prędkości jazdy. Na przykład, żaluzje otwierają się, gdy samochód wjeżdża pod górę, ciągnie przyczepę, lub w gorącym ruchu miejskim; zamykają się przy prędkości autostradowej, gdy chłodzenie silnika jest mniej wymagane.

Inne aerodynamiczne cechy Chevroleta Malibu ECO obejmują:

  • Zewnątrz lusterka wsteczne zaprojektowane w celu maksymalizacji efektywności aerodynamicznej
  • Tylnie lampy mają kształt poprawiający osiągi aerodynamiczne bez dodatkowych kosztów projektowych
  • Cztery panele podwozia – częściej spotykane w samochodach premium – przykrywają około 50 procent dolnej części pojazdu i zapewniają aerodynamicznie czystą ścieżkę przepływu powietrza pod pojazdem
  • Standardowe 17-calowe koła i opony o niskim oporze toczenia zaprojektowane w celu poprawy oszczędności paliwa.

O całkowicie nowym Malibu z 2013 roku

Chevrolet Malibu ECO jest częścią całkowicie nowej gamy Malibu z 2013 roku – pierwszego globalnego sedana średniej wielkości Chevroleta – który zapewnia klientom więcej stylu, oszczędności paliwa, treści i funkcji, rzemiosła oraz dynamicznych możliwości, które rivalizują z drogimi sedanami. Najważniejsze cechy modeli na rynek północnoamerykański obejmują:

  • Wyrazisty design zewnętrzny z szerokim, atletycznym staniem
  • Najlepsza w segmencie aerodynamika – bliska tym z elektrycznego samochodu Chevrolet Volt – która zwiększa wydajność paliwową i redukuje hałas wiatru, w tym aktywne elektroniczne żaluzje w wybranych modelach
  • Całkowicie nowy, charakterystyczny dla Chevroleta podwójny kokpit, który jest bardziej przestronny, wykonany z materiałów premium i zaprojektowany, aby być najcichszym w segmencie średniej wielkości
  • Nowe połączenie Chevrolet MyLink, które bezproblemowo integruje usługi online, takie jak internetowe radio Pandora® i Stitcher SmartRadio®
  • Wpływ europejski na cechy jazdy i prowadzenia
  • Nowe cechy i technologie bezpieczeństwa, w tym do 10 poduszek powietrznych, stal o ultra wysokiej wytrzymałości, ostrzeżenie o niebezpieczeństwie opuszczenia pasa ruchu / ostrzeżenie o kolizji oraz system kamery cofania.

Zewnętrzny design całkowicie nowego Malibu nosi DNA swoich siostrzanych pojazdów, Camaro i Corvette. Szeroka postawa, mocne ramiona i zintegrowany tylni spojler nadają Malibu nową atletyczność i sprawiają, że wygląda bardziej agresywnie. Ma o 4,5 cala (114 mm) krótszy rozstaw osi oraz 62 cale (1574 mm) przednie i tylne tory, które są o więcej niż 2 cale (51 mm) szersze niż model, który zastępuje.

Wnętrze Malibu zostało zaprojektowane z myślą o wprowadzeniu elementu wyrafinowania do codziennej jazdy, charakteryzuje się całkowicie nowym podwójnym projektem kokpitu o większej przestronności, dzięki zwiększonej szerokości. W porównaniu do poprzedniego modelu, Malibu ma prawie cztery stopy sześcienne (113 L) dodatkowej objętości wewnętrznej, wraz z większą przestrzenią na ramiona i biodra z przodu i z tyłu oraz ponad jedną stopą sześcienną (28 L) dodatkowego miejsca w bagażniku. Dostępne jest miękkie, lodowate niebieskie oświetlenie ambientowe, które odbija się od akcentów chromowanych i zapewnia równomierne, stałe oświetlenie na desce rozdzielczej oraz w kieszeniach na drobiazgi.

Malibu ma również wiele miejsc do przechowywania, w tym radio, które wysuwa się w górę i w dół, odsłaniając oświetloną przestrzeń do przechowywania o głębokości sześciu cali, znajdującą się za siedmiocalowym wyświetlaczem dotykowym – pierwsza tego typu funkcja w średniej wielkości samochodzie w USA. Malibu będzie również oferować pełną gamę najnowszych opcji infotainment, w tym nowe systemy radiowe w kolorze i dostępny system nawigacji.

Malibu będzie miał nowy pakiet infotainment Chevrolet MyLink na start. Opiera się na bezpieczeństwie i zabezpieczeniach OnStar i bezproblemowo integruje usługi online, takie jak internetowe radio Pandora® i Stitcher SmartRadio®. MyLink integruje bezprzewodowe połączenie przez Bluetooth, aby umożliwić bezpieczne korzystanie z wybranych aplikacji smartfonowych, podczas gdy urządzenie pozostaje bezpiecznie schowane. Posiada wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości, pełnokolorowy, zaprojektowany do zarządzania liczbą kroków wymaganych do wykonania zadania.

Globalna oferta oszczędnych i mocnych silników czterocylindrowych uzupełnia europejskie cechy jazdy Malibu. Oprócz silnika Ecotec 2.4L modelu ECO, północnoamerykańska oferta Malibu obejmuje również całkowicie nowy silnik Ecotec 2.5L z podwójnym wałem rozrządu, czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. Posiada nowe funkcje, w tym ulepszoną zmienną kontrolę czasowania zaworów, pompę olejową o zmiennej pojemności oraz elektroniczny termostat, które pozwalają oszczędzać paliwo, jednocześnie oferując osiągi porównywalne do silnika V-6. Szacuje się, że silnik uzyska certyfikację SAE na poziomie ponad 190 koni mechanicznych (141 kW) i 180 lb.-ft. momentu obrotowego (245 Nm). Oba silniki są sparowane z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6T40 o sześciu biegach, zaprojektowaną w celu zwiększenia efektywności układu napędowego.

Jeśli chodzi o doświadczenie jazdy, Chevrolet Malibu z 2013 roku został zaprojektowany, aby zapewnić osiągi jazdy i prowadzenia, które są najlepsze w klasie i porównywalne z droższymi sedanami sportowymi. Oto niektóre z nich:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.