CHEVROLET Malibu Maxx 2003-2008

CHEVROLET Malibu Maxx 2003-2008

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Malibu Maxx 2003-2008

Malibu Maxx z 2003 roku zaprojektowano jako samochód odpowiedni dla każdego sprzedawcy, dostosowany do potrzeb rodzin, które nie mogły sobie pozwolić na drogi kombi, a także jako źródło dochodu dla wypożyczalni samochodów. To przykład udanego inżynierii marki.

Chevrolet opracował platformę Epsilon wspólnie z Fiatem, co zaowocowało powstaniem europejskiego Opla/Vauxhalla Vectra, włoskiego Fiata Cromy oraz Pontiaca G6. Jednak GM potrzebował bardziej przystępnego pojazdu, który mógłby sprzedawać się w dużych ilościach dla właścicieli flot, w tym firm wypożyczających samochody. Dlatego stworzono Malibu Maxx – auto, które różniło się od oryginalnego Malibu z 1964 roku.

Na przedzie, grill był podzielony poziomą listwą, na której znajdowało się logo marki. W pierwszych dwóch latach był on chromowany, ale po 2006 roku Chevrolet zrezygnował z tego, stawiając na wersję w kolorze nadwozia. Jego wygląd przypominał europejskiego Vectrę C, jednak różniły się one tylnymi błotnikami. Dodany słupek D z przodu nadawał samochodowi charakterystyczny wygląd łączący cechy kombi i hatchbacka. Nie był to design, który zyskałby uznanie.

Chevrolet produkował Malibu w kilku wersjach wyposażeniowych, zaczynając od podstawowej z przeciętnymi plastikowymi panelami i udogodnieniami. Był to samochód preferowany przez sprzedawców i firmy wynajmujące. Mimo to, dzięki niskim kosztom eksploatacji, mógł być także użytecznym pojazdem rodzinnym. Dodatkowo, dzięki dzielonemu tylnemu siedzeniu, przeznaczonemu dla trzech osób, Malibu Maxx imponował ogromną przestrzenią bagażową.

Pod maską GM zamontował 2.2-litrowy silnik benzynowy w wersji podstawowej, ale nie zapomniał również o wersji SS napędzanej mocnym silnikiem V6 o pojemności 3.9 litra.

 Nazwa Malibu została przeniesiona na nową platformę Epsilon w 2004 roku, ale poprzedni model pozostał w produkcji jako Chevrolet Classic do celów wynajmu i flotowych, co zakończono w 2006 roku. Nowe Malibu oparte na platformie Epsilon dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia: standardowym sedanie 4-drzwiowym oraz 4-drzwiowym kombi Malibu Maxx. To pierwszy kombi Chevroleta od czasu zaprzestania produkcji Chevroleta Caprice w 1996 roku. Malibu Maxx konkuruje z Dodge Magnum i innymi kombi.

Ta generacja Malibu początkowo zadebiutowała z przednim designem, który charakteryzował się szeroką atrapą chłodnicy oddzieloną poziomo wyraźnym chromowanym paskiem, który przebiegał przez całą szerokość samochodu, co miało na celu nadanie mu wyglądu pojazdu Chevroleta. Jednak w 2006 roku przód został zaktualizowany i zyskał bardziej konwencjonalny styl; chromowany pasek został usunięty, a grill stał się mniejszy, przypominając atrapy chłodnicy w poprzedniej generacji Malibu.

Silnik bazowy to 2.2 L Ecotec L61 I4, który produkuje 145 koni mechanicznych (108 kW). W wersjach LS i LT zastosowano silnik 3.5 L o mocy 200 koni mechanicznych (149 kW) High Value LX9 V6, podczas gdy zarówno modele sedan, jak i Maxx SS napędzane są silnikiem 3.9 L o mocy 240 koni mechanicznych High Value LZ9. W 2007 roku LX9 zastąpiono silnikiem LZ4 V6, który w Malibu generuje 217 koni mechanicznych (162 kW). Dostępny jest również zdalny starter, który został wprowadzony w kilku innych pojazdach GM w 2004 roku.

Malibu produkowane jest w fabryce GM Fairfax #2 w Kansas City, Kansas.

Silniki

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.