Chevrolet wprowadził oznaczenie SS na modelu Impala ’61, a od tego czasu dodawał tę „Super Sport” nalepkę do wielu sportowych wersji swoich samochodów, w tym do modelu Malibu przeznaczonego dla flot.
Chociaż Chevrolet Malibu był bardziej wyborem dla sprzedawców lub wypożyczalni samochodów, marka z charakterystycznym logo starała się rozszerzyć swoją ofertę o wersję SS, produkowaną w dwóch wariantach nadwozia: Malibu oraz Malibu Maxx (hatchback), oparte na tej samej płycie podłogowej co Pontiac G6 i europejski Vauxhall/Opel Vectra.
Dział projektowy wprowadził nowy przód do wersji SS. Reflektory były podobne do tych w standardowym modelu, ale czarna siatka osłony chłodnicy miała chromowane wykończenie i złote logo w środku. Na dolnej części zderzaka producent zamontował szeroką kratkę i dwa wloty powietrza na światła przeciwmgielne. Ponadto czterodrzwiowy sedan miał mały spojler na klapie bagażnika i podwójne chromowane rury wydechowe pod zderzakiem.
Wewnątrz wszystko było czarne. Sportowe fotele kubełkowe z wysokim oparciem wskazywały na osiągi samochodu, a trójramienna kierownica tylko to potwierdzała. W centralnej części deski rozdzielczej producent zamontował szeroki prędkościomierz pomiędzy obrotomierzem a wskaźnikami paliwa i temperatury. Chevrolet umieścił napis „Malibu” na prawym wskaźniku, aby przypomnieć kierowcy, jakim samochodem jedzie. Wzmocnione fotele kubełkowe oferowały wsparcie boczne, zapobiegając przesuwaniu się pasażerów podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Malibu SS miało moc, by rozwijać prędkości znacznie większe niż standardowe samochody ekonomiczne znajdujące się w większości flot.