CHEVROLET Matiz / Spark (M150) 2000-2005

CHEVROLET Matiz / Spark (M150) 2000-2005

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Matiz / Spark (M150) 2000-2005

Po zakupie szczątków Daewoo, producent samochodów znalazł w koreańskim magazynie kilka pojazdów, które wyglądały obiecująco na kilka rynków. Jednym z nich był Matiz.

Giugiaro zaprojektował ten supersamochodzik dla Fiata jako następcę Cinquecento (500), jednak włoski producent odrzucił projekt. Daewoo chętnie go kupiło, ponieważ był znacznie lepszy od tego, co młody koreański producent mógłby stworzyć w swoim studio designu. Samochód sprzedawał się dobrze na wielu rynkach na całym świecie, ale to nie wystarczyło, aby uratować kłopotliwą koreańską markę, która w końcu trafiła w ręce GM. Amerykańska firma samochodowa przeanalizowała pojazd i utrzymała go na rynku po łagodnym faceliftingu na rok modelowy 2000. W krajach, gdzie marka Daewoo była lepiej znana, GM zachowało nazwę starszego pojazdu, natomiast na innych rynkach używało nazwy Chevrolet Spark.

Owalny pojazd otrzymał zmodyfikowany przód, z okrągłymi kierunkowskazami umieszczonymi pod światłami, w kierunku środka pojazdu. Jego zderzak miał nową, czarną gumową część środkową, w zależności od poziomu wyposażenia. Jednak projektanci GM nie mieli zamiaru zwiększać kosztów produkcji i pozostawili klamki oraz lusterka czarne, niepomalowane.

Wnętrze pozostało takie samo – z tanio wyglądającym kokpitem z twardego plastiku. Trzy wskaźniki na desce rozdzielczej pokazywały jedynie prędkość, poziom paliwa oraz temperaturę płynu chłodzącego. Dzięki wysokiemu dachowi, producent zamontował siedzenia o podwyższonej pozycji, co zapewniało odpowiednią przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu. Za siedzeniami Matiz/Spark oferował bagażnik o pojemności 167 litrów (5,9 cu-ft), który można powiększyć przez złożenie tylnej kanapy do 624 litrów (22 cu-ft) na linii okna.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.