Stworzony jako następca Chevroleta Corsa, Onix dzielił tę samą platformę z Aveo/Sonic oraz europejskim Oplem/Vauxhallem Corsa.
Chevrolet miał kluczowy udział w rynku na kontynencie południowoamerykańskim, a Onix zasługuje na część zasług za to. Był to pojazd zaprojektowany z myślą o tym regionie, a wynik był zaskakująco dobry. Był najlepiej sprzedającym się samochodem w Brazylii w latach 2015-2020. I to pomimo silnej konkurencji.
Design był mieszanką europejskiego nowoczesnego stylu i ostrych linii Chevroleta Sonic/Aveo. W przeciwieństwie do swojego starszego brata, miał jednoczęściowe reflektory i wyższą kratkę chłodnicy. Na dolnej części zderzaka GM zainstalował zestaw świateł przeciwmgielnych oraz szeroką kratkę. Szyberdach był niezwykle krótki w porównaniu do całkowitej wysokości samochodu.
W środku, panel wskaźników przypominał ten z Sonic/Aveo, z dużym, analogowym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem wyświetlanym na LCD. Centralna konsola oferowała opcję systemu informacyjno-rozrywkowego, który później został zaktualizowany o Android Auto i Apple CarPlay. Z przodu znajdowały się dwa fotele kubełkowe, a standardem była ławka z dzielonym oparciem.