Po ośmiu latach produkcji, Silverado pojawiło się na rynku z zupełnie nową generacją w 2006 roku jako model na 2007 rok.
To prawda, że Ford nadal dominował na rynku pickupów, stale zwiększając swoją przewagę, ale to nie oznaczało, że Chevrolet miał się poddać. Druga generacja Silverado weszła na rynek w 2007 roku, starając się udowodnić, że może być lepsza od swojego poprzednika. Niestety, moment był niekorzystny z powodu światowego kryzysu gospodarczego, a pierwsze lata nie były dobre dla marki z charakterystycznym logo w kształcie kokardy oraz jej macierzystej firmy.
Podobnie jak jego poprzednik, Silverado było dostępne w kilku wersjach nadwozia, zaczynając od wersji podwozia kabiny, aż po dużą wersję Crew Cab. Przednia część była identyczna dla wszystkich, z szeroką chromowaną listwą poziomą pośrodku grilla dla poziomów wyposażenia LT, wspierającą logo kokardy. W przypadku wersji LTZ, ta listwa i zderzak były w kolorze nadwozia. Crew Cab miał cztery standardowe drzwi oraz tylko jedną skrzynię o długości 5,75′ (1752 mm) z tyłu.
Wewnątrz Chevrolet Silverado oferował do pięciu miejsc siedzących, wystarczająco miejsca dla obu rzędów. Podobnie jak większość pickupów na rynku, posiadał dużą deskę rozdzielczą z dźwignią zmiany biegów zamontowaną na kolumnie kierownicy dla automatycznej skrzyni biegów.
Producent oferował Silverado Crew Cab z wyborem czterech silników, standardowo z połączeniem z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Było dostępne tylko w wersji 4WD.
Chevrolet zaprezentował zupełnie nowy model Silverado z 2007 roku – najnowsza generacja najbardziej niezawodnej ciężarówki w branży jest najsilniejszym Silverado w historii, oferującym najlepszą w segmencie moc oraz oszczędność paliwa.
Linia ’07 Silverado oparta jest na nowej platformie, która zapewnia płynniejszą jazdę oraz pewne i responsywne prowadzenie, jednocześnie oferując wiodącą w segmencie zdolność i moc. W ofercie znajduje się sześć mocnych silników V-8 Gen IV, które uzupełniają mocniejszą konstrukcję i oferują najwyższą w segmencie zdolność holowania (10,500 funtów / 4,763 kg), moc (367 hp / 274 kW) oraz oszczędność paliwa, z maksymalnym ładunkiem wynoszącym 2,160 funtów (980 kg).
„Silverado zawsze było najodpowiedniejszą, najdłużej wytrzymującą ciężarówką, a linia z 2007 roku przedłuża tę spuściznę poprzez wiodące w branży innowacje w zakresie zdolności, jakości, bezpieczeństwa i oszczędności paliwa,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevrolet. „Właściciele Silverado tworzą partnerstwo ze swoimi ciężarówkami; są codziennymi bohaterami, którzy cenią sobie trwałość i niezawodność Silverado w wykonywaniu pracy. Naszą przewodnią filozofią podczas rozwoju nowej ciężarówki było zapewnienie pewności, która płynie z prowadzenia najsilniejszych, najbardziej niezawodnych i najdłużej wytrzymujących ciężarówek na drodze.”
Renoma jakości Silverado jest wspierana przez niezależne badania klientów, w tym badanie jakości początkowej J.D. Power and Associates z 2006 roku. W ubiegłym roku modele Chevrolet Silverado o lekkiej ładowności zajęły pierwsze miejsce w kategorii dużych ciężarówek, a modele o dużej ładowności zajęły drugie miejsce razem z GMC Sierra.
„Nowe funkcje, takie jak standardowy StabiliTrak, są częścią historii innowacji w branży,” powiedział Peper. „Nowe Silverado reprezentuje ciągłą ewolucję silnego dziedzictwa budowania ciężarówek Chevroleta – dziedzictwa uznawanego przez pokolenia właścicieli ciężarówek Chevroleta, z których wielu podzieliło się z nami swoimi historiami i dołączyło do klubu 200,000 mil Silverado, internetowej społeczności właścicieli Silverado.”
Modele Silverado o lekkiej ładowności będą dostępne w czwartym kwartale 2006 roku, a modele o dużej ładowności w pierwszym kwartale 2007 roku. Istnieją trzy style kabin – standardowa, przedłużona i kabina załogowa – oraz trzy długości skrzyni ładunkowej: 5 stóp 8 cali (krótka), 6 stóp 6 cali (standardowa) i 8 stóp (długa). Ciężarówka jest dostępna w trzech poziomach wyposażenia: WT, LT i LTZ, oraz w wersjach 2WD i 4WD. Oznaczenie LS jest dostępne jako część pakietu stylizacji zewnętrznej w tegorocznym modelu.
Czysty design pickup
Zewnętrzny design zupełnie nowego Silverado spełnia swoją reputację jako najsilniejsza, najbardziej niezawodna i najdłużej wytrzymująca ciężarówka w branży. Ma szeroką, wyraźną twarz, co podkreśla mocny, muskularny wygląd. Wygląd przodu jest unikalny dla Silverado, w tym przednie błotniki, kratka, lampy, zderzaki, maska, lampy tylne, design skrzyni oraz poszerzone tylne błotniki.
Duża kratka, szersza i wyższa niż w poprzednich modelach, oraz widoczna złota kokarda są otoczone reflektorami premium. Maska z power dome wznosi się z przodu, sugerując mocny silnik pod spodem, a szybka, nachylona pod kątem 57 stopni szyba przednia zapewnia lepszą oszczędność paliwa dzięki poprawionej aerodynamice. Duże, ustawione pionowo lampy są umieszczone na zewnętrznych krawędziach nadwozia i mają szczegółowy, jubilerski wygląd, który podkreśla elegancję ciężarówek.
Chromowany zderzak jest standardem w modelach LT, podczas gdy modele LTZ otrzymują zderzaki w kolorze nadwozia. Uchwyty drzwi są solidne, zaprojektowane z myślą o łatwym użyciu w rękawiczkach. Popularny pakiet Z71 Off Road powraca z unikalnymi detalami i oznaczeniem bocznym nadwozia.
Modele Silverado są dostępne w szerokiej gamie kół 17-, 18- i 20-calowych. W osprzęcie Z71 standardem są osiemnastocalowe koła. Dwudziestocalowe koła są dostępne w modelach LT i LTZ.
Oferowane są dziewięć kolorów zewnętrznych: ciemny niebieski metalik, brąz pustynny metalik, szary metalik, czarny, granitowy niebieski metalik, biały szczyt, srebrny brzozowy metalik, czerwony zwycięski oraz sportowy czerwony metalik.
Przestronne, wyrafinowane wnętrze
Nowe Silverado ma dwa zupełnie różne wnętrza, aby spełnić zróżnicowane potrzeby dzisiejszych konsumentów ciężarówek. Poziomy WT i LT oferują wnętrze typowe dla pickupów, natomiast poziom LTZ ma te same luksusowe wnętrze, które jest obecnie dostępne w pełnowymiarowych pojazdach użytkowych LTZ Chevroleta.
Modele Silverado są bardziej przestronne w środku, z większą pojemnością przechowywania. Przestronność zwiększa nowy, „niski i przesunięty do przodu” panel instrumentów. Panel instrumentów oferowany w poziomie LTZ jest o 5 cali niższy i bardziej przesunięty do przodu niż w poprzednim modelu. Poziomy WT i LT mają panel instrumentów, który jest o 3,5 cala niższy i bardziej przesunięty do przodu.
Wnętrze pickup oferowane w poziomach WT i LT ma większe elementy sterujące oraz uchwyty drzwi, które są łatwiejsze w użyciu w rękawiczkach. W panelu instrumentów wbudowano dużą, podwójną schowek. Tkaninowe siedzenia są standardem w modelach WT i LT; skórzane fotele są dostępne w modelach LT wraz z sześciokierunkowym, elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy. Nowy, zamykany schowek w siedzeniu jest wbudowany w nową ławkę dzieloną 40/20/40; jest na tyle duży, aby pomieścić laptopa i ma gniazdo zasilania 12-woltowe. Modele WT oferowane są w kolorze wnętrza ciemnego tytanu; modele LT dostępne są w kombinacjach kolorystycznych Ebony lub Ebony/Jasny tytan oraz Ebony/Jasny kaszmir.
Modele LTZ mają luksusowe wnętrze z unikalnym panelem instrumentów, panelami drzwi, dużym centralnym schowkiem o pojemności 20,1 litra oraz innymi charakterystycznymi wykończeniami. Podgrzewany, 12-kierunkowy, elektrycznie regulowany skórzany fotel kierowcy jest standardem, wraz z systemem audio obsługującym sześciopłytowe CD/MP3, systemem głośników Bose i podgrzewanym układem spryskiwaczy szyby. W modelach z kabiną załogową LTZ dodano automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, system audio dla pasażerów tylnych oraz duży schowek oferujący około 5 litrów pojemności. Kolorystyczne schematy wnętrza LTZ obejmują kombinacje Ebony, Ciemny tytan/Jasny tytan oraz Ebony/Jasny kaszmir.
Tylne siedzenia w modelach z kabiną załogową i przedłużoną zostały ulepszone o bardziej wspierający materiał poduszek, mocniejsze struktury wsparcia oraz zmienione kąty nachylenia oparć. Modele z kabiną przedłużoną oferują więcej miejsca na nogi. Standardowo w modelach z kabiną załogową oraz w opcji w modelach z kabiną przedłużoną znajduje się nowe tylne siedzenie w stylu stadionowym z podziałem 60/40 i składanym środkowym podłokietnikiem. Można je łatwo złożyć jedną ręką, bez użycia uchwytu zwalniającego, aby zapewnić nieprzerwaną powierzchnię ładunkową. Obie sekcje siedzenia dzielonego można składać niezależnie, co pozwala na przewożenie zarówno ładunku, jak i pasażera na tylnym siedzeniu.
Dostęp do tylnego siedzenia/strefy przechowywania w modelach z kabiną przedłużoną ułatwiają nowe tylne drzwi o kącie otwarcia 170 stopni. Zasilane elektrycznie tylne okna boczne opadają całkowicie do otwieranych na 170 stopni drzwi, zapewniając 100 procent otwartości w pojazdach z poziomami LT i LTZ. Elektrycznie przesuwane tylne okno jest dostępne w konfiguracjach kabiny przedłużonej i kabiny załogowej z poziomami LT i LTZ.
Pewne i zdolne do jazdy doświadczenie
Oparte na nowej platformie GM dla dużych ciężarówek, ’07 Silverado wprowadza funkcje takie jak nowa, w pełni zamknięta rama, przednie zawieszenie z resorami śrubowymi oraz kierownicę z przekładnią zębatą. Wspiera szersze tory przednie i tylne – około 3 cale (76,2 mm) szersze z przodu i 1 cal (25,4 mm) szersze z tyłu – co zwiększa stabilność i pewność prowadzenia dzięki lepszemu odczuciu drogi.
Responsywne cechy jazdy i prowadzenia dostarczają poczucie większej kontroli, wspierając przy tym wiodącą w klasie zdolność, w tym najlepszą w segmencie zdolność holowania wynoszącą 10,500 funtów (4,763 kg) oraz maksymalny ładunek wynoszący 2,160 funtów (980 kg).
Zawieszenie przednie składa się z zupełnie nowego, sprężynowo-amortyzatorowego designu, który zapewnia liniowe, solidne i nieprzerwane cechy jazdy i prowadzenia na wszystkich nawierzchniach. Nowym elementem jest także system kierowniczy o przekładni zębatej, który zapewnia precyzyjną i responsywną kontrolę oraz lepsze odczucie na środku. Zmienione zawieszenie typu Hotchkiss zapewnia doskonałą izolację i komfort jazdy z nowym, rozpowszechnionym układem dla amortyzatorów.
Całkowicie nowe Silverado będzie dostępne z pięcioma systemami zawieszenia, z których każdy jest dostosowany do specyficznych wymagań jazdy. Obejmują one:
- Z83 – zapewniające solidną, płynną jazdę z przednimi amortyzatorami monotubowymi i tylnymi amortyzatorami dwutubowymi.
- Z85 – zaprojektowane dla lepszego prowadzenia oraz ciągnięcia przyczep, z przednimi i tylnymi amortyzatorami monotubowymi.
- Z71 – zwiększające zdolności terenowe; posiada specyficzne amortyzatory monotubowe z przodu i z tyłu.
- Z60 – zaprojektowane dla maksymalnych osiągów na drogach i oferowane z 20-calowymi kołami.
- NHT – zaprojektowane dla maksymalnej zdolności holowania; obejmuje amortyzatory monotubowe z tyłu, 17-calowe koła oraz opony terenowe, a także sprężyny o dużej nośności.
Wysokowydajny system hamulcowy z nowym, czterokanałowym systemem ABS zapewnia doskonałą zdolność hamowania. ABS jest standardem we wszystkich modelach i jest powiązany z systemem elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak, aby pomóc w zminimalizowaniu występowania przewrotów.
Zaawansowany system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak jest standardem w modelach z kabiną załogową i dostępny w modelach z kabiną przedłużoną – jest to ekskluzywna funkcja w segmencie. W połączeniu z nowym systemem hamulcowym i czterokanałową, czterocentryczną kontrolą hamulców, system zapewnia bardziej precyzyjne, kontrolowane zatrzymania ABS, a także zwiększoną stabilność trakcji i przechyłów.
Modele Silverado są napędzane przez efektywną gamę silników, które prowadzi najsilniejsza w segmencie rodzina silników V-8. Zaawansowana technologia, taka jak Aktywne Zarządzanie Paliwem (AFM) i zmienne sterowanie zaworami (VVT), pomaga Silverado osiągnąć najlepszą w segmencie oszczędność paliwa. Dostępny jest silnik FlexFuel – w połączeniu z oszczędnym AFM – dając klientom wybór zasilania ciężarówki etanolem E85, benzyną lub kombinacją obu paliw. Oferty silników lekkich obejmują:
- 4.3L V-6 (LU3), o mocy 195 hp (145 kW) i 260 lb.-ft. momentu obrotowego (353 Nm). Jest standardem w modelach WT z regularną kabiną oraz w modelach przedłużonych 2WD.
- 4.8L V-8 (LY2), z żeliwnym blokiem; o mocy 295 hp (220 kW) i 305 lb.-ft. momentu obrotowego (414 Nm)*. Jest standardem w modelach WT 4WD z przedłużoną kabiną, modelach LT z regularną kabiną oraz modelach LT z kabiną załogową.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LMG), zdolny do pracy na E85 z żeliwnym blokiem i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Ten silnik jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LC9), zdolny do pracy na E85 z aluminiowym blokiem i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L V-8 (LH6), z aluminiowym blokiem i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Jest dostępny w modelach 4WD z kabiną załogową.
- 5.3L V-8 (LY5), z żeliwnym blokiem i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Ten silnik jest standardem w modelach LT i LTZ; jest dostępny w pozostałych modelach.
- 6.0L V-8 (L76), z aluminiowym blokiem, zmiennym timerem zaworowym i aktywnym zarządzaniem paliwem, o mocy 367 hp (274 kW) i 375 lb.-ft. momentu obrotowego (508 Nm)*. Jest dostępny w modelach LT i LTZ z przedłużoną i kabiną załogową jako część pakietu maksymalnej holowni.
Silniki są wsparte sprawdzonymi automatycznymi skrzyniami biegów Hydra-Matic, w tym sprawdzoną czterobiegową automatyczną skrzynią 4L60 oraz, w przypadku silnika 6.0L, wysokowydajną czterobiegową skrzynią 4L70.
Pakiet maksymalnej holowni łączy silnik 6.0L V-8 oraz czterobiegową skrzynię 4L70 z mocną tylną osią 9,5 cala, blokadą różnicową, przełożeniem osi 4.10, systemem chłodzenia o dużej wydajności i innymi ulepszonymi funkcjami, aby umożliwić najlepszą w segmencie zdolność holowania wynoszącą 10,500 funtów (4,763 kg).
Bezpieczeństwo i ochrona
Silverado zapewnia 360 stopni ochrony bezpieczeństwa dzięki silniejszej ramie i strukturze nadwozia, a także technologii lidera w branży i segmencie. Zostało również zaprojektowane, aby zwiększyć kompatybilność z innymi pojazdami. Nowe funkcje obejmują pierwszy w segmencie system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak z technologią minimalizującą przewroty, poduszkami powietrznymi wzdłuż krawędzi głowy montowanymi na dachu, które są zintegrowane z wzmocnioną konstrukcją ramy i nadwozia, aby zapewnić doskonałą ochronę pasażerów, oraz pierwsze w segmencie napinacze pasów bezpieczeństwa aktywujące się podczas zderzenia z tyłu. Poduszki powietrzne wzdłuż krawędzi głowy są dostępne w modelach LT i LTZ.
Dynamika kontroli kierowcy została wzmocniona przez szersze tory przednie i tylne, a także przez bardziej responsywne zawieszenia – w tym nowy projekt przedniego zawieszenia z resorami śrubowymi oraz kierownicę z przekładnią zębatą. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa są oferowane w Silverado, w tym fabrycznie zainstalowany zdalny rozruch pojazdu (exclusywnie w segmencie), aktywna skrzynia rozdzielcza Autotrac, która pomaga utrzymać pojazd na pewnym ślisku, ultradźwiękowy system asystujący w parkowaniu z tyłu oraz zmodyfikowany, łatwy w użyciu system monitorowania ciśnienia w oponach.