CHEVROLET Silverado 1500 Double Cab 2013-2018

CHEVROLET Silverado 1500 Double Cab 2013-2018

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado 1500 Double Cab 2013-2018

Model Silverado 1500 Double Cab z 2014 roku przeszedł ewolucję i obiecał lepsze doświadczenia dla swoich właścicieli. Linia Silverado została przede wszystkim zaprojektowana do codziennego użytku, dla małych wykonawców i przedsiębiorców. Opcjonalny „pakiet holowniczy” pozwalał na ciągnięcie przyczep o wadze do 11 500 funtów.

Podobnie jak Crew Cab, Silverado 1500 Double Cab oferował miejsce dla pięciu osób. Może dlatego dostępnych było do 5 portów USB do ładowania oraz gniazdo 110v. Można było wybrać różne rozmiary skrzyń, a najdłuższa miała 6’6” długości. Z tyłu znajdował się stopień wyprofilowany w zderzaku, co ułatwiało dostęp do skrzyni. Z przodu, od zderzaka do maski, cała atrapa była chromowana. Silverado 1500 miało standardowe koła 17” i można było zamówić opcjonalnie koła do 20”.

Deska rozdzielcza była prosta i niezbyt skomplikowana, ale oferowała nowoczesne technologie, takie jak system infotainment, który mógł łączyć się przez Apple CarPlay lub Android Auto. Silverado 1500 było wyposażone w elektryczne wspomaganie kierownicy zamiast hydraulicznego.

Pod maską tej półtonowej furgonetki znajdowały się trzy opcje silnikowe: 4.3-litrowy V6, 5.3-litrowy V8 oraz 6.2-litrowy V8. Wszystkie silniki miały bezpośredni wtrysk, dezaktywację cylindrów oraz zmienny rozrząd. W wersjach z napędem 4×4 dostępny był system kontroli zjazdu, który współpracował z automatycznym hamowaniem w standardowej 6-biegowej skrzyni biegów.

 Chevrolet zaprezentował zupełnie nowego Silverado 1500 z 2014 roku, dużego pickupa. Nowy od maski po hak, Chevy Silverado został zaprojektowany jako najsilniejszy, najmądrzejszy i najbardziej wydajny model w historii.

Nowy Silverado opiera się na 95-letniej tradycji samochodów dostawczych Chevroleta, podnosząc poprzeczkę dla dużych pickupów. Wśród wielu aktualizacji na rok 2014 znajdziemy nową trójkę potężnych i wydajnych silników EcoTec3, mocniejszą, cichszą i bardziej komfortową kabinę, zmodyfikowane kierownictwo, zawieszenie oraz hamulce, a także innowacyjne rozwiązania do zarządzania ładunkiem w skrzyni oraz prawdziwe możliwości holowania i przewożenia.

„Nasi klienci polegają na swoich truckach, aby sprostać codziennym wyzwaniom związanym z zarabianiem na życie, prowadzeniem biznesu i dbaniem o rodziny,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM North America. „Chevrolet zobowiązuje się do dostarczania kierowcom trucków najlepiej zaprojektowanych i najwyżej jakości modeli na rynku.”

Silverado 2014 stanie się częścią portfolio trzech trucków Chevroleta, zaprojektowanych w celu umożliwienia klientom wyboru odpowiedniego modelu do ich potrzeb. Dołącza do modelu Silverado 2500 i 3500 HD, które są idealnym narzędziem do holowania i transportu, wprowadzonym w modelu z 2011 roku. Chevrolet rozwija również zupełnie nowy model Colorado, średniej wielkości pickup, który zaoferuje sprawdzone możliwości przewozowe w efektywnym pakiecie oszczędzającym miejsce i paliwo.

Każdy detal Silverado 1500 z 2014 roku został zaprojektowany, aby spełnić rygorystyczne wymagania klientów dużych samochodów dostawczych oraz wzmocnić reputację Chevroleta jako producenta najbardziej niezawodnych i trwałych dużych pickupów – pojazdów o najniższych całkowitych kosztach posiadania.

„Nie dajcie się zwieść roboczym butom. Klienci trucków są jednymi z najbardziej wymagających i skrupulatnych w branży,” powiedział Jeff Luke, główny inżynier odpowiedzialny za duże i średnie pickupy.

„Projektanci i inżynierowie, którzy stworzyli nowego Silverado, dzielą tę pasję do trucków. Zbudowali ten samochód – i przetestowali go w ekstremalnych warunkach – aby dostarczyć klientom odpowiednie narzędzia do trudnych zadań, a także stworzyli dziesiątki rozwiązań dla wyzwań, z jakimi klienci trucków spotykają się na co dzień.”

Na rok 2014 Chevrolet Silverado 1500 został zaprojektowany i skonstruowany, aby dostarczyć wydajność – bez kompromisów – której klienci oczekują od pickupów Chevroleta.

Zewnętrzny design Silverado łączy silną tradycję trucków Chevroleta z nowoczesną, wyrafinowaną estetyką. Nowy design jest bardziej muskularny, funkcjonalny i aerodynamiczny. Dwuportowy grill, pełnowymiarowy zderzak i podwójny, robiący wrażenie, kaptur tworzą silną obecność, która przejawia się również w rzeźbionych bokach nadwozia i poszerzeniach błotników.

Jednak nowy design Silverado to nie tylko wygląd. Nowy przód został zaprojektowany tak, aby poprawić uszczelnienie dla bardziej efektywnego chłodzenia, podczas gdy dach i spojler klapy bagażnika były formowane w tunelu aerodynamicznym, aby wygładzić przepływ powietrza nad truckiem i zredukować opór. Nowe drzwi osadzone w bocznych częściach nadwozia zmniejszają hałas wiatru, co zapewnia cichszą kabinę.

Pod maską Silverado 1500 z 2014 roku znajdziemy rodzinę trzech zupełnie nowych silników EcoTec3, w tym V-6 oraz dwa V-8, zaprojektowanych specjalnie do dużych trucków. Wszystkie trzy silniki wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa, dezaktywację cylindrów oraz ciągłe zmienne sterowanie zaworami, co stanowi połączenie zaawansowanych technologii, które nie występują w innych konkurencyjnych truckach. Wszystkie trzy przełączają się płynnie w tryb czterocylindrowy, aby poprawić efektywność przy lekkim obciążeniu, a każdy z nich zapewnia więcej mocy, momentu obrotowego oraz lepszą efektywność niż ich wcześniejsze wersje.

Rodzina silników obejmuje nowy silnik 4.3L V-6, który dostarczy wystarczający moment obrotowy, aby zasilać pickup z kabiną pięcioosobową oraz holować znaczny przyczep, a także nowy 5.3L V-8 zaprojektowany w celu zapewnienia większej mocy, momentu obrotowego i lepszej efektywności niż obecna wersja, która obecnie jest liderem w ekonomiczności paliwowej wśród silników V-8. Nowy silnik 6.2L V-8 został stworzony, aby być najbardziej wydajnym silnikiem w każdym lekkim pickupie.

Certyfikowane przez SAE wartości mocy i momentu obrotowego oraz szacunki dotyczące efektywności paliwowej EPA dla nowego Chevroleta Silverado będą ostateczne i dostępne na początku przyszłego roku.

Wnętrza całkowicie nowych Silverado 1500 z 2014 roku odzwierciedlają ten sam nacisk na formę i funkcjonalność. Pionowy panel instrumentów, sześciogaugesowy zestaw wskaźników oraz wiele opcji przechowywania zostały dostosowane specjalnie do potrzeb klientów trucków. Kontrole są funkcjonalne, logicznie umiejscowione i łatwe do obsługi w rękawicach roboczych. Tylne drzwi w kabinach pięcioosobowych są większe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a tylne drzwi w modelach z kabiną przedłużoną są teraz zawiasowe z przodu, co ułatwia dostęp, szczególnie w ciasnych miejscach.

Nowy system Chevrolet MyLink zapewnia łatwą do użycia łączność na placu budowy lub podczas rodzinnych wakacji, z naturalnym rozpoznawaniem głosu i wystarczającą ilością portów oraz gniazd zasilających, aby wspierać wiele urządzeń.

Nowa kabina trucka jest mocniejsza, z prawie dwoma trzeciami struktury wykonanej z wysokowytrzymałej stali, co zapewnia pewne odczucie i poprawia bezpieczeństwo. Podobnie, główne belki i kluczowe poprzeczki zaktualizowanej ramy są wykonane z wysokowytrzymałej stali, a kluczowe elementy są hydroformowane, aby zredukować masę i poprawić wytrzymałość.

Nowe uchwyty typu shear-style, które tłumią ruchy w górę i w dół oraz na boki, zapewniają cichszą i bardziej komfortową jazdę. Modele z kabiną extended i crew mają dodatkowy zestaw hydraulicznych mocowań, które dodatkowo izolują kabiny. W połączeniu z licznymi innymi ulepszeniami akustycznymi i NVH (hałas, wibracje i szorstkość) zamierzonym wynikiem jest solidne, wyrafinowane odczucie bez utraty właściwej wydajności trucka.

Skrzynia pickupowa również korzysta z tego nacisku na zapewnienie klientom Silverado odpowiednich narzędzi do pracy. Skrzynia wykonana jest ze stali formowanej na zimno, co zwiększa jej wytrzymałość i zmniejsza masę w porównaniu do skrzyń wytłaczanych używanych przez dużych konkurentów, a także oferuje szereg inteligentnych rozwiązań do codziennego życia.

Bumper CornerStep Silverado, w połączeniu z uchwytami wbudowanymi w nowe ochronne belki skrzyni, ułatwia dostęp do skrzyni. Skrzynia jest również dostępna z nowymi górnymi hakami do transportu, podświetleniem LED w dolnej części i klapą bagażnika EZ Lift and Lower.

Po raz pierwszy, kabiny pięcioosobowe Silverado 1500 będą dostępne z dłuższą skrzynią o długości 6’6″, oprócz poprzedniej skrzyni 5’8″, co umożliwi klientom przewożenie większego ładunku, jednocześnie pozwalając na zaparkowanie w wielu garażach.

Podwozie Chevroleta Silverado z 2014 roku obejmuje szereg aktualizacji skoncentrowanych na kliencie. Zmodyfikowane zawieszenie z przodu i z tyłu oraz szersze koła zapewniają wygodniejszą jazdę i pewniejsze prowadzenie. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia odczucie kierowania i zmniejsza zużycie paliwa. Nowe hamulce tarczowe z przodu i z tyłu z tarczami Duralife ™ poprawiają odczucia z hamowania i wydłużają żywotność tarcz.

Silverado będzie dostępne z wyjątkowymi funkcjami bezpieczeństwa w segmencie, takimi jak system ostrzegania przed kolizją z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z aktywnym fotelem bezpieczeństwa oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu. StabiliTrak z kontrolą jazdy z przyczepą i asystent ruszania pod górę są standardem we wszystkich Silverado.

„Wprowadziliśmy znaczące ulepszenia w kluczowych obszarach nowego Chevroleta Silverado i poprawiliśmy prawie każdy detal trucka,” powiedział Luke. „Uważamy, że zarówno lojalni klienci Chevroleta, jak i klienci z konkurencji znajdą wiele do pokochać w nowym Silverado, zaczynając od pierwszego momentu, gdy usiądą za kierownicą.”

Zaprojektowany i zweryfikowany dla wymagających klientów

Klienci trucków są jednymi z najbardziej wymagających w branży. Znają się na truckach jak nikt inny – wielu z nich posiada trucki od dziesięcioleci. Używają ich intensywnie, w warunkach, które zszokowałyby wielu kierowców samochodów osobowych. Mają trudne zadania do wykonania i oczekują, że ich trucki poradzą sobie z nimi, bez narzekań. I oczekują, że ich trucki będą trwałe – średni wiek dużego pickupa wynosi obecnie ponad 10,4 roku.

Zespół, który zaprojektował nowego Silverado, posunął się do skrajności, aby stworzyć nowy truck, który przewyższy wymagania tych klientów.

Na przykład, nowe duże trucki GM przejdą ponad 6 milionów mil testów trwałości w torturujących warunkach w Milford Proving Ground, przez pustynie i góry Nevada, a także po zamarzniętych równinach Kapuskasing w Ontario. To odpowiada 240 podróżom wokół Ziemi. Dodatkowo trucki zdobędą ponad 7 milionów mil w rzeczywistych warunkach podczas testów końcowych, co daje łączną liczbę testowych mil wynoszącą ponad 13 milionów.

Zwiększona moc, moment obrotowy i wydajność nowej rodziny silników EcoTec3 wynikają z bezprecedensowego poziomu analizy komputerowej, w tym rozległych symulacji dynamiki przepływu, aby zoptymalizować spalanie powietrza i paliwa w cylindrach. W program silnikowy włożono ponad 10 milionów godzin analizy komputerowej. Samo zaawansowane systemy spalania pochłonęły ponad 6 milionów godzin – co daje około 685 lat pracy.

Nawet podstawowe elementy, takie jak nowe wbudowane drzwi, zostały poddane ekstremalnym testom, z drzwiami przechodzącymi przez niemal 150 żywotów trucków.

Produkcja kabiny pięcioosobowej Silverado 1500 z 2014 roku rozpocznie się w drugim kwartale 2013 roku, a inne style kabin będą następować później w roku.

Nowoczesna interpretacja ikonicznego designu Chevroleta

Przy tworzeniu Chevroleta Silverado z 2014 roku projektanci dążyli do osiągnięcia idealnej równowagi między głęboką tradycją Chevroleta w dużych pickupach a bardziej nowoczesną, wyrafinowaną estetyką. Starali się również nadać nowemu Silverado bardziej dramatyczny charakter, z wyższą postawą i bardziej strukturalnym, muskularnym nadwoziem, przy jednoczesnym poprawieniu aerodynamiki, aby nowy Silverado był cichszy i bardziej efektywny.

„Tworzenie nowego Silverado przy jednoczesnym zachowaniu jego dziedzictwa było wyzwaniem, ale jestem pewny, że znaleźliśmy odpowiednią równowagę,” powiedział Kevin O’Donnell, menedżer ds. designu zewnętrznego Silverado. „2014 Silverado na pewno wyróżni się zarówno pod względem wyglądu, jak i poprawionej wydajności aerodynamicznej.”

Klasyczny grill trucka Chevroleta w stylu dwuportowym, stylowo przekształcone reflektory i zderzak w formie jednoczęściowej od błotnika do błotnika nadają truckowi szerszą, silniejszą postawę. Grill nowego Silverado został zaprojektowany tak, aby dopuszczać dokładnie odpowiednią ilość powietrza, a przód jest starannie uszczelniony, aby zapewnić efektywne chłodzenie przy minimalnym oporze aerodynamicznym.

Nowoczesna interpretacja pionowych, ułożonych reflektorów Chevroleta obejmuje lampy projektorowe w modelach LTZ. Nowy kaptur z podwójnymi „mocnymi” liniami nie tylko zwiększa obecność wizualną, ale także kieruje powietrze nad wycieraczkami, aby zredukować hałas wiatru.

Bardziej agresywny design kontynuuje się wzdłuż nadwozia, z rzeźbionymi bokami i wyraźnymi poszerzeniami błotników. Dostępne osłony nadkoli zapewniają bardziej wykończony wygląd. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali, a wszystkie są o pół cala szersze niż poprzednio, co zmniejsza zginanie opon i poprawia zakręcanie oraz prowadzenie. Koła o średnicy 22 cali będą dostępne jako akcesoria Chevroleta.

Szczególną uwagę zwrócono na przepływ powietrza nad truckiem, aby poprawić efektywność i zredukować hałas wiatru. Najbardziej zauważalne są wbudowane drzwi, które osadzone są w bokach nadwozia, zamiast obejmować dach. W połączeniu z nowymi potrójnymi uszczelkami drzwi, wbudowane drzwi redukują hałas wiatru i turbulencje, pomagając uciszyć kabinę.

Inne szczegóły aerodynamiczne obejmują nowe uszczelki kabiny do skrzyni, osłony na podwoziu wygładzające przepływ powietrza pod pojazdem, oraz deflektory prowadzące powietrze wokół tylnych opon. Zarówno dach, jak i górna część klapy bagażnika były precyzyjnie formowane, aby pomóc w zarządzaniu przepływem powietrza nad tyłem pickupa.

Także w 2014 roku, tylne drzwi w modelach z kabiną crew są większe. Słupki B zostały przesunięte do przodu, tylny fotel został przeprojektowany, a tylne oparcia siedzeń zostały cieńsze, co dodaje około dwóch cali przestrzeni na nogi z tyłu i zwiększa wygodę wsiadania i wysiadania bez wydłużania pojazdu. W modelach Silverado z kabiną extended tylne drzwi teraz otwierają się z przodu, od słupka B, co ułatwia dostęp w parkingach i innych ciasnych miejscach.

Trzy zupełnie nowe silniki EcoTec3

Sercem każdego trucka jest jego silnik, a w 2014 roku Chevy Silverado 1500 oferuje trzy nowe silniki EcoTec3 opracowane specjalnie dla potrzeb cykli użytkowania trucków. Wszystkie korzystają z trzech nowoczesnych technologii – bezpośredniego wtrysku, dezaktywacji cylindrów oraz ciągłego zmiennego sterowania zaworami – które optymalizują moc, moment obrotowy i efektywność w szerokim zakresie warunków roboczych.

Nowa trójka silników została zaprojektowana tak, aby odpowiadać potrzebom klientów trucków, a także zapewnić więcej mocy, większy moment obrotowy i lepszą efektywność paliwową niż wcześniejsze silniki Silverado.

Wszystkie trzy silniki mają zaawansowany system spalania, który skuteczniej przekształca paliwo w moc, a wszystkie trzy są zaprojektowane, aby płynnie przełączać się w tryb czterocylindrowy, aby poprawić efektywność przy lekkim obciążeniu.

„Wierzymy, że te silniki są najbardziej zaawansowanymi technologicznie silnikami oferowanymi w lekkich pickupach i są specjalnie zaprojektowane do sposobu, w jaki klienci używają trucków w rzeczywistości,” powiedział Jordan Lee, główny inżynier Small Block oraz menedżer projektu.

„Silniki EcoTec3 oferują technologię, której nie może dorównać żaden inny producent trucków, a my oferujemy ją w każdym z naszych silników, dla każdego z naszych klientów,” dodał Lee. „Nie jest to opcja w dodatkowej cenie. Otrzymujecie naszą najlepszą i najbardziej zaawansowaną technologię niezależnie od poziomu wykończenia.”

Aby zapewnić niezawodność i niski koszt posiadania, na których polegają klienci trucków, wszystkie trzy silniki mają zaprojektowany i przetestowany wzór zaworów górnych, który jest lekki i kompaktowy oraz ma naturalnie niskie tarcie dla lepszej efektywności paliwowej. Wszystkie są wyposażone w aluminiowe bloki i głowice, co zmniejsza wagę. (Aby uzyskać więcej informacji, zobacz towarzyszące wydanie o silnikach EcoTec3.)

Nowa rodzina silników obejmuje:

Nowy standardowy silnik 4.3L V-6. Jego duża pojemność zapewnia moment obrotowy do zasilania kabiny crew oraz holowania znacznej przyczepy, a jednocześnie może bezproblemowo przełączać się w tryb czterocylindrowy pod lekkim obciążeniem w celu poprawy efektywności.
Nowy silnik 5.3L V-8. Został zaprojektowany, aby zapewnić więcej mocy, większy moment obrotowy i lepszą efektywność paliwową niż obecny silnik 5.3L V-8, co czyni go doskonałym wyborem dla klientów mainstreamowych.
Nowy silnik 6.2L V-8. Został zaprojektowany, aby być najbardziej wydajnym silnikiem w każdym lekkim pickupie. Podobnie jak dwa pozostałe silniki w rodzinie, może bezproblemowo przełączać się w tryb czterocylindrowy pod lekkim obciążeniem, co pozwala na poprawę efektywności podczas codziennej jazdy.
Silverado 1500 z 2014 roku zostało zaprojektowane w celu dalszej poprawy efektywności, umożliwiając silnikom pracę w trybie czterocylindrowym przez większość czasu. Na przykład, mocowania skrzyni biegów i wydechu tłumią drgania, które mogą występować, gdy silniki są w trybie czterocylindrowym, a aktywny system wydechowy precyzyjnie reguluję ciśnienie zwrotne i dźwięk wydechu, aby zapewnić płynne, ciche działanie. Modele z silnikiem 6.2L V-8 mają aktywną redukcję hałasu, aby jeszcze bardziej uciszyć kabinę podczas pracy w trybie czterocylindrowym.

Wszystkie trzy silniki są wyposażone w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z optymalizowanymi przełożeniami i harmonogramami zmiany biegów dla lepszej wydajności i efektywności. Skrzynie biegów mają funkcję Auto Grade Braking, która redukuje bieg na zjazdach, aby zmniejszyć zużycie hamulców. Z powodu dodatkowego momentu obrotowego nowych silników V-8 stosowane są nowe tylne osie o długości 9.5 lub 9.76 cala.

„Nie tylko pracowaliśmy nad poprawą mocy, momentu obrotowego i szacunków dotyczących efektywności paliwowej EPA dla wszystkich trzech silników EcoTec3, ale także staraliśmy się poprawić efektywność w rzeczywistości, szczególnie podczas holowania i transportu,” powiedział Lee. „Czekamy na dziennikarzy i inne strony trzecie, które będą miały okazję testować nasze trucki w bezpośredniej rywalizacji z konkurencją w rzeczywistych warunkach.”

Bardziej komfortowe i funkcjonalne wnętrze

Z kabinami crew stanowiącymi obecnie ponad dwie trzecie sprzedaży lekkich pojazdów w całej branży, pick-upy stają się coraz bardziej uniwersalnymi narzędziami, używanymi do prowadzenia biznesu lub zarabiania na życie w ciągu dnia, a także do transportu przyjaciół i rodziny w czasie wolnym. W odpowiedzi na te potrzeby projektanci Silverado dążyli do stworzenia wnętrza, które byłoby cichsze, przestronniejsze, bardziej komfortowe i funkcjonalne, bez sprawiania wrażenia wnętrza samochodu osobowego lub crossovera.

Rezultatem jest całkowicie nowe wnętrze, które ustanawia nowe standardy dla dużych trucków.

„Zmiany w wyglądzie zewnętrznym Silverado 2014 można opisać jako ewolucyjne, ale aktualizacje we wnętrzu są dramatyczne,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor ds. designu Silverado. „Dbałość o detale oraz kroki, które podjęliśmy, aby zapewnić optymalny komfort i wygodę dla kierowcy i pasażerów, odzwierciedlają fakt, że nowe wnętrza uzyskały najwyższe oceny w badaniach wśród klientów.”

Pionowy panel instrumentów z sześciogaugesowym zestawem wskaźników został dostosowany specjalnie do potrzeb klientów trucków, a większość modeli również zawiera 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz informacyjny kierowcy, na którym wyświetlane są dane o pojeździe i systemie informacyjnym.

Kontrole zostały umiejscowione z użyciem krzywych zasięgu, a ważne elementy kontrolne zostały umieszczone najbliżej kierowcy i pogrupowane według funkcji. Pokrętła, przyciski i interfejsy są duże, łatwe do odczytania i łatwe w obsłudze, nawet w rękawicach.

Na przykład, Chevrolet Silverado zachował tradycyjny dźwignię zmiany biegów w kolumnie, z funkcją tap-up/tap-down oraz funkcjami do holowania, zintegrowanymi z dźwignią, ponieważ oszczędza miejsce w konsoli i jest łatwa w obsłudze, nawet w grubych rękawicach roboczych. Podobnie, dostępny zintegrowany kontroler hamulca przyczepy znajduje się wysoko po lewej stronie kierownicy, w miejscu bardziej naturalnego zasięgu dla kierowcy.

Rezultatem jest prosty, dobrze zaprojektowany panel sterowania – jeden z dostosowany do sposobu użytkowania przez klientów ich dużych trucków.

Dostępny w systemie MyLink Silverado system informacyjno-rozrywkowy jest zaprojektowany tak, aby był łatwy w obsłudze, wysoce konfigurowalny i zdolny do połączenia z 10 urządzeniami. Oferuje naturalne rozpoznawanie głosu, które umożliwia klientom wykonywanie telefonów, wprowadzanie celów, przeglądanie mediów, odtwarzanie muzyki i kontrolowanie innych funkcji po prostu mówiąc pojazdowi, co ma zrobić. Nie ma żadnych fraz kluczowych do zapamiętania ani potrzeby patrzenia na ekran.

MyLink można również obsługiwać za pomocą dużych, wyraźnie oznaczonych pokręteł, za pomocą zintegrowanych kontrolerów na kierownicy lub za pomocą ekranu dotykowego w modelach z 8-calowym ekranem.

System może również przechowywać do 60 ulubionych, w tym stacji radiowych (AM/FM/XM), kontaktów, celów, muzyki i innego materiału – jest to przydatna funkcja dla małych firm lub właścicieli często podróżujących.

Wszystkie modele mają również rozbudowaną przestrzeń do przechowywania wewnętrznego, dostosowaną do sposobów użytkowania trucków przez klientów. Wiele portów USB, a także gniazda zasilające 12-woltowe i 110-woltowe, pomagają w podłączeniu wielu urządzeń.

Nowa trwała tapicerka siedzeń, która jest bardziej odporna i łatwiejsza do czyszczenia, jest dostępna, a przednie siedzenia mają bardziej wytrzymałą piankę o podwójnej gęstości, co zwiększa komfort i wydłuża żywotność.

Celem było stworzenie poziomu komfortu i wygody typowego dla luksusowych samochodów, ale dostosowanego do rzeczywistego sposobu użytkowania przez klientów ich trucków.

Wzmocnione kabiny i ramy

Klienci trucków mają najwyższe oczekiwania, jeśli chodzi o trwałość i wydajność – muszą mieć pewność, że jedno z najważniejszych narzędzi w ich skrzynce narzędziowej wytrzyma codzienną mękę ich pracy i aktywnego stylu życia. Oczekują również, że ich trucki będą trwałe – średni wiek trucka na drodze wynosi obecnie ponad 10,4 roku.

Aby zapewnić, że nowy Silverado sprosta tym wymaganiom, kluczowe elementy zaktualizowanej ramy, w tym główne belki i kluczowe poprzeczki, są wykonane z wysokowytrzymałej stali, a hydroformowanie jest używane dla poprawy wytrzymałości oraz zmniejszenia masy przedniej części ramy.

Struktury kabin są całkowicie nowe i zawierają wysokowytrzymałą stal w słupkach A, słupkach B, belkach dachowych i panelach podłogowych. Stal o ultra wysokiej wytrzymałości jest używana w newralgicznych miejscach paneli podłogowych i podwozia, w oczekiwaniu na nowe testy zderzeniowe z płytkim przemieszczeniem. W sumie około dwóch trzecich struktury kabiny wykonane jest z wysokowytrzymałej stali, co zapewnia cichszą jazdę, bardziej pewne odczucie i lepszą wydajność podczas nowych, trudniejszych testów zderzeniowych rządowych i przemysłowych.

Mocowania, które izolują kabinę od ramy, mają znaczący wpływ zarówno na hałas, jak i wibracje w kabinie pasażerskiej. Wszystkie modele Silverado mają teraz mocowania typu shear-style, które izolują ruchy zarówno w górę i w dół, jak i na boki, a modele z kabiną extended i crew mają dodatkowe hydrauliczne mocowania dla dalszej izolacji. Rezultatem jest truck, który wydaje się znacznie cichszy, bardziej wyrafinowany i bardziej solidny niż poprzednie modele.

Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku wykorzystuje również skrzynię pickupową wykonaną ze stali formowanej na zimno, która jest lżejsza, mocniejsza i bardziej wytrzymała niż tradycyjne skrzynie stalowe stosowane przez dużych konkurentów.

Użycie wysokowytrzymałej stali oraz innych lżejszych materiałów, takich jak aluminiowe kaptury, bloki silnika i zawieszenie, pomogło zrównoważyć masę nowych funkcji, takich jak mocniejsze kabiny, szersze koła, większa bateria i większe tylne osie w wersjach V-8 Silverado. Silverado 2014 nadal jest lżejsze od porównywalnych modeli głównego konkurenta.

Pewniejsza jazda, prowadzenie i hamowanie

Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce Silverado 1500 z 2014 roku zostały znacznie zaktualizowane, aby zapewnić cichszą, bardziej wyrafinowaną jazdę oraz pewniejsze prowadzenie i hamowanie.

Zawieszenie z przodu z przewodami sprężynowymi charakteryzuje się aluminiowymi górnymi i dolnymi ramionami sterującymi w wielu modelach, które są zarówno lżejsze, jak i sztywniejsze niż poprzednie komponenty, razem z przednimi sprężynami, które są do 30% sztywniejsze niż te w obecnych modelach, co zapewnia pewniejsze prowadzenie.

Zawieszenie z tyłu nadal korzysta z dwustopniowych sprężyn wielowarstwowych, aby uzyskać optymalną równowagę między gładką jazdą a zdolnością przewozową. Poduszki sprężynowe zostały zmodyfikowane w celu poprawy jakości jazdy, a zarówno przednie, jak i tylne amortyzatory mają nową konstrukcję typu twin-tube z nowymi zaworami, aby poprawić tłumienie przy niskich prędkościach, zapewniając płynniejszą, bardziej kontrolowaną jazdę. Modele Z71 używają amortyzatorów monotubowych Rancho dla lepszej zdolności off-road.

Silverado 1500 z 2014 roku wyposażone jest w nową elektryczną wspomaganie kierownicy o zmiennej sile, która poprawia ogólne prowadzenie pojazdu i zmniejsza wysiłek przy niskich prędkościach. Ponieważ nie ma pompy napędzanej silnikiem, elektryczne wspomaganie kierownicy zmniejsza również zużycie paliwa i eliminuje konieczność konserwacji związanej z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy.

Hamulce tarczowe na wszystkich kołach z tarczami Duralife ™ są standardem. Tarcze posiadają utwardzoną i wzmocnioną powierzchnię, która opiera się rdzy, co potencjalnie podwaja ich żywotność i poprawia wygląd pojazdu. Poprawiły się również odczucia związane z pedałem hamulca.

Chevrolet Silverado oferuje również funkcję Auto Grade Braking, która wykorzystuje silnik i kontrolę przekładni do spowolnienia pojazdu na długim stoku, pomagając utrzymać prędkość pojazdu i zmniejszając potrzebę używania hamulców przez kierowcę.

Inteligentniejsza skrzynia pickupowa

Na rok 2014 Silverado sprawia, że skrzynia pickupowa jest jeszcze bardziej inteligentna. Bumper CornerStep i wbudowane uchwyty w nowych osłonach skrzyni ułatwiają wchodzenie do skrzyni i dostęp do przedmiotów.

Klapa bagażnika ma wewnętrzną belkę skrętną, która zmniejsza wysiłek potrzebny do podnoszenia i opuszczania klapy, podczas gdy obrotowy tłumik umożliwia kontrolowany i bardziej stopniowy ruch opadania przy otwieraniu klapy bagażnika. Zamek, podwójne załadunki i lampa skrzyni są standardem. Dostępne funkcje obejmują górne haki do transportu, które ułatwiają zabezpieczenie ładunku oraz lampy LED umieszczone pod belkami, które umożliwiają lepszą widoczność przedmiotów w skrzyni.

Skrzynia pickupowa jest dostępna w trzech długościach – 5’8″, 6’6″ i 8′. Modele z kabiną crew dodają 6’6″ jako nową opcję oprócz 5’8″. Modele z kabiną extended mają skrzynię o długości 6’6″, a modele z kabiną standardową są dostępne z skrzyniami o długości 6’6″ lub 8′. Klienci, którzy ciągną, docenią czteropinowy i siedmio-pinowy złącze przyczepy umiejscowione w tylnej części zderzaka.

Z71 dla możliwości off-road

Dla właścicieli, których praca lub rekreacja prowadzi ich w teren, Z71 powraca jako wyjątkowy model dostępny w wykończeniach LT i LTZ. W 2014 roku Z71 obejmuje monotubowe amortyzatory Rancho, zderzaki holownicze z przodu, osłonę przekładni oraz unikalne opony terenowe o średnicy 18 lub 20 cali. Pakiet Z71 zawiera również kontrolę zjazdu ze wzgórza. Aktywowany przez kierowcę za pomocą przycisku na panelu instrumentów, wykorzystuje system hamulcowy ABS do umożliwienia płynnego i kontrolowanego zjazdu w trudnym terenie.

Z71 obejmuje również unikalne 18-calowe felgi (opcjonalne w LT, standardowe w LTZ) oraz unikalne wykończenie wnętrza, w tym szczotkowane metalowe panele progowe, techniczne wykończenie na elementach wykończeniowych wnętrza oraz grafiki Z71 na zestawie instrumentów.

Standardowo w Z71, a także dostępne w innych Silverado, znajduje się wyłączny automatyczny blokowany tylny mechanizm różnicowy GM, który reaguje w milisekundach w sytuacjach o niskiej przyczepności, poprawiając bezpieczeństwo i pewność na mokrych, zaśnieżonych lub błotnistych nawierzchniach.

Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa

Jak wspomniano wcześniej, Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku ma zupełnie nową kabinę, z około dwoma trzeciami struktury zbudowanej z wysokiej wytrzymałości stali. Pomaga to chronić pasażerów w przypadku zderzenia oraz zwiększa wydajność podczas nowych, trudniejszych testów zderzeniowych rządowych i przemysłowych.

Chevrolet Silverado nadal oferuje obszerny zestaw standardowych technologii bezpieczeństwa, w tym elektroniczną kontrolę stabilności StabiliTrak z kontrolą jazdy z przyczepą oraz asystenta ruszania pod górę, poduszki powietrzne boczne z osłoną podczas przewrócenia oraz system OnStar.

Nowością w 2014 roku, Chevrolet Silverado zaoferuje kilka wiodących w branży funkcji. Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu informuje kierowcę, jeśli pojazd zaczyna dryfować do innego pasa, za pomocą dźwiękowego ostrzeżenia lub dostępnego siedzenia alertu bezpieczeństwa. Również dostępne jest ostrzeżenie przed kolizją z przodu, które monitoruje przestrzeń przed pojazdem za pomocą kamery i ostrzega kierowcę, jeśli zbytnio zbliża się do pojazdu z przodu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.