CHEVROLET Silverado 1500 Extended Cab 2008-2012

CHEVROLET Silverado 1500 Extended Cab 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado 1500 Extended Cab 2008-2012

Po ośmiu latach produkcji, Silverado trafiło na rynek z całkowicie nową generacją w 2006 roku jako model 2007.

To prawda, że Ford wciąż dominował na rynku pickupów i zwiększał swoją przewagę, ale to nie oznaczało, że Chevrolet miał się poddać. Druga generacja Silverado weszła na rynek w 2007 roku, starając się udowodnić, że może być lepsza od swojego poprzednika. Niestety, zły timing spowodowany światowym kryzysem gospodarczym sprawił, że pierwsze lata nie były zbyt udane dla marki z charakterystycznym logo w kształcie kokardy i jej macierzystej firmy.

Tak jak poprzednia wersja, Silverado było dostępne w kilku wersjach nadwozia, począwszy od wersji z ramą do kabiny, aż po dużą wersję z podwójną kabiną. Przedni pas był taki sam we wszystkich wersjach, z szeroką, chromowaną poziomą listwą pośrodku grilla dla wersji LT, wspierającą logo w kształcie kokardy. W wersji LTZ ta listwa i zderzak były w kolorze nadwozia. Wersja Extended Cab miała parę drzwi z przodu oraz drzwi wychylne z tyłu. Łóżko z tyłu było dostępne w trzech rozmiarach: 5.75′ (1752 mm), 6.5′ (1981 mm) i 8′ (2438 mm) na trzech różnych rozstawach osi.

W środku Chevrolet Silverado oferował do pięciu miejsc siedzących, z wystarczającą przestrzenią dla pasażerów z przodu i w miarę dużą dla tych z tyłu. Podobnie jak większość pickupów na rynku, miał dużą deskę rozdzielczą, z dźwignią zmiany biegów umieszczoną na kolumnie kierowniczej dla automatycznej skrzyni biegów.

Producent oferował Silverado z wyborem czterech silników, standardowo połączonych z 4-biegową skrzynią automatyczną. Było dostępne zarówno w wersji 2WD, jak i 4WD.

Chevrolet zaprezentował całkowicie nowego Silverado 2007 – najnowsza generacja najbardziej niezawodnego pickup’a w branży to najsilniejszy Silverado w historii, oferujący najlepszą moc i wydajność paliwową w swoim segmencie.

Linia modeli ’07 Silverado oparta jest na zupełnie nowej platformie, która zapewnia płynniejszą jazdę i pewne, komfortowe prowadzenie, jednocześnie oferując prowadzenie najlepszych w swojej klasie możliwości i moc. W ofercie znajdują się sześć potężnych, czwartej generacji silników V-8, które współpracują z mocniejszym podwoziem, oferując najwyższą w segmencie zdolność holowania (10,500 funtów / 4,763 kg), moc (367 hp / 274 kW) oraz wydajność paliwową, z maksymalną ładownością wynoszącą 2,160 funtów (980 kg).

„Silverado od zawsze było najbardziej niezawodnym i trwałym pickupem, a linia z 2007 roku kontynuuje tę tradycję dzięki innowacjom w zakresie możliwości, jakości, bezpieczeństwa i wydajności paliwowej” – powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevrolet. „Właściciele Silverado tworzą partnerstwo ze swoimi samochodami; są codziennymi bohaterami, którzy cenią sobie trwałość i niezawodność Silverado, aby wykonać swoją pracę. Naszą filozofią podczas rozwoju nowego pojazdu było dostarczenie pewności, która wynika z prowadzenia najsilniejszych, najbardziej niezawodnych i najdłużej działających samochodów na drodze.”

Renoma jakości Silverado poparta jest niezależnymi badaniami klientów, w tym Badaniem Jakości Początkowej J.D. Power and Associates z 2006 roku. W ubiegłym roku lekkie modele Chevrolet Silverado zajęły pierwsze miejsce w kategorii dużych pickupów, a modele ciężarowe dzieliły drugie miejsce z GMC Sierra.

„Nowe funkcje, takie jak standardowy StabiliTrak, to najnowszy element w historii wiodących w branży innowacji” – powiedział Peper. „Nowy Silverado to kontynuacja ewolucji silnej tradycji budowy pickupów Chevroleta – tradycji rozpoznawanej przez pokolenia właścicieli Chevroleta, z których wielu dzieliło się z nami swoimi historiami i dołączyło do klubu 200,000 mil Silverado, internetowej społeczności właścicieli Silverado.”

Lekkie modele Silverado ’07 będą dostępne w czwartym kwartale 2006 roku. Modele ciężarowe będą dostępne w pierwszym kwartale 2007 roku. Oferowane są trzy style kabiny – standardowa, przedłużona i kabina załogi – oraz trzy długości skrzyni bagażowej: 5 stóp 8 cali (krótka), 6 stóp 6 cali (standardowa) oraz 8 stóp (długa). Pickup dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych: WT, LT i LTZ, oraz w wersjach 2WD i 4WD. Oznaczenie LS dostępne jest w pakiecie zewnętrznego stylu w modelu tego roku.

Czysta forma pickup’a

Zewnętrzny design całkowicie nowego Silverado potwierdza jego reputację najsilniejszego, najbardziej niezawodnego i najdłużej działającego pickup’a w branży. Posiada szeroką, wyrzeźbioną przednią część, która podkreśla jego muskularną posturę i nadaje Silverado potężną obecność. Wygląd przedniej części jest unikalny dla Silverado i obejmuje przednie błotniki, kratkę, reflektory, zderzaki, maskę z power dome, lampy tylne, konstrukcję skrzyni i rozszerzone tylne błotniki.

Duża kratka, szersza i wyższa niż w poprzednich modelach, oraz wyraźna złota kokarda są otoczone reflektorami o premium wyglądzie. Maska power dome unosi się z przodu, wskazując na potężny silnik pod nią, a szybka, nachylona pod kątem 57 stopni szyba przednia przekazuje poprawioną wydajność paliwową dzięki lepszej aerodynamice. Duże, pionowo ustawione reflektory są umieszczone na zewnętrznych krawędziach nadwozia i mają szczegółowy, biżuteryjny wygląd, który podkreśla wyrafinowanie pickup’a.

Chromowany zderzak jest standardem w modelach LT, podczas gdy w modelach LTZ stosowane są zderzaki w kolorze nadwozia. Uchwyty drzwi są solidne, zaprojektowane z myślą o łatwym użyciu w rękawiczkach. Powraca popularny pakiet Off Road Z71 z unikalnymi elementami zewnętrznymi i identyfikacją na bokach nadwozia.

Modele Silverado oferowane są z gamą kół 17-, 18- i 20-calowych. Osiemnastocalowe koła są standardem w pakiecie Z71. Dwudziestocalowe koła są dostępne w modelach LT i LTZ.

Oferowane są dziewięć kolorów nadwozia: ciemnoniebieski metalik, brązowy metalik, szary metalik, czarny, niebieski granit metalik, biały szczyt, srebrny brzozowy metalik, czerwony zwycięstwa oraz sportowy czerwony metalik.

Przestronne, wyrafinowane wnętrze

Nowy Silverado oferuje dwa całkowicie różne wnętrza, aby spełnić różnorodne potrzeby dzisiejszych konsumentów pickupów. Wyposażenie WT i LT ma czyste wnętrze pickup’a, natomiast wyposażenie LTZ charakteryzuje się luksusowym wnętrzem, które jest obecnie dostępne w pełnowymiarowych modelach Chevroleta w wersji LTZ.

Modele Silverado są bardziej przestronne w środku, z większą pojemnością bagażową. Przestronność zwiększają nowe, „niskie i przesunięte do przodu” deski rozdzielcze. Deska rozdzielcza w wersji LTZ jest o 5 cali niższa i przesunięta dalej do przodu niż w poprzednim modelu. Deska rozdzielcza w wersjach WT i LT jest o 3,5 cala niższa i przesunięta dalej do przodu.

Czyste wnętrze pickup’a oferowane w wersjach WT i LT ma większe kontrolki i uchwyty drzwi, które są łatwiejsze do użycia w rękawiczkach. W desce rozdzielczej zintegrowany jest duży podwójny schowek. Fotel materiałowy jest standardem w modelach WT i LT; skórzane siedzenia dostępne są w modelach LT, które zawierają sześciostopniowy fotel kierowcy z elektryczną regulacją. Nowy, zamykany schowek w siedzeniu znajduje się w nowej kanapie o układzie 40/20/40, jest wystarczająco duży, aby pomieścić laptopa i posiada gniazdko zasilające 12V. Modele WT oferowane są w kolorze wnętrza Dark Titanium; modele LT oferowane są w kombinacjach Ebony lub Ebony/Light Titanium oraz Ebony/Light Cashmere.

Modele LTZ mają luksusowe wnętrze z unikalną deską rozdzielczą, panelami drzwi, większym konsolą centralną o pojemności 20,1 litrów i innymi charakterystycznymi detalami. Podgrzewany, 12-stopniowy fotel kierowcy z elektryczną regulacją jest standardem, jak również system audio z sześcioma płytami CD/MP3, system głośników Bose oraz podgrzewany system spryskiwaczy szyby. Modele LTZ z kabiną załogi mają automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, system audio na tylnym siedzeniu oraz dużą skrzynię bagażową, która oferuje około 5 litrów pojemności. Schematy kolorów wnętrza LTZ obejmują kombinacje Ebony, Dark Titanium/Light Titanium oraz Ebony/Light Cashmere.

Tylne siedzenia w modelach z kabiną załogi i przedłużoną są ulepszone za pomocą materiału podpierającego, sztywniejszych struktur wsparcia i zmienionych kątów nachylenia oparć. Modele z przedłużoną kabiną oferują więcej miejsca na nogi. Standardowo w modelach z kabiną załogi oraz opcjonalnie w modelach z przedłużoną kabiną dostępne są nowe tylne siedzenia w stylu stadionowym z podziałem 60/40 i składanym podłokietnikiem. Można je łatwo złożyć jedną ręką, bez użycia uchwytu do zwolnienia, co zapewnia nieprzerwaną przestrzeń ładunkową. Lub można niezależnie schować jedną część kanapy, co umożliwia przewóz zarówno ładunku, jak i pasażera na tylnym siedzeniu.

Dostęp do tylnego siedzenia/obszaru przechowywania w modelach z przedłużoną kabiną ułatwiają nowe tylne drzwi dostępu, które otwierają się pod kątem 170 stopni. Elektryczne tylne okna opuszczają się całkowicie w drzwiach dostępu 170 stopni, zapewniając 100% otwartości w pojazdach w wersji LT i LTZ. Elektrycznie przesuwane tylne okno jest dostępne w konfiguracjach z przedłużoną kabiną oraz kabiną załogi w wersjach LT i LTZ.

Pewne i zdolne do jazdy doświadczenie

Zbudowany na nowej platformie GM dla dużych samochodów, ’07 Silverado włącza funkcje takie jak nowa, w pełni zamknięta rama, zawieszenie z przodu typu coil-over-shock oraz układ kierowniczy z przekładnią zębatą. Wspiera szersze tory przednie i tylne – około 3 cali (76,2 mm) szersze z przodu i 1 cal (25,4 mm) szersze z tyłu – co zwiększa stabilność i pewność prowadzenia przez bardziej bezpieczne odczucie drogi.

Responsywne cechy jazdy i prowadzenia dostarczają wyższego poczucia kontroli, jednocześnie wspierając wiodące w klasie możliwości, w tym najlepszą w segmencie zdolność holowania wynoszącą 10,500 funtów (4,763 kg) oraz maksymalną ładowność wynoszącą 2,160 funtów (980 kg).

Zawieszenie przednie składa się z nowego, zaprojektowanego typu coil-over-shock, które dostarcza liniowych, solidnych i niezmiennych cech jazdy i prowadzenia na wszystkich nawierzchniach. Nowy system kierowniczy z przekładnią zębatą zapewnia precyzyjną i responsywną kontrolę oraz poprawione odczucie jazdy na środku. Zmienione zawieszenie tylnie typu Hotchkiss zapewnia lepszą izolację i komfort jazdy z nowym, rozłożonym układem dla amortyzatorów.

Całkowicie nowy Silverado będzie dostępny z pięcioma systemami zawieszenia, z których każdy jest dostosowany do konkretnych potrzeb prowadzenia. Należą do nich:

  • Z83 – Zapewnia solidną, gładką jazdę z amortyzatorami przednimi monotube i tylnymi twin-tube.
  • Z85 – Zaprojektowane dla lepszego prowadzenia i holowania przyczep, z amortyzatorami przednimi i tylnymi monotube.
  • Z71 – Oferuje lepsze zdolności off-road; zawiera specyficzne amortyzatory monotube z przodu i z tyłu.
  • Z60 – Zaprojektowane dla maksymalnej wydajności na drodze i oferowane z 20-calowymi kołami.
  • NHT – Zaprojektowane dla maksymalnej zdolności holowania; obejmuje amortyzatory tylne monotube, 17-calowe koła i opony terenowe oraz wysokowydajne tylne sprężyny.

System hamulcowy o wysokiej wydajności z nowym, czterokanałowym systemem ABS zapewnia wyjątkową zdolność hamowania. ABS jest standardem we wszystkich modelach i jest powiązany z elektronicznym systemem stabilizacji StabiliTrak, aby pomóc zminimalizować ryzyko przewrócenia się pojazdu.

Wyrafinowany elektroniczny system stabilizacji StabiliTrak jest standardem w modelach z kabiną załogi i dostępny w modelach z przedłużoną kabiną – i jest to ekskluzywna cecha segmentu. W połączeniu z nowym systemem hamulcowym i czterokanałową, czteroczaszkową kontrolą hamulców, system zapewnia bardziej precyzyjne, kontrolowane zatrzymania ABS oraz poprawioną stabilność trakcji/położenia.

Modele Silverado napędzane są wydajną gamą silników, z najsilniejszą w segmencie rodziną silników V-8. Nowoczesna technologia, taka jak Aktywne Zarządzanie Paliwem (AFM) oraz zmienne ustawienie zaworów (VVT), zapewnia Silverado najlepszą w segmencie wydajność paliwową. Dostępny jest silnik FlexFuel – oraz w połączeniu z oszczędzającym paliwo AFM – dając klientom możliwość zasilania swojego pickup’a etanolem E85, benzyną lub ich kombinacją. Oferowane silniki do lekkich modeli obejmują:

  • 4.3L V-6 (LU3), o mocy 195 hp (145 kW) i 260 lb.-ft. momentu obrotowego (353 Nm). Jest standardem w modelach WT regular cab i 2WD extended cab.
  • 4.8L V-8 (LY2), z żeliwną blokadą; o mocy 295 hp (220 kW) i 305 lb.-ft. momentu obrotowego (414 Nm)*. Jest standardem w modelach WT 4WD extended cab oraz LT regular cab i extended cab, a także WT i LT crew cab.
  • 5.3L FlexFuel V-8 (LMG), zdolny do E85 z żeliwną blokadą i Aktywnym Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Ten silnik jest dostępny we wszystkich modelach.
  • 5.3L FlexFuel V-8 (LC9), zdolny do E85 z aluminiową blokadą i Aktywnym Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Jest dostępny we wszystkich modelach.
  • 5.3L V-8 (LH6), z aluminiową blokadą i Aktywnym Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Jest dostępny w modelach crew cab 4WD.
  • 5.3L V-8 (LY5), z żeliwną blokadą i Aktywnym Zarządzaniem Paliwem, o mocy 315 hp (235 kW) i 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Ten silnik jest standardem w modelach LT i LTZ; jest dostępny we wszystkich innych modelach.
  • 6.0L V-8 (L76), z aluminiową blokadą, zmiennym ustawieniem zaworów i Aktywnym Zarządzaniem Paliwem, o mocy 367 hp (274 kW) i 375 lb.-ft. momentu obrotowego (508 Nm)*. Jest dostępny w modelach LT i LTZ extended i crew cab w ramach maksymalnego pakietu holowniczego.

Silniki są wspierane przez sprawdzone, elektronicznie sterowane automatyczne skrzynie biegów Hydra-Matic, w tym sprawdzoną 4L60 czterobiegową automatyczną oraz, w przypadku silnika 6.0L, wysokowydajną 4L70 czterobiegową automatyczną.

Maksymalny pakiet holowniczy łączy silnik 6.0L V-8 i skrzynię biegów 4L70 czterobiegową z wytrzymałą tylną osią 9.5 cala, blokadą dyferencjału, przełożeniem osi 4.10, ciężkim systemem chłodzenia i innymi ulepszonymi funkcjami, umożliwiającymi zdolność holowania na poziomie 10,500 funtów (4,763 kg).

Bezpieczeństwo i ochrona

Silverado zapewnia 360 stopni ochrony dzięki mocniejszej ramie i strukturze nadwozia oraz technologiom wiodącym w branży i segmencie. Zaprojektowane jest także z myślą o zwiększonej kompatybilności z innymi pojazdami. Nowe funkcje obejmują pierwszy w segmencie elektroniczny system stabilizacji StabiliTrak z technologią zapobiegającą przewróceniu, poduszkami powietrznymi montowanymi na suficie, które są zintegrowane z wzmocnionymi strukturami ramy i nadwozia, aby zapewnić doskonałą ochronę pasażerów, oraz pierwszy w segmencie napinacz pasów bezpieczeństwa, który aktywuje się podczas zderzenia od tyłu. Poduszki powietrzne boczne dostępne są w modelach LT i LTZ.

Dynamika kontroli kierowcy została wzmocniona przez szersze tory przednie i tylne, a także bardziej responsywne zawieszenia – w tym nową konstrukcję przedniego zawieszenia typu coil-over-shock oraz układ kierowniczy z przekładnią zębatą. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa są oferowane w Silverado, w tym fabrycznie zainstalowany system zdalnego uruchamiania pojazdu (ekskluzywny w segmencie), aktywna skrzynka rozdzielcza Autotrac, aby pomóc w utrzymaniu pewności prowadzenia w śliskich warunkach, ultradźwiękowy system asystujący do parkowania tyłem oraz zmieniony, łatwiejszy w użyciu system monitorowania ciśnienia w oponach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.