Chevrolet wprowadził na rynek swoją serię Silverado, oferując kabinę dla dwóch osób w kategorii ciężkich pickupów, znaną jako Regular-cab.
Rzeczywiście, Ford F150 był liderem rynku i niewielkie były szanse, aby ktokolwiek mógł przejąć jego koronę. Jednak zarówno GM, jak i Chrysler mieli coś do zaoferowania w tej samej kategorii, zmuszając markę z niebieskim znakiem do nieustannej modernizacji swojego najlepiej sprzedającego się pojazdu. W 2006 roku Chevrolet zaprezentował drugą generację Silverado, jako model na rok 2007. Był dostępny w trzech wersjach kabiny i czterech rozstawach osi.
Przednia część nadwozia była identyczna dla wszystkich wersji kabin, z szerokim, chromowanym paskiem poziomym w środkowej części grilla dla poziomów wyposażenia LT, wspierającym znaczek z bow-tie. W przypadku poziomu LTZ ten pasek oraz zderzak były w kolorze nadwozia. Regular-cab miał dwie standardowe drzwi oraz dwa rozmiary skrzyni: 5.75′ (1752 mm) i 6.5′ (3023 mm).
Wnętrze Chevrolet Silverado Regular-cab oferowało dwa miejsca oraz podstawowe wyposażenie, dostosowane do pracy. W wyższych poziomach wyposażenia dostępne były skórzane fotele i drewniane wykończenia na desce rozdzielczej. Jak w większości pickupów na rynku, oferował duży zestaw wskaźników oraz umieszczony na kolumnie kierowniczej wybierak biegów do automatycznej skrzyni biegów.
Producent oferował Silverado Crew Cab z możliwością wyboru czterech silników, standardowo połączonych z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Był dostępny z napędem na tylne lub cztery koła.
Chevrolet zaprezentował zupełnie nowego Silverado 2007 – najnowsza generacja najbardziej niezawodnego pickupa na rynku to najsilniejszy Silverado w historii, oferujący najlepszą moc i oszczędność paliwa w swoim segmencie.
Linia ’07 Silverado została zbudowana na nowej platformie, która wspiera płynniejszą jazdę i pewne prowadzenie, jednocześnie oferując najlepsze w swojej klasie możliwości i moc. W ofercie znajduje się sześć potężnych silników V-8 z czwartą generacją małej jednostki, które wspierają mocniejszą konstrukcję, zapewniając najwyższe w segmencie zdolności holownicze (10 500 funtów / 4 763 kg), moc (367 hp / 274 kW) oraz oszczędność paliwa, przy maksymalnej ładowności wynoszącej 2 160 funtów (980 kg).
„Silverado zawsze był najbardziej niezawodnym i najdłużej działającym pickupem, a linia 2007 roku przedłuża tę tradycję dzięki innowacjom w zakresie możliwości, jakości, bezpieczeństwa i oszczędności paliwa” – powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta. „Właściciele Silverado tworzą z partnerstwo ze swoimi truckami; to codzienni bohaterowie, którzy cenią sobie trwałość i niezawodność Silverado, aby wykonać zadanie. Naszą filozofią przewodnią w trakcie tworzenia nowego trucka była pewność, jaką przynosi prowadzenie najsilniejszych, najbardziej niezawodnych i najdłużej działających pojazdów na drodze.”
Reputacja jakości Silverado jest wspierana przez niezależne weryfikacje klientów, w tym badania J.D. Power and Associates na temat początkowej jakości z 2006 roku. W ubiegłym roku modele Silverado w kategorii lekkich pickupów zajęły pierwsze miejsce, a modele ciężarowe zajęły drugie miejsce, dzieląc je z GMC Sierra.
„Nowe funkcje, takie jak standardowy StabiliTrak, to najnowsze osiągnięcia w historii innowacji w branży” – powiedział Peper. „Nowe Silverado reprezentuje ciągłą ewolucję silnej tradycji budowania pickupów Chevroleta – tradycji, która jest doceniana przez pokolenia właścicieli trucków Chevroleta, z których wielu podzieliło się z nami swoimi historiami i dołączyło do klubu 200 000 mil Silverado, internetowej społeczności właścicieli Silverado.”
Modele Silverado lekkich ciężarówek będą dostępne w czwartym kwartale 2006 roku. Modele ciężarowe będą dostępne w pierwszym kwartale 2007 roku. Oferowane są trzy style kabiny – regularna, przedłużona i crew cab – oraz trzy długości skrzyni ładunkowej: 5 stóp 8 cali (krótka), 6 stóp 6 cali (standardowa) i 8 stóp (długa). Pickup jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia: WT, LT i LTZ, a także w wersjach 2WD i 4WD. Oznaczenie LS jest dostępne w ramach opcji stylizacji zewnętrznej w tegorocznym modelu.
Czysty design pickupa
Zewnętrzny design całkowicie nowego Silverado podkreśla jego reputację jako najsilniejszego, najbardziej niezawodnego i najdłużej działającego pickupa w branży. Posiada szeroką, wyrzeźbioną twarz, co podkreśla szeroki kąt widzenia i nadaje Silverado potężną, muskularną obecność. Wygląd przodu jest unikalny dla Silverado, w tym błotniki, kratka, reflektory, zderzaki, maska, lampy tylne, projekt skrzyni i poszerzone tylne błotniki.
Duża kratka, szersza i wyższa od poprzednich modeli, oraz wyraźnie widoczna złota kokardka są otoczone reflektorami o premium wyglądzie. Maska power dome wznosi się z przodu, nawiązując do silnika roboczego znajdującego się poniżej, a szybka, nachylona pod kątem 57 stopni przednia szyba przekazuje lepszą oszczędność paliwa dzięki lepszej aerodynamice. Duże, wertykalne reflektory są umieszczone na zewnętrznych krawędziach nadwozia i posiadają szczegółowy, biżuteryjny wygląd, który podkreśla elegancję trucków.
Chromowany zderzak jest standardem w modelach LT, podczas gdy modele LTZ otrzymują zderzaki w kolorze nadwozia. Klamki drzwi są mocnymi konstrukcjami typu grab, zaprojektowanymi do łatwego użycia w rękawiczkach. Popularny pakiet Z71 Off Road wraca z unikalnymi elementami zewnętrznymi i identyfikacją na boku nadwozia.
Modele Silverado oferowane są z szeroką gamą kół o średnicach 17, 18 i 20 cali. Osiemnasto-calowe koła są standardem w pakiecie Z71. Dwudziestocalowe koła są dostępne w modelach LT i LTZ.
Oferowane są dziewięć kolorów zewnętrznych: Ciemnoniebieski metalik, Czekoladowy metalik, Szary metalik, Czarny, Niebieski granit metalik, Biały szczyt, Srebrny brzozowy metalik, Czerwony zwycięstwa i Sportowy czerwony metalik.
Przestronne i wyrafinowane wnętrze
Nowe Silverado oferuje dwa całkowicie różne wnętrza, aby sprostać różnorodnym potrzebom dzisiejszych konsumentów pickupów. Poziomy WT i LT mają klasyczne wnętrze pickupa, a poziom LTZ oferuje luksusowe wnętrze, które jest obecnie dostępne w pełnowymiarowych modelach Chevroleta LTZ.
Modele Silverado są przestronniejsze, z większą pojemnością składowania. Przestronność została zwiększona dzięki nowym, „niskim i wysuniętym do przodu” panelom instrumentów. Panel instrumentów oferowany w modelach LTZ jest o 5 cali niższy i bardziej wysunięty do przodu niż w poprzednim modelu. Modele WT i LT mają panel instrumentów, który jest o 3,5 cala niższy i dalej wysunięty.
Wnętrze pickupa oferowane w poziomach WT i LT charakteryzuje się większymi kontrolkami i klamkami, które są łatwiejsze w użyciu w rękawiczkach. Duża podwójna skrzynka na rękawice jest zintegrowana w panelu instrumentów. Tkaninowe siedzenia są standardem w modelach WT i LT; w modelach LT dostępne są skórzane siedzenia oraz sześciokierunkowe, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy. Nowy schowek na rzeczy, który można zamknąć, jest wbudowany w nową ławkę dzieloną 40/20/40; jest wystarczająco duży, aby pomieścić laptopa i ma gniazdo zasilania 12-woltowego. Modele WT są dostępne w kolorze wnętrza Ciemny tytan; modele LT oferują kolory Ebony lub kombinacje Ebony/Jasny tytan oraz Ebony/Jasny kaszmir.
Modele LTZ mają wnętrze inspirowane luksusem z unikalnym panelem instrumentów, panelami drzwi, większymi konsolami centralnymi o pojemności 20,1 litra oraz innymi charakterystycznymi wykończeniami. Ogrzewane, 12-kierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy jest standardowe, wraz z systemem audio obsługującym sześć płyt CD/MP3, systemem głośnikowym Bose oraz ogrzewaną myjką szyby. Modele crew cab LTZ dodatkowo mają automatyczne wycieraczki szyby działające na zasadzie wykrywania deszczu, system audio dla tylnych siedzeń oraz duży schowek, który oferuje około 5 litrów pojemności. Schematy kolorów wnętrza LTZ obejmują kombinacje Ebony, Ciemny tytan/Jasny tytan oraz Ebony/Jasny kaszmir.
Tylne siedzenia w modelach crew cab i extended cab zostały ulepszone, oferując bardziej wspierający materiał poduszek, mocniejsze struktury wsparcia oraz zmienione kąty oparć siedzeń. Modele extended cab oferują więcej miejsca na nogi. Standardowo w modelach crew cab i opcjonalnie w modelach extended cab znajduje się nowe tylne siedzenie w stylu stadionowym o dzielonej konstrukcji 60/40 i składanym centralnym podłokietnikiem. Może być łatwo składane jedną ręką, bez używania uchwytu zwalniającego, aby zapewnić nieprzerwaną powierzchnię ładunkową. Lub każda sekcja dzielonego siedzenia może być chowana niezależnie, co pozwala na miejsce zarówno dla ładunku, jak i pasażera na tylnym siedzeniu.
Wejście do tylnych siedzeń/obszaru przechowywania w modelach extended cab ułatwiają nowe tylne drzwi dostępu otwierające się pod kątem 170 stopni. Elektrycznie otwierane tylne okna boczne całkowicie opuszczają się do drzwi dostępu pod kątem 170 stopni, zapewniając 100% otwartości w pojazdach o poziomach LT i LTZ. Elektrycznie przesuwane tylne okno jest dostępne w konfiguracjach extended cab i crew cab dla poziomów LT i LTZ.
Pewne i zdolne doświadczenia z jazdy
Zbudowane na nowej platformie dużych trucków GM, ’07 Silverado włącza takie cechy jak nowa, w pełni zamknięta rama, przednie zawieszenie typu coil-over-shock oraz kierownicę typu rack-and-pinion. Wspiera szersze tory przednie i tylne – około 3 cali (76,2 mm) szersze z przodu i 1 cala (25,4 mm) szersze z tyłu – co zwiększa stabilność i pewność prowadzenia przez bardziej stabilne odczucie drogi.
Reagująca jazda i cechy prowadzenia dostarczają zwiększonego poczucia kontroli, jednocześnie wspierając wiodące w swojej klasie możliwości, w tym najlepszą w segmencie zdolność holowniczą wynoszącą 10 500 funtów (4 763 kg) oraz maksymalną ładowność wynoszącą 2 160 funtów (980 kg).
Przednie zawieszenie składa się z nowego, coil-over-shock designu, który zapewnia liniowe, solidne i niezmienne właściwości jazdy i prowadzenia na wszystkich nawierzchniach drogowych. Nowym elementem jest także system kierowniczy typu rack-and-pinion, który zapewnia precyzyjną i responsywną kontrolę oraz poprawione odczucie centralne. Zmodyfikowane tylnie zawieszenie typu Hotchkiss zapewnia doskonałą izolację i komfort jazdy z nowym, rozłożonym układem amortyzatorów.
Całkowicie nowe Silverado będzie dostępne z pięcioma systemami zawieszenia, z których każdy jest dostosowany do specyficznych wymagań jazdy. Obejmują one:
- Z83 – Dostarcza solidną, gładką jazdę z monotubowymi przednimi amortyzatorami i podwójnymi tylnymi.
- Z85 – Zaprojektowane dla poprawionej obsługi i holowania przyczep, z monotubowymi przednimi i tylnymi amortyzatorami.
- Z71 – Zapewnia poprawioną zdolność off-road; zawiera specyficzne monotubowe przednie i tylne amortyzatory.
- Z60 – Zaprojektowane dla maksymalnej wydajności na ulicy i oferowane z 20-calowymi kołami.
- NHT – Zaprojektowane dla maksymalnej zdolności holowniczej; zawiera monotubowe tylne amortyzatory, 17-calowe koła i opony terenowe oraz mocne tylne sprężyny.
Wysokowydajny system hamulcowy z nowym, czterokanałowym systemem ABS zapewnia doskonałą zdolność hamowania. ABS jest standardem we wszystkich modelach i jest połączony z systemem elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak, aby pomóc w zminimalizowaniu wystąpienia zdarzeń przewrócenia.
Zaawansowany system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak GM jest standardem w modelach Crew Cab i dostępny w modelach extended cab – co stanowi wyłączność w segmencie. W połączeniu z nowym systemem hamulcowym oraz czterokanałową elektroniką hamulcową, system ten zapewnia precyzyjne, kontrolowane hamowanie ABS oraz poprawioną stabilność trakcji i kątową.
Modele Silverado są napędzane wydajnym zestawem silników, w tym najwyżej ocenianą rodziną silników V-8 w segmencie. Nowoczesna technologia, taka jak Active Fuel Management (AFM) i zmienny rozrząd (VVT), pomaga Silverado w uzyskiwaniu najlepszej w swoim segmencie oszczędności paliwa. Silnik FlexFuel jest dostępny – i wsparty systemem oszczędzania paliwa AFM – dając klientom możliwość napędzania swojego trucka zarówno etanolem E85, jak i benzyną lub kombinacją obu paliw. Oferty silników lekkich obejmują:
- 4.3L V-6 (LU3), oceniany na 195 hp (145 kW) oraz 260 lb.-ft. momentu obrotowego (353 Nm). Jest standardowy w modelach WT regular cab oraz 2WD extended cab.
- 4.8L V-8 (LY2), z żelaznym blokiem; oceniany na 295 hp (220 kW) oraz 305 lb.-ft. momentu obrotowego (414 Nm)*. Jest standardowy w modelach WT 4WD extended cab, LT regular cab oraz extended cab, a także w modelach WT i LT crew cab.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LMG), zdolny do pracy z E85 z żelaznym blokiem i Active Fuel Management, oceniany na 315 hp (235 kW) oraz 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Ten silnik jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L FlexFuel V-8 (LC9), zdolny do pracy z E85 z aluminiowym blokiem i Active Fuel Management, oceniany na 315 hp (235 kW) oraz 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Jest dostępny we wszystkich modelach.
- 5.3L V-8 (LH6), z aluminiowym blokiem i Active Fuel Management, oceniany na 315 hp (235 kW) oraz 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Jest dostępny w modelach crew cab 4WD.
- 5.3L V-8 (LY5), z żelaznym blokiem i Active Fuel Management, oceniany na 315 hp (235 kW) oraz 338 lb.-ft. momentu obrotowego (458 Nm)*. Ten silnik jest standardowy w modelach LT i LTZ; jest dostępny we wszystkich innych modelach.
- 6.0L V-8 (L76), z aluminiowym blokiem, zmiennym rozrządem i Active Fuel Management, oceniany na 367 hp (274 kW) oraz 375 lb.-ft. momentu obrotowego (508 Nm)*. Jest dostępny w modelach LT i LTZ extended oraz crew cab w ramach pakietu maksymalnej holowni.
Silniki są wspierane przez sprawdzone automatyczne skrzynie biegów Hydra-Matic, w tym niezawodną czterobiegową skrzynkę 4L60 oraz, w przypadku silnika 6.0L, wysokowydajną czterobiegową skrzynie 4L70.
Pakiet maksymalnej holowni łączy silnik 6.0L V-8 i skrzynię automatyczną 4L70 z ciężkimi tylni osi o średnicy 9,5 cala, blokadą dyferencjału, przełożeniem osi 4.10, ciężkim systemem chłodzenia oraz innymi ulepszonymi funkcjami, aby umożliwić najlepszą w segmencie zdolność holowniczą wynoszącą 10 500 funtów (4 763 kg).
Bezpieczeństwo i ochrona
Silverado zapewnia 360 stopni ochrony dzięki mocniejszej ramie i strukturze nadwozia, a także technologii wiodącej w branży i w segmencie. Zostało także zaprojektowane z myślą o zwiększonej kompatybilności z innymi pojazdami. Nowe funkcje obejmują pierwsze w segmencie elektroniczne kontrolowanie stabilności StabiliTrak z technologią zapobiegającą przewróceniu, poduszkami powietrznymi w bocznych kurtynach wzmacnianymi wzmocnionymi osią i strukturami nadwozia, aby zapewnić doskonałą ochronę pasażerów, oraz pierwszym w segmencie napinaczom pasów bezpieczeństwa, które aktywują się podczas kolizji z tyłu. Poduszki powietrzne w bocznych kurtynach są dostępne w modelach LT i LTZ.
Dynamika kontroli kierowcy jest poprawiona przez szersze tory przednie i tylne, a także bardziej responsywne zawieszenia – w tym nowy projekt przedniego zawieszenia typu coil-over-shock oraz kierownicę typu rack-and-pinion. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa są oferowane w Silverado, w tym fabrycznie zainstalowane zdalne uruchamianie pojazdu (wyłączność w segmencie), aktywna skrzynia łącząca Autotrac, aby pomóc w utrzymaniu pewności pojazdu w śliskich warunkach jazdy, Ultrasonic Rear Parking Assist oraz zmodyfikowany, łatwiejszy w użyciu system monitorowania ciśnienia w oponach.