Po siedmiu latach Silverado 1500 ewoluowało, obiecując lepsze doświadczenia dla swoich właścicieli. Linia Silverado została głównie zaprojektowana do codziennego użytku, dla małych wykonawców i przedsiębiorców. Nie jest przeznaczona do ciągnięcia naprawdę ciężkich przyczep czy ładunków, ale dobrze znosi spore obciążenia, nie męcząc przy tym swoich właścicieli. Opcjonalny „pakiet holowniczy” pozwala na ciągnięcie przyczep o wadze do 11 500 funtów (5216 kg) w wersjach V8 oraz tylko 7200 funtów (3265 kg) w wersji V6.
Regularna kabina ma miejsce dla trzech pasażerów na ławce i oferuje wystarczającą ilość opcji, aby zapewnić komfortową podróż do i z pracy. W tylnej części można wybierać spośród różnych rozmiarów skrzyń, a najdłuższa ma 6’6” (około 2 metry). Z tyłu znajduje się wyprofilowany w zderzaku stopień, ułatwiający dostęp do skrzyni.
Wewnątrz projektanci Chevroleta przenieśli jednostkę infotainment wyżej na desce rozdzielczej, aby było ją łatwiej odczytać i z niej korzystać, a także uczynili ją kompatybilną z Android Auto i Apple CarPlay. Duże przyciski oraz główne elementy sterujące systemami HVAC mają duże okrągłe pokrętła, co pozwala na ich obsługę w rękawicach. Silverado 1500 jest wyposażone w elektryczne wspomaganie kierownicy, zamiast starego hydraulicznego.
Pod maską tego półtonowego pickupa znajdują się trzy opcje silnikowe: 4.3-litrowy V6, 5.3-litrowy V8 i 6.2-litrowy V8. Wszystkie z nich wyposażone są w wtrysk bezpośredni, dezaktywację cylindrów oraz zmienny czas otwarcia zaworów.
Chevrolet zaprezentował całkowicie nowego Silverado 1500 na rok 2014, dużego pickupa. Nowy od maski po zaczep, Chevy Silverado został zaprojektowany jako najsilniejszy, najinteligentniejszy i najbardziej wszechstronny model w historii.
Nowe Silverado opiera się na 95-letniej tradycji marki Chevrolet w produkcji samochodów dostawczych, jednocześnie podnosząc poprzeczkę dla dużych pickupów. Wśród wielu nowości na 2014 rok znajdują się nowe, mocne i efektywne silniki EcoTec3; mocniejsza, cichsza i bardziej komfortowa kabina; zmienione układy kierownicze, zawieszenie i hamulce; sprytne rozwiązania do zarządzania ładunkiem w skrzyni oraz prawdziwe możliwości holowania i transportu.
„Nasi klienci polegają na swoich ciężarówkach, aby sprostać codziennym wyzwaniom zarabiania na życie, prowadzenia biznesu i opieki nad rodziną,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM Ameryka Północna. „Chevrolet zobowiązuje się do dostarczenia klientom ciężarówek najlepiej zaprojektowanych i najbardziej dopracowanych na rynku.”
Silverado 2014 stanie się częścią trzech modeli ciężarówek Chevrolet, zaprojektowanych, aby umożliwić klientom wybór odpowiedniej ciężarówki do ich potrzeb. Dołączy do modeli Chevrolet Silverado 2500 i 3500 HD, które są doskonałymi narzędziami do holowania i transportu, wprowadzonymi na rynek w 2011 roku. Chevrolet opracowuje również całkowicie nowego Colorado, średniej wielkości pickupa, który zaoferuje potwierdzone możliwości ciężarówki w efektywnym pod względem przestrzeni i paliwa pakiecie.
Każdy szczegół 2014 Chevrolet Silverado 1500 został zaprojektowany i skonstruowany, aby spełnić dokładne wymagania klientów dużych ciężarówek oraz wzmocnić reputację Chevroleta jako producenta najbardziej niezawodnych, trwałych ciężarówek, które mają najniższe ogólne koszty posiadania.
„Nie dajcie się zwieść roboczym butom. Klienci ciężarówek są jednymi z najbardziej wymagających w branży,” powiedział Jeff Luke, główny inżynier ds. dużych i średnich ciężarówek.
„Projektanci i inżynierowie, którzy stworzyli nowe Silverado, dzielą tę pasję do ciężarówek. Zbudowali tę ciężarówkę – i przetestowali ją do granic możliwości – aby dać klientom odpowiednie narzędzia do trudnych zadań oraz stworzyli dziesiątki rozwiązań na wyzwania, z jakimi klienci ciężarówek spotykają się na co dzień.”
Na rok 2014 Silverado 1500 jest zaprojektowane i skonstruowane, aby dostarczać możliwości – bez kompromisów – na jakie klienci przywykli w ciężarówkach Chevrolet.
Zewnętrzny design Chevrolet Silverado łączy silną tradycję ciężarówek Chevy z nowoczesną estetyką. Nowy design jest bardziej muskularny, funkcjonalny i aerodynamiczny. Podwójny wlot powietrza, pełnowymiarowy zderzak oraz podwójna maska z powiekami tworzą silną obecność, którą odzwierciedlają rzeźbione boki nadwozia oraz nadkola.
Nowy design Silverado dotyczy jednak nie tylko wyglądu. Nowy przedni koniec został zaprojektowany w celu poprawy uszczelnienia dla bardziej efektywnego chłodzenia, a dach i spojler klapy bagażnika zostały uformowane w tunelu aerodynamicznym, aby wygładzić przepływ powietrza nad ciężarówką, co zmniejsza opór powietrza. Nowe wbudowane drzwi, które wpasowują się w zagłębienia w boku nadwozia, ograniczają hałas wiatru, co sprawia, że kabina jest cichsza.
Pod maską, 2014 Silverado 1500 wyposażono w rodzinę trzech całkowicie nowych silników EcoTec3, V-6 i dwóch V-8, zaprojektowanych specjalnie do użytku w dużych ciężarówkach. Wszystkie trzy silniki mają bezpośredni wtrysk paliwa, dezaktywację cylindrów i zmienną synchronizację zaworów, kombinację zaawansowanych technologii, które nie występują w innych konkurencyjnych ciężarówkach. Wszystkie trzy płynnie przełączają się w tryb czterocylindrowy w celu poprawy efektywności podczas jazdy na lekkim obciążeniu, a wszystkie są zaprojektowane, aby dostarczać większą moc, więcej momentu obrotowego i lepszą efektywność niż poprzednie wersje.
Rodzina silników obejmuje nowy silnik V-6 o pojemności 4.3L, który będzie miał wystarczająco dużo momentu obrotowego, aby zasilać pickup z kabiną załogową i ciągnąć znaczną przyczepę, a także nowy silnik V-8 o pojemności 5.3L zaprojektowany dla większej mocy, większego momentu obrotowego i lepszej efektywności niż obecna wersja, która jest liderem pod względem oszczędności paliwa. Nowy silnik V-8 o pojemności 6.2L jest zaprojektowany tak, aby być najbardziej zdolnym silnikiem w każdej lekkiej ciężarówce.
Certyfikowane przez SAE wartości mocy i momentu obrotowego oraz szacunkowa efektywność paliwowa EPA dla nowego Chevrolet Silverado będą ostateczne i dostępne na początku przyszłego roku.
Całkowicie nowe wnętrze 2014 Silverado 1500 odzwierciedla ten sam nacisk na formę i funkcjonalność. Prosta deska rozdzielcza, sześć wskaźników oraz liczne opcje przechowywania są dostosowane specjalnie do potrzeb klientów ciężarówek. Kontrole są funkcjonalne, logicznie rozmieszczone i łatwe w obsłudze, nawet w rękawicach roboczych. Tylne drzwi w kabinach załogowych są większe, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, a drzwi tylne w modelach z wydłużoną kabiną są teraz zawiasy z przodu, co ułatwia dostęp, szczególnie w ciasnych miejscach.
Nowy system Chevrolet MyLink zapewnia łatwe w użyciu połączenie do miejsca pracy lub na wakacje, z naturalnym rozpoznawaniem głosu i wystarczającą liczbą portów i gniazd zasilania, aby obsługiwać wiele urządzeń.
Nowa kabina ciężarówki jest mocniejsza, z prawie dwiema trzeciami konstrukcji wykonanej ze stali wysokiej wytrzymałości, co zapewnia pewniejsze odczucie i poprawia bezpieczeństwo. Podobnie, główne szyny i kluczowe belki poprzeczne zaktualizowanej ramy są wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, a główne elementy są hydroformowane w celu zmniejszenia masy i poprawy wytrzymałości.
Nowe mocowania karoserii typu shear eliminują zarówno ruchy w górę i w dół, jak i na boki, co zapewnia cichszą i bardziej komfortową jazdę. Modele z wydłużoną i kabiną załogową mają trzeci zestaw hydraulicznych mocowań karoserii, aby jeszcze bardziej izolować kabiny. W połączeniu z licznymi innymi ulepszeniami akustycznymi oraz redukcją drgań i hałasu (NVH), zamierzonym efektem jest solidne, wyrafinowane odczucie bez utraty tradycyjnej zdolności ciężarówki.
Skrzynia ładunkowa również korzysta z tego nacisku na dostarczenie klientom Chevrolet Silverado odpowiednich narzędzi do pracy. Skrzynia jest wykonana ze stali formowanej na zimno dla zwiększenia wytrzymałości i zmniejszenia masy, w porównaniu z tłoczonymi skrzynkami używanymi przez głównych konkurentów, a także oferuje szereg inteligentnych rozwiązań do codziennego użytku.
Zderzak CornerStep Silverado, w połączeniu z uchwytami wbudowanymi w nowe osłony szyn, ułatwia dostęp do skrzyni. Skrzynia jest również dostępna z nowymi górnymi hakami do mocowania, diodami LED pod szyny oraz klapą bagażnika EZ Lift and Lower.
Po raz pierwszy, kabiny załogowe Silverado 1500 będą dostępne z dłuższą skrzynią o długości 6’6″ (około 2 metry), oprócz wcześniejszej skrzyni o długości 5’8″ (około 1,75 metra), co umożliwia przewóz większej ilości ładunku, jednocześnie umożliwiając parkowanie w wielu garażach.
Podwozie 2014 Chevrolet Silverado obejmuje wiele zaktualizowanych elementów skoncentrowanych na kliencie. Zmienione przednie i tylne zawieszenie oraz szersze koła zapewniają bardziej komfortową jazdę i pewniejsze prowadzenie. Elektryczne wspomaganie kierownicy poprawia wrażenia z kierowania i zmniejsza zużycie paliwa. Nowe hamulce tarczowe z przodu i z tyłu z tarczami Duralife ™ poprawiają odczucia związane z hamowaniem i wydłużają żywotność tarcz.
Silverado będzie dostępne z unikalnymi w swojej klasie funkcjami bezpieczeństwa, takimi jak ostrzeżenie o kolizji czołowej, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z aktywnym siedziskiem bezpieczeństwa oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu. StabiliTrak z kontrolą przeciwdziałania kołysaniu przyczepy i asystent startu na wzniesieniu są standardem we wszystkich modelach Silverado.
„Wprowadziliśmy znaczące ulepszenia w kluczowych obszarach nowego Chevrolet Silverado i poprawiliśmy niemal każdy szczegół ciężarówki,” powiedział Luke. „Uważamy, że zarówno lojalni klienci Chevroleta, jak i osoby porównujące różne modele będą miały wiele powodów, by pokochać nowe Silverado, zaczynając od pierwszego razu, gdy usiądą za kierownicą.”
Zaprojektowane i zweryfikowane dla wymagających klientów
Klienci ciężarówek są jednymi z najbardziej wymagających w branży. Znają ciężarówki jak własną kieszeń – wielu z nich posiadało je przez dekady. Ciężko pracują na swoich ciężarówkach, w warunkach, które zszokowałyby wielu właścicieli samochodów osobowych. Ich zadania są trudne, a oni oczekują, że ich ciężarówki będą je wykonywać, bez narzekania. I oczekują, że ich ciężarówki będą trwałe – średni wiek dużego pickupa przekracza teraz 10,4 lat.
Zespół, który zaprojektował nowe Silverado, posunął się do ekstremów, aby stworzyć nową ciężarówkę, która przekroczy wymagania tych klientów.
Na przykład, nowe pełnowymiarowe ciężarówki GM przejdą ponad 6 milionów mil testów wytrzymałościowych w ekstremalnych warunkach w Milford Proving Ground, przez pustynie i góry Nevadzie oraz przez zamrożone równiny Kapuskasing w Ontario. To równowartość 240 podróży wokół ziemi. Dodatkowo, ciężarówki zgromadzą ponad 7 milionów mil w rzeczywistych warunkach podczas finalnych testów, co daje łączną liczbę ponad 13 milionów mil.
Zwiększona moc, moment obrotowy i efektywność nowej rodziny silników EcoTec3 wynikały z bezprecedensowego poziomu analizy komputerowej, w tym z obszernej analizy dynamiki przepływu, w celu optymalizacji spalania powietrza i paliwa w cylindrach. W program silnikowy zainwestowano więcej niż 10 milionów godzin analizy komputerowej. Ponad 6 milionów godzin – około 685 lat – analizy poświęcono jedynie zaawansowanemu systemowi spalania.
Nawet podstawowe elementy, takie jak nowe wbudowane drzwi, zostały przetestowane w ekstremalnych warunkach, przechodząc prawie 150 „żyć” ciężarówki testów.
Produkcja 2014 Silverado 1500 z kabiną załogową rozpocznie się w drugim kwartale 2013 roku, z innymi stylami kabin w późniejszym terminie.
Nowoczesna interpretacja ikonicznego designu Chevroleta
W przypadku 2014 Chevrolet Silverado, projektanci dążyli do osiągnięcia idealnej równowagi między głęboką tradycją Chevrolet w produkcji dużych pickupów a bardziej nowoczesną, dopracowaną estetyką. Starali się również nadać nowemu Silverado bardziej dramatyczną obecność, z wyższą sylwetką i mocniejszym, muskularnym nadwoziem, jednocześnie poprawiając aerodynamikę, aby nowy Silverado był cichszy i bardziej efektywny.
„Stworzenie nowego Silverado przy jednoczesnym zachowaniu jego tradycji było wyzwaniem, ale jestem pewny, że osiągnęliśmy odpowiednią równowagę,” powiedział Kevin O’Donnell, menedżer ds. designu zewnętrznego Chevrolet Silverado. „Nowe Silverado 2014 na pewno wyróżni się zarówno pod względem wyglądu, jak i poprawionych osiągów aerodynamicznych.”
Klasyczny dwuwlotowy grill Chevrolet, przekształcone reflektory i jednolity zderzak od błotnika do błotnika nadają ciężarówce szerszą, mocniejszą postawę. Grill nowego Silverado zaprojektowano w taki sposób, aby wprowadzać dokładnie odpowiednią ilość powietrza, a przód został starannie uszczelniony, aby zapewnić efektywne chłodzenie przy minimalnym oporze aerodynamicznym.
Nowoczesna interpretacja pionowo ułożonych reflektorów Chevroleta obejmuje lampy projektorowe w modelach LTZ. Nowa maska z podwójnymi wypukłościami nie tylko zwiększa obecność wizualną, ale również kieruje powietrze nad wycieraczkami, aby zmniejszyć hałas wiatru.
Bardziej agresywny design kontynuuje się wzdłuż nadwozia, z rzeźbionymi bokami nadwozia oraz wyraźnymi nadkolami. Dostępne osłony kół zapewniają bardziej wykończony wygląd. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali, a wszystkie są o pół cala szersze niż wcześniej, co zmniejsza odkształcenia opon i poprawia skręcanie oraz prowadzenie. Koła o średnicy 22 cali będą dostępne jako akcesoria Chevroleta.
Szczególną uwagę zwrócono na przepływ powietrza nad ciężarówką, aby poprawić efektywność i zmniejszyć hałas wiatru. Najbardziej zauważalne są wbudowane drzwi, które wpasowują się w boki nadwozia, a nie zakrywają dachu. Połączone z nowymi potrójnymi uszczelkami drzwi, wbudowane drzwi redukują hałas wiatru i turbulencje, pomagając uciszyć kabinę.
Inne szczegóły aerodynamiczne obejmują nowe uszczelki między kabiną a skrzynią, osłony na podwoziu wygładzające przepływ powietrza pod pojazdem oraz deflektory kierujące powietrze wokół tylnych opon. Zarówno dach, jak i górna część klapy bagażnika zostały starannie uformowane, aby zarządzać przepływem powietrza nad tyłem pickup.
Również w 2014 roku, tylne drzwi w modelach z kabiną załogową są większe. Słupki B zostały przesunięte do przodu, tylne siedzenia zaprojektowane na nowo, a oparcia przednich siedzeń zostały zwężone, co dodaje około dwóch cali przestrzeni na nogi z tyłu oraz zwiększa łatwość wsiadania i wysiadania bez wydłużania pojazdu. W modelach Silverado z wydłużoną kabiną tylne drzwi teraz otwierają się od przodu przy słupku B, co ułatwia dostęp w parkingach i innych ciasnych miejscach.
Trzy całkowicie nowe silniki EcoTec3
Serce każdej ciężarówki kryje się pod jej maską, a 2014 Chevy Silverado 1500 oferuje trzy nowe silniki EcoTec3, opracowane specjalnie do wymagań cykli pracy ciężarówek. Wszystkie mają zaawansowane technologie – bezpośredni wtrysk, dezaktywację cylindrów i zmienną synchronizację zaworów – które optymalizują moc, moment obrotowy i efektywność w szerokim zakresie warunków roboczych.
Nowa trójka silników jest zaprojektowana tak, aby odpowiadała potrzebom klientów ciężarówek, dostarczając więcej mocy, większego momentu obrotowego i lepszej efektywności paliwowej niż wcześniejsze silniki Silverado.
Wszystkie trzy silniki mają zaawansowany system spalania, aby efektywniej przekształcać paliwo w pracę i wszystkie zaprojektowano tak, aby płynnie przełączały się na tryb czterocylindrowy w celu poprawy efektywności podczas jazdy przy lekkim obciążeniu.
„Uważamy, że te silniki są najbardziej zaawansowanymi technologicznie silnikami, jakie kiedykolwiek oferowano w lekkich pickupach, i są zaprojektowane specjalnie z myślą o tym, jak klienci korzystają z ciężarówek w realnym świecie,” powiedział Jordan Lee, główny inżynier silników Small Block i kierownik programu.
„Silniki EcoTec3 oferują technologię, której żaden inny producent ciężarówek nie może dorównać, i oferujemy ją we wszystkich naszych silnikach, dla każdego z naszych klientów,” powiedział Lee. „To nie kosztuje dodatkowo. Otrzymujesz naszą najlepszą i najbardziej zaawansowaną technologię, niezależnie od poziomu wyposażenia.”
Aby zapewnić niezawodność i niskie koszty posiadania, na których polegają klienci ciężarówek, wszystkie trzy silniki mają przetestowany w pracy projekt zaworu górnego, który jest lekki i kompaktowy oraz ma naturalnie niski współczynnik tarcia dla lepszej efektywności paliwowej. Wszystkie trzy mają aluminiowe bloki i głowice dla obniżenia wagi. (Więcej szczegółów można znaleźć w towarzyszącym komunikacie prasowym EcoTec3 Engines.)
Nowa rodzina silników obejmuje:
Nowy standardowy silnik V-6 o pojemności 4.3L. Jego duża pojemność dostarcza momentu obrotowego, aby zasilać kabinę i ciągnąć znaczną przyczepę, a jednocześnie może płynnie przełączyć się na tryb czterocylindrowy przy lekkich obciążeniach dla poprawy efektywności.
Nowy silnik V-8 o pojemności 5.3L. Jest zaprojektowany, aby zapewniać więcej mocy, większy moment obrotowy i lepszą efektywność paliwową niż obecny 5.3L V-8, co czyni go doskonałym wyborem dla klientów mainstreamowych.
Nowy silnik V-8 o pojemności 6.2L. Jest zaprojektowany, aby być najbardziej zdolnym silnikiem w każdej lekkiej ciężarówce. Podobnie jak pozostałe dwa silniki w rodzinie, może płynnie przełączać się na tryb czterocylindrowy przy lekkich obciążeniach dla poprawy efektywności w codziennej jeździe.
2014 Silverado 1500 jest zaprojektowane, aby jeszcze bardziej poprawić efektywność, umożliwiając silnikom pracę w trybie czterocylindrowym przez większą część czasu. Na przykład, mocowania skrzyni biegów i wydechu eliminują drgania, które mogą wystąpić, gdy silniki są w trybie czterocylindrowym, a aktywny system wydechowy precyzyjnie dostosowuje ciśnienie wstępne i dźwięk wydechu, aby zapewnić płynniejszą i cichszą pracę. Modele z silnikiem V-8 o pojemności 6.2L mają aktywną redukcję hałasu, aby jeszcze bardziej uciszyć kabinę podczas pracy w trybie czterocylindrowym.
Wszystkie trzy silniki mają sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z optymalnymi przełożeniami i harmonogramami zmiany biegów dla osiągów i efektywności. Skrzynie biegów mają funkcję Auto Grade Braking, która redukuje bieg na zjazdach, aby pomóc zredukować zużycie hamulców. Z powodu zwiększonego momentu obrotowego nowych silników V-8 stosowane są nowe tylne osie o długości 9.5 lub 9.76 cala.
„Nie tylko pracowaliśmy nad poprawą mocy, momentu obrotowego i szacunków efektywności paliwowej EPA wszystkich trzech silników EcoTec3, ale również ciężko pracowaliśmy, aby poprawić rzeczywistą efektywność, zwłaszcza podczas holowania i transportu,” powiedział Lee. „Cieszymy się, że dziennikarze i inni przedstawiciele będą mieli okazję przetestować nasze ciężarówki w bezpośredniej konkurencji w rzeczywistych warunkach.”
Bardziej komfortowe, bardziej funkcjonalne wnętrze
Przy kabinach załogowych stanowiących teraz ponad dwie trzecie sprzedaży lekkich ciężarówek w całej branży, pickupy stają się coraz bardziej wielofunkcyjnymi narzędziami, wykorzystywanymi do prowadzenia biznesu lub zarabiania na życie w ciągu dnia oraz transportu przyjaciół i rodziny w czasie wolnym. Aby sprostać tym potrzebom, projektanci Chevrolet Silverado starali się stworzyć wnętrze, które byłoby cichsze, przestronniejsze, bardziej komfortowe i funkcjonalne, bez sprawiania wrażenia wnętrza samochodu osobowego czy crossovera.
Efekt: całkowicie nowe wnętrze, które ustanawia nowe standardy dla dużych ciężarówek.
„Zmiany w wyglądzie zewnętrznym 2014 Silverado można opisać jako ewolucyjne, ale aktualizacje wnętrza są dramatyczne,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor ds. designu Silverado. „Dokładna uwaga poświęcona detalom i kroki, które podjęliśmy w celu zapewnienia optymalnego komfortu i wygody dla kierowcy i pasażerów, odzwierciedlają się w fakcie, że nowe wnętrza otrzymały najwyższe oceny w badaniach klientów.”
Prosta deska rozdzielcza z szóstką wskaźników dostosowana jest specjalnie do potrzeb klientów ciężarówek, a większość modeli zawiera również 4.2-calowy kolorowy panel informacyjny kierowcy wyświetlający dane o pojeździe i infotainment.
Kontrolki umieszczono z uwzględnieniem zasięgu, a ważne kontrolki zostały umieszczone najbliżej kierowcy i pogrupowane funkcjonalnie. Pokrętła, przyciski i interfejsy są duże, łatwe do odczytania i łatwe w obsłudze, nawet w rękawicach.
Na przykład Chevrolet Silverado zachował tradycyjny dźwignię zmiany biegów, z funkcjami tap-up/tap-down i tow-haul zintegrowanymi w lewerze, ponieważ zwalnia przestrzeń w konsoli i jest łatwe w obsłudze, nawet w grubych rękawicach roboczych. Podobnie, dostępna zintegrowana kontrola hamulca przyczepy jest zamontowana wysoko i po lewej stronie kierownicy, gdzie kierowca może naturalniej do niej sięgnąć.
Efektem jest prosta, dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza – w zgodzie z tym, w jaki sposób klienci korzystają ze swoich dużych ciężarówek.
Dostępny system infotainment MyLink Silverado został zaprojektowany do łatwej obsługi, wysokiej personalizacji i możliwości połączenia z 10 urządzeniami. Oferuje naturalne rozpoznawanie głosu, które umożliwia klientom dzwonienie, wprowadzanie lokalizacji, przeglądanie mediów, odtwarzanie muzyki i kontrolowanie innych funkcji tylko poprzez wydanie polecenia. Nie ma kluczowych fraz do zapamiętania ani potrzeby patrzenia na ekran.
MyLink można również obsługiwać za pomocą dużych, wyraźnie oznaczonych pokręteł, zintegrowanych przycisków na kierownicy lub za pomocą ekranu dotykowego w modelach z 8-calowym ekranem.
System może również przechowywać do 60 ulubionych punktów, w tym stacji radiowych (AM/FM/XM), kontaktów, lokalizacji, muzyki i innych mediów – wygodna funkcja dla małych firm lub właścicieli, którzy często podróżują.
Wszystkie modele mają również obszerne wnętrze, dostosowane do sposobu, w jaki klienci korzystają ze swoich ciężarówek. Liczne porty USB, a także gniazda zasilania 12-woltowe i 110-woltowe pomagają w połączeniu wielu urządzeń.
Nowy materiał na siedzenia o wysokiej odporności na zużycie, który jest trwalszy i łatwiejszy do czyszczenia jest dostępny, a przednie siedzenia mają bardziej trwałą piankę podwójnej gęstości dla poprawy komfortu i dłuższej żywotności.
Celem w każdym przypadku było stworzenie poziomu komfortu i wygody zazwyczaj kojarzonego z samochodami wyższej klasy, ale dostosowanego do tego, jak klienci faktycznie korzystają ze swoich ciężarówek.
Wzmocnione kabiny i ramy
Klienci ciężarówek mają najwyższe oczekiwania, jeśli chodzi o trwałość i możliwości – muszą wiedzieć, że jedno z najważniejszych narzędzi w ich skrzynce narzędziowej będzie w stanie wytrzymać codzienne obciążenie związane z ich pracą i aktywnym trybem życia. Oczekują, że ich ciężarówki będą trwałe – średni wiek ciężarówki na drodze wynosi teraz ponad 10,4 lat.
Aby zapewnić, że nowe Silverado sprosta temu wyzwaniu, kluczowe elementy zaktualizowanej ramy, w tym główne szyny i kluczowe belki poprzeczne, wykonane są ze stali wysokiej wytrzymałości, a hydroformowanie jest stosowane w celu poprawy wytrzymałości i zmniejszenia masy w przedniej części ramy.
Struktury kabin są całkowicie nowe i zawierają stal o wysokiej wytrzymałości w słupkach A, słupkach B, szynach dachowych i panelach bocznych. Ultra-wysokowy stal jest używana w obszarach paneli bocznych i podwozia w związku z nowymi testami zderzeniowymi z niewielkim przesunięciem. Ogólnie rzecz biorąc, około dwie trzecie struktury kabiny wykonane jest ze stali o wysokiej wytrzymałości, co zapewnia cichszą jazdę, pewniejsze odczucie i zwiększoną wydajność w nowych, trudniejszych testach zderzeniowych rządu i przemysłu.
Mocowania, które izolują kabinę od ramy, mają znaczny wpływ zarówno na hałas, jak i wibracje w kabinie pasażerskiej. Wszystkie modele Silverado obecnie mają mocowania typu shear, które izolują zarówno ruchy w górę i w dół, jak i na boki, a modele z wydłużoną i kabiną załogową mają dodatkowe hydrauliczne mocowania, aby zapewnić jeszcze większą izolację. Efektem jest ciężarówka, która jest o wiele cichsza, bardziej wyrafinowana i solidniejsza niż wcześniejsze modele.
2014 Chevrolet Silverado 1500 charakteryzuje się także skrzynią ładunkową wykonaną ze stali formowanej na zimno, która jest lżejsza, mocniejsza i bardziej trwała niż tradycyjne skrzynie stalowe używane przez głównych konkurentów.
Wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości i innych lżejszych materiałów, takich jak aluminiowe maski, bloki silnika i zawieszenie, pomogło zrekompensować masę nowych funkcji, takich jak mocniejsze kabiny, szersze koła, większy akumulator i większe tylne osie w modelach V-8 Silverado. 2014 Silverado nadal jest lżejsze niż porównywalne modele od kluczowego konkurenta.
Pewniejsza jazda, prowadzenie i hamowanie
Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce 2014 Silverado 1500 zostały rozszerzone, aby zapewnić cichszą, bardziej dopracowaną jazdę oraz pewniejsze prowadzenie i hamowanie.
Przednie zawieszenie z amortyzatorami sprężynowymi wykorzystuje aluminiowe górne i dolne wahacze w wielu modelach, które są zarówno lżejsze, jak i sztywniejsze niż poprzednie elementy, a przednie sprężyny są o 30 procent sztywniejsze niż te w obecnych modelach, co umożliwia pewniejsze prowadzenie.
Tylne zawieszenie nadal korzysta z dwustopniowych sprężyn wielostopniowych dla optymalnej równowagi między płynną jazdą a możliwościami udźwigu. Łożyska sprężyn zostały zmienione dla poprawy komfortu jazdy, a zarówno przednie, jak i tylne amortyzatory mają konstrukcję podwójną z nowymi regulacjami, aby poprawić tłumienie przy niskich prędkościach, co zapewnia płynniejszą i bardziej kontrolowaną jazdę. Modele Z71 używają monotubowych amortyzatorów Rancho dla lepszej zdolności do jazdy w terenie.
2014 Silverado 1500 ma nową elektryczną wspomaganie kierownicy o zmiennej sile, która poprawia ogólne prowadzenie pojazdu i zmniejsza wysiłek kierownicy przy niskich prędkościach. Ponieważ nie ma pompy napędzanej silnikiem, elektryczne wspomaganie kierownicy zmniejsza także zużycie paliwa i eliminuje konserwację związaną z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy.
Czterotłoczkowe hamulce tarczowe z tarczami Duralife ™ to standard. Tarczom nadano utwardzoną i wzmocnioną powierzchnię, która opiera się rdzy, co może podwoić żywotność tarcz i poprawić wygląd pojazdu. Poprawiło się również doznanie związane z używaniem pedału hamulca.
Chevrolet Silverado ma również funkcję Auto Grade Braking, która wykorzystuje silnik i system kontroli skrzyni biegów do spowalniania pojazdu na długim zjeździe, pomagając utrzymać prędkość pojazdu i zmniejszając konieczność hamowania przez kierowcę.
Inteligentniejsza skrzynia ładunkowa
W 2014 roku Silverado jeszcze bardziej zmodernizowało swoją skrzynię ładunkową. Zderzak CornerStep i wbudowane uchwyty w nowych osłonach szyn sprawiają, że łatwiej jest wejść do skrzyni i uzyskać dostęp do przedmiotów.
Klapa bagażnika ma wewnętrzną belkę skrętną, która zmniejsza wysiłek potrzebny do podnoszenia i opuszczania klapy bagażnika, a rotacyjny tłumik pozwala na kontrolowany i bardziej stopniowy ruch przy otwieraniu klapy bagażnika. Standardowo dostępna jest funkcja blokady, dwupoziomowe załadunek oraz lampa skrzyni. Funkcje dostępne obejmują górne haki mocujące, które ułatwiają zabezpieczenie ładunku oraz diody LED pod szynami, które ułatwiają widoczność przedmiotów w skrzyni.
Skrzynia ładunkowa jest dostępna w trzech długościach – 5’8″, 6’6″ i 8′. Modele z kabiną załogową dodają skrzynię 6’6″ jako nową opcję oprócz skrzyni 5’8″. Modele z wydłużoną kabiną są wyposażone w skrzynie 6’6″, a modele z regularną kabiną są dostępne z skrzyniami 6’6″ lub 8′. Klienci, którzy ciągną przyczepy, docenią czteropinowy i siedmiopinowy złącze przyczepy umieszczone w tylnym zderzaku.
Z71 dla zdolności do jazdy w terenie
Dla właścicieli, których praca lub rekreacja wymaga zjeżdżania z utwardzonych dróg, Z71 powraca jako unikalny model, dostępny w wersjach LT i LTZ. W 2014 roku Z71 obejmuje monotubowe amortyzatory Rancho, przednie haki holownicze, osłonę skrzyni transferowej oraz unikalne opony terenowe o średnicy 18 lub 20 cali. Pakiet Z71 zawiera również system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Aktywowany przez kierowcę za pomocą przycisku na desce rozdzielczej, wykorzystuje system przeciwblokujący, aby zapewnić płynny i kontrolowany zjazd w trudnym terenie.
Z71 zawiera również unikalne koła o średnicy 18 cali (opcjonalne w LT, standardowe w LTZ) oraz unikalne wykończenie wnętrza, w tym szczotkowane metalowe panele progowe, techniczną powierzchnię paneli wykończeniowych i grafiki Z71 na desce rozdzielczej.
Standardowo w Z71, i dostępne w innych modelach Silverado, znajduje się ekskluzywna automatyczna blokada tylnego dyferencjału GM, która reaguje w milisekundach w sytuacjach o niskiej przyczepności, aby poprawić bezpieczeństwo i pewność na mokrej, śnieżnej lub błotnistej nawierzchni.
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa
Jak wspomniano powyżej, 2014 Silverado 1500 ma całkowicie nową kabinę, z około dwiema trzeciami struktury wykonaną z wysokowytrzymałej stali. Pomaga to chronić pasażerów w przypadku wypadku oraz zwiększa wydajność w nowych, trudniejszych testach zderzeniowych rządu i przemysłu.
Chevrolet Silverado nadal oferuje kompleksowy zestaw standardowych technologii bezpieczeństwa, w tym elektroniczną kontrolę stabilności StabiliTrak z kontrolą kołysania przyczepy oraz asystent startu na wzniesieniu, poduszki powietrzne zabezpieczające nad głową z ochroną przed przewróceniem oraz system OnStar.
Nowością w 2014 roku, Chevrolet Silverado oferować będzie szereg funkcji wiodących w swojej klasie. Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu informuje kierowcę, jeśli pojazd zacznie zjeżdżać na inny pas, za pomocą sygnału dźwiękowego lub dostępnego siedzenia z sygnałem ostrzegawczym. Dostępne jest także ostrzeżenie o kolizji czołowej, które monitoruje przestrzeń przed pojazdem za pomocą kamery i ostrzega kierowcę, jeśli zbliża się zbyt blisko do pojazdu z przodu.