CHEVROLET Silverado 2500 HD Double Cab 2013-2018

CHEVROLET Silverado 2500 HD Double Cab 2013-2018

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado 2500 HD Double Cab 2013-2018

Chevrolet Silverado 2500 HD Double cab z 2013 roku to doskonały wybór dla osób potrzebujących miejsca dla pięciu lub sześciu osób oraz przestrzeni ładunkowej do przewożenia materiałów roboczych lub sprzętu. W przypadku pickupa z czterema drzwiami, wnętrze zazwyczaj jest staranniej zaprojektowane, ponieważ często pełni rolę nie tylko pojazdu roboczego, ale także rodzinnego środka transportu na wycieczki.

W wyższej wersji wyposażenia, takiej jak Double cab LTZ71, kabina wygląda naprawdę jak w SUV-ie, z skórzanymi siedzeniami, systemem nawigacji i połączeniem z iPodem. Deska rozdzielcza jednak wydaje się przestarzała, nawet jak na pojazd z 2013 roku. Zmiany wprowadzane w środku były mniej widoczne niż na zewnątrz.

Pod maską znajduje się standardowy silnik V8 na benzynę, ale jeśli właściciel planuje holować ciężkie przyczepy, najlepszym wyborem jest jednostka 6.6-litrowa Duramax. Jest ona dostępna nawet z dodatkowym systemem hamulca wydechowego, który można aktywować przyciskiem na konsoli centralnej. 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów jest standardowo montowana we wszystkich modelach 2500 HD.

Przestronne wnętrze ma także elektrycznie otwierane tylne okno. To nie całe okno, a jedynie jego środkowa część. Może to być przydatne, gdy ktoś chce sięgnąć po coś przechowanego w przestrzeni ładunkowej.

Z71 obejmuje również unikalne 18-calowe felgi (opcjonalne w LT, standardowe w LTZ) oraz unikalne wykończenie wnętrza, w tym szczotkowane metalowe płyty progowe, techniczne wykończenie elementów wnętrza oraz grafiki Z71 na zestawie wskaźników.

 Chevrolet zaprezentował całkowicie nowego Silverado 1500 z 2014 roku. Nowy od maski po hak, Chevy Silverado został zaprojektowany jako najsilniejszy, najbardziej inteligentny i najbardziej zdolny Silverado w historii.

Nowy Silverado bazuje na 95-letniej historii samochodów ciężarowych Chevroleta, jednocześnie podnosząc poprzeczkę dla pełnowymiarowych pickupów. Wśród wielu nowości na rok 2014 znajdują się nowa trójka potężnych, wydajnych silników EcoTec3, mocniejsza, cichsza i wygodniejsza kabina, zmodyfikowane układy kierowniczy, zawieszenie i hamulce oraz genialne rozwiązania do zarządzania ładunkiem w skrzyni ładunkowej oraz prawdziwa zdolność do holowania i transportu.

„Nasi klienci polegają na swoich samochodach ciężarowych, aby sprostać codziennym wyzwaniom związanym z zarabianiem na życie, prowadzeniem biznesu i opieką nad swoimi rodzinami,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM North America. „Chevrolet zobowiązuje się do dostarczania klientom pojazdów ciężarowych najlepiej zaprojektowanych i najlepiej wykonanych w branży.”

Silverado 2014 stanie się częścią portfolio Chevroleta, które obejmuje trzy modele ciężarówek, umożliwiających klientom wybór odpowiedniego pojazdu do ich potrzeb. Dołącza do pickupów Chevrolet Silverado 2500 i 3500 HD, które są doskonałymi narzędziami do holowania i transportu, wprowadzonymi na rynek w modelu z 2011 roku. Chevrolet opracowuje także całkowicie nowego Colorado, średniej wielkości pickupa, który zaoferuje sprawdzoną zdolność do transportu w przestronnym i ekonomicznym układzie.

Każdy detal Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku został zaprojektowany i stworzony, aby spełnić wysokie wymagania klientów samochodów ciężarowych oraz wzmocnić reputację Chevroleta jako producenta najbardziej niezawodnych i trwałych pełnowymiarowych ciężarówek – pojazdów o najniższych kosztach posiadania.

„Nie daj się zwieść roboczym butom. Klienci samochodów ciężarowych są jednymi z najbardziej wymagających i skrupulatnych w branży,” powiedział Jeff Luke, główny inżynier ds. ciężarówek pełnowymiarowych i średniej wielkości.

„Projektanci i inżynierowie, którzy stworzyli nowego Silverado, podzielają tę pasję do ciężarówek. Zbudowali ten pojazd – i testowali go w ekstremalnych warunkach – aby dostarczyć klientom odpowiednie narzędzia do trudnych zadań, tworząc jednocześnie dziesiątki rozwiązań na codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się użytkownicy samochodów ciężarowych.”

Silverado 1500 z 2014 roku zostało zaprojektowane i stworzono, aby dostarczyć zdolności – bez kompromisów – na które klienci liczyli w pickupach Chevroleta.

Zewnętrzny design Chevy Silverado łączy mocne dziedzictwo ciężarówek Chevroleta z nowoczesną estetyką. Nowy design jest bardziej muskularny, funkcjonalny i aerodynamiczny. Podwójny grill, pełnowymiarowy zderzak i podwójna maska tworzą silną obecność, która przewija się przez wyrzeźbione boki nadwozia i nadkola.

Nowy design Silverado to jednak nie tylko wygląd. Nowy przód został zaprojektowany w celu poprawy uszczelnienia dla bardziej efektywnego chłodzenia, podczas gdy dach i spojler na klapie bagażnika zostały uformowane w tunelu aerodynamicznym w celu wygładzenia przepływu powietrza nad ciężarówką i zmniejszenia oporu. Nowe wbudowane drzwi, które pasują do zagłębień w boku nadwozia, zmniejszają hałas wiatru, zapewniając cichsze wnętrze.

Pod maską Silverado 1500 z 2014 roku znajdują się trzy nowe silniki EcoTec3: V-6 oraz dwa V-8, zaprojektowane specjalnie do użytku w samochodach ciężarowych pełnowymiarowych. Wszystkie trzy silniki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, dezaktywację cylindrów oraz zmienny rozrząd, kombinacje zaawansowanych technologii, których brak u konkurencji. Wszystkie trzy przełączają się bezproblemowo na tryb czterocylindrowy, aby poprawić efektywność w czasie jazdy przy mniejszych obciążeniach, a wszystkie są zaprojektowane, aby zapewnić więcej mocy, torku i lepszej efektywności niż wcześniejsze wersje.

Rodzina silników obejmuje nowy silnik V-6 o pojemności 4,3L, który ma wystarczającą moc do napędu pickupa z kabiną crew oraz holowania znacznego przyczepy, a także nowy silnik V-8 o pojemności 5,3L zaprojektowany z myślą o większej mocy, większym momencie obrotowym i lepszej efektywności niż obecna wersja, która obecnie lideruje pod względem efektywności paliwowej w kategorii V-8. Nowy silnik V-8 o pojemności 6,2L ma być najbardziej zdolnym silnikiem w każdym lekkim pickupie.

Certyfikowane przez SAE osiągi mocy i momentu obrotowego oraz szacunki dotyczące efektywności paliwowej EPA dla nowego Chevroleta Silverado będą ostateczne i dostępne na początku przyszłego roku.

Całkowicie nowoczesne wnętrza Silverado 1500 z 2014 roku odzwierciedlają tę samą dbałość o formę i funkcję. Wyprostowana deska rozdzielcza, sześciomodułowy zestaw wskaźników oraz różnorodne opcje przechowywania zostały dostosowane specjalnie do potrzeb klientów samochodów ciężarowych. Kontrole są funkcjonalne, logicznie rozmieszczone i łatwe do obsługi nawet w rękawicach roboczych. Tylne drzwi w modelach z kabiną crew są większe, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, a tylne drzwi w modelach z kabiną przedłużoną są teraz zawiasowane z przodu dla łatwiejszego dostępu, szczególnie w ciasnych miejscach.

Nowy system Chevrolet MyLink zapewnia łatwą łączność na place budowy lub podczas rodzinnych wakacji, z naturalnym rozpoznawaniem mowy oraz wystarczającą ilością portów i gniazdek zasilających, aby obsłużyć wiele urządzeń.

Nowa kabina ciężarówki jest mocniejsza, z niemal dwoma trzecimi struktury wykonanej z wysokowytrzymałej stali, aby zapewnić pewne wrażenia i zwiększone bezpieczeństwo. Podobnie główne szyny i kluczowe poprzeczki zaktualizowanej ramy wykonane są z wysokowytrzymałej stali, a główne elementy są hydroformowane, aby zmniejszyć masę i poprawić wytrzymałość.

Nowe mocowania karoserii typu ścinającego eliminują ruchy pionowe i poziome, co zapewnia cichszą i bardziej komfortową jazdę. Modele z kabiną przedłużoną i crew mają trzeci zestaw hydraulicznych mocowań karoserii w celu dalszego izolowania kabiny. W połączeniu z licznymi innymi ulepszeniami akustycznymi i NVH (hałas, wibracja i szorstkość) zamierzonym wynikiem jest solidne, wyrafinowane wrażenie bez utraty tradycyjnej zdolności ciężarówki.

Skrzynia pickupowa również korzysta z tego nacisku na zapewnienie klientom Chevroleta Silverado odpowiednich narzędzi do pracy. Skrzynia jest wykonana z formowanej stali w celu zwiększenia wytrzymałości i zmniejszenia masy w porównaniu z tłoczonymi skrzyniami używanymi przez głównych konkurentów, a także oferuje szereg inteligentnych rozwiązań do codziennego życia.

Zderzak CornerStep Silverado, w połączeniu z uchwytami wbudowanymi w nowe osłony na krawędzi skrzyni, ułatwia dostęp do skrzyni. Skrzynia jest również dostępna z nowymi górnymi hakami do mocowania, podświetleniem LED pod krawędzią skrzyni i klapą bagażnika EZ Lift i Lower.

Po raz pierwszy, crew cabs Silverado 1500 będą dostępne z dłuższą skrzynią o długości 6’6”, oprócz wcześniejszej skrzyni o długości 5’8”, umożliwiając klientom przewożenie większej ilości ładunku, przy jednoczesnej możliwości parkowania w wielu garażach.

Ramy Chevroleta Silverado 2014 zawierają szereg aktualizacji skupionych na kliencie. Zmodyfikowane zawieszenie przednie i tylne oraz szersze koła zapewniają bardziej komfortową jazdę i pewniejsze prowadzenie. Elektryczne wspomaganie kierownicy poprawia uczucie kierowania i zmniejsza zużycie paliwa. Nowe hamulce tarczowe na wszystkich kołach z rotorem Duralife ™ poprawiają odczucia hamowania i wydłużają żywotność rotorów.

Silverado będzie dostępne z ekskluzywnymi funkcjami bezpieczeństwa w segmencie, takimi jak ostrzeżenie o kolizji czołowej, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z aktywnym siedziskiem bezpieczeństwa oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu. StabiliTrak z kontrolą uślizgu przyczepy i asystent ruszania na wzniesieniu są standardem we wszystkich modelach Silverado.

„Dokonaliśmy znacznych ulepszeń w kluczowych obszarach nowego Chevroleta Silverado i poprawiliśmy prawie każdy detal ciężarówki,” powiedział Luke. „Uważamy, że zarówno lojalni klienci Chevroleta, jak i osoby poszukujące konkurencji znajdą wiele powodów do zachwytu nad nowym Silverado, zaczynając od pierwszego momentu, gdy usiądą za kierownicą.”

Opracowany i zweryfikowany dla wymagających klientów

Klienci samochodów ciężarowych to jedni z najbardziej wymagających i skrupulatnych w branży. Zna się na samochodach ciężarowych jak mało kto – wielu z nich miało ciężarówki przez dekady. Wykorzystują swoje pojazdy w trudnych warunkach, które zszokowałyby wielu właścicieli samochodów osobowych. Mają trudne zadania do wykonania i oczekują, że ich ciężarówki zrobią to bez narzekania. I oczekują, że ich pojazdy przetrwają – średni wiek pełnowymiarowego pickupa wynosi obecnie ponad 10,4 roku.

Zespół, który zaprojektował nowego Silverado, posunął się do skrajności, aby stworzyć nową ciężarówkę, która przewyższy wymagania tych klientów.

Na przykład nowe pełnowymiarowe ciężarówki GM przejdą ponad 6 milionów mil testów trwałości w trudnych warunkach na torze testowym Milford, przez pustynie i góry Nevadzie oraz na zamarzniętych równinach Kapuskasing w Ontario. To odpowiada 240 okrążeniom Ziemi. Dodatkowo ciężarówki zgromadzą ponad 7 milionów mil rzeczywistych podczas testów końcowych, co łącznie daje ponad 13 milionów mil testowych.

Zwiększona moc, moment obrotowy i efektywność nowej rodziny silników EcoTec3 wynikają z bezprecedensowego poziomu analizy komputerowej, w tym obszernej analizy dynamiki przepływu, mającej na celu optymalizację spalania powietrza i paliwa w cylindrach. Ponad 10 milionów godzin analizy komputerowej poświęcono na program silnikowy. Ponad 6 milionów godzin – około 685 lat – analizy poświęconej samej zaawansowanej systematyce spalania.

Nawet podstawy, takie jak nowe wbudowane drzwi, były testowane w ekstremalnych warunkach, z prawie 150 żywotności ciężarówki.

Silverado 1500 Crew Cab z 2014 roku rozpocznie produkcję w drugim kwartale 2013 roku, a inne style kabin będą dostępne później w tym roku.

Nowoczesna interpretacja ikonicznego designu Chevroleta

W przypadku Chevroleta Silverado 2014 projektanci starali się osiągnąć idealną równowagę między głębokim dziedzictwem Chevroleta w zakresie pełnowymiarowych pickupów a nowoczesną, wyrafinowaną estetyką. Starali się także nadać nowemu Silverado bardziej dramatyczną obecność, z wyższą sylwetką i bardziej strukturalnym, muskularnym nadwoziem, jednocześnie poprawiając aerodynamikę, aby nowy Silverado był cichszy i bardziej efektywny.

„Tworzenie nowego Silverado przy zachowaniu jego dziedzictwa było wyzwaniem, ale jestem pewien, że znalazliśmy właściwą równowagę,” powiedział Kevin O’Donnell, menedżer ds. designu zewnętrznego Chevroleta Silverado. „Model 2014 na pewno wyróżni się zarówno pod względem wyglądu, jak i poprawionej wydajności aerodynamiki.”

Klasyczny grill Chevroleta z dwoma portami, przeprojektowane reflektory i zderzak jednoczęściowy od nadkola do nadkola nadają ciężarówce szerszą, mocniejszą sylwetkę. Grill nowego Silverado zaprojektowano tak, aby przepuszczał odpowiednią ilość powietrza, a przód jest starannie uszczelniony, aby zapewnić efektywne chłodzenie przy minimalnym oporze aerodynamicznym.

Nowoczesna interpretacja pionowo ułożonych reflektorów Chevroleta obejmuje lampy projekcyjne w modelach LTZ. Nowa maska z podwójnymi mocowaniami nie tylko zwiększa obecność wizualną, lecz prowadzi powietrze nad wycieraczkami w celu zmniejszenia hałasu wiatru.

Bardziej agresywny design kontynuuje się wzdłuż nadwozia, z wyrzeźbionymi bokami nadwozia i wyraźnymi nadkolami. Dostępne osłony nadkola nadają bardziej wykończony wygląd. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali, a wszystkie są o pół cala szersze niż poprzednio, co zmniejsza elastyczność opon i poprawia zachowanie na zakrętach oraz prowadzenie. Felgi o średnicy 22 cali będą dostępne jako akcesoria Chevroleta.

Szczególną uwagę zwrócono na przepływ powietrza nad ciężarówką, aby poprawić efektywność i zmniejszyć hałas wiatru. Najbardziej zauważalne są wbudowane drzwi, które pasują do boków karoserii, zamiast owijać się nad dachem. W połączeniu z nowymi potrójnymi uszczelkami drzwiowymi, wbudowane drzwi redukują hałas wiatru i turbulencje, pomagając wyciszyć kabinę.

Inne szczegóły aerodynamiczne obejmują nowe uszczelki kabiny do skrzyni, osłony na ramie w celu wygładzenia przepływu powietrza pod pojazdem oraz deflektory, które prowadzą powietrze wokół tylnych opon. Zarówno dach, jak i górna część klapy bagażnika były precyzyjnie ukształtowane, aby pomóc w zarządzaniu przepływem powietrza nad tyłem pickup.

Również w 2014 roku tylne drzwi w modelach z kabiną crew są większe. Słupki B zostały przesunięte do przodu, tylne siedzenia zostały przeprojektowane, a oparcia przednich siedzeń stały się cieńsze, co dodaje około dwóch cali miejsca na nogi z tyłu i zwiększa łatwość wsiadania i wysiadania bez wydłużania pojazdu. W przedłużonych kabinach Silverado tylne drzwi teraz zawiasowane są z przodu, od słupka B, w celu łatwiejszego dostępu w parkingach i innych ciasnych miejscach.

Trzy całkowicie nowe silniki EcoTec3

Serce każdej ciężarówki znajduje się pod jej maską, a Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku oferuje trzy nowe silniki EcoTec3, opracowane specjalnie do wymagań cykli pracy w pojazdach ciężarowych. Wszystkie posiadają trio nowoczesnych technologii – bezpośredni wtrysk, dezaktywacja cylindrów oraz zmienny rozrząd, które optymalizują moc, moment obrotowy i efektywność w szerokim zakresie warunków pracy.

Nowa trójka silników jest zaprojektowana tak, aby odpowiadać potrzebom klientów samochodów ciężarowych, oferując więcej mocy, większy moment obrotowy i lepszą efektywność paliwową niż wcześniejsze silniki Silverado.

Wszystkie trzy silniki mają zaawansowany system spalania, aby efektywniej przekształcać paliwo w pracę i wszystkie są zaprojektowane tak, aby bezproblemowo przełączać się na tryb czterocylindrowy, aby poprawić efektywność podczas jazdy przy niskim obciążeniu.

„Uważamy, że te silniki to najbardziej zaawansowane technologicznie silniki, jakie kiedykolwiek oferowano w lekkich pickupach, a są one specjalnie zaprojektowane dla sposobu, w jaki klienci wykorzystują ciężarówki w realnym świecie,” powiedział Jordan Lee, główny inżynier Small Block i menedżer programu.

„Silniki EcoTec3 oferują technologię, której żaden inny producent ciężarówek nie może dorównać i oferujemy ją w każdym z naszych silników, dla każdego z naszych klientów,” powiedział Lee. „To nie jest funkcja dodatkowa. Otrzymujesz naszą najlepszą i najbardziej zaawansowaną technologię niezależnie od poziomu wyposażenia.”

Aby zapewnić niezawodność i niski koszt posiadania, na którym polegają klienci samochodów ciężarowych, wszystkie trzy silniki posiadają przetestowany w pracy, udowodnioną przez wyścigi konstrukcję z zaworami umieszczonymi w górnej części, która jest lekka i kompaktowa, a przy tym ma naturalnie niski opór dla poprawy efektywności paliwowej. Wszystkie trzy mają aluminiowe bloki i głowice, co zapewnia mniejszą masę. (Po więcej szczegółów, zobacz towarzyszące wydanie dotyczące silników EcoTec3.)

Nowa rodzina silników obejmuje:

Nowy standardowy silnik V-6 o pojemności 4,3L. Jego duża pojemność dostarcza moment obrotowy wystarczający do napędu kabiny crew oraz holowania znacznej przyczepy, a ponadto może bezproblemowo przeskoczyć do trybu czterocylindrowego przy lekkich obciążeniach dla lepszej efektywności.
Nowy silnik V-8 o pojemności 5,3L. Jest zaprojektowany, aby zapewnić więcej mocy, większy moment obrotowy oraz lepszą efektywność paliwową niż obecny silnik V-8 5,3L, co czyni go doskonałym wyborem dla klientów masowych.
Nowy silnik V-8 o pojemności 6,2L. Został zaprojektowany, aby być najbardziej zdolnym silnikiem w każdym lekkim pickupie. Podobnie jak dwa pozostałe silniki z tej rodziny, może bezproblemowo przełączać się na tryb czterocylindrowy przy niskim obciążeniu, aby poprawić efektywność podczas codziennej jazdy.
Silverado 1500 z 2014 roku ma na celu dalsze zwiększenie efektywności poprzez umożliwienie silnikom pracy w trybie czterocylindrowym przez większą część czasu. Na przykład mocowania skrzyni biegów i wydechu tłumią wibracje, które mogą wystąpić, kiedy silniki działają w trybie czterocylindrowym, a aktywny system wydechowy precyzyjnie dostosowuje ciśnienie zwrotne i dźwięk wydechu dla płynniejszej, cichszej pracy. Modele z silnikiem V-8 6,2L mają aktywną redukcję hałasu, aby jeszcze bardziej wyciszyć kabinę podczas pracy w trybie czterocylindrowym.

Wszystkie trzy silniki wyposażone są w sześcio-biegową automatyczną skrzynię biegów, której przełożenia i harmonogramy zmiany biegów zostały zoptymalizowane pod kątem wydajności i efektywności. Skrzynie biegów wyposażone są w Auto Grade Braking, które redukuje bieg na zjazdach, aby zmniejszyć zużycie hamulców. Ze względu na dodatkowy moment obrotowy nowych silników V-8, używane są nowe tylne osie o długości 9,5 lub 9,76 cala.

„Nie tylko staraliśmy się poprawić moc, moment obrotowy i szacunki efektywności paliwowej EPA wszystkich trzech silników EcoTec3, ale również ciężko pracowaliśmy nad poprawą rzeczywistej efektywności, zwłaszcza podczas holowania i transportu,” powiedział Lee. „Czekamy na dziennikarzy i innych zewnętrznych ekspertów, którzy będą mieli okazję przetestować nasze ciężarówki w warunkach rzeczywistych w bezpośrednim porównaniu do konkurencji.”

Bardziej komfortowe, bardziej funkcjonalne wnętrze

Z kabinami crew, które teraz stanowią ponad dwie trzecie sprzedaży lekkich pojazdów w całej branży, pickupy stają się coraz bardziej uniwersalnymi narzędziami, wykorzystywanymi w pracy lub zarabianiu na życie w ciągu dnia oraz do transportu przyjaciół i rodziny podczas wolnego czasu. Aby sprostać tym potrzebom projektanci Chevroleta Silverado dążyli do stworzenia wnętrza, które byłoby cichsze, przestronniejsze, wygodniejsze i bardziej funkcjonalne, nie sprawiając, że wyglądałoby jak wnętrze samochodu osobowego lub crossovera.

Efekt: całkowicie nowe wnętrze, które ustanawia nowe standardy dla pełnowymiarowych ciężarówek.

„Zmiany w zewnętrznej partii Silverado 2014 można opisać jako ewolucyjne, ale aktualizacje wnętrza są dramatyczne,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor designu Silverado. „Dokładna uwaga na detale oraz kroki, które podjęliśmy, aby zapewnić optymalny komfort i wygodę kierowcy oraz pasażerów, są odzwierciedlone w tym, że nowe wnętrza uzyskały najwyższe oceny w badaniach klientów.”

Wyprostowana deska rozdzielcza z sześciomodułowym zestawem wskaźników jest dostosowana specjalnie do potrzeb klientów samochodów ciężarowych, a większość modeli zawiera również 4,2-calowy kolorowy Centrum Informacji Kierowcy wyświetlające dane o pojeździe i infotainment.

Kontrole zostały umiejscowione z użyciem krzywych zasięgu, a ważne kontrolki zostały umieszczone najbliżej kierowcy i pogrupowane funkcjonalnie. Gałki, przyciski i interfejsy są duże, łatwe do odczytania i łatwe do obsługi, nawet w rękawicach.

Na przykład, Chevrolet Silverado zachował tradycyjny dźwignię zmiany biegów w kolumnie, z funkcjami tap-up/tap-down i tow-haul zintegrowanymi z dźwignią, co oszczędza miejsce w konsoli i jest łatwe do obsługi, nawet w grubych rękawicach roboczych. Podobnie, dostępny zintegrowany kontroler hamulca przyczepy jest umieszczony wysoko i z lewej strony kierownicy, gdzie kierowca może naturalniej do niego sięgnąć.

Rezultatem jest prosta, dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza – zgodna ze sposobem, w jaki klienci używają swoich ciężarówek pełnowymiarowych.

Dostępny system infotainment MyLink Silverado został zaprojektowany, aby być łatwym w użyciu, wysoce konfigurowalnym i zdolnym do łączenia do 10 urządzeń. Oferuje naturalne rozpoznawanie języka, które pozwala klientom na wykonywanie połączeń, wprowadzanie miejsc docelowych, przeglądanie mediów, odtwarzanie muzyki oraz kontrolowanie innych funkcji po prostu mówiąc pojazdowi, co ma robić. Nie ma potrzeby zapamiętywania fraz kluczowych ani patrzenia na ekran.

MyLink można również obsługiwać za pomocą dużych, wyraźnie oznaczonych gałek, za pomocą zintegrowanych przycisków na kierownicy lub przez dotykowy ekran w modelach z ośmiocalowym wyświetlaczem.

System może również zapamiętać do 60 ulubionych, w tym stacje radiowe (AM/FM/XM), kontakty, miejsca docelowe, muzykę i inne media – wygodna funkcja dla małych firm lub właścicieli często podróżujących.

Wszystkie modele posiadają również rozległe opcje przechowywania wewnętrznego, dostosowane do sposobu, w jaki klienci używają swoich ciężarówek. Liczne porty USB, wraz z gniazdami 12-v i 110-v, pomagają podłączyć wiele urządzeń.

Nowa tkanina siedzeń o wysokiej odporności, która jest bardziej trwała i łatwiejsza do czyszczenia, jest dostępna, a przednie fotele mają bardziej trwałą piankę podwójnej gęstości dla poprawy komfortu i dłuższej żywotności.

Celem w każdym przypadku było stworzenie poziomu komfortu i wygody zazwyczaj kojarzonego z luksusowymi samochodami, ale dostosowanego do tego, jak klienci faktycznie używają swoich ciężarówek.

Wzmocnione kabiny i ramy

Klienci samochodów ciężarowych mają najwyższe oczekiwania, jeśli chodzi o trwałość i możliwości – muszą mieć pewność, że jedno z najważniejszych narzędzi w ich skrzynce narzędziowej wytrzyma codzienne obciążenia ich pracy i aktywnych stylów życia. Oczekują, że ich ciężarówki będą trwałe – średni wiek ciężarówki na drodze wynosi obecnie ponad 10,4 roku.

Aby upewnić się, że nowy Silverado sprosta wyzwaniu, kluczowe elementy zaktualizowanej ramy, w tym główne szyny i najważniejsze poprzeczki, są wykonane z wysokowytrzymałej stali, a hydroformowanie jest używane w celu zwiększenia wytrzymałości i zmniejszenia masy przodu ramy.

Struktura kabiny jest całkowicie nowa i zawiera wysokowytrzymałą stal w słupkach A, słupkach B, szynach dachowych i panelach progowych. Ultra-wysokowytrzymała stal jest stosowana w obszarach progów i podwozia w oczekiwaniu na nowe testy zderzeniowe o małym przesunięciu. W sumie około dwie trzecie struktury kabiny wykonane jest z wysokowytrzymałej stali, co zapewnia cichszą jazdę, pewniejsze wrażenie i lepsze osiągi w testach zderzeniowych o nowych, surowszych normach rządowych i branżowych.

Mocowania izolujące kabinę od ramy mają znaczący wpływ zarówno na hałas, jak i wibracje w pomieszczeniu dla pasażerów. Wszystkie modele Silverado mają teraz mocowania typu ścinającego, które izolują zarówno ruchy w pionie, jak i poziomie, a modele z kabiną przedłużoną i crew mają dodatkowe hydrauliczne mocowania, aby dalej izolować kabinę. Efektem jest to, że ciężarówka wydaje się znacznie cichsza, bardziej wyrafinowana i bardziej solidna niż poprzednie modele.

Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku wyposażony jest również w skrzynię pickupową wykonaną ze stali formowanej w rolkach, która jest lżejsza, mocniejsza i bardziej trwała niż tradycyjne skrzynie ze stali tłoczonej używane przez głównych konkurentów.

Użycie wysokowytrzymałej stali i innych lżejszych materiałów, takich jak aluminiowe maski, bloki silnika i zawieszenia pomagają zrównoważyć masę nowych funkcji, takich jak mocniejsze kabiny, szersze koła, większa bateria i większe tylne osie dla modeli V-8 Silverado. Silverado 2014 nadal jest lżejszy od porównywalnych modeli od kluczowego konkurenta.

Pewniejsza jazda, prowadzenie i hamowanie

Zawieszenie, kierownica i hamulce Silverado 1500 z 2014 roku zostały w dużej mierze zaktualizowane, aby zapewnić cichszą, bardziej wyrafinowaną jazdę oraz pewne prowadzenie i hamowanie.

Przednie zawieszenie ze sprężynami cylindrycznymi wyposażone jest w aluminiowe górne i dolne wahacze w wielu modelach, które są zarówno lżejsze, jak i sztywniejsze niż poprzednie komponenty, a sprężyny przednie są o 30 procent sztywniejsze niż w obecnych modelach, co zapewnia pewniejsze prowadzenie.

Tylne zawieszenie nadal wykorzystuje dwustopniowe sprężyny wielowarstwowe, co zapewnia optymalną równowagę między wygodną jazdą a zdolnością do transportu ładunków. Osłony sprężyn zostały zmienione, aby poprawić komfort jazdy, a zarówno przednie, jak i tylne amortyzatory mają nową konstrukcję twin-tube z nowym zaworowaniem, aby poprawić tłumienie przy niskich prędkościach, co zapewnia płynniejszą, lepiej kontrolowaną jazdę. Modele Z71 wykorzystują monolityczne amortyzatory Rancho dla zwiększonej wydajności w terenie.

Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku ma nową elektryczną wspomagającą kierownicę o zmiennym wspomaganiu, co poprawia ogólne prowadzenie pojazdu i zmniejsza wysiłek przy kierowaniu na niskich prędkościach. Ponieważ nie ma pompy zasilanej silnikiem, elektryczne wspomaganie kierownicy również zmniejsza zużycie paliwa i eliminuje konserwację związaną z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy.

Tylne hamulce tarczowe z rotorem Duralife ™ to standard. Rotory mają utwardzoną i wzmocnioną powierzchnię, która odporna jest na korozję, co potencjalnie podwaja ich żywotność i poprawia wygląd pojazdu. Uczucie pedału hamulca zostało również poprawione.

Chevrolet Silverado ma także Auto Grade Braking, które używa układów silnika i skrzyni biegów do spowolnienia pojazdu na długim zboczu, pomagając utrzymać prędkość pojazdu i zmniejszając potrzebę użycia hamulców przez kierowcę.

Mądrzejsza skrzynia pickupowa

W 2014 roku Silverado staje się jeszcze mądrzejszy. Zderzak CornerStep oraz wbudowane uchwyty w nowych osłonach skrzyni ułatwiają wejście do skrzyni i dostęp do przedmiotów.

Klapa bagażnika wyposażona jest w wewnętrzną belkę skrętną, która zmniejsza wysiłek potrzebny do podnoszenia i opuszczania klapy bagażnika, podczas gdy obrotowy tłumik pozwala na kontrolowane i bardziej stopniowe opuszczanie klapy bagażnika podczas otwierania. Funkcja blokady, wielopoziomowe ładowanie i lampa w skrzyni to standardowe wyposażenie. Dostępne funkcje obejmują górne haki mocujące, które ułatwiają zabezpieczenie ładunku, oraz lampy LED pod krawędzią skrzyni, które ułatwiają widoczność przedmiotów w skrzyni.

Skrzynia pickupowa jest dostępna w trzech długościach – 5’8”, 6’6” i 8′. Modele crew cab dodają skrzynię 6’6” jako nową opcję, oprócz skrzyni 5’8”. Modele z kabiną przedłużoną są dostępne z skrzyniami 6’6”, a modele z kabiną regularną mogą mieć skrzynie 6’6” lub 8′. Klienci, którzy holują, docenią czteropinowe i siedmio-pinowe złącze przyczepy umieszczone w tylnym zderzaku.

Z71 dla możliwości w terenie

Dla właścicieli, których praca lub rekreacja odbywa się w terenie, Z71 powraca jako unikalny model, dostępny w wersji LT i LTZ. W 2014 roku Z71 obejmuje monolityczne amortyzatory Rancho, przednie haki holownicze, osłonę skrzyni transferowej oraz unikalne opony terenowe o średnicy 18 lub 20 cali. Pakiet Z71 obejmuje również kontrolę zjazdu z wzniesienia. Aktywowane przez kierowcę za pomocą przycisku na desce rozdzielczej wykorzystuje system ABS do zapewnienia płynnego i kontrolowanego zjazdu w trudnym terenie.

Z71 obejmuje również unikalne felgi o średnicy 18 cali (opcjonalne w LT, standard w LTZ) oraz unikalne wykończenia wnętrza, w tym szczotkowane metalowe płyty progowe, techniczne wykończenie elementów wykończenia wnętrza oraz grafikę Z71 na zestawie wskaźników.

Standardowe w Z71, a dostępne w innych modelach Silverado, jest automatyczne blokowanie tylnego dyferencjału, które reaguje w milisekundach w sytuacjach niskiej przyczepności, poprawiając bezpieczeństwo i pewność na mokrych, zaśnieżonych lub błotnistych nawierzchniach.

Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa

Jak wspomniano powyżej, Silverado 1500 z 2014 roku ma całkowicie nową kabinę, w której około dwie trzecie struktury wykonane jest z wysokowytrzymałej stali. Pomaga to chronić pasażerów w przypadku zderzenia oraz zwiększa wydajność w nowych, trudniejszych testach zderzeniowych rządowych i branżowych.

Chevrolet Silverado nadal oferuje kompleksowy zestaw standardowych technologii bezpieczeństwa, w tym elektroniczną kontrolę stabilności StabiliTrak z kontrolą uślizgu przyczepy i asystentem ruszania na wzniesieniu, poduszkami powietrznymi wzdłuż bocznych okien z ochroną przed przewróceniem oraz systemem OnStar.

Nowością w 2014 roku, Chevrolet Silverado będzie oferować kilka wiodących w segmencie funkcji. Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa informuje kierowcę, jeśli pojazd zaczyna przechodzić do innego pasa, za pomocą sygnału dźwiękowego lub dostępnego siedzenia alarmowego. Również dostępne jest ostrzeżenie o kolizji czołowej, które monitoruje przestrzeń przed pojazdem za pomocą kamery i ostrzega kierowcę, jeśli zbliża się za blisko do pojazdu z przodu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.