CHEVROLET Silverado 2500 HD Regular Cab 2013-2018

CHEVROLET Silverado 2500 HD Regular Cab 2013-2018

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado 2500 HD Regular Cab 2013-2018

Coraz więcej osób szuka pickupa, który byłby przystępny cenowo, wytrzymały, ale jednocześnie oferowałby komfort jazdy podobny do samochodu osobowego. Chevrolet Silverado 2500 HD z 2013 roku obiecuje spełnić te oczekiwania.

Aktualizacja z 2013 roku przyniosła więcej stylu zewnętrznego, a w zależności od wersji, posiada więcej chromowanych akcentów oraz atrapę chłodnicy przypominającą SUV-y. W wersji Z71 znajdują się 18-calowe koła (opcjonalne w LT, standardowe w LTZ) oraz unikalne wykończenia wnętrza, w tym szczotkowane metalowe panele, techniczne wykończenie elementów wnętrza oraz grafiki Z71 na desce rozdzielczej.

Wnętrze Silverado 2500 HD nie zostało zaktualizowane, a przynajmniej nie w sposób zauważalny. W porównaniu do modeli RAM i Forda w tej samej klasie, ten wygląda na przestarzały. Jedyną cechą, która przypomina samochody osobowe, jest system infotainment oraz kilka przycisków, które pochodzą z innych modeli marki GM.

Miejsce wystarcza dla dwóch osób, a czasami dla trzech w nagłych przypadkach. Centralna podłokietnik jest duża, z dwoma uchwytami na kubki i schowkiem. Pod środkową częścią siedzenia znajduje się kolejny duży schowek, który można wykorzystać jako bagażnik na osobiste rzeczy, aby nie mieszały się z ładunkiem w skrzyni. Ogólnie rzecz biorąc, to prawdziwy koń roboczy, a w wersjach z napędem na cztery koła może nie tylko ciągnąć, ale także wspinać się, zwłaszcza jeśli jest wyposażony w silnik diesla Cummins.

 Chevrolet zaprezentował całkowicie nowego pickupa Silverado 1500 na rok 2014. Zmiany obejmują wszystko, od maski po hak holowniczy. Chevy Silverado został zaprojektowany jako najsilniejszy, najbystrzejszy i najbardziej wszechstronny model w historii.

Nowy Silverado opiera się na 95-letniej tradycji marki Chevrolet w produkcji ciężarówek, podnosząc poprzeczkę dla pełnowymiarowych pickupów. Wśród licznych nowości na rok 2014 znajduje się nowa seria trzech potężnych, wydajnych silników EcoTec3; mocniejsza, cichsza i wygodniejsza kabina; ulepszona kierownica, zawieszenie i hamulce; pomysłowe rozwiązania do zarządzania ładunkiem w skrzyni oraz prawdziwe możliwości holownicze i transportowe.

„Nasi klienci polegają na swoich ciężarówkach, aby sprostać codziennym wyzwaniom związanym z zarabianiem na życie, prowadzeniem biznesu i opiekowaniem się swoimi rodzinami,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM North America. „Chevrolet zobowiązuje się do dostarczania swoim klientom najlepiej zaprojektowanych i dopracowanych pickupów na rynku.”

Silverado 2014 stanie się częścią portfolio trzech modeli ciężarówek Chevroleta, zaprojektowanych tak, aby klienci mogli wybrać odpowiedni model do swoich potrzeb. Dołącza do ciężarówek Silverado 2500 i 3500 HD, które są najlepszymi narzędziami do holowania i transportu, nowością w roku modelowym 2011. Chevrolet rozwija również całkowicie nowego Colorado, midsize pickupa, który zapewni sprawdzoną zdolność ciężarówki w wydajnym pod względem przestrzeni i paliwa opakowaniu.

Każdy detal nowego Silverado 1500 został zaprojektowany i skonstruowany, aby spełniać szczegółowe wymagania klientów pełnowymiarowych ciężarówek i wzmocnić reputację Chevroleta jako producenta najbardziej niezawodnych i trwałych ciężarówek – pojazdów o najniższych całkowitych kosztach posiadania.

Chevrolet Silverado (2014)
2014 Chevrolet Silverado
„Nie daj się zwieść roboczym butom. Klienci ciężarówek są jednymi z najbardziej wymagających i wytrawnych w branży,” powiedział Jeff Luke, główny inżynier odpowiedzialny za pełnowymiarowe i średniej wielkości ciężarówki.

„Projektanci i inżynierowie, którzy stworzyli nowego Silverado, podzielają tę pasję do ciężarówek. Zbudowali ten pojazd – i przetestowali go do ekstremum – aby zapewnić klientom odpowiednie narzędzia do trudnych zadań, a także stworzyli dziesiątki rozwiązań dla wyzwań, z jakimi spotykają się klienci ciężarówek każdego dnia.”

W roku 2014 Chevrolet Silverado 1500 został zaprojektowany i skonstruowany, aby dostarczać zdolności – bez kompromisów – których klienci oczekują od pickupów Chevroleta.

Zewnętrzny design Silverado łączy silne dziedzictwo marki Chevy z wyrafinowaną, nowoczesną estetyką. Nowy design jest bardziej muskularny, funkcjonalny i aerodynamiczny. Podwójna kratka, pełnozakresowy zderzak i podwójna maska silnika tworzą mocną obecność, która przejawia się również w rzeźbionych stronach nadwozia i nadkola.

Nowy design Silverado to jednak coś więcej niż tylko wygląd. Nowy przód został zaprojektowany w celu poprawy uszczelnienia dla bardziej efektywnego chłodzenia, podczas gdy dach i spojler klapy tylnej zostały uformowane w tunelu aerodynamicznym, aby wygładzić przepływ powietrza nad ciężarówką i zredukować opór. Nowe wkładki drzwiowe, które wpasowują się w zagłębienia w boku nadwozia, zmniejszają hałas wiatru dla cichszej kabiny.

Pod maską, Silverado 1500 2014 oferuje rodzinę trzech całkowicie nowych silników EcoTec3, w tym V-6 i dwa V-8, zaprojektowanych specjalnie do użytku w pełnowymiarowych ciężarówkach. Wszystkie trzy silniki wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa, dezaktywację cylindrów i zmienny czas otwarcia zaworów, połączenie zaawansowanych technologii, które nie występuje w ciężarówkach konkurencji. Wszystkie trzy bezszwowo przełączają się w tryb czterocylindrowy, aby zwiększyć efektywność w czasie jazdy przy lekkim obciążeniu, a wszystkie trzy są zaprojektowane tak, aby zapewnić więcej mocy, więcej momentu obrotowego i lepszą efektywność niż ich poprzednicy.

Rodzina silnikowa zawiera nowy silnik V-6 o pojemności 4.3L, który ma wystarczająco dużo momentu obrotowego, aby napędzać ciężarówkę z kabiną dla załogi i holować znaczny przyczep, jak również nowy silnik V-8 o pojemności 5.3L, zaprojektowany dla większej mocy, większego momentu obrotowego i lepszej efektywności niż obecna wersja, która zajmuje obecnie czołową pozycję w ekonomice paliwowej w klasie V-8. Nowy silnik V-8 o pojemności 6.2L został zaprojektowany, aby być najbardziej zdolnym silnikiem w każdym lekkim pickupie.

Certyfikowane przez SAE oceny mocy i momentu obrotowego oraz szacunki ekonomii paliwowej EPA dla nowego Chevrolet Silverado będą dostępne na początku przyszłego roku.

Nowe wnętrza Silverado 1500 z 2014 roku odzwierciedlają ten sam nacisk na formę i funkcjonalność. Uprzednio pionowa deska rozdzielcza, sześciogauczkowy zestaw wskaźników oraz wiele opcji przechowywania zostały dopasowane ściśle do potrzeb klientów ciężarówek. Kontrolki są funkcjonalne, logicznie umieszczone i łatwe do obsługi, nawet w roboczych rękawicach. Tylne drzwi w kabinach dla załogi są większe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a w modelach z przedłużoną kabiną drzwi są teraz zawiasowe z przodu, co ułatwia dostęp, zwłaszcza w ciasnych miejscach.

Nowy Chevrolet MyLink zapewnia łatwe w użyciu połączenia, zarówno na placu budowy, jak i podczas rodzinnych wakacji, z naturalnym rozpoznawaniem mowy i wystarczającą liczbą portów i gniazd zasilających, aby obsługiwać wiele urządzeń.

Nowa kabina ciężarówki jest mocniejsza, z niemal dwiema trzeciami konstrukcji wykonanej z wysokowytrzymałej stali, co daje pewniejsze odczucia i poprawioną bezpieczeństwo. Podobnie, główne belki i kluczowe elementy konstrukcyjne zaktualizowanej ramy są wykonane ze stali wysokowytrzymałej, a istotne elementy są formowane hydrostatycznie w celu zmniejszenia masy i zwiększenia wytrzymałości.

Nowe mocowania nadwozia stylu nożowego eliminują zarówno ruchy w górę i w dół, jak i na boki, zapewniając cichszą i bardziej komfortową jazdę. Modele z przedłużoną i kabiną dla załogi mają trzeci zestaw hydraulicznych mocowań nadwozia, aby jeszcze bardziej izolować kabiny. W połączeniu z wieloma innymi akustycznymi i NVH (hałas, wibracje i szorstkość) ulepszeniami, zamierzony efekt to solidne, wyrafinowane odczucie bez utraty tradycyjnej zdolności ciężarówki.

Skrzynia ładunkowa również korzysta z tego skupienia na zapewnieniu klientom Silverado odpowiednich narzędzi do pracy. Skrzynia wykonana jest ze stali formowanej na rolkach dla zwiększenia wytrzymałości i zmniejszenia masy w porównaniu do tradycyjnych stalowych skrzyń używanych przez głównych konkurentów i oferuje szereg inteligentnych rozwiązań na co dzień.

Zderzak Silverado z CornerStep, w połączeniu z uchwytami wbudowanymi w nowe osłony krawędzi skrzyni, ułatwia dostęp do skrzyni. Skrzynia jest również dostępna z nowymi górnymi hakami do mocowania ładunków, oświetleniem diodowym LED pod krawędzią i klapą EZ Lift i Lower.

Po raz pierwszy, kabiny dla załogi Silverado 1500 będą dostępne z dłuższą skrzynią o długości 6’6″, oprócz wcześniej oferowanej 5’8″, co umożliwi klientom przewożenie większych ładunków przy jednoczesnej możliwości parkowania w wielu garażach.

Podwozie Chevrolet Silverado z 2014 roku zawiera szereg aktualizacji skoncentrowanych na klientach. Udoskonalone przednie i tylne zawieszenie oraz szersze koła zapewniają bardziej komfortową jazdę i pewniejsze prowadzenie. Elektryczne wspomaganie kierownicy poprawia odczucia podczas prowadzenia i zmniejsza zużycie paliwa. Nowe hamulce tarczowe na cztery koła z tarczami Duralife ™ poprawiają odczucia z hamowania i wydłużają żywotność tarcz.

Silverado będzie dostępny z unikalnymi w tej klasie funkcjami bezpieczeństwa takimi jak system ostrzegania przed kolizją, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu z aktywnym fotelem bezpieczeństwa oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu. StabiliTrak z kontrolą wahań przyczepy oraz asystent ruszania pod górę są standardem we wszystkich modelach Silverado.

„Wprowadziliśmy znaczące usprawnienia w kluczowych obszarach nowego Chevrolet Silverado i poprawiliśmy prawie każdy detal ciężarówki,” powiedział Luke. „Uważamy, że zarówno lojalni klienci Chevroleta, jak i nowi nabywcy będą mieli wiele powodów, aby pokochać nowego Silverado, począwszy od pierwszej chwili, gdy usiądą za kierownicą.”

Zaprojektowane i zweryfikowane dla wymagających klientów

Klienci ciężarówek są jednymi z najbardziej wymagających w branży. Znają ciężarówki jak własną kieszeń – wielu z nich posiada je od dziesięcioleci. Używają swoich ciężarówek w trudnych warunkach, co mogłoby zaszokować wielu właścicieli samochodów osobowych. Mają do wykonania trudne zadania i oczekują, że ich ciężarówki będą je wypełniać bez zastrzeżeń. Oczekują również, że ich ciężarówki będą trwałe – przeciętny wiek pełnowymiarowej ciężarówki to obecnie ponad 10.4 lat.

Zespół projektowy nowego Silverado przeszedł do ekstremalnych warunków, aby zaprojektować nową ciężarówkę, która przekroczy wymagania tych klientów.

Na przykład, nowe pełnowymiarowe ciężarówki GM przejdą ponad 6 milionów mil testów trwałości w torturach w Milford Proving Ground, przez pustynie i góry Nevadzie oraz po zamarzniętych równinach Kapuskasing w Ontario. To równowartość 240 okrążeń ziemi. Dodatkowo, ciężarówki przejdą ponad 7 milionów mil w rzeczywistych warunkach podczas testów końcowych, co daje łącznie ponad 13 milionów mil.

Zwiększona moc, moment obrotowy i efektywność nowej rodziny silników EcoTec3 jest wynikiem bezprecedensowego poziomu analizy komputerowej, w tym rozbudowanej dynamiki przepływu, aby zoptymalizować spalanie powietrza i paliwa w cylindrach. Ponad 10 milionów godzin analizy komputerowej poświęcono programowi silnikowemu. Ponad 6 milionów godzin – co daje około 685 lat – dotyczyło jedynie zaawansowanego systemu spalania.

Nawet podstawowe elementy, takie jak nowe wkładki drzwiowe, były testowane w ekstremalnych warunkach, gdzie poddane zostały próbom równym niemal 150 cyklom życia ciężarówki.

Kabina Silverado 1500 dla załogi zacznie być produkowana w drugim kwartale 2013 roku, a inne style kabin będą wprowadzone później w roku.

Nowoczesna interpretacja ikonicznego designu Chevroleta

W przypadku Chevrolet Silverado 2014, projektanci dążyli do znalezienia idealnej równowagi między głęboką tradycją marki w produkcji pełnowymiarowych pickupów a bardziej nowoczesną, wyrafinowaną estetyką. Starali się także nadać nowemu Silverado bardziej dramatyczną obecność, z podwyższoną sylwetką i bardziej strukturalnym, muskularnym nadwoziem, przy jednoczesnym poprawieniu aerodynamiki, aby nowy Silverado był cichszy i bardziej efektywny.

„Stworzenie nowego Silverado przy jednoczesnym zachowaniu jego dziedzictwa było wyzwaniem, ale jestem pewny, że znaleźliśmy odpowiednią równowagę,” powiedział Kevin O’Donnell, menedżer ds. designu zewnętrznego Silverado. „Nowy Silverado 2104 na pewno się wyróżni zarówno pod względem wyglądu, jak i poprawionej aerodynamiki.”

Klasyczna kratka Chevroleta z dwoma portami, przekształcone reflektory oraz zderzak jednoczęściowy, od błotnika do błotnika, nadają ciężarówce szerszą, mocniejszą postawę. Kratka nowego Silverado została zaprojektowana tak, aby wpuszczać odpowiednią ilość powietrza, a przód został starannie uszczelniony, aby zapewnić efektywne chłodzenie przy minimalnym oporze aerodynamicznym.

Nowoczesna interpretacja pionowo ułożonych reflektorów Chevroleta obejmuje lampy projektorowe w modelach LTZ. Nowa maska z podwójnymi wypukłościami nie tylko podkreśla obecność, ale także prowadzi powietrze nad wycieraczkami, aby zredukować hałas wiatru.

Bardziej agresywny design kontynuuje się wzdłuż nadwozia, z rzeźbionymi bokami i wyraźnymi nadkolami. Dostępne osłony wnęk kół nadają bardziej wykończony wygląd. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali i wszystkie są o pół cala szersze niż wcześniej, co zmniejsza odkształcenia opon oraz poprawia skrętność i prowadzenie. Dostępne będą koła o średnicy 22 cali jako akcesoria Chevroleta.

Szczególną uwagę zwrócono na przepływ powietrza nad ciężarówką, aby poprawić efektywność i zmniejszyć hałas wiatru. Najbardziej zauważalne są wkładki drzwiowe, które wpasowują się w boki nadwozia, a nie opadają na dach. W połączeniu z nowymi potrójnymi uszczelkami drzwiowymi, wkładki drzwiowe redukują hałas wiatru i turbulencje, pomagając wyciszyć kabinę.

Inne szczegóły aerodynamiczne obejmują nowe uszczelnienia między kabiną a skrzynią, osłony na podwoziu do wygładzenia przepływu powietrza pod pojazdem oraz deflektory, które prowadzą powietrze wokół tylnych opon. Zarówno dach, jak i góra klapy były precyzyjnie uformowane, aby pomóc zarządzać przepływem powietrza nad tyłem pickup.

W 2014 roku tylne drzwi w modelach kabin dla załogi są większe. Słupki B zostały przesunięte do przodu, tylne siedzenia zostały zaprojektowane na nowo, a oparcia przednich siedzeń są cieńsze, co zwiększa przestrzeń na nogi z tyłu o około dwa cale i ułatwia wsiadanie oraz wysiadanie bez wydłużania pojazdu. W modelach Silverado z przedłużoną kabiną tylne drzwi teraz zawiasowe są z przodu, z słupka B, co ułatwia dostęp w parkowaniu i w innych ciasnych miejscach.

Trzy całkowicie nowe silniki EcoTec3

Serce każdej ciężarówki znajduje się pod maską, a Chevrolet Silverado 1500 2014 oferuje trzy nowe silniki EcoTec3, opracowane specjalnie dla wymagań cyklu ciężarowego. Wszystkie charakteryzują się trzema nowoczesnymi technologiami – wtryskiem bezpośrednim, dezaktywacją cylindrów i zmiennym czasem otwarcia zaworów – które optymalizują moc, moment obrotowy i efektywność w szerokim zakresie warunków pracy.

Nowa seria silników została zaprojektowana, aby odpowiadać potrzebom klientów ciężarówek i zapewnić więcej mocy, więcej momentu obrotowego oraz lepszą ekonomię paliwową w porównaniu do wcześniejszych silników Silverado.

Wszystkie trzy silniki posiadają zaawansowany system spalania, aby skuteczniej przekształcać paliwo w pracę, a wszystkie trzy są zaprojektowane tak, aby bezszwowo przełączać się na tryb czterocylindrowy w celu poprawy efektywności podczas jazdy przy lekko obciążonym silniku.

„Uważamy, że te silniki są najbardziej zaawansowanymi technicznie silnikami, jakie kiedykolwiek oferowano w lekkich pickupach, i zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o tym, jak klienci korzystają z ciężarówek w rzeczywistych warunkach,” powiedział Jordan Lee, główny inżynier Small Block i menedżer programu.

„Silniki EcoTec3 oferują technologię, której żaden inny producent ciężarówek nie może dopasować i oferujemy ją w każdym naszym silniku, dla każdego z naszych klientów,” dodał Lee. „To nie jest dodatkowa funkcja w kosztach. Otrzymujesz naszą najlepszą i najbardziej zaawansowaną technologię, niezależnie od poziomu wyposażenia.”

Aby zapewnić niezawodność i niskie koszty eksploatacji, na których klienci ciężarówek mogą polegać, wszystkie trzy silniki mają lekką i kompaktową konstrukcję z górnym zaworami, która charakteryzuje się wbudowanym niskim tarciem, co poprawia efektywność paliwową. Wszystkie trzy mają aluminiowe bloki silników i głowice dla niższej wagi. (Aby uzyskać więcej informacji, zobacz towarzyszące wydanie EcoTec3 Engines.)

Nowa rodzina silników obejmuje:

Nowy standardowy silnik V-6 o pojemności 4.3L. Jego duża pojemność zapewnia moment obrotowy do napędzania ciężarówki z kabiną dla załogi i holowania znacznej przyczepy, ale może płynnie przełączać się na tryb czterocylindrowy przy lekkich obciążeniach dla lepszej efektywności.
Nowy silnik V-8 o pojemności 5.3L. Został zaprojektowany, aby zapewnić więcej mocy, większy moment obrotowy i lepszą efektywność paliwową niż obecny V-8 o pojemności 5.3L, co czyni go doskonałym wyborem dla klientów mainstreamowych.
Nowy silnik V-8 o pojemności 6.2L. Został zaprojektowany, aby być najbardziej zdolnym silnikiem w każdym lekkim pickupie. Podobnie jak dwa pozostałe silniki w rodzinie, może płynnie przełączać się na tryb czterocylindrowy przy warunkach lekkiego obciążenia, co poprawia efektywność w codziennej jeździe.
Silverado 1500 2014 zostało zaprojektowane, aby dodatkowo zwiększyć efektywność, umożliwiając silnikom działanie w trybie czterocylindrowym przez większą część czasu. Na przykład, mocowania przekładni i wydechu eliminują drgania, które mogą wystąpić, gdy silniki są w trybie czterocylindrowym, a aktywny system wydechowy dostosowuje ciśnienie zwrotne i dźwięk wydechu dla płynniejszej, cichszej pracy. Modele z silnikiem 6.2L V-8 wyposażone są w aktywne wyciszenie hałasu, aby jeszcze bardziej wyciszyć kabinę w trybie czterocylindrowym.

Wszystkie trzy silniki mają sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z przełożeniami i harmonogramami zmian zoptymalizowanymi pod kątem wydajności i efektywności. Skrzynie biegów mają system Auto Grade Braking, który redukuje bieg na zjazdach, co pomaga zmniejszyć zużycie hamulców. Dzięki większemu momentowi obrotowemu nowych silników V-8, stosowane są nowe tylne osie o długości 9.5 lub 9.76 cala.

„Nie tylko dążyliśmy do poprawy mocy, momentu obrotowego oraz szacunków efektywności paliwowej wszystkich trzech silników EcoTec3, ale również intensywnie pracowaliśmy nad poprawą efektywności w rzeczywistych warunkach, zwłaszcza podczas holowania i transportu,” powiedział Lee. „Czekamy na możliwość przetestowania naszych ciężarówek przez dziennikarzy i inne zewnętrzne podmioty w rzeczywistych warunkach konkurencji.”

Bardziej komfortowe, bardziej funkcjonalne wnętrze

Z kabinami dla załogi, które obecnie stanowią ponad dwie trzecie sprzedaży w kategorii lekkich ciężarówek, pickupy stają się coraz częściej narzędziami wielofunkcyjnymi, używanymi do prowadzenia biznesu lub zarabiania pieniędzy w ciągu dnia oraz transportu przyjaciół i rodziny w czasie wolnym. Aby zaspokoić te potrzeby projektanci Silverado starali się stworzyć wnętrze, które byłoby cichsze, bardziej przestronne, wygodniejsze i bardziej funkcjonalne, nie przypominając wnętrza samochodu osobowego lub crossovera.

Rezultatem jest całkowicie nowe wnętrze, które ustanawia nowe standardy dla pełnowymiarowych ciężarówek.

„Zmiany w zewnętrznej części Silverado 2014 można opisać jako ewolucyjne, ale aktualizacje wnętrza są dramatyczne,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor ds. designu Silverado. „Dokładna uwaga na szczegóły i kroki, które podjęliśmy, aby zapewnić optymalny komfort i wygodę kierowcy oraz pasażerów, odzwierciedlają fakt, że nowe wnętrza uzyskały wysokie oceny w badaniach klientów.”

Uprzednio pionowa deska rozdzielcza z sześciogauczkowym zestawem wskaźników jest dostosowana ściśle do potrzeb klientów ciężarówek, a większość modeli zawiera także 4.2-calowy kolorowy Driver Information Center wyświetlający dane o pojeździe i infotainment.

Kontrolki zostały zlokalizowane zgodnie z wykresami zasięgu, a ważne przyciski umieszczone najbliżej kierowcy i grupowane funkcjonalnie. Pokrętła, przyciski i interfejsy są duże, łatwe do odczytania i łatwe do obsługi, nawet w rękawicach roboczych.

Na przykład, Chevrolet Silverado zachował tradycyjny wybierak na kolumnie, z funkcjami tap-up/tap-down i tow-haul zintegrowanymi w dźwigni, ponieważ zwalnia miejsce w konsoli i jest łatwy w obsłudze, nawet w ciężkich rękawicach roboczych. Podobnie, dostępny zintegrowany kontroler hamulca przyczepy jest zamontowany wysoko i po lewej stronie kierownicy, gdzie kierowca może łatwiej sięgnąć.

Rezultatem jest prosta, dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza – zgodna z tym, w jaki sposób klienci używają swoich pełnowymiarowych ciężarówek.

System infotainment MyLink dostępny w Silverado został zaprojektowany tak, aby był łatwy w użyciu, wysoce konfigurowalny i zdolny do podłączenia do 10 urządzeń. Oferuje naturalne rozpoznawanie mowy, które pozwala klientom na wykonywanie połączeń, wprowadzanie miejsc docelowych, przeglądanie mediów, odtwarzanie muzyki i kontrolowanie innych funkcji poprzez proste polecenia głosowe. Nie ma potrzeby zapamiętywania fraz kluczowych ani patrzenia na ekran.

MyLink można również obsługiwać za pomocą dużych, wyraźnie oznaczonych pokręteł, przez wbudowane kontrolki na kierownicy lub poprzez ekran dotykowy w modelach z ośmiocalowym wyświetlaczem.

System może przechowywać do 60 ulubionych, w tym stacje radiowe (AM/FM/XM), kontakty, miejsca docelowe, muzykę i inne media – co jest wygodnym rozwiązaniem dla małych firm lub właścicieli często podróżujących.

Wszystkie modele mają również rozległe możliwości przechowywania w wnętrzu, dopasowane do sposobu, w jaki klienci używają swoich ciężarówek. Liczne porty USB, w połączeniu z gniazdami zasilającymi 12-woltowymi i 110-woltowymi, pomagają połączyć wiele urządzeń.

Nowa tkanina na siedziska, bardziej odporna na zużycie i łatwiejsza do czyszczenia, jest dostępna, a przednie siedzenia mają bardziej wytrzymałą piankę o podwójnej gęstości dla poprawy komfortu i dłuższej żywotności.

Celem w każdym przypadku było stworzenie poziomu komfortu i wygody zwykle kojarzonego z luksusowymi samochodami, ale dopasowanym do sposobu, w jaki klienci faktycznie używają swoich ciężarówek.

Wzmocnione kabiny i ramy

Klienci ciężarówek mają najwyższe oczekiwania co do trwałości i zdolności – muszą mieć pewność, że jedno z najważniejszych narzędzi w ich skrzynce narzędziowej wytrzyma codzienne obciążenie ich pracy i aktywnego stylu życia. Oczekują także, że ich ciężarówki będą trwałe – przeciętny wiek ciężarówki na drogach przekracza obecnie 10.4 lat.

Aby upewnić się, że nowy Silverado sprosta temu wyzwaniu, kluczowe elementy zaktualizowanej ramy, w tym główne belki i ważne elementy konstrukcyjne, są wykonane ze stali wysokowytrzymałej, a hydroformowanie jest używane do zwiększenia wytrzymałości i redukcji masy przedniej części ramy.

Struktury kabiny są całkowicie nowe i zawierają wysokowytrzymałą stal w słupkach A, słupkach B, wzmocnieniach dachowych i panelach bocznych. Ultra-wysokowytrzymała stal jest używana w obszarach paneli bocznych i podwozia w oczekiwaniu na nowe testy zderzeniowe z małym przesunięciem. W sumie około dwie trzecie struktury kabiny wykonane jest z wysokowytrzymałych stali, co zapewnia cichszą jazdę, pewniejsze odczucia i poprawioną wydajność w testach zderzeniowych, które są nowe i bardziej rygorystyczne dla obowiązujących przepisów rządowych i branżowych.

Mocowania izolujące kabinę od ramy mają znaczny wpływ zarówno na hałas, jak i wibracje w przestrzeni pasażerskiej. Wszystkie modele Silverado mają teraz mocowania typu nożowego, które izolują zarówno ruchy w górę i w dół, jak i na boki, a w modelach z przedłużoną i kabiną dla załogi znajdują się dodatkowe hydrauliczne mocowania, aby zapewnić dalszą izolację. Rezultatem jest ciężarówka, która jest znacznie cichsza, bardziej wyrafinowana i solidniejsza niż wcześniejsze modele.

Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku również charakteryzuje się skrzynią ładunkową wykonaną ze stali formowanej na rolkach, która jest lżejsza, mocniejsza i bardziej trwała niż tradycyjne skrzynie stalowe używane przez głównych konkurentów.

Użycie wysokowytrzymałych stali oraz innych lżejszych materiałów, takich jak aluminiowe maski, bloki silników i zawieszenia, pomogło zrekompensować masę nowych funkcji, takich jak mocniejsze kabiny, szersze koła, większa bateria oraz większe tylne osie do modeli V-8 Silverado. Silverado 2014 pozostaje lżejszy niż porównywalne modele kluczowych konkurentów.

Pewniejsza jazda, prowadzenie i hamowanie

Zawieszenie, kierownica i hamulce Silverado 1500 z 2014 roku zostały znacznie zaktualizowane, aby zapewnić cichszą, bardziej wygodną jazdę oraz pewne prowadzenie i hamowanie.

Z przodu zastosowano zawieszenie typu coil-over-shock z aluminiowymi górnymi i dolnymi ramionami sterującymi w wielu modelach, które są zarówno lżejsze, jak i sztywniejsze niż wcześniejsze komponenty, a przednie sprężyny są o 30% sztywniejsze niż w aktualnych modelach, co zapewnia pewniejsze prowadzenie.

Tylne zawieszenie nadal wykorzystuje sprężyny wielowarstwowe w podwójnym układzie, co zapewnia optymalną równowagę między gładką jazdą a zdolnością do przenoszenia ładunków. Ulepszone są także mocowania sprężyn, co poprawia komfort jazdy, a zarówno przednie, jak i tylne amortyzatory mają konstrukcję podwójnej rurki z nowym ustawieniem, co poprawia tłumienie przy niskich prędkościach, aby uzyskać płynniejszą, bardziej kontrolowaną jazdę. Modele Z71 wykorzystują amortyzatory monotubowe Rancho dla zwiększonej zdolności w terenie.

Silverado 1500 z 2014 roku charakteryzuje się nowym całkowicie elektrycznym wspomaganiem kierownicy, które poprawia ogólne prowadzenie pojazdu i zmniejsza wysiłek przy niskich prędkościach. Ponieważ nie ma pompy napędzanej silnikiem, elektryczne wspomaganie kierownicy zmniejsza zużycie paliwa i eliminuje konserwację związaną z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy.

Standardem są czterotarcze hamulce z tarczami Duralife ™. Tarcze mają utwardzoną i wzmocnioną powierzchnię, która opiera się rdzewieniu, potencjalnie podwajając żywotność tarcz i poprawiając wygląd pojazdu. Zostały również poprawione odczucia z hamulca.

Chevrolet Silverado ma także system Auto Grade Braking, który wykorzystuje silnik i kontrolę skrzyni biegów do spowolnienia pojazdu na długim zjeździe, pomagając utrzymać prędkość pojazdu i zmniejszając potrzebę używania hamulców przez kierowcę.

Inteligentniejsza skrzynia ładunkowa

W roku 2014 Silverado sprawia, że skrzynia ładunkowa jest jeszcze mądrzejsza. Zderzak z CornerStep i wbudowane uchwyty w nowych osłonach krawędzi skrzyni ułatwiają wdrapanie się do skrzyni i dostęp do przedmiotów.

Klapa tylna ma wewnętrzną belkę skrętną, która zmniejsza wysiłek potrzebny do podnoszenia i opuszczania klapy, podczas gdy obrotowy tłumik pozwala na kontrolowaną i bardziej stopniową ruch, gdy otwierana jest klapa. Standardowe są funkcje blokady, podwójne ładowanie oraz lampa robocza. Dostępne opcje obejmują górne haki mocujące, które ułatwiają zabezpieczanie ładunków, oraz diody LED pod krawędzią, które ułatwiają widoczność w skrzyni.

Skrzynia ładunkowa jest dostępna w trzech długościach – 5’8″, 6’6″ i 8′. Modele z kabiną dla załogi dodają 6’6″ jako nową opcję oprócz 5’8″. Modele z przedłużoną kabiną mają 6’6″ skrzynie, a modele z normalną kabiną są dostępne z 6’6″ lub 8′ skrzynią. Klienci, którzy holują, docenią czteropinowy i siedmio-pinowy złącze do przyczepy umiejscowione w tylnym zderzaku.

Z71 dla zdolności w terenie

Dla właścicieli, których praca lub rekreacja prowadzi ich w teren, Z71 powraca jako unikalny model, dostępny w wersjach LT i LTZ. W 2014 roku Z71 obejmuje amortyzatory monotubowe Rancho, przednie haki holownicze, osłonę przekładni i unikalne opony terenowe o średnicy 18 lub 20 cali. Pakiet Z71 obejmuje również system Hill Descent Control. Aktywowany przez kierowcę za pomocą przycisku na desce rozdzielczej, wykorzystuje system hamulcowy ABS do umożliwienia płynnego i kontrolowanego zjazdu w trudnym terenie.

Z71 obejmuje także unikalne 18-calowe koła (opcjonalnie w LT, standardowo w LTZ) oraz unikalne wykończenie wnętrza, w tym szczotkowane metalowe panele progowe, techniczne wykończenie na elementach wnętrza oraz grafiki Z71 na zestawie wskaźników.

Standardowo w Z71, a dostępne w innych modelach Silverado, znajduje się automatyczna blokada tylnego dyferencjału, która reaguje w milisekundach w sytuacjach niskiej przyczepności, aby poprawić bezpieczeństwo i pewność na mokrych, śnieżnych lub błotnistych nawierzchniach.

Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa

Jak wspomniano wcześniej, Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku ma całkowicie nową kabinę, w której około dwie trzecie struktury wykonane jest z wysokowytrzymałych stali. Pomaga to chronić pasażerów w przypadku zderzenia oraz poprawia wydajność w nowych, bardziej rygorystycznych testach zderzeniowych.

Chevrolet Silverado nadal oferuje kompleksowy zestaw standardowych technologii bezpieczeństwa, w tym elektroniczną kontrolę stabilności StabiliTrak z kontrolą wahań przyczepy oraz asystentem ruszania pod górę, poduszkami powietrznymi w kurtynach bocznych z ochroną przed przewróceniem oraz OnStar.

Nowością w 2014 roku, Chevrolet Silverado będzie oferował kilka funkcji w segmencie wiodących. Ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ostrzega kierowcę, jeśli pojazd zaczyna zjeżdżać do innego pasa, za pomocą sygnału dźwiękowego lub dostępnego fotela bezpieczeństwa z ostrzeżeniem. Dostępne jest również ostrzeżenie o kolizji z przodu, które monitoruje przestrzeń przed pojazdem za pomocą kamery i ostrzega kierowcę, gdy zbliża się zbyt blisko do pojazdu z przodu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.