Chevrolet wprowadził drugą generację serii Silverado 2500HD w 2008 roku, oferując wybór trzech typów kabin, z czego najbardziej wyróżniającą się wersją była Crew Cab.
GM ma długą historię na rynku pojazdów użytkowych, a Chevrolet Silverado to tylko jeden z wielu przykładów pickupów. Model z 2008 roku łączył solidny styl z inżynieryjnym podejściem, ale był skierowany do segmentu, który nie potrzebował pełnowymiarowego pojazdu tonowego.
Podobnie jak jego poprzednik, Silverado był dostępny w kilku wersjach nadwozia, zaczynając od wersji chassis-cab i kończąc na dużej wersji crew-cab. Linia HD różniła się od swoich lżejszych odpowiedników muskularnymi kształtami w grillu, reflektorach, maskach i błotnikach. Wersja Crew Cab oferowała cztery drzwi i była dostępna z najdłuższą opcją skrzyni ładunkowej.
Wewnątrz Chevrolet Silverado oferował do pięciu komfortowych miejsc siedzących, z wystarczającą przestrzenią dla wszystkich pasażerów. Podobnie jak większość pickupów na rynku, miał dużą deskę rozdzielczą z selektorem biegów umieszczonym na kolumnie kierowniczej dla automatycznej skrzyni biegów.
Producent oferował Silverado HD z wyborem dwóch silników, standardowo połączonych z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Był dostępny w wersji 2WD lub 4WD. Dla wersji Z71, producent dodawał dodatkowe płyty ochronne, aby zabezpieczyć nadwozie podczas jazdy w terenie.
W trakcie testów walidacyjnych nowych ciężarówek Chevrolet Silverado HD na rok 2011, inżynier Brent Deep holował przyczepę o wadze 20 000 funtów (9 072 kg) przez 245 mil (400 km) wzdłuż I-70 między Denver a Grand Junction w Kolorado – i prawie nie dotknął hamulców przez całą drogę.
Deep polegał na nowym, inteligentnym systemie hamulców wydechowych Chevrolet Silverado, aby spowolnić połączenie ciężarówki i przyczepy na zjazdach, co pomogło udowodnić, że nowy system jest odpowiedni do najbardziej wymagających warunków. To była jazda przez serce Gór Skalistych i jedne z największych nachyleń w systemie międzystanowym, w wysokościach wahaających się od około 5 000 stóp (1 525 m) w Denver do ponad 11 100 stóp (3 400 m) w tunelu Eisenhowera.
„Trzeba mieć odwagę, aby nie trzymać nogi na hamulcu, ale silnik Duramax Chevrolet Silverado oraz skrzynia biegów Allison wykonują tę pracę z taką płynnością i pewnością, która naprawdę imponuje,” powiedział Deep. „Co więcej, system hamulców wydechowych może pomóc wydłużyć żywotność klocków hamulcowych i uniknąć przegrzewania hamulców na długich zjazdach.”
System hamulców wydechowych to tylko jeden z elementów, które sprawiają, że nowe modele Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku są najbardziej wydajne w branży. Wejdą do sprzedaży tego lata.
„Podczas opracowywania modelu Chevrolet Silverado HD 2011 zasięgaliśmy opinii naszych klientów, aby dostarczyć pojazd, który spełnia ich wszystkie potrzeby,” powiedział Jim Campbell, dyrektor generalny Chevrolet. „Oferuje większą moc i możliwości – w tym liderującą w swojej klasie ekonomię paliwową, oceny ciągnienia i ładowności – oraz ma większą moc, szybciej przyspiesza i emituje mniej zanieczyszczeń. To brzmi jak definicja braku kompromisów.”
Linia ciężarówek Chevrolet Silverado HD jest szersza niż kiedykolwiek, z 11 modelami 2500HD i ośmioma modelami 3500HD z jedną i podwójną osią tylną – w tym nowym 3500HD Crew Cab z 6,5-stopową skrzynią ładunkową. Oferowane są poziomy wyposażenia WT, LT i LTZ, a popularne funkcje, takie jak tylna klapa EZ Lift i system kamery cofania wracają. Wszystkie modele zapewniają większe możliwości, poprawioną jazdę i prowadzenie oraz większe poczucie kontroli kierowcy. W zależności od modelu:
- Najlepsza w segmencie zdolność holowania przyczep piątą osią wynosząca 20 000 funtów (9 072 kg)
- Najlepsza w segmencie zdolność holowania konwencjonalnego wzrosła o 23 procent, z maksymalną wartością 16 000 funtów (7 272 kg)
- Najlepsza w segmencie zdolność ładunkowa wynosząca 6 335 funtów (2 873 kg) dla całkowitego pojazdu
- Najlepsza w segmencie klasyfikacja Dopuszczalnej Masy Całkowitej wzrosła do 27 500 funtów (12 500 kg)
- Klasyfikacje Dopuszczalnej Masy Pojazdu wzrosły o 17 procent do 13 000 funtów (5 909 kg)
- Klasyfikacja Dopuszczalnej Masy Osi Przedniej wzrosła o 25 procent do 6 000 funtów (2 721 kg)
- Możliwość montażu pługa śnieżnego jest teraz dostępna dla wszystkich konfiguracji kabiny 4WD
Dostępne są także ulepszone jednostki napędowe, w tym nowy silnik Duramax 6.6L diesel/skrzyń biegów Allison 1000 sześciobiegowa, który oferuje system hamulców wydechowych, nowe zawieszenia przód i tył, poprawiony system hamulcowy, asystent startu pod górę, system kontroli przechyłów przyczepy i inne.
„Obok całego ich wyposażenia do pracy w trudnych warunkach, te ciężarówki są zaprojektowane, aby być stylowe i wyrafinowane, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz,” powiedział Campbell. „Skrupulatnie zwracaliśmy uwagę na wszystkie szczegóły, nadając im wyrazisty, muskularny wygląd zewnętrzny i dobrze wyposażone wnętrze z komfortowymi, wygodnymi i bezpiecznymi cechami, które doceniają klienci.”
Na zewnątrz, modele Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku wyróżniają się maską w stylu power dome z nowym, żaluzjowym wzorem, a także nowym grillem i pełną szerokością chromowanego stalowego zderzaka przedniego. Nowa oferta kombinacji kół/opon 17-, 18- i 20-calowych również jest dostępna (20-calowe polerowane felgi aluminiowe są dostępne w modelach 2500HD).
Projektanci i inżynierowie nie zostawili niemal żadnego detalu bez uwagi podczas kompleksowej redesignu ciężarówek. Oto 11 kluczowych elementów, które pokazują, że Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku są gotowe na każdą pracę i każdego konkurenta:
Nowe ramy
W dążeniu do kompleksowej przebudowy podwozia Chevrolet Silverado HD w celu poprawy trwałości i komfortu jazdy, a także wsparcia zwiększonej wydajności, inżynierowie opracowali 11 całkowicie nowych, w pełni zamkniętych zespołów ramowych. Ramy mają zwiększone przekroje poprzeczne i używają więcej stali o wysokiej wytrzymałości, co zapewnia większą trwałość, wyższą zdolność holowniczą i poprawioną jazdę i prowadzenie; przednie sekcje są hydroformowane.
Sztywność zginania i belkowa ramy wzrosła odpowiednio o 92 procent i 20 procent, a w pełni zamknięte sekcje zwiększają sztywność tordów o pięć razy. Dodatkowo, większe mocowania silnika i skrzyni biegów, w połączeniu z 125-procentowo sztywniejszą strukturą przedniej ramy, zapewniają lepszą kontrolę wibracji, a hydrauliczne mocowania nadwozia są zintegrowane pod sekcją kabiny w modelach przedłużonych i crew cab, aby zapewnić bardziej izolowane odczucie wewnątrz.
Inżynierowie uwzględnili powszechne potrzeby klientów i zastosowania z rynku wtórnego podczas projektowania nowych ram, w tym dodając otwory dostępu do tylnej sekcji ramy, aby ułatwić instalację haków typu piąta oś/gooseneck. Dodatkowo, hak montowany w ramie dla konwencjonalnego holowania jest mocniejszy, z konstrukcją rury-box. Obsługuje do 16 000 funtów (7 257 kg).
Nowe, mocne niezależne zawieszenie przednie
Całkowicie zaprojektowany na nowo niezależny układ zawieszenia przedniego oferuje do 25 procent większą klasyfikację masy osi przedniej – do 6 000 funtów (2 721 kg) klasyfikacji masy groszowej osi przedniej (FGAWR) – umożliwiając użycie pługa śnieżnego we wszystkich konfiguracjach kabiny 4WD z dostępnym pakietem przygotowania do pługa śnieżnego, a także wspierając poprawione charakterystyki jazdy i prowadzenia.
Charakterystyczny projekt zawieszenia przedniego Chevrolet Silverado w stylu krótkiego-długiego ramienia/sprężyny skrętnej zostaje zachowany, ale teraz oferuje nowe, kute stalowe górne wahacze, które są mocniejsze i lżejsze od swoich poprzedników. Nowe dolne wahacze wykonane są z precyzyjnie obrabianego żeliwa, aby wytrzymać większe obciążenia. Pięć różnych stawek sprężyn skrętnych wspiera pięć różnych klasyfikacji masy groszowej osi przedniej (wcześniej używano jednej sprężyny skrętnej dla wszystkich modeli). To pomaga stabilizować zakres wysokości trimu różnych modeli pod obciążeniem, jednocześnie poprawiając wygląd, prowadzenie, trwałość, zużycie opon i ustawienie. Wysokość trimu jest regulowana na każdej sprężynie za pomocą jednego śrubunku, co łatwo pozwala na zmianę wysokości w zależności od wagi pługa śnieżnego lub innych akcesoriów.
Przednie zawieszenie Chevrolet Silverado HD teraz używa pary poliuretanowych amortyzatorów po każdej stronie, zamiast jednego, aby poprawić zarządzanie obciążeniem; a nowy projekt mocowania górnego amortyzatora jest połączony z ramą za pomocą dwóch elementów mocujących. Ta konstrukcja eliminuje skrzypienie i stuki, a jednocześnie wspiera wyższą zdolność załadunku i zwiększoną trwałość.
W porównaniu do przedniego zawieszenia konkurencji opartego na belce, niezależne przednie zawieszenie Silverado zapewnia lepszą jazdę, bardziej precyzyjną kontrolę wysokości trimu (z mniejszą liczbą części) oraz większą elastyczność w dostosowywaniu ustawienia do ciężaru i wrażliwości na opony.
Nowe asymetryczne zawieszenie tylne ze sprężynami liściastymi
Względem większej siły i zdolności Chevrolet Silverado HD, zawieszenie tylne zaprojektowano, aby wspierać większe obciążenia. Oferuje nowy, większy asymetryczny projekt sprężyn liściastych, który także przyczynia się do poprawionych charakterystyk jazdy i prowadzenia.
Asymetryczny projekt wynika z nierównych długości połówek sprężyn przednich i tylnych, co minimalizuje skok osi i zwiększa efektywność kontroli trakcji. Modele 2500HD mają dwuetapową konstrukcję sprężyn liściastych, podczas gdy modele 3500HD mają konstrukcję trzyetapową. Wszystkie modele mają sprężyny liściaste o szerokości 3 cali (76 mm), które są o 20 procent szersze niż w poprzednich modelach.
Większa konstrukcja sprężyn liściastych wspiera zwiększone klasyfikacje masy groszowej osi tylnej w całej gamie. W modelach 2500HD klasyfikacja wynosi 6 200 funtów (2 818 kg) – w porównaniu do 6 084 (2 765). W modelach 3500HD klasyfikacja wzrasta do 7 050 funtów (3 204 kg) w modelach z jedną osią tylną i 9 375 funtów (4 261 kg) w modelach z podwójną osią tylną – z czego ostatnia oznacza prawie 14-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniej klasyfikacji 8 200 funtów (3 727 kg).
Najlepsza w klasie zdolność holowania i ładowności
Mocniejsze ramy, systemy zawieszenia o większych klasyfikacjach wagowych oraz ulepszone jednostki napędowe przyczyniają się do wiodącej w klasie zdolności holowania i ładowności Chevroleta Silverado HD. W zamieszczonych poniżej tabelach specyfikacji przedstawiono pojemności dla każdego modelu i/lub konfiguracji, ale oto kluczowe informacje:
- Maksymalna klasyfikacja holowania konwencjonalnego (hak kulowy) wzrosła do 16 000 funtów (7 257 kg)
- Silvardo 3500HD Crew Cab/długa skrzynia może holować do 20 000 funtów (9 091 kg) z hakiem piątą osią. Model Ram 3500 z 2010 roku ma maksymalną klasyfikację 17 600 funtów (8 000 kg), a Ford F-350 z 2010 roku jest oceniany na maksymalne 18 800 funtów (8 545 kg). Należy zauważyć, że podczas gdy Ford twierdził, że oferuje wiodącą w klasie zdolność holowania i ładowności w swojej niedawnej zapowiedzi modeli Super Duty 2011, nie ogłoszono żadnych klasyfikacji holowniczych
- Maksymalna ładowność (3500HD) wynosi 6 335 funtów (2 873 kg) – to prawie 11 procent więcej niż 5 730 funtów (2 604 kg) w modelu Ford F-350 z 2010 roku i około 24 procent więcej niż 5 130 funtów (2 331 kg) w modelu Ram 3500 z 2010 roku. Po raz kolejny, podczas gdy Ford twierdził, że oferuje wiodącą w klasie ładowność dla modeli Super Duty 2011, nie ogłoszono klasyfikacji
Nowa jednostka napędowa Duramax 6.6L diesel i Allison 1000 sześciobiegowa
Pomocą w dostarczaniu najlepszych w klasie możliwości nowych ciężarówek Chevrolet Silverado HD 2011 jest nowa wersja silnika Duramax 6.6L diesel i skrzyni biegów Allison 1000 sześciobiegowej. Silnik Duramax 6.6L jest mocniejszy i trwalszy, a Allison 1000 jest mocniejsza i wspiera nowe funkcje, w tym system hamulców wydechowych. Razem, ta ulepszona wersja sprawdzonej kombinacji ma również dostarczać najlepszą w segmencie ekonomię paliwową.
Nowe i ulepszone cechy silnika Duramax 6.6L obejmują:
- Moc i moment obrotowy, które mają przewyższyć wcześniejsze modele
- Emisje NOx zmniejszone o co najmniej 63 procent w porównaniu do modeli z 2010 roku
- Cichsza praca
- System paliwowy z piezoelektrycznym działaniem pod wysokim ciśnieniem (30 000 psi/2 000 bar) dla lepszej efektywności paliwowej, poprawionych osiągów i zmniejszonych emisji
- System hamulców wydechowych, który umożliwia kontrolowane spowolnienie pojazdu na nachyleniach bez uruchamiania hamulców
- System selektywnej redukcji katalitycznej z użyciem płynu wydechowego (DEF) do zapewnienia najlepszych ogólnych właściwości i wydajności silnika diesla – z zasięgiem wynoszącym około 5 000 mil (8 000 km) między dolaniami DEF
- Optymalizowane spalanie i obróbka po spalaniu, które zapewniają około 700 mil (1 125 km) między regeneracjami filtra cząstek stałych – 75-procentowa poprawa w porównaniu do poprzedniego systemu i znaczący wkład w poprawę efektywności paliwowej, ponieważ proces regeneracji wymaga dodatkowego paliwa
- Możliwość użycia biodiesla B20 jako alternatywna opcja paliwowa
- Wewnętrzne zmiany zwiększające trwałość
Z niemal 1,3 miliona silników Duramax 6.6L wyprodukowanych od 2000 roku, udowodniły one wyjątkową trwałość i niezawodność. Elementy wewnętrzne, które pomogły zbudować ich reputację, zostały wzmocnione na 2011 rok, w tym:
- Profile łożysk głównych zmienione, aby zwiększyć grubość filmu olejowego
- Zwiększenie przepływu oleju w pompie w celu zwiększenia ciśnienia przy niskich prędkościach
- Obwód olejowy turbosprężarki zmieniony, aby zapewnić zwiększone ciśnienie w turbosprężarce i szybsze dostarczanie oleju
- Koniec sworzni korbowodów zmodyfikowany w celu zapewnienia lepszego wsparcia dla tłoków
- Nowy, mocniejszy projekt tłoka, który eliminuje tuleje, aby zapewnić niższą masę ruchomą
- Obieg chłodnicy EGR z pominięciem zmniejsza osady sadzy przy dużych przebiegach w chłodnicy i obiegu EGR
Ulepszona skrzynia biegów Allison 1000 na rok 2011 została wzmocniona, aby poradzić sobie z wyższą zdolnością momentu obrotowego nowego silnika Duramax 6.6L, a także poprawić efektywność paliwową i zapewnić płynne wsparcie z nowym systemem hamulców wydechowych. Większa efektywność osiągnięta została poprzez redukcję „straty na obrotach” – oznacza to, że skrzynia biegów kieruje więcej mocy silnika na osie, pozwalając na wykorzystanie mniejszych ilości paliwa.
Allison 1000 oferuje także kontrolę zmiany biegów przez kierowcę z systemem tap-up/tap-down oraz opatentowaną funkcję podgrzewania kabiny w trybie podwyższonego biegu jałowego. Dodatkowo, tryb holowania zmniejsza cykl zmiany biegów dla lepszej kontroli i poprawionej chłodzenia podczas holowania lub przewożenia dużych ładunków. Sześciobiegowa konfiguracja zachowuje dwa biegi nadbiegu dla optymalnej efektywności.
Wydajność połączenia Duramax/Allison również została poprawiona w porównaniu do wcześniejszych modeli, z wstępnymi testami pokazującymi czasy przyspieszenia 0-60 mph poniżej 9 sekund i czasy ćwierć mili poniżej 16 sekund w modelach 2500HD. To około 0,3 sekundy i 0,5 sekundy szybciej, odpowiednio, niż w poprzednich modelach.
Wzmocnione napędy Vortec 6.0L/Hydra-Matic 6L90 sześciobiegowe
Doskonały silnik Vortec 6.0L benzynowy V-8 z regulacją czasu zaworów wraca do nowych ciężarówek ciężkich, wraz z wzmocnioną wersją automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic 6L90. To połączenie zapewnia doskonałe osiągi i efektywność, z większym naciskiem na moc przy niskich obrotach.
Nowy profil wałka rozrządu w silniku Vortec 6.0L pomaga silnikowi wytwarzać większy moment obrotowy przy niższych obrotach, co poprawia odczucie przyspieszenia i daje większe poczucie wydajności na wyższych wysokościach oraz podczas holowania przyczepy.
Skrzynia biegów 6L90 została ulepszona w zakresie większej wytrzymałości, płynności i cichości dzięki:
- Dodaniu czterech mocowań do adaptera skrzyni przekładni (modele 4WD) dla zwiększenia wytrzymałości i płynniejszego, cichszego działania
- Zwiększeniu przekroju adaptera skrzyni przekładni dla lepszej wytrzymałości
- Dodaniu nowego, mocniejszego wału wyjściowego
- Dodaniu nowej osłony termicznej i rury wentylacyjnej
System hamulców wydechowych
Nową funkcją w modelach wyposażonych w Duramax jest system hamulców wydechowych. Ta wybieralna przez kierowcę funkcja wykorzystuje kontrolę turbiny zmiennej geometrii turbosprężarki i kompresję silnika do generowania ciśnienia wstecznego, spowalniając pojazd bez użycia hamulców. To inteligentny system zintegrowany z funkcją tempomatu, który dostosowuje hamowanie w zależności od nachylenia i obciążenia pojazdu.
System hamulców wydechowych umożliwia praktycznie bezwysiłkową jazdę i holowanie, z płynnym i cichym działaniem. Pomaga również wydłużyć żywotność hamulców i zapobiega ich przegrzewaniu podczas długich, stromych zjazdów.
Duże hamulce
Odczucie i wydajność hamulców w ciężarówkach Silverado HD 2011 zostały znacznie poprawione. Standardowy system czterech hamulców tarczowych został całkowicie przeprojektowany, aby zapewnić płynniejsze, bardziej natychmiastowe i pewniejsze działanie. Czterokanałowy system ABS jest standardem w przypadku wszystkich modeli z jedną osią tylną, a system trzykanałowy obowiązuje w modelach z podwójną osią tylną.
Przednie i tylne rotory mają większą średnicę – 14 cali (355 mm) – oraz szerokość we wszystkich modelach, aby wspierać ich zwiększoną pojemność, klasyfikacje wagowe i oceny holownicze, podczas gdy zaciski są sztywniejsze i mocniejsze. Kalibracja hydraulicznego wspomagania hamulców została zrewidowana w celu zmniejszenia wysiłku przy naciśnięciu pedału, a przemieszczenie pedału również zostało zrewidowane dla bardziej komfortowego odczucia.
Większe zespoły mocujące i łożyskowe do kół uzupełniają nowy system hamulcowy, a tylne rotory są przymocowane do osi kół dla łatwiejszej obsługi.
Udoskonalone i zdolne do pracy zawieszenie, prowadzenie i kierowanie
Dłuższe rozstawy osi – w zakresie od 133,6 cala (3 395 mm) do 167,7 cala (4 259 mm) – oraz szersze tory przednie/tylne poprawiają charakterystykę jazdy i prowadzenia Silverado 2500HD i 3500HD, dając im większe poczucie gładkości i kontroli.
Dłuższe rozstawy osi i szersze tory są wzmocnione nowymi, sztywniejszymi ramami, nowymi amortyzatorami, mocowaniami amortyzatorów i hydraulicznymi mocowaniami nadwozia, aby zapewnić solidne, gładkie i izolowane doświadczenie jazdy. Nowe amortyzatory zostały specjalnie dostosowane do wspierania wyższych klasyfikacji wagowych nowych ciężarówek, jednocześnie równoważąc doskonałe charakterystyki jazdy.
Ulepszonym doświadczeniem jazdy jest również zrewidowany system kierowniczy zaprojektowany, aby wspierać większą klasyfikację masy groszowej osi przedniej ciężarówek. Obejmuje nową, większą przekładnię kierowniczą, pompy wspomagania i połączenia. Pompy (różne części dla modeli benzynowych i diesla) dostarczają większe ciśnienie dla zmniejszenia wysiłku kierownicy podczas manewrów w niskich prędkościach i parkowania; są również cichsze. W niektórych modelach nowe połączenia mają elastyczny staw dodany w miejscu załącznika pitman dla lepszego prowadzenia.
Kompleksowy system bezpieczeństwa i technologii funkcjonalnych
Modele Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku mają kompleksową listę funkcji bezpieczeństwa i technologii funkcjonalnych, w tym:
- System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak w wszystkich modelach z jedną osią tylną
- Większe, czterotarcze hamulce z standardowym systemem ABS
- Nowy, wysokowytrzymały stalowy ramowy krzyżak, który zwiększa bezpieczeństwo i poprawia odporność na zderzenia
- Poduszki powietrzne boczne pelvis/thorax i kurtynowe dostępne w 2500HD
- Dostępna kamera tylna
- Wyłączny w segmencie system OnStar 9.0
- System kontroli przechyłów przyczepy we wszystkich modelach z jedną osią tylną
- Asystent startu pod górę (standard w modelach z jedną osią tylną)
System kontroli przechyłów przyczepy zapewnia dodatkowy poziom pewności podczas holowania przyczepy. System wykrywa warunki przechyłu przyczepy i interweniuje, stosując hamowanie i/lub zmniejszając moc silnika, aby przywrócić kontrolę nad przyczepą i utrzymać ją na zamierzonym torze. System użyje elektrycznych hamulców przyczepy, gdy przyczepa jest podłączona do standardowego okablowania ciężarówki, a jego wydajność nie wymaga żadnej interwencji ze strony kierowcy.
System asystenta startu pod górę automatycznie angażuje się, gdy czujniki wykryją, że pojazd znajduje się na nachyleniu wynoszącym około 5 procent lub więcej. Utrzymuje hamulce przez około 1,5 sekundy lub do momentu naciśnięcia pedału gazu, zapobiegając cofaniu – działa szczególnie skutecznie przy holowaniu, dając kierowcy czas na przełączenie z pedału hamulca na pedał gazu bez cofania się.
Żyje pełniej, jeździ lepiej, pracuje ciężej
Od dostępnej funkcji zdalnego uruchamiania po niezakłócony dostęp oferowany przez tylne drzwi otwierające się pod kątem 170 stopni w modelach z przedłużoną kabiną, modele Chevrolet Silverado HD 2011 żyją pełniej, jeżdżą lepiej i pracują ciężej. Wnętrza są wyrafinowane, z poprawioną ciszą i dbałością o szczegóły, ale zaprojektowane do pracy. Liczne schowki zapewniają zakryty dostęp do wszystkiego, od rękawic roboczych po laptopy.
Rzeczywiście, dla wielu właścicieli Chevrolet Silverado HD to mobilne miejsca pracy, oferujące mobilne WiFi, łączność USB, łączność Bluetooth, radio satelitarne XM i system nawigacji. Liczne punkty ładowania umożliwiają jednoczesną pracę wielu urządzeń elektronicznych; a gdy pojazd jest wyposażony w dostępny system nawigacji, XM NavTraffic oferuje aktualizacje w czasie rzeczywistym dotyczące warunków drogowych (w wybranych obszarach), które mogą pomóc w zaplanowaniu najefektywniejszej trasy do miejsca pracy.
Klienci korzystający z ciężkiego klimatu docenią szybkie, niezawodne uruchamianie silnika Duramax 6.6L, z czasem uruchamiania porównywalnym do silników benzynowych. Czas cyklu świecy żarowej to najlepszy w segmencie, nie przekraczający 3 sekund w temperaturach tak niskich jak -20 F (-29 C). Istnieje również funkcja podgrzewania kabiny, która pozwala silnikowi na szybsze bieganie na jałowym biegu w niskich temperaturach, aby szybciej ogrzać wnętrze.
A kiedy jesteś w drodze, Chevrolet Silverado HD zabierze Cię dalej bez zatrzymywania się. Nowy zbiornik paliwa o pojemności 36 galonów (136 L) jest standardem we wszystkich modelach, a dzięki poprawionej efektywności paliwowej jednostek napędowych umożliwia zasięg wynoszący około 680 mil (1 090 km) przy silniku Duramax 6.6L. To tyle, co podróż z Houston do Oklahomy City i z powrotem do Dallas na jednym baku.