Chevrolet Silverado 3500 Regular cab z 2013 roku to jedno tonowy samochód dostawczy, który skupia się na ładowności i holowaniu. Regular cab to najlepszy wybór, jeśli najważniejsze jest holowanie, i jest przeznaczony do codziennej pracy. Posiada wytrzymałe zawieszenie, które zapewnia stabilność. Długa skrzynia ładunkowa umożliwia wygodne zamontowanie przyczepy typu fifth-wheel i zwiększa zdolność holowniczą do 8074 kg (17800 funtów), podczas gdy tradycyjne holowanie wynosi do 5897 kg (13000 funtów).
Model Regular cab 3500 HD był dostępny zarówno w wersji na napęd 2WD, jak i 4WD, a jego konstrukcja została zaprojektowana z myślą o transportowaniu sprzętu budowlanego na przyczepie i dostarczaniu go bezpośrednio na plac budowy. Na zewnątrz wyróżnia się charakterystyczną maską z dwiema wypukłościami, co stanowi główny element przedniego designu. Zestaw reflektorów jest wykonany z zastosowaniem technologii projektorowej.
Kabina jest przystosowana dla dwóch pasażerów, a ogólny wystrój wnętrza jest dość prosty. Dobrą wiadomością jest to, że zastosowano wewnętrzną przestrzeń z mniejszego modelu, Silverado 1500, który bardziej nadaje się do codziennej jazdy niż do pracy.
Chevrolet twierdzi, że najpopularniejszą wersją jest ta z silnikiem diesla, mimo że była o około 10% droższa od wersji benzynowej. Silnik o pojemności 6.6 litra Duramax generuje wystarczający moment obrotowy, aby holować dom, a dzięki systemowi hamowania silnikiem oszczędza klocki hamulcowe.
„Ciężarówki klasy HD to narzędzia, które ludzie wykorzystują do holowania ciężkich przyczep i przewożenia dużych ładunków,” powiedział Jeff Luke, główny inżynier wykonawczy. „Świetne narzędzie, takie jak nowa ciężarówka Silverado HD, nie tylko wykonuje swoją pracę, ale także ułatwia ją i sprawia, że czujesz się pewniej w obliczu naprawdę trudnych zadań.”
Nowy design zewnętrzny z ulepszonym przepływem powietrza, który pozwala silnikowi Duramax 6.6L turbo diesel oraz Vortec V-8 6.0L lepiej utrzymywać pełną moc nawet przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach otoczenia.
Zintegrowany tempomat, system automatycznego hamowania pod górę i hamulce wydechowe dla silników diesla (w modelach na diesel), które ułatwiają trudne holowanie.
Silnik bi-fuel 6.0L V-8, który może pracować na benzynie lub skroplonym gazie naturalnym, będzie dostępny w modelach Silverado 2500 i 3500 z kabiną regularną, kabiną załogową oraz nowym modelem podwójnej kabiny.
Standardowy system StabiliTrak z kontrolą przechyłu przyczepy we wszystkich modelach, w tym 3500 dually.
Nowe kabiny i wnętrza, które zapewniają większą przestrzeń i komfort, z rozbudowaną przestrzenią do przechowywania dostosowaną do sposobu, w jaki klienci korzystają z ciężarówek pełnowymiarowych.
Chevrolet MyLink, który zapewnia silne połączenie do pracy lub rodziny z prostymi, intuicyjnymi kontrolami.
Nowe skrzynie o długościach 6.5 i 8 stóp z standardowymi zderzakami CornerStep, łatwymi w podnoszeniu i opuszczaniu klapami oraz innymi funkcjami, które ułatwiają obsługę ładunku.
Nowy zewnętrzny design dla lepszego chłodzenia, zredukowanego hałasu wiatru
Nowy zewnętrzny wygląd Silverado HD komunikuje siłę i zdolności, a także poprawia aerodynamikę dla lepszej wydajności i zmniejszonego hałasu wiatru. Ulepsza również chłodzenie dla bardziej konsekwentnej mocy w trudnych warunkach.
„Pasja, jaką mamy do ciężarówek, odzwierciedla się w każdej linii i mocno rzeźbionej powierzchni HD Chevroleta,” powiedział Tom Peters, dyrektor ds. designu. „Od dramatycznej rzeźby jednoczęściowego zderzaka strukturalnego, przez muskularną maskę i sylwetkę boczną, design odzwierciedla funkcjonalne rozwiązanie.”
Projekt 2015 Silverado HD to połączenie inteligencji i siły. Nowe drzwi wkomponowane w zagłębienia w boku nadwozia pomagają zmniejszyć hałas wiatru, zapewniając cichsze wnętrze. Najmniejsze detale nadwozia, takie jak spojler na dachu i klapie, były testowane w tunelu aerodynamicznym, aby wygładzić przepływ powietrza nad ciężarówką, co redukuje hałas i poprawia aerodynamikę.
Ponieważ ciężarówki HD są często używane do holowania w trudnych warunkach, inżynierowie szczególnie zwracali uwagę na przepływ powietrza zarówno dla chłodzenia silnika, jak i dla wlotów powietrza do silnika. Zaczynając od wlotów powietrza o odpowiednich rozmiarach, które redukują opór i poprawiają efektywność, inżynierowie testowali przepływ powietrza w tunelu aerodynamicznym i podczas jazdy, aby upewnić się, że silniki mogą utrzymać moc na długich podjazdach w wysokich temperaturach. Staranna uszczelka przodu pojazdu zapewnia również, że powietrze wchodzące do wlotu silnika pozostaje chłodne, co zapewnia optymalną wydajność w trudnych warunkach.
„Jedną rzeczą jest wygenerowanie dużej mocy w chłodnej pogodzie, a zupełnie inna to utrzymanie mocy i momentu obrotowego podczas holowania pod górę w upalny letni dzień,” powiedział Luke. „Uważamy, że klienci docenią wszelką pracę, jaka została włożona w chłodzenie nowego Chevroleta Silverado HD, gdy będą mieli okazję naprawdę to przetestować.”
Zintegrowane sterowanie dla łatwiejszego holowania
Nowe Silverado HD zostały również zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększyć pewność w trudnych warunkach podczas holowania dzięki dalszemu udoskonaleniu dostępnego tempomatu Silverado, automatycznego hamowania pod górę i hamulca wydechowego dla diesla. Integracja tych funkcji pomaga Silverado HD utrzymać ustawioną prędkość pod górę i w dół, nawet podczas holowania ciężkiej przyczepy w górzystym terenie.
„Klient ustawia pożądaną prędkość, a ciężarówka zrobi resztę – zwiększy lub zmniejszy moc, zredukuje bieg, aby zwiększyć hamowanie silnika i włączy hamulec wydechowy w silniku diesla,” powiedział Luke. „Czujesz się znacznie pewniej i masz większą kontrolę, ponieważ nie musisz ciągle pracować, aby być o krok przed ciężarówką i przyczepą.”
Aby aktywować automatyczne hamowanie pod górę w dowolnym modelu Silverado HD na benzynę lub diesel, kierowca naciska i przytrzymuje przycisk Tow/Haul w dźwigni przez trzy sekundy. Następnie skrzynia automatycznie zredukuje bieg, gdy zajdzie taka potrzeba, umożliwiając hamowanie silnika, aby pomóc w zwolnieniu pojazdu.
Dodatkowo w modelach Duramax diesel kierowca może również włączyć hamulec wydechowy, który wykorzystuje zmienne łopatki w turbosprężarce do płynnego i cichego generowania dodatkowego ciśnienia w silniku, aby pomóc w zwolnieniu pojazdu. Kombinacja hamulca wydechowego i redukcji biegu automatycznej skrzyni biegów pomaga kierowcy utrzymać pożądaną prędkość, nawet na długich, stromo opadających autostradach.
StabiliTrak z kontrolą przechyłu przyczepy jest teraz standardem we wszystkich modelach Silverado HD, w tym w modelach 3500 dually, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo podczas jazdy.
Solidna konstrukcja z wytrzymałym sprzętem ciężarowym
Podstawą 2015 Silverado HD jest rodzina w pełni zamkniętych ram, które wykorzystują duże przekroje, hydroformowanie i wysokotemperaturowe stalowe elementy w kluczowych obszarach. Sztywność ram przyczynia się do poprawy prowadzenia i komfortu jazdy, podczas gdy ich wytrzymałość zwiększa ładowność i zdolności holownicze.
Niezależne przednie zawieszenie Silverado HD zostało zaprojektowane specjalnie do użytku w ciężarówkach HD, z górnymi ramionami sterującymi wykonanymi ze stali i precyzyjnie obrabianymi dolnymi ramionami sterującymi z żeliwa. Sprężyny skrętne są dostosowane do ocen ładowności ciężarówek, co ułatwia regulację wysokości cięcia w zależności od wagi pługów śnieżnych lub innych akcesoriów.
Tylne sprężyny są asymetrycznymi sprężynami liściowymi, które równoważą jazdę i obciążenie, a także poprawiają kontrolę nad skokiem osi. Stalowe sprężyny, szerokie na trzy cale, udowodniły swoją skuteczność rok po roku w najtrudniejszych warunkach.
Zdolności ładunkowe i holownicze 2015 Chevrolet Silverado HD wzrosły w porównaniu do modeli z 2014:
Maksymalna dostępna ładowność wynosi 7374 funty, co jest najlepszym wynikiem w kategorii ciężarówek HD, w porównaniu do 7222 funtów.
Maksymalne dostępne holowanie konwencjonalne wynosi 19600 funtów z dostępnym fabrycznym hakiem, w porównaniu do 18000 funtów i również najlepsze w klasie.
Maksymalne dostępne holowanie przyczepy piątej to 23200 funtów, w porównaniu do 22500 funtów.
Silverado HD jest dostępne w ponad 150 kombinacjach kabin, długości skrzyń, układów napędowych i przełożeń osi, co umożliwia klientom dopasowanie ciężarówki dokładnie do ich potrzeb w zakresie holowania i transportu.
Zespół, który stworzył Silverado HD, przeszedł na skrajności, aby dostarczyć ciężarówkę, która dorównałaby reputacji Chevroleta jako producenta najbardziej niezawodnych i trwałych ciężarówek, powiedział Luke.
Na przykład nowa rodzina ciężarówek GM przejdzie ponad 6 milionów mil testów wytrzymałościowych w męczarniach Milford Proving Ground, przez pustynie i góry Nevady oraz przez zamarznięte równiny Kapuskasing w Ontario. To równoważne 240 podróżom wokół ziemi. Dodatkowo ciężarówki uzyskają ponad 7 milionów mil w rzeczywistych warunkach podczas końcowych testów, co łącznie daje ponad 13 milionów mil testowych.
Nowe kabiny i wnętrza dla wygody przez cały dzień
2015 Silverado HD otrzymuje te same aktualizacje wnętrza, struktury kabiny i projektów drzwi, co nowa Silverado 1500, która otrzymała pozytywne opinie za cichsze wnętrze i przestronniejsze, bardziej komfortowe wnętrze.
„Niezależnie od tego, czy używają swoich ciężarówek jako biur, czy podróżują przez kraj z dużą przyczepą w tle, właściciele ciężarówek HD często spędzają długie dni za kierownicą,” powiedział Luke. „Ciche, wygodne, połączone wnętrze 2015 Silverado HD odzwierciedla intensywne skupienie na tym, jak żyją i pracują kierowcy ciężarówek.”
Pionowy panel instrumentów, sześciogaugesowy zestaw wskaźników oraz różne opcje przechowywania są dostosowane do potrzeb klientów ciężarówek. Kontrole są funkcjonalne, logicznie umiejscowione i łatwe w obsłudze, nawet w rękawicach roboczych. Na przykład dostępny Zintegrowany Kontroler Hamulca Przyczepy jest umieszczony wysoko po lewej stronie panelu instrumentów, gdzie można go łatwo regulować, a także wyświetla Gain na Pulpicie Informacyjnym w zestawie wskaźników. Nowy Chevrolet MyLink, standardowy we wszystkich modelach, poza podstawowym modelem roboczym, zapewnia łatwe w użyciu połączenie do miejsca pracy lub na wakacje rodzinną, z naturalnym rozpoznawaniem głosu i wystarczającą ilością portów oraz gniazdek zasilających do obsługi wielu urządzeń.
Nowa kabina ciężarówki jest mocniejsza, z prawie dwoma trzecimi konstrukcji wykonanymi z wysokotemperaturowej stali, co zapewnia pewne wrażenie i poprawę bezpieczeństwa. Kabiny mają wkomponowane drzwi, które dopasowują się szczelnie
do zagłębień w bokach nadwozia, co zmniejsza turbulencje i szum wiatru. W połączeniu z nowymi, potrójnymi uszczelkami drzwiowymi, drzwi pomagają stworzyć cichsze wnętrze.
Tylne drzwi w modelach z kabiną załogową są większe i w połączeniu z poprawionymi siedzeniami tworzą około dwóch cali więcej miejsca na nogi z tyłu, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie pasażerom siedzącym z tyłu.
Nowy model z podwójną kabiną, który ma drzwi tylne otwierane do przodu, zastępuje poprzednią kabinę wydłużoną, co umożliwia łatwiejszy dostęp do tylnej kanapy, szczególnie w wąskich miejscach parkingowych.
Wytrzymałe jednostki napędowe dla benzyny, diesla, E85 i CNG
Silverado HD oferuje trzy jednostki napędowe, które są specjalnie dostosowane do trudnych zadań i niezawodnej obsługi.
Sprawdzony silnik Duramax 6.6L turbodiesel i sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Allison 1000 będą nadal dostępne w modelach 2500 i 3500 Silverado.
Oceniony na 397 koni mechanicznych i 765 lb-ft momentu obrotowego, silnik Duramax diesel charakteryzuje się wtryskiwaczami paliwowymi piezoelektrycznymi dla lepszej wydajności i efektywności oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii, która również działa jako hamulec wydechowy, aby pomóc kontrolować prędkość pojazdu w razie potrzeby na długich zjazdach.
Skrzynia biegów Allison 1000 ma kontrolę zmiany biegów przez kierowcę z systemem tap up/tap down oraz tryb Tow/Haul, który redukuje cykle zmiany biegów dla lepszej kontroli i poprawionego chłodzenia podczas holowania lub transportu ciężkich ładunków.
Standardowym silnikiem we wszystkich modelach Silverado HD jest 6.0L Vortec gazowy V-8 z ciągłym zmiennym sterowaniem zaworami, sparowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jest oceniany na 360 koni mechanicznych i 380 lb-ft momentu obrotowego w modelach 2500 i jest specjalnie zaprojektowany do niskiego momentu obrotowego. Wersja oceniana na 322 konie mechaniczne jest standardem w modelach 3500. Ciężarówki z każdą wersją są zdolne do pracy na E85 FlexFuel.
Wersja bi-fuel silnika 6.0L V-8, wyposażona w specjalnie hartowane zawory i gniazda zaworowe, umożliwiająca pracę na benzynie lub skroplonym gazie naturalnym, będzie dostępna we wszystkich trzech modelach nowego Silverado HD – kabinie regularnej, kabinie załogowej i kabinie podwójnej.
Chevrolet będzie kontynuował współpracę z producentem drugiego etapu, aby zaoferować jednolity wybór dla swoich pojazdów CNG. Ciężarówki bi-fuel są budowane z silnikiem zaprojektowanym specjalnie do tego celu, system paliwowy jest instalowany przez dostawcę GM Tier One, a ukończony pojazd jest dostarczany bezpośrednio do klienta. Taki proces sprawia, że zamówienie opcji bi-fuel jest tak proste, jak zamówienie ciężarówki zasilanej benzyną lub dieslem, i zapewnia najwyższy poziom wytrzymałości, niezawodności i bezpieczeństwa.
Inteligentne rozwiązania do zarządzania ładunkiem
Skrzynia pickup wykonana jest ze stali formowanej na rolkach, co zwiększa jej wytrzymałość i zmniejsza masę, w porównaniu do tłoczonych skrzyń stosowanych przez głównych konkurentów, a także oferuje szereg inteligentnych rozwiązań na co dzień.
Zderzak CornerStep Silverado, w połączeniu z uchwytami ręcznymi wbudowanymi w nowe osłony boków skrzynki, ułatwia dostęp do ładunku w skrzyni, co jest szczególnie przydatne w ciężarówkach HD, których wysokość jazdy jest wyższa. Skrzynia jest również dostępna z nowymi górnymi hakami do mocowania, podświetleniem LED w dolnej części oraz klapą EZ Lift i Lower.
Dostępna powłoka na skrzynie, która wiąże się ze stalową skrzynią, tworząc trwałą, wodoszczelną ochronę, pokrywa całą wewnętrzną powierzchnię skrzyni poniżej boków, w tym klapę i górną belkę skrzyni.
Ulepszona ochrona i bezpieczeństwo
Silverado HD będzie dostępne z unikalnymi w swojej klasie funkcjami bezpieczeństwa, takimi jak ostrzeżenie o kolizji z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa z aktywnym fotelem bezpieczeństwa oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu. Poduszki powietrzne montowane w głowach oraz w siedzeniach są standardem w modelach 2500 i dostępne w modelach 3500.
Jak wszystkie modele Silverado, Silverado HD jest objęte najlepszą ochroną pickupów w Ameryce, która obejmuje:
3 lata/36 000 mil ograniczonej gwarancji na nowe pojazdy;
5 lat/100 000 mil ograniczonej gwarancji na układ napędowy;
2 lata/24 000 mil pokrycia konserwacji programu, w tym płyn do układów wydechowych diesla.
Akcesoria do szerokiego zakresu zadań
2015 Silverado HD będzie dostępne z szeroką gamą akcesoriów montowanych przez dealerów. Akcesoria zewnętrzne obejmują chromowane lub czarne stopnie asystujące o długości czterech lub sześciu cali, koła 20-calowe, listwy boczne nadwozia oraz szereg chromowanych akcentów.
Dywaniki do różnych warunków atmosferycznych lub dywaniki wykładzinowe pomagają utrzymać elementy zewnętrzne z dala, a akcesoria do przechowywania w konsoli i pod siedzeniem pomagają zorganizować narzędzia i informacje.
Dostępne dla skrzyni są wysuwane boczne stopnie, wkładki do skrzyń lub powłoki natryskowe, dywaniki i wykładziny skrzyń, a także pokrywy tonowe oraz uchwyty na narzędzia Trac Rac i pudełka narzędziowe UWS.