CHEVROLET Silverado 3500HD Crew Cab 2008-2013

CHEVROLET Silverado 3500HD Crew Cab 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado 3500HD Crew Cab 2008-2013

Chevrolet zaprojektował model Silverado HD 3500 Crew-Cab głównie z myślą o pracujących rodzinach, starając się jednocześnie zapewnić odpowiedni poziom komfortu, nie rezygnując z jego zdolności do holowania i przewożenia ładunków.

GM wprowadziło Silverado z całym wachlarzem funkcji, zaczynając od wytrzymałej ramy i kończąc na licznych udogodnieniach dla pasażerów. HD 3500 mógł pełnić rolę zarówno ciężarówki roboczej, jak i pojazdu kempingowego dla całej rodziny (oraz kilku przyjaciół w przyczepie).

Podobnie jak jego poprzednik, Silverado był dostępny w kilku wersjach nadwozia, zaczynając od ramy z kabiną i kończąc na dużej wersji Crew Cab. Przedni zderzak był taki sam dla wszystkich wersji, z szeroką chromowaną listwą na środku kraty dla poziomów wykończenia LT, która wspierała emblemat w kształcie muszki. W wersji LTZ, ta listwa oraz zderzak były w kolorze nadwozia. Crew Cab miał cztery standardowe drzwi oraz tylko jedną skrzynię o długości 5.75′ (1752 mm) z tyłu. W wersjach z podwójnymi kołami z tyłu, Chevrolet zainstalował poszerzone błotniki.

Wnętrze Chevroleta Silverado oferowało do pięciu miejsc siedzących, zapewniając wystarczającą przestrzeń dla obu rzędów. Jak w większości pickupów na rynku, miał dużą deskę rozdzielczą, z dźwignią zmiany biegów zamontowaną na kolumnie kierowniczej dla automatycznej skrzyni biegów. Chevrolet oferował długą listę opcji, w tym panoramiczny dach i system nawigacji satelitarnej.

GM twierdził, że najbardziej pożądana wersja to diesel, nawet jeśli był o około 10% droższy niż wersja benzynowa. Jednostka Duramax o pojemności 6.6 litra miała wystarczający moment obrotowy, by ciągnąć dom, a dzięki systemowi hamowania silnikiem oszczędzała klocki hamulcowe. Inną opcją była jednostka benzynowa o pojemności 6.0 litra.

Podczas testów nowego ciężkiego modelu Chevrolet Silverado HD z 2011 roku inżynier Brent Deep ciągnął przyczepę o wadze 20 000 funtów (9 072 kg) przez 245 mil (400 km) wzdłuż I-70 między Denver a Grand Junction w Kolorado – i przez całą drogę ledwo dotknął hamulców.

Deep polegał na nowym inteligentnym systemie hamulca wydechowego Chevroleta Silverado, aby spowolnić zestaw ciężarówki z przyczepą na zjazdach, co pomogło udowodnić, że nowy system jest odpowiedni do najbardziej wymagających warunków. Była to podróż przez serce Gór Skalistych i jedne z najstromszych podjazdów w systemie autostrad międzystanowych, z wysokościami waha się od około 5 000 stóp (1 525 m) w Denver do ponad 11 100 stóp (3 400 m) w tunelu Eisenhowera.

„Trzeba mieć trochę odwagi, aby nie trzymać nogi na hamulcu, ale silnik Duramax Chevroleta Silverado i skrzynia biegów Allison wykonują tę pracę płynnie i z pewnością, co naprawdę robi wrażenie,” powiedział Deep. „Co więcej, system hamulca wydechowego może pomóc wydłużyć żywotność klocków hamulcowych i uniknąć przegrzewania hamulców na długich zjazdach.”

System hamulca wydechowego to tylko jedna z cech, która sprawia, że nowe modele Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku są najbardziej wydajne w branży. Trafią do sprzedaży tego lata.

„Podczas opracowywania modelu Chevrolet Silverado HD z 2011 roku uwzględniliśmy opinie naszych klientów, aby dostarczyć samochód, który spełnia lub przewyższa ich wszelkie potrzeby,” powiedział Jim Campbell, dyrektor generalny Chevroleta. „Oferuje większą siłę i możliwości – w tym prowadzącą w klasie efektywność paliwową, oceny holowania i ładowności – ma więcej mocy, przyspiesza szybciej i ma niższe emisje. To brzmi jak definicja braku kompromisów.”

Linia ciężkich modeli Chevrolet Silverado HD jest szersza niż kiedykolwiek wcześniej, z 11 modelami 2500HD oraz ośmioma modelami 3500HD z pojedynczym i podwójnym zestawem kół tylnych – w tym nowym modelu 3500HD Crew Cab z 6,5-stopowym bagażnikiem. Oferowane są poziomy wykończenia WT, LT i LTZ, a popularne funkcje, takie jak klapa EZ Lift i system kamery tylnej, wracają. Wszystkie modele oferują większe możliwości, lepszą jazdę i obsługę oraz większe poczucie kontroli ze strony kierowcy. W zależności od modelu:

  • Najlepsza w klasie zdolność holownicza przyczepy piątowej wynosząca 20 000 funtów (9 072 kg)
  • Najlepsza w klasie zdolność holownicza konwencjonalnego wzrasta o 23 procent, z maksymalną wartością 16 000 funtów (7 272 kg)
  • Najlepsza w klasie zdolność ładunkowa wynosząca 6 335 funtów (2 873 kg) na kompletnym pojeździe
  • Najlepszy w swojej klasie oceniony ciężar całkowity wzrasta do 27 500 funtów (12 500 kg)
  • Oceny dopuszczalnej wagi pojazdu wzrastają o 17 procent do 13 000 funtów (5 909 kg)
  • Ocena wagi przedniego osi wzrasta o 25 procent do 6 000 funtów (2 721 kg)
  • Możliwość montażu pługa śnieżnego jest teraz możliwa dla wszystkich konfiguracji kabiny z napędem na cztery koła

Dostępne są również ulepszone układy napędowe, w tym nowy silnik Duramax 6.6L diesel oraz sześciobiegowa skrzynia automatyczna Allison 1000, która oferuje system hamulca wydechowego, nowe zawieszenia przednie i tylne, ulepszony system hamulcowy, asystenta ruszania na wzniesienia i system kontroli ruchu przyczepy i wiele więcej.

„Wraz ze wszystkimi swoimi ciężkimi wyposażeniem, te ciężarówki są zaprojektowane tak, aby były stylowe i wyrafinowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz,” powiedział Campbell. „Skrupulatnie zadbaliśmy o wszelkie szczegóły, nadając im charakterystyczny, muskularny wygląd na zewnątrz oraz starannie zaprojektowane wnętrze z wygodnymi, praktycznymi i bezpiecznymi funkcjami, które klienci doceniają.”

Na zewnątrz modele Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku wyróżniają się nowym maską w stylu power dome z nowym, żaluzjowym wzorem, a także nową atrapą chłodnicy i pełno szerokim, chromowanym stalowym zderzakiem przednim. W ofercie znajduje się również nowa linia połączeń kół/opon 17-, 18- i 20-calowych (20-calowe polerowane felgi aluminiowe są dostępne w modelu 2500HD).

Projektanci i inżynierowie nie pozostawili praktycznie żadnej śruby nieobracanej podczas kompleksowego prz redesignu tych ciężarówek. Oto 11 kluczowych elementów, które pokazują, że Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku są gotowe na każde zadanie i każdego konkurenta:

Nowe ramy

W dążeniu do kompleksowego prz redesignu podwozia Chevrolet Silverado HD, aby poprawić trwałość i komfort jazdy, a także wspierać zwiększone możliwości, inżynierowie opracowali 11 zupełnie nowych, w pełni zamkniętych zestawów ram. Ramy mają zwiększone przekroje i wykorzystują więcej stali o wysokiej wytrzymałości dla większej trwałości, wyższej zdolności holowniczej oraz poprawionych jazdy i prowadzenia; przednie sekcje są hydroformowane.

Sztywność zginania i belkowa ramy zwiększa się o 92 procent i 20 procent, odpowiednio, podczas gdy w pełni zamknięte sekcje zwiększają sztywność skrętną pięciokrotnie. Ponadto większe mocowania silnika i skrzyni biegów, połączone z 125-procentowo sztywniejszą strukturą przedniej ramy, zapewniają lepszą kontrolę wibracji, a hydrauliczne mocowania nadwozia są stosowane pod sekcją kabiny w modelach przedłużonych i crew cab, co zapewnia bardziej izolowane uczucie wewnątrz.

Inżynierowie uwzględnili wspólne zastosowania klientów i rynku wtórnego przy projektowaniu nowych ram, w tym dodając otwory dostępu do tylnej sekcji ramy, co ułatwia instalację zaczepów do holowania w stylu piątowej/gooseneck. Ponadto zaczep zamontowany na ramie do konwencjonalnego holowania jest mocniejszy, z designem rurowym. Umożliwia on holowanie do 16 000 funtów (7 257 kg).

Nowe i mocne niezależne przednie zawieszenie

Całkowicie przeprojektowany niezależny system zawieszenia przedniego oferuje do 25 procent wyższą ocenę wagi przedniej osi – do 6 000 funtów (2 721 kg) przedniego całkowitego obciążenia osi (FGAWR) – co umożliwia korzystanie z pługa śnieżnego we wszystkich konfiguracjach kabiny z napędem na cztery koła z dostępnym pakietem przygotowującym do montażu pługa, a także wspiera poprawę charakterystyk jazdy i prowadzenia.

Klasyczny projekt zawieszenia przedniego Chevroleta Silverado oparty na krótkim/długim ramieniu/zaworze skrętnym jest zachowany, ale teraz zawiera nowe, kutego stali górne wahacze, które są mocniejsze i lżejsze od swoich poprzedników. Nowe dolne wahacze są wykonane z precyzyjnie obrabianego żeliwa, aby wytrzymać większe obciążenia. Pięć różnych sztywności sprężyn skrętnych wspiera pięć różnych ocen wagi przedniej osi (wcześniej stosowano jedną sprężynę skrętną dla wszystkich modeli). To pomaga stabilizować zakres wysokości modelu w obciążeniu, jednocześnie poprawiając wygląd, prowadzenie, trwałość, zużycie opon i wyważenie. Wysokość wykończenia jest regulowana na każdej sprężynie za pomocą jednego śruby, co łatwo pozwala na zmianę wysokości w celu uwzględnienia wagi pługa śnieżnego lub innych akcesoriów.

Przednie zawieszenie Chevroleta Silverado HD teraz używa pary poliuretanowych zderzaków odbiciowych z każdej strony, zamiast jednego, aby poprawić zarządzanie ładunkiem; a także nowy projekt mocowania górnego amortyzatora, który jest pozytywnie połączony z ramą z dwoma złączkami. Ta konstrukcja eliminuje skrzypienie i stukoty, jednocześnie wspierając wyższe możliwość obciążenia i zwiększoną trwałość.

W porównaniu do przednich zawieszeń z osią belkową konkurencji, niezależne przednie zawieszenie Silverado zapewnia lepszą jazdę, dokładniejszą kontrolę wysokości wykończenia (z mniejszą ilością części) oraz większą elastyczność w dostosowywaniu ustawienia do wagi i wrażliwości opon.

Nowe asymetryczne sprężyny liściowe tylne

Odpowiednio do większej siły i możliwości Chevroleta Silverado HD zaprojektowane jest tylne zawieszenie, aby wspierać większe obciążenia. Oferuje nowy, większy asymetryczny projekt sprężyn liściowych, który także przyczynia się do poprawy charakterystyk jazdy i prowadzenia.

Asymetryczny projekt wywodzi się z nierównych długości połówek sprężyn przednich i tylnych, co minimalizuje podskakiwanie osi i zwiększa efektywność kontroli trakcji. Modele 2500HD posiadają konstrukcję sprężyn liściowych w dwóch etapach, podczas gdy modele 3500HD mają projekt w trzech etapach. Wszystkie modele mają 3-calowe (76 mm) sprężyny liściowe, które są o 20 procent szersze od wcześniejszych modeli.

Większy projekt sprężyn liściowych wspiera zwiększone oceny wagi całkowitej tylnej osi we wszystkich modelach. W modelach 2500HD ocena wynosi 6 200 funtów (2 818 kg) – wzrasta z 6 084 (2 765). W modelach 3500HD ocena wzrasta do 7 050 funtów (3 204 kg) w modelach z pojedynczym kołem tylnym i 9 375 funtów (4 261 kg) w modelach z podwójnym kołem tylnym – ta ostatnia wartość oznacza niemal 14-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniej maksymalnej wartości 8 200 funtów (3 727 kg).

Najlepsza w klasie zdolność holownicza i ładunkowa

Mocniejsze ramy, systemy zawieszenia o wyższych ocenach obciążenia i ulepszone układy napędowe przyczyniają się do wiodącej w klasie zdolności holowniczej i ładunkowej Chevroleta Silverado HD. W zawartych poniżej wykresach specyfikacji zamieszczono pojemności dla każdego modelu i/lub konfiguracji, ale oto kluczowe fakty:

  • Maksymalna ocena holownicza (hitch ball) zwiększa się do 16 000 funtów (7 257 kg)
  • Chevrolet Silverado 3500HD Crew Cab/long box może holować do 20 000 funtów (9 091 kg) z zaczepem piątowym. Model 3500 Ram z 2010 roku ma maksymalną ocenę 17 600 funtów (8 000 kg), a Ford F-350 z 2010 roku ma maksymalną ocenę 18 800 funtów (8 545 kg). Należy zauważyć, że mimo że Ford ogłosił wiodące w klasie zdolności holowniczej i ładunkowej podczas niedawnej zapowiedzi modeli Super Duty z 2011 roku, żadne oceny holownicze nie zostały wydane
  • Maksymalna ładowność (3500HD) wynosi 6 335 funtów (2 873 kg) – to prawie 11 procent więcej niż ocena 5 730 funtów (2 604 kg) Forda F-350 z 2010 roku i o około 24 procent więcej niż ocena 5 130 funtów (2 331 kg) Ram 3500 z 2010 roku. Ponownie, mimo że Ford ogłosił wiodące w klasie ładowności dla modeli Super Duty z 2011 roku, nie ogłoszono ocen

Nowy silnik Duramax 6.6L i skrzynia biegów Allison 1000 sześciobiegowa

Umożliwiając nowym ciężarówkom Chevrolet Silverado HD z 2011 roku osiągnięcie ich najlepszych w klasie możliwości, nowa wersja silnika Duramax 6.6L diesel oraz sześciobiegowej skrzyni automatycznej Allison 1000. Duramax 6.6L jest mocniejszy i trwalszy, a Allison 1000 jest mocniejsza i pomaga umożliwić nowe funkcje, w tym system hamulca wydechowego. Razem ta ulepszona wersja sprawdzonej kombinacji ma również dostarczyć najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową.

Nowe i ulepszone cechy Duramax 6.6L obejmują:

  • Moc i moment obrotowy, które mają przewyższyć poprzedni model
  • Emisje NOx zmniejszone co najmniej o 63 procent w porównaniu do modeli z 2010 roku
  • Ciszej działanie
  • System paliwowy działający pod wysokim ciśnieniem (30,000 psi/2,000 bar) z piezoelektrycznym napędem dla większej efektywności paliwowej, poprawionej wydajności i obniżonych emisji
  • System hamulca wydechowego, który umożliwia kontrolowane spowolnienie pojazdu na zjazdach bez uruchamiania hamulców
  • System selektywnej redukcji katalitycznej wykorzystujący wtrysk płynów wydechowych (DEF) do zapewnienia najlepszych ogólnych cech i wydajności silników diesla – z zasięgiem około 5 000 mil (8 000 km) między uzupełnieniami DEF
  • Optymalizacja procesu spalania i po obróbczy, co zapewnia około 700 mil (1 125 km) między regeneracjami filtra cząstek stałych – to 75 procent poprawy w porównaniu do poprzedniego systemu i istotny wkład w poprawę efektywności paliwowej, ponieważ proces regeneracji wymaga dodatkowego paliwa
  • Możliwość stosowania biodiesla B20 jako alternatywnej opcji paliwowej
  • Wewnętrzne zmiany, które poprawiają trwałość

Z prawie 1,3 miliona silników Duramax 6.6L wyprodukowanych od 2000 roku, udowodniły, że są wyjątkowo trwałe i niezawodne. Wewnętrzne elementy, które przyczyniły się do zbudowania ich reputacji, zostały wzmocnione w 2011 roku, w tym:

  • Profile łożysk głównych zmienione, aby zwiększyć grubość filmu olejowego
  • Pojemność pompy olejowej zwiększona, aby zwiększyć ciśnienie przy niskich prędkościach
  • Obieg olejowy turbosprężarki zmieniony, aby zapewnić zwiększone ciśnienie przy turbosprężarce i szybszą dostawę oleju
  • Koniec pinów korbowodów zmieniony, aby zapewnić większe wsparcie dla tłoków
  • Nowy projekt tłoka o wyższej wytrzymałości, który eliminuje tuleje, aby zapewnić mniejszą wagę tłoków
  • Obieg chłodnicy EGR z obejściem zmniejsza wysokotonowe osady sadzy w chłodnicy i obiegu EGR

Udoskonalona skrzynia biegów Allison 1000 na rok 2011 została wzmocniona, aby poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym nowego silnika Duramax 6.6L, a także pomóc poprawić efektywność paliwową i zapewnić płynne wsparcie z nowym systemem hamulca wydechowego. Większa efektywność uzyskiwana jest dzięki zmniejszeniu „strat obrotowych” – co oznacza, że skrzynia biegów przekazuje więcej mocy silnika do osi, pozwalając na lepsze wykorzystanie paliwa.

Allison 1000 oferuje również kontrolę zmiany biegów przez kierowcę z możliwością ręcznego zmieniania biegów i opatentowanym trybem podwyższonego biegu do rozgrzewania kabiny. Dodatkowo tryb holowniczy/ładunkowy zmniejsza cykliczność zmiany biegów dla lepszej kontroli i poprawionego chłodzenia podczas holowania lub transportowania ciężkich ładunków. Sześciobiegowa konfiguracja zachowuje dwie przekładnie nadbiegowe dla optymalnej efektywności.

Wydajność z połączenia Duramax/Allison również poprawiła się w porównaniu do wcześniejszych modeli, a wstępne testy pokazują czasy 0-60 mph krótsze niż 9 sekund i czasy na ćwierć mili krótsze niż 16 sekund w modelach 2500HD. To około 0.3 sekundy i 0.5 sekundy szybciej, odpowiednio, niż w poprzednich modelach.

Wzmocniony napęd Vortec 6.0L/Hydra-Matic 6L90 sześciobiegowy

Słynny silnik Vortec 6.0L V-8 z zmiennym czasowaniem zaworów powraca do nowych ciężkich ciężarówek, wraz z wzmocnioną wersją sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic 6L90. Ta kombinacja zapewnia doskonałe osiągi i efektywność, z większym naciskiem na moc przy niskich obrotach.

Nowy profil wałka rozrządu w silniku Vortec 6.0L pomaga silnikowi wytwarzać więcej momentu obrotowego przy niższych obrotach, co poprawia osiąg w podczas ruszania i daje większe poczucie ogólnych osiągów na wysokich wysokościach oraz podczas holowania przyczepy.

Skrzynia 6L90 została wzmocniona dla większej wytrzymałości, płynności i ciszy przez:

  • Dodanie czterech mocujących do adaptera skrzyni rozdzielczej (modele 4WD) dla zwiększenia wytrzymałości oraz płynniejszej, cichszej pracy
  • Zwiększenie rozmiaru przekroju adaptera skrzyni rozdzielczej dla większej wytrzymałości
  • Dodanie nowego, mocniejszego wału wyjściowego
  • Dodanie nowej osłony cieplnej i węża wentylacyjnego

System hamulca wydechowego

Nową cechą w modelach z silnikiem Duramax jest system hamulca wydechowego. Ta funkcja wybierana przez kierowcę wykorzystuje kontrolę turbinową turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz sprężanie silnika, aby wygenerować ciśnienie wsteczne, spowalniając pojazd bez włączania hamulców. Jest to inteligentny system zintegrowany z funkcją tempomatu, który dostosowuje siłę hamowania do nachylenia i obciążenia pojazdu.

System hamulca wydechowego pozwala na niemal bezwysiłkową jazdę i holowanie, z płynna i cichą pracą. Pomaga również wydłużyć żywotność hamulców i zapobiega ich przegrzewaniu na długich, stromych zjazdach.

Duże hamulce

Uczucie i wydajność hamulców znacznie poprawiły się w ciężarówkach Silverado HD z 2011 roku. Standardowy system czterech tarcz hamulcowych został całkowicie zmodernizowany, aby dostarczyć płynniejszą, bardziej natychmiastową i pewną wydajność. System ABS na cztery koła z czterema kanałami jest standardowy we wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym, a system o trzech kanałach jest standardowy w modelach z podwójnym kołem tylnym.

Przednie i tylne tarcze mają większą średnicę – 14 cali (355 mm) – i szerokość we wszystkich modelach, aby wspierać zwiększoną pojemność, oceny wagowe i oceny holowania, podczas gdy zaciski są sztywniejsze i mocniejsze. Kalibracja wspomagania hamulca hydroboost została poprawiona, aby zmniejszyć wysiłek pedału, a skok pedału również został dostosowany, aby zapewnić bardziej komfortowe, pewne odczucie.

Większe zespoły piast i łożysk kół uzupełniają nowy system hamulcowy, a tylne tarcze są przymocowane do piast kół dla łatwiejszej obsługi.

Udoskonalona i wydajna jazda, prowadzenie i kierowanie

Dłuższe rozstawy osi – w zakresie od 133,6 cala (3 395 mm) do 167,7 cala (4 259 mm) – i szersze przednie/tylne tory zwiększają charakterystyki jazdy i prowadzenia Silverado 2500HD i 3500HD, dając im większe poczucie płynności i kontroli.

Dłuższe rozstawy osi i szersze tory są wspierane przez nowe, sztywniejsze ramy, nowe zderzaki odbiciowe, mocowania amortyzatorów i hydrauliczne mocowania nadwozia, aby zapewnić solidne, gładkie i izolowane doznania z jazdy. Nowe amortyzatory zostały specjalnie dopasowane do wagowych ocen nowych ciężarówek, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych charakterystyk jazdy.

Kolejnym udogodnieniem w prowadzeniu jest zmodyfikowany system kierowniczy zaprojektowany, aby wesprzeć wyższe obciążenia przedniej osi. Obejmuje nową, większą przekładnię kierowniczą, pompy wspomagania kierownicy i połączenia. Pompy (różne części dla modeli benzynowych i dieslowskich) dostarczają większe ciśnienie, aby zmniejszyć wysiłek kierowania podczas manewrów przy niskich prędkościach i parkowaniu; są również cichsze. W niektórych modelach nowe połączenia wyposażono w elastyczne przeguby w miejscu mocowania do wahacza, aby zwiększyć prowadzenie.

Kompleksowa technologia bezpieczeństwa i funkcjonalności

Modele Silverado 2500HD i 3500HD z 2011 roku mają kompleksową listę funkcji bezpieczeństwa i technologii funkcjonalnych, które obejmują:

  • System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak we wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym
  • Większe, czterech tarczowe hamulce z standardowym czterokołowym ABS
  • Nowy, stalowy, tubularny człon ramy, który zwiększa bezpieczeństwo i poprawia odporność na wypadki
  • Poduszki powietrzne na miednicy/klatce piersiowej i boczne poduszki powietrzne dostępne w modelu 2500HD
  • Dostępna kamera tylna
  • Wyjątkowy w klasie system OnStar 9.0
  • System kontroli ruchu przyczepy we wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym
  • Asystent ruszania na wzniesienia (standardowy w modelach z pojedynczym kołem tylnym)

System kontroli ruchu przyczepy zapewnia dodatkowe poczucie pewności przy holowaniu. System ten wykrywa warunki kołysania przyczepy i interweniuje, stosując hamowanie i/lub zmniejszając moc silnika, aby przywrócić przyczepę pod kontrolę i utrzymać ją na zamierzonym kursie. System będzie korzystać z elektrycznych hamulców przyczepy, gdy przyczepa jest podłączona do standardowego okablowania ciężarówki, a jego działanie nie wymaga żadnego wkładu od kierowcy.

System asystenta ruszania na wzniesienia jest automatycznie uruchamiany, gdy czujniki wykryją, że pojazd znajduje się na nachyleniu wynoszącym około 5 procent lub więcej. Utrzymuje hamulce przez około 1,5 sekundy lub do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapobiegając cofaniu się – jest to szczególnie skuteczne podczas holowania, dając kierowcy czas na przełączenie się z pedału hamulca na pedał przyspieszenia bez cofania.

Żyje większym życiem, prowadzi lepiej, pracuje ciężej

Od dostępnej funkcji zdalnego uruchamiania po swobodny dostęp, jaki oferują tylne drzwi o kącie otwarcia 170 stopni w modelach z przedłużoną kabiną, modele Chevy Silverado HD z 2011 roku żyją większym życiem, lepiej prowadzą się i pracują ciężej. Wnętrza są wyrafinowane, z poprawioną cichością i dbałością o szczegóły, ale zaprojektowane z myślą o pracy. Liczne schowki zapewniają zakryty dostęp do wszystkiego, od rękawic roboczych po laptopy.

W rzeczy samej, dla wielu właścicieli Chevrolet Silverado HD to mobilne miejsca pracy, oferujące mobilne WiFi, łączność USB, łączność Bluetooth, radio satelitarne XM oraz system nawigacji. Liczne punkty ładowania umożliwiają jednoczesne działanie wielu urządzeń elektronicznych; a gdy jest wyposażone w dostępny system nawigacji, XM NavTraffic oferuje aktualizacje w czasie rzeczywistym dotyczące warunków drogowych (w wybranych obszarach), które mogą pomóc w zaplanowaniu najbardziej efektywnej trasy do miejsca pracy.

Klienci w chłodnych warunkach atmosferycznych docenią szybkie i niezawodne uruchamianie silnika Duramax 6.6L, z czasem rozruchu porównywalnym do silników benzynowych. Czas cyklu świec żarowych jest najlepszy w swojej klasie w każdych warunkach temperaturowych, nie przekracza 3 sekund w temperaturach tak niskich jak -20 F (-29 C). Jest również funkcja podgrzewania kabiny, która pozwala silnikowi pracować szybciej w niskich temperaturach, aby szybciej ogrzać wnętrze.

A gdy jesteś w trasie, Chevrolet Silverado HD zabierze cię dalej bez zatrzymywania się. Nowy zbiornik paliwa o pojemności 36 galonów (136 L) jest standardowy w wszystkich modelach, a dzięki poprawionej efektywności paliwowej układów napędowych umożliwia zasięg jazdy wynoszący około 680 mil (1 090 km) z silnikiem Duramax 6.6L. To odpowiednik podróży z Houston do Oklahoma City i z powrotem do Dallas na jednym tankowaniu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.