CHEVROLET Silverado 3500HD Extended Cab 2008-2013

CHEVROLET Silverado 3500HD Extended Cab 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado 3500HD Extended Cab 2008-2013

Chociaż był zaprojektowany do ciężkich zadań, model Silverado 3500HD z 2008 roku oferował komfortowe wnętrze dla pasażerów, a jednocześnie okazał się solidnym pojazdem roboczym z miejscami dla pięciu osób.

Seria F firmy Ford mogła dominować na rynku sprzedaży, ale konkurenci nie zamierzali się poddawać. Kontynuowali budowanie zaufania wśród klientów, oferując nowe opcje. Jedną z nich był Chevrolet Silverado 3500HD w wersji Extended Cab.

Podobnie jak jego poprzednik, Silverado był dostępny w kilku wersjach nadwozia, począwszy od nadwozia z ramą aż po dużą wersję z kabiną dla załogi. Przedni pas był taki sam dla wszystkich wersji, z szeroką, chromowaną poziomą listwą na środku grilla w wersjach LT, wspierającą logo w kształcie łuku. W wersji LTZ listwa i zderzak były w kolorze nadwozia.

Kabina pomieściła dwa pasażerów i oferowała różne poziomy wykończenia. Najwyższa wersja LTZ zapewniała wysoki komfort, oferując indywidualne siedzenia, drewniane wykończenia oraz system nawigacji satelitarnej. Wersja Extended Cab miała parę drzwi z przodu oraz drzwi otwierające się na bok z tyłu. Łóżko z tyłu dostępne było w trzech rozmiarach: 5.75′ (1752 mm), 6.5′ (1981 mm) oraz 8′ (2438 mm) na trzech różnych rozstawach osi.

Chevrolet twierdził, że najbardziej pożądana wersja to diesel, mimo że była o około 10% droższa od pojazdu na benzynę. Silnik Duramax o pojemności 6.6 litra oferował wystarczający moment obrotowy, aby ciągnąć dom, a dzięki systemowi hamowania silnikiem oszczędzał klocki hamulcowe. Drugim wyborem był silnik benzynowy o pojemności 6.0 litrów.

Podczas jazdy testowej nowym, ciężkim modelem Chevrolet Silverado HD z 2011 roku, inżynier Brent Deep ciągnął przyczepę o wadze 20 000 funtów (9072 kg) przez 245 mil (400 km) wzdłuż I-70 między Denver a Grand Junction w stanie Kolorado – zaledwie trochę dotykając hamulców przez całą drogę.

Deep polegał na nowym, inteligentnym systemie hamulca wydechowego Silverado, aby spowolnić zestaw ciężarówki i przyczepy podczas zjazdów, co pomogło udowodnić, że nowy system nadaje się do najbardziej wymagających warunków. To była jazda przez serce Gór Skalistych i jedne z najskręconych odcinków systemu międzystanowego, z wysokościami waha się od około 5000 stóp (1525 m) w Denver do ponad 11 100 stóp (3400 m) w tunelu Eisenhowera.

„Trzeba odwagi, by nie trzymać nogi na hamulcu, ale silnik Duramax i skrzynia biegów Allison w Chevrolet Silverado wykonują tę pracę gładko i pewnie, co naprawdę robi wrażenie,” powiedział Deep. „Co najlepsze, system hamulca wydechowego może pomóc wydłużyć żywotność okładzin hamulcowych i zapobiec ich przegrzaniu podczas długich zjazdów.”

Funkcja systemu hamulca wydechowego to tylko jeden z elementów, które czynią nowe modele Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD najbardziej wydajnymi w branży. Wchodzą do sprzedaży tego lata.

„Podczas rozwoju 2011 Chevrolet Silverado HD zwróciliśmy się o opinie naszych klientów, aby dostarczyć samochód, który spełnia lub przewyższa ich wszystkie potrzeby,” powiedział Jim Campbell, dyrektor generalny Chevrolet. „Oferuje większą moc i możliwości – w tym najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa, osiągi przyczepy i ładowności – a także ma więcej mocy, szybciej przyspiesza i emituje mniej spalin. To brzmi jak definicja braku kompromisów.”

Linia ciężarówek Chevrolet Silverado HD jest szersza niż kiedykolwiek, oferując 11 modeli 2500HD oraz osiem modeli 3500HD z pojedynczym i podwójnym kołem tylnym – w tym nowy model 3500HD Crew Cab z 6,5-stopowym boksie ładunkowym. Oferowane są poziomy wyposażenia WT, LT i LTZ, a popularne funkcje, takie jak klapa EZ Lift i system kamery wstecznej, są dostępne. Wszystkie modele zapewniają większe możliwości, lepszy komfort jazdy i większe poczucie kontroli przez kierowcę. W zależności od modelu:

Najlepsza w swoim segmencie zdolność ciągnięcia piątej osi wynosi 20 000 funtów (9072 kg)
Najlepsza w swoim segmencie zdolność ciągnięcia konwencjonalnego wzrasta o 23 procent, z maksymalną wartością 16 000 funtów (7272 kg)
Najlepsza w swoim segmencie ładowność wynosi 6 335 funtów (2873 kg) dla pełnego pojazdu
Najlepsza w swoim segmencie maksymalna dopuszczalna masa całkowita (GVWR) wzrasta do 27 500 funtów (12 500 kg)
Maksymalne dopuszczalne masy pojazdów wzrastają o 17 procent do 13 000 funtów (5909 kg)
Wartość maksymalna osi przedniej wzrasta o 25 procent do 6000 funtów (2721 kg)
Zdolność do odśnieżania teraz dostępna we wszystkich konfiguracjach kabiny 4WD

Oferowane są również ulepszone układy napędowe, w tym nowy silnik Duramax 6,6L diesel/automatyczna skrzynia biegów Allison 1000 sześciobiegowa, która oferuje system hamulca wydechowego, nową przednią i tylną zawieszenie, ulepszony system hamulcowy, pomoc przy ruszaniu na wzniesieniach, system kontroli kołysania przyczepy i wiele innych.

„Oprócz całego wyposażenia ciężkiego, te ciężarówki zostały zaprojektowane, aby były stylowe i wyrafinowane, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz,” powiedział Campbell. „Zwracaliśmy szczególną uwagę na szczegóły, nadając im charakterystyczny, muskularny wygląd na zewnątrz oraz dobrze urządzoną kabinę z komfortem, wygodą i funkcjami bezpieczeństwa, które doceniają klienci.”

Na zewnątrz modele 2011 Silverado 2500HD i 3500HD wyróżniają się maską w stylu power dome z nowym, żaluzjowym wzornictwem, a także nowym grillem i pełno szerokim, chromowanym zderzakiem stalowym. Oferowana jest nowa gama kombinacji kół/opon w rozmiarach 17, 18 i 20 cali (20-calowe polerowane koła aluminiowe są dostępne dla modelu 2500HD).

Projektanci i inżynierowie nie pozostawili praktycznie żadnej śruby nie przekręconej podczas kompleksowego przekształcania ciężarówek. Oto 11 kluczowych elementów, które pokazują, że modele 2011 Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD są gotowe do każdej pracy i każdego rywala:

Nowe ramy

W dążeniu do kompleksowego przekształcenia podwozia Chevrolet Silverado HD w celu poprawy trwałości i komfortu jazdy, a także wspierania zwiększonej możliwości, inżynierowie opracowali 11 całkowicie nowych, w pełni zamkniętych zespołów ramowych. Ramy mają zwiększone przekroje i używają więcej stali o wysokiej wytrzymałości, co zwiększa trwałość, zdolność ciągnięcia i poprawia komfort jazdy; przednie sekcje są formowane hydraulicznie.

Sztywność zginania i belkowania ramek wzrosła odpowiednio o 92 procent i 20 procent, a zamknięte sekcje zwiększają sztywność skrętną w pięciokrotnym wymiarze. Ponadto, większe mocowania silnika i skrzyni biegów w połączeniu z 125-procentowo sztywniejszą strukturą przedniej ramy zapewniają lepszą kontrolę drgań, podczas gdy hydrauliczne mocowania podwozia są wbudowane pod sekcją kabiny w modelach przedłużonych i crew cab, co zapewnia bardziej odizolowane odczucie wewnątrz.

Inżynierowie zajęli się typowymi zastosowaniami klientów i rynków wtórnych podczas projektowania nowych ram, w tym dodając otwory dostępu do tylnej sekcji ramy, aby ułatwić instalację zaczepów do przyczep typu piąta oś/gooseneck. Również zaczep zamontowany na ramie do konwencjonalnego holowania jest mocniejszy, z konstrukcją tuby skrzynkowej. Obsługuje do 16 000 funtów (7257 kg).

Nowe i mocne niezależne zawieszenie przednie

Całkowicie przeprojektowany niezależny układ zawieszenia przedniego oferuje do 25 procent większą nośność osi przedniej – do 6000 funtów (2721 kg) maksymalnej nośności osi przedniej (FGAWR) – co umożliwia zamontowanie pługa śnieżnego we wszystkich konfiguracjach kabiny 4WD z dostępnym zestawem przygotowawczym do pługów śnieżnych, a także wspiera poprawione właściwości jazdy i prowadzenia.

Charakterystyczny dla Chevrolet Silverado krótko-długo ramion/torsyjnych układ zawieszenia przedniego został zachowany, ale teraz ma nowe, kute stalowe górne wahacze, które są mocniejsze i lżejsze od swoich poprzedników. Nowe dolne wahacze wykonano z precyzyjnie obrabianego żeliwa, aby poradzić sobie z większymi obciążeniami. Pięć różnych wartości torsyjnych wspiera pięć różnych nośności osi przedniej (wcześniej stosowano jedną sprężynę torsyjną dla wszystkich modeli). Pomaga to stabilizować zakres wysokości trimu różnych modeli pod obciążeniem, jednocześnie poprawiając wygląd, prowadzenie, trwałość, zużycie opon i ustawienie. Wysokość trimu jest regulowana na każdym pręcie za pomocą jednej śruby, co łatwo pozwala na zmianę wysokości w zależności od wagi pługa śnieżnego lub innych akcesoriów.

Przednie zawieszenie Chevrolet Silverado HD używa teraz pary gumowych amortyzatorów na każdym boku, zamiast jednego, dla lepszego zarządzania ładunkiem; istnieje również nowy projekt mocowania górnego amortyzatora, który jest pozytywnie połączony z ramą dwoma złączami. Ten projekt eliminuje piski i stuki, przy jednoczesnym wspieraniu większej zdolności do obciążenia i zwiększonej trwałości.

W porównaniu do zawieszenia przedniego rywali z osią belkową, niezależne zawieszenie przednie Silverado zapewnia lepszy komfort jazdy, dokładniejszą kontrolę wysokości trimu (z mniejszą liczbą części) i większą elastyczność w dostosowywaniu ustawienia do wagi i wrażliwości opon.

Nowe asymetryczne zawieszenie tylne z liśćmi

Wraz z większą mocą i możliwościami Chevrolet Silverado HD zaprojektowano tylne zawieszenie, aby wspierać większe obciążenia. Dysponuje nowym, większym, asymetrycznym projektem sprężyn liściowych, który również przyczynia się do poprawy właściwości jazdy i prowadzenia.

Asymetryczny design pochodzi z nierównych długości połówek sprężyn przednich i tylnych, co minimalizuje skakanie osi i zwiększa efektywność kontroli trakcji. Modele 2500HD mają dwuetapowy projekt sprężyn liściowych, podczas gdy modele 3500HD mają trzyetapowy design. Wszystkie modele mają 3-calowe (76 mm) sprężyny liściowe, które są o 20 procent szersze niż poprzednie modele.

Większy projekt sprężyn liściowych wspiera zwiększone maksymalne nośności osi tylnej we wszystkich modelach. W modelach 2500HD maksymalna nośność wynosi 6200 funtów (2818 kg) – wzrost z 6084 funtów (2765 kg). W modelach 3500HD maksymalne nośności wzrastają do 7050 funtów (3204 kg) w modelach z pojedynczym kołem tylnym i 9375 funtów (4261 kg) w modelach z podwójnym kołem tylnym – przy czym ten ostatni oznacza prawie 14-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniej wartości 8200 funtów (3727 kg).

Najlepsze w swojej klasie zdolności w zakresie ciągnięcia i ładowności

Mocniejsze ramy, systemy zawieszenia o większych nośnościach i ulepszone systemy napędowe przyczyniają się do najlepszych w klasie zdolności Silverado HD w zakresie ciągnięcia i ładowności. Tabele specyfikacji zamieszczone poniżej przedstawiają pojemności dla każdego modelu i/lub konfiguracji, ale oto kluczowe fakty:

Maksymalna nośność ciągnięcia konwencjonalnego (hitch) wzrasta do 16 000 funtów (7257 kg)
Modelo Silverado 3500HD crew cab/long box może ciągnąć do 20 000 funtów (9091 kg) z zaczepem piątej osi. Model 2010 Ram 3500 ma maksymalną nośność 17 600 funtów (8000 kg), a model 2010 Ford F-350 jest oceniany na maksymalnie 18 800 funtów (8545 kg). Należy zauważyć, że podczas gdy Ford ogłosił najlepsze w klasie możliwości ciągnięcia i ładowności podczas niedawnej zapowiedzi modeli Super Duty 2011, żadne dane dotyczące ciągnięcia nie zostały wydane.
Maksymalna ładowność (3500HD) wynosi 6335 funtów (2873 kg) – to prawie 11 procent więcej niż w przypadku maksymalnej nośności Ford F-350 z 2010 roku wynoszącej 5730 funtów (2604 kg) i około 24 procent więcej niż w przypadku Ram 3500 z 2010 roku wynoszącej 5130 funtów (2331 kg). Znowu, podczas twierdzenia o najlepszej w swojej klasie ładowności dla modeli Super Duty 2011, Ford nie ogłosił tych wartości.

Nowa kombinacja silnika Duramax 6.6L i automatycznej skrzyni biegów Allison 1000 sześciobiegowej

Pomagając nowym ciężarówkom Chevrolet Silverado HD z 2011 roku dostarczać swoje najlepsze w klasie możliwości, nowa wersja silnika Duramax 6.6L i automatycznej skrzyni biegów Allison 1000 sześciobiegowej. Duramax 6.6L jest bardziej wydajny i wytrzymały, a Allison 1000 jest mocniejsza i wspiera nowe funkcje, w tym system hamulca wydechowego. Ta poprawiona wersja sprawdzonej kombinacji ma również zapewnić najlepszą w klasie efektywność paliwową.

Nowe i ulepszone cechy silnika Duramax 6.6L obejmują:

Przewidywana moc i moment obrotowy mają przewyższać wcześniejsze modele
Emisja NOx zmniejszona co najmniej o 63 procent w porównaniu do modeli z 2010 roku
Cichsza praca
System zasilania piezoelektrycznego pod dużym ciśnieniem (30 000 psi/2000 bar) dla większej efektywności paliwowej, poprawionej wydajności i zmniejszenia emisji
System hamulca wydechowego, który umożliwia kontrolowane spowolnienie pojazdu na zjazdach bez uruchamiania hamulców
System selektywnej redukcji katalitycznej z użyciem wtrysku cieczy wydechowej (DEF) w celu zapewnienia najlepszych cech i wydajności diesla – z zasięgiem około 5000 mil (8000 km) między doładowaniami DEF
Optymalizacja procesu spalania i obróbki pośredniej zapewnia około 700 mil (1125 km) między regeneracjami filtra cząstek stałych – to 75-procentowa poprawa w porównaniu do wcześniejszego systemu i znaczny wkład w poprawę efektywności paliwowej, ponieważ proces regeneracji wymaga dodatkowego paliwa
Możliwość B20 biodiesla jako alternatywne źródło paliwa
Wewnętrzne zmiany poprawiające trwałość

Z blisko 1,3 miliona silników Duramax 6.6L wyprodukowanych od 2000 roku, udowodniły one, że są wyjątkowo trwałe i niezawodne. Elementy, które pomogły zbudować ich reputację, zostały wzmocnione na 2011 rok, w tym:

Zmiany profilu łożysk głównych w celu zwiększenia grubości filmu olejowego
Zwiększenie przepływu pompy olejowej dla zwiększonego ciśnienia przy niskich prędkościach
Zmiana obiegu olejowego turbosprężarki w celu zapewnienia większego ciśnienia w turbinie i szybszego dostarczenia oleju
Modyfikacja końców pinów korbowodów w celu zwiększenia wsparcia tłoka
Nowy, mocniejszy projekt tłoka, który eliminuje wkładki, aby zapewnić mniejszą wagę ruchomą
Chłodnica EGR, która zmniejsza osady sadzy w obiegu chłodnicy i EGR przy dużych przebiegach

Ulepszony model Allison 1000 na 2011 rok jest wzmocniony, aby poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym nowego silnika Duramax o pojemności 6,6L, a także pomóc poprawić efektywność paliwową i zapewnić płynne wsparcie w nowym systemie hamulca wydechowego. Większa wydajność wynika z ograniczonego „straty mocy” – co oznacza, że skrzynia biegów przesyła więcej mocy silnika do osi, co pozwala na wykonywanie większej pracy przy mniejszym zużyciu paliwa.

Allison 1000 posiada również kontrolę zmiany biegów przez kierowcę z systemem naciśnij w górę/naciśnij w dół oraz opatentowaną funkcję podgrzewania kabiny na wysokich obrotach. Ponadto tryb holowania/noszenia zmniejsza cykliczność zmiany biegów dla lepszej kontroli i poprawionego chłodzenia podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków. Sześciobiegowa konfiguracja zachowuje dwa biegi nadbiegowe dla optymalnej efektywności.

Wydajność kombinacji Duramax/Allison również poprawiła się w porównaniu do wcześniejszych modeli, a wstępne testy pokazały czasy 0-60 mph poniżej 9 sekund i czasy ćwierć mili poniżej 16 sekund w modelach 2500HD. To około 0,3 sekundy i 0,5 sekundy szybciej, odpowiednio, niż w poprzednich modelach.

Wzmocniona jednostka napędowa Vortec 6.0L/Hydra-Matic 6L90 sześciobiegowa

Słynny silnik Vortec 6.0L z gazowym V-8 z zmienną fazą zapłonu powraca do nowych ciężkich modeli, wraz z wzmocnioną wersją automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic 6L90. Ta kombinacja zapewnia doskonałą wydajność i efektywność, z większym naciskiem na moc przy niskich obrotach.

Nowy profil wałka rozrządowego w Vortec 6.0L pomaga silnikowi produkować więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów, co poprawia odczucie przyspieszenia i ogólną wydajność na wyższych wysokościach i podczas ciągnięcia przyczepy.

Model 6L90 został ulepszony w celu zwiększenia wytrzymałości, gładkości i cichości dzięki:

Dodaniu czterech mocowań adaptera do skrzynki przekładniowej (modele 4WD) w celu zwiększenia wytrzymałości i wydajności
Zwiększeniu rozmiaru przekroju adaptera skrzynki przekładniowej dla większej wytrzymałości
Dodaniu nowego, mocniejszego wałka wyjściowego
Dodaniu nowej osłony cieplnej i przewodu wentylacyjnego

System hamulca wydechowego

Nową funkcją w modelach wyposażonych w silnik Duramax jest system hamulca wydechowego. Ta wybierana przez kierowcę funkcja wykorzystuje kontrolę turbiny w turbosprężarce o zmiennej geometrii i sprężanie silnika, aby generować przeciwciśnienie, spowalniając pojazd bez używania hamulców. To inteligentny system zintegrowany z funkcją tempomatu, który zmienia siłę hamowania w zależności od nachylenia i obciążenia pojazdu.

System hamulca wydechowego pozwala na praktycznie bezwysiłkową jazdę i holowanie, zapewniając płynne i ciche działanie. Pomaga to również wydłużyć żywotność hamulców i zapobiega ich przegrzaniu podczas długich, stromych zjazdów.

Duże hamulce

Odczucie i wydajność hamulców znacznie poprawiły się w ciężarówkach Silverado HD z 2011 roku. Standardowy system czterech hamulców tarczowych został całkowicie przekształcony, aby dostarczyć gładsze, bardziej natychmiastowe i pewniej działające hamulce. Czterokanałowy ABS jest standardem w wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym, a system z trzech kanałów jest standardowy w modelach z podwójnym kołem tylnym.

Przednie i tylne tarcze hamulcowe są większe pod względem średnicy – 14 cali (355 mm) – i szerokości we wszystkich modelach, aby wspierać ich zwiększone zdolności, klasy wagowe oraz wagi przyczepy, podczas gdy zaciski są sztywniejsze i mocniejsze. Kalibracja wzmacniacza hamulcowego hydroboost została zmieniona w celu zmniejszenia wysiłku na pedale, a skok pedału również został dostosowany dla bardziej komfortowego, pewnego odczucia.

Większe zespoły piast i łożysk kół uzupełniają nowy system hamulcowy, a tylne tarcze hamulcowe są mocowane do piast kół, co ułatwia serwis.

Wyrafinowana i wydajna jazda, prowadzenie i kierowanie

Dłuższe rozstawy osi – od 133,6 cala (3395 mm) do 167,7 cala (4259 mm) – oraz szersze tory przednie/tylne poprawiają komfort jazdy i prowadzenia modeli Silverado 2500HD i 3500HD, nadając im większe poczucie gładkości i kontroli.

Dłuższe rozstawy osi i szersze tory są wspierane przez nowe, sztywniejsze ramy, nowe amortyzatory, mocowania amortyzatorów i hydrauliczne mocowania podwozia, co zapewnia solidne, gładkie i odizolowane doznania z jazdy. Nowe amortyzatory zostały specjalnie dostrojone, aby wspierać klasy wagowe nowych ciężarówek, przy zachowaniu doskonałych charakterystyk jazdy.

Dodatkowo, poprawiając wrażenia z jazdy, przeszły dostosowanie systemu kierowniczego, zaprojektowanego w celu wsparcia większej nośności osi przedniej. Obejmuje to nową, większą przekładnię kierowniczą, pompy wspomagania kierownicy i łączniki. Pompy (różne części dla modeli gazowych i dieslowych) dostarczają większe ciśnienie, co umożliwia mniejszy wysiłek przy manewrach niskich prędkości i parkowania; są również cichsze. W niektórych modelach nowe łączniki mają dodany elastyczny staw na mocowaniu pitmana, co poprawia prowadzenie.

Kompleksowe bezpieczeństwo i technologie funkcjonalne

Modele 2011 Silverado 2500HD i 3500HD mają kompleksowy zestaw funkcji bezpieczeństwa i technologii funkcjonalnych, które obejmują:

System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak we wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym
Większe, czterotarcze hamulce ze standardowym czterokanałowym ABS
Nowy, wysokowytrzymały stalowy człon ramy tubularnej, który zwiększa bezpieczeństwo i poprawia odporność na zderzenia
Poduszki powietrzne w siedzisku miednicy/thorax oraz poduszki boczne dostępne w modelu 2500HD
Dostępna tylna kamera wsteczna
Wyłącznie w swoim segmencie system OnStar 9.0
System kontroli kołysania przyczepy we wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym
Wsparcie przy ruszaniu na wzniesieniach (standard w modelach z pojedynczym kołem tylnym)

System kontroli kołysania przyczepy zapewnia dodatkowe poczucie pewności podczas ciągnięcia przyczepy. System wykrywa warunki kołysania przyczepy i interweniuje, wprowadzając hamowanie i/lub zmniejszając moc silnika, aby przyczepa była pod kontrolą i pozostała na zamierzonym kursie. System użyje elektrycznych hamulców przyczepy, gdy przyczepa jest podłączona do standardowego okablowania ciężarówki, a jej wydajność nie wymaga żadnych interwencji ze strony kierowcy.

System wsparcia przy ruszaniu na wzniesieniach automatycznie uruchamia się, gdy czujniki wykryją, że pojazd znajduje się na nachyleniu wynoszącym około 5 procent lub więcej. Utrzymuje hamulce przez około 1,5 sekundy lub do momentu naciśnięcia pedału gazu, zapobiegając stoczeniu się – jest szczególnie skuteczny podczas holowania, dając kierowcy czas na przełączenie nóg z hamulca na pedał gazu bez stoczenia.

Żyje większe, jeździ lepiej, pracuje ciężej

Od dostępnej funkcji zdalnego uruchamiania po niezakłócony dostęp oferowany przez tylne drzwi o kącie otwarcia 170 stopni w modelach z przedłużoną kabiną, modele Chevrolet Silverado HD z 2011 roku żyją większym życiem, lepiej jeżdżą i ciężej pracują. Wnętrza są wyrafinowane, z lepszym komfortem i uwagą na szczegóły, ale zaprojektowane do pracy. Liczne schowki zapewniają zamknięty dostęp do wszystkiego, od rękawic roboczych po laptopy.

Rzeczywiście, dla wielu właścicieli Chevrolet Silverado HD są mobilnymi miejscami pracy, oferując mobilny WiFi, łączność USB, łączność Bluetooth, radio satelitarne XM i system nawigacji. Wielokrotne punkty ładowania umożliwiają jednoczesne działanie wielu urządzeń elektronicznych; a gdy są wyposażone w dostępny system nawigacji, XM NavTraffic oferuje aktualizacje o warunkach ruchu w czasie rzeczywistym (w wybranych rejonach), które mogą pomóc w planowaniu najskuteczniejszej trasy do miejsca pracy.

Klienci korzystający z pojazdów w zimnych warunkach docenią szybkie i niezawodne uruchamianie silnika Duramax 6.6L, z czasem uruchamiania porównywalnym do silników gazowych. Czas cyklu świecy żarowej to najlepszy w swoim segmencie, wynoszący nie więcej niż 3 sekundy w temperaturach tak niskich jak -20 F (-29 C). Jest również dostępna funkcja podgrzewania kabiny, która pozwala silnikowi pracować szybciej w niskich temperaturach, aby szybciej ogrzać wnętrze.

A kiedy jesteś w trasie, Chevrolet Silverado HD zabierze cię dalej bez zatrzymywania się. Nowy, 36-galonowy (136 L) zbiornik paliwa jest standardem we wszystkich modelach i dzięki poprawionej efektywności paliwowej układów napędowych umożliwia zasięg do około 680 mil (1090 km) z silnikiem Duramax 6.6L. To równowartość podróży z Houston do Oklahoma City i z powrotem do Dallas na jednym zbiorniku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.