CHEVROLET Silverado 3500HD Regular Cab 2008-2013

CHEVROLET Silverado 3500HD Regular Cab 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado 3500HD Regular Cab 2008-2013

Mimo że był przeznaczony do ciężkich zadań, model Silverado 3500 z 2008 roku zachował przyjemne wnętrze dla swoich pasażerów, okazując się zarówno solidnym narzędziem pracy, jak i przyjacielem rodziny.

Seria F Forda mogła dominować na rynku sprzedaży, ale konkurenci nie zamierzali się poddawać i kontynuowali budowanie zaufania wśród klientów, oferując nowe opcje. Jednym z nich był Chevrolet Silverado 3500HD z kabiną regularną.

Podobnie jak jego poprzednik, Silverado był dostępny w kilku wersjach nadwozia, zaczynając od wersji podwoziowej, a kończąc na dużej wersji z kabiną dla kilku osób. Przedni zderzak był taki sam dla wszystkich wersji, z szerokim chromowanym elementem w środkowej części kratki chłodnicy, który dla poziomu LT wspierał emblematu bow-tie. W wersji LTZ ten element oraz zderzak były w kolorze nadwozia. Regularna kabina miała tylko dwa drzwi i ławkę z przodu, lub indywidualne siedzenia w zależności od wariantu i opcji. Chevrolet oferował Silverado z łóżkiem z tyłu lub z gołym podwoziem.

Kabina była przystosowana dla dwóch pasażerów i oferowała różne poziomy wyposażenia. Model WT (Work Truck – bazowy) charakteryzował się wytrzymałymi winylowymi dywanikami i tapicerką odporną na plamy. Model LTZ, najwyższy poziom wyposażenia, oferował wyższy komfort z indywidualnymi siedzeniami, drewnianymi wykończeniami oraz systemem nawigacji satelitarnej.

Chevrolet twierdził, że najczęściej poszukiwanym wariantem był diesel, mimo że był on o około 10% droższy niż wersja z silnikiem benzynowym. Silnik Duramax o pojemności 6.6 litra dysponował wystarczającym momentem obrotowym, aby ciągnąć dom, a dzięki systemowi hamowania silnikiem oszczędzał klocki hamulcowe. Drugim wyborem był silnik benzynowy o pojemności 6.0 litra.

Podczas jazdy testowej nowymi ciężarówkami 2011 Chevrolet Silverado HD, inżynier Brent Deep ciągnął przyczepę o wadze 20 000 funtów (9 072 kg) przez 245 mil (400 km) wzdłuż autostrady I-70 między Denver a Grand Junction w Kolorado – i niemal nie dotknął hamulców przez całą trasę.

Deep polegał na nowym, inteligentnym systemie hamulca wydechowego w Chevrolet Silverado, który pomógł spowolnić połączenie ciężarówki i przyczepy podczas zjazdów, co potwierdziło, że nowy system nadaje się do najbardziej wymagających warunków. Była to podróż przez serce Gór Skalistych i niektóre z najstromszych odcinków systemu autostrad, z wysokościami sięgającymi około 5 000 stóp (1 525 m) w Denver oraz ponad 11 100 stóp (3 400 m) w tunelu Eisenhowera.

„Zabiera to odwagę, aby nie trzymać nogi na hamulcu, ale silnik Duramax w Chevrolet Silverado i skrzynia biegów Allison wykonują tę pracę z płynnością i pewnością, które naprawdę robią wrażenie,” powiedział Deep. „Co więcej, system hamulca wydechowego może pomóc wydłużyć żywotność klocków hamulcowych i zapobiec ich przegrzewaniu podczas długich zjazdów.”

System hamulca wydechowego to tylko jeden z elementów, które sprawiają, że nowe modele 2011 Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD są najbardziej wydajne w branży. Wejdą do sprzedaży tego lata.

„Podczas opracowywania 2011 Chevrolet Silverado HD korzystaliśmy z opinii naszych klientów, aby dostarczyć ciężarówkę, która spełni lub przewyższy ich wszelkie potrzeby,” powiedział Jim Campbell, dyrektor generalny Chevrolet. „Oferuje większą moc i możliwości – w tym liderującą w swojej klasie ekonomię paliwową, zdolności holownicze i ładunkowe – oraz ma więcej mocy, przyspiesza szybciej i ma niższe emisje. Brzmi to jak definicja braku kompromisów.”

Oferta ciężarówek Chevrolet Silverado HD jest szersza niż kiedykolwiek wcześniej, oferując 11 modeli 2500HD oraz osiem modeli 3500HD z pojedynczymi i podwójnymi tylnymi kołami – w tym nowy model 3500HD Crew Cab z 6,5-stopową skrzynią ładunkową. Oferowane są poziomy wyposażenia WT, LT i LTZ, a popularne funkcje, takie jak łatwo otwierana klapa bagażnika i system kamery tylnej, są ponownie dostępne. Wszystkie modele zapewniają większe możliwości, ulepszony komfort jazdy i lepsze poczucie kontroli przez kierowcę. W zależności od modelu:

  • Najlepsza w swojej klasie zdolność holownicza za pomocą piątej osi wynosząca 20 000 funtów (9 072 kg)
  • Najlepsza w swoim segmencie zdolność holownicza konwencjonalna wzrasta o 23 procent, osiągając maksymalnie 16 000 funtów (7 272 kg)
  • Najlepsza w swojej klasie zdolność ładunkowa wynosząca 6 335 funtów (2 873 kg) dla pełnego pojazdu
  • Najlepsza w swoim segmencie maksymalna dopuszczalna masa całkowita wzrasta do 27 500 funtów (12 500 kg)
  • Maksymalne dopuszczalne masy pojazdów wzrastają o 17 procent do 13 000 funtów (5 909 kg)
  • Wartość dopuszczalnej masy na przedniej osi wzrasta o 25 procent do 6 000 funtów (2 721 kg)
  • Możliwość zamontowania pługa śnieżnego jest teraz dostępna dla wszystkich konfiguracji kabiny 4WD

Dostępne są również ulepszone układy napędowe, w tym nowy silnik Duramax 6.6L diesel oraz sześciobiegowa skrzynia biegów Allison 1000, która oferuje system hamulca wydechowego, nowe zawieszenia przednie i tylne, ulepszony system hamulcowy, asystenta ruszania pod górę, system kontroli uślizgu przyczepy i inne.

„Obok całego swojego ciężkiego wyposażenia, te ciężarówki są zaprojektowane tak, aby były stylowe i wyrafinowane, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz,” powiedział Campbell. „Zwróciliśmy dużą uwagę na szczegóły, nadając im wyjątkowy, muskularny wygląd na zewnątrz oraz starannie zaprojektowane wnętrze z komfortem, wygodą i funkcjami bezpieczeństwa, które doceniają klienci.”

Na zewnątrz modele 2011 Silverado 2500HD i 3500HD wyróżniają się nowym, wyprofilowanym pokrywa silnika o nowym, żebrowanym designie, a także nową kratką i pełnowymiarowym chromowanym zderzakiem przednim ze stali. Oferowana jest nowa linia połączeń kół/opon o średnicy 17, 18 i 20 cali (20-calowe, polerowane felgi ze stopu aluminium są dostępne w modelu 2500HD).

Projektanci i inżynierowie nie pozostawili prawie żadnej śruby nieodwróconej podczas kompleksowego przeprojektowania ciężarówek. Oto 11 kluczowych elementów, które pokazują, że 2011 Chevrolet Silverado 2500HD i 3500HD są gotowe na każdą pracę i każdego konkurenta:

Nowe ramy

W dążeniu do kompleksowego prz redesignu podwozia Chevrolet Silverado HD w celu poprawy trwałości i komfortu jazdy, przy jednoczesnym wsparciu zwiększonej wydajności, inżynierowie opracowali 11 zupełnie nowych, w pełni zamkniętych ram. Ramy te mają zwiększone przekroje poprzeczne i wykorzystują więcej stali o dużej wytrzymałości, aby poprawić trwałość, zwiększyć zdolność holowniczą oraz poprawić komfort jazdy; przednie sekcje są hydroformowane.

Sztywność w zginaniu i skręcaniu ram wzrosła o 92 procent i 20 procent, odpowiednio, a w pełni zamknięte sekcje zwiększają sztywność skrętną o pięć razy. Ponadto większe mocowania silnika i skrzyni biegów, w połączeniu z 125-procentowo sztywniejszą przednią strukturą ramy, zapewniają lepszą kontrolę drgań, podczas gdy hydrauliczne mocowania są zainstalowane pod sekcją kabiny w modelach z przedłużaną i przestrzenną kabiną, co zapewnia lepsze poczucie izolacji wewnątrz.

Inżynierowie uwzględnili powszechną eksploatację i zastosowania aftermarketowe przy projektowaniu nowych ram, w tym dodając otwory dostępu do tylnej sekcji ramy, aby ułatwić instalację haków w stylu piątej osi/gooseneck. Ponadto hak zamontowany na ramie do konwencjonalnego holowania jest mocniejszy, z konstrukcją typu box-tube. Obsługuje do 16 000 funtów (7 257 kg).

Nowe i mocne niezależne zawieszenie przednie

Całkowicie przeprojektowany niezależny system zawieszenia przedniego oferuje do 25 procent większą dopuszczalną masę przedniej osi – do 6 000 funtów (2 721 kg) dla przedniej całkowitej masy osi (FGAWR) – co umożliwia montaż pługa śnieżnego na wszystkich konfiguracjach kabiny 4WD z dostępnym pakietem przygotowania do montażu pługa, a także wspiera poprawione właściwości jazdy i prowadzenia.

Projekt charakterystycznego zawieszenia przedniego Chevrolet Silverado o krótkiej długiej ramie/zaworze torkowym jest zachowany, ale teraz zawiera nowe, kutey stalowe górne ramiona kontrolne, które są mocniejsze i lżejsze od swoich poprzedników. Nowe dolne ramiona kontrolne wykonane są z precyzyjnie obrabianego żeliwa, aby wytrzymać większe obciążenia. Pięć różnych współczynników torkowych wspiera pięć różnych dopuszczalnych mas przednich osi (wcześniej używano jednego torkowego). To pomaga ustabilizować zakres wysokości wykończenia różnych modeli pod obciążeniem, poprawiając jednocześnie wygląd, prowadzenie, trwałość, zużycie opon i ustawienie. Wysokość wykończenia jest regulowana na każdym pręcie za pomocą jednej śruby, co ułatwia dostosowanie wysokości w celu uwzględnienia wagi pługa śnieżnego lub innych akcesoriów.

Przednie zawieszenie Chevrolet Silverado HD używa teraz pary gumowych ograniczników jounce po obu stronach, zamiast jednego, aby poprawić zarządzanie ładunkiem; a także nowego projektu mocowania górnego amortyzatora, które jest pozytywnie połączone z ramą za pomocą dwóch mocowań. Ta konstrukcja eliminuje skrzypienie i stuki, jednocześnie wspierając większą zdolność nośną i zwiększoną wytrzymałość.

W porównaniu do konkurencyjnych zawieszeń przednich na osiach belkowych, niezależne zawieszenie Silverado zapewnia lepszą jazdę, dokładniejsze sterowanie wysokością wykończenia (z mniejszą liczbą części) i większą elastyczność w dostosowywaniu ustawienia dla wagi i wrażliwości opon.

Nowe asymetryczne tylne zawieszenie na liściach

Wraz z większą mocą i zdolnością Chevrolet Silverado HD, tylne zawieszenie zostało zaprojektowane do obsługi większych ładunków. Posiada nowy, większy asymetryczny projekt sprężyn liściowych, który przyczynia się również do poprawy jakości jazdy i prowadzenia.

Asymetryczny projekt wynika z różnicy długości połówek sprężyn przednich i tylnych, co minimalizuje skoki osi i zwiększa efektywność kontroli trakcji. Modele 2500HD mają dwuetapowy projekt sprężyn liściowych, podczas gdy modele 3500HD mają projekt trzyetapowy. Wszystkie modele mają sprężyny liściowe o szerokości 3 cale (76 mm), które są o 20 procent szersze niż w poprzednich modelach.

Większy projekt sprężyn liściowych wspiera zwiększone maksymalne dopuszczalne masy tylnych osi w całej ofercie. W modelach 2500HD maksymalna wartość wynosi 6 200 funtów (2 818 kg) – wzrost z 6 084 (2 765). W modelach 3500HD wartość ta wzrasta do 7 050 funtów (3 204 kg) w modelach z pojedynczymi tylnymi kołami i 9 375 funtów (4 261 kg) w modelach z podwójnymi tylnymi kołami – ta ostatnia wartość to niemal 14-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniej wartości 8 200 funtów (3 727 kg).

Lider w zakresie zdolności holowniczej i ładunkowej

Mocniejsze ramy, systemy zawieszenia o większych wartościach nośnych i ulepszone systemy napędowe przyczyniają się do prowadzenia w klasie zdolności holowniczej i ładunkowej Chevy Silverado HD. Zamieszczone poniżej wykresy specyfikacji przedstawiają zdolności dla każdego modelu i/lub konfiguracji, ale oto kluczowe fakty:

  • Maksymalna holownicza (z zaczepem kulowym) zdolność wzrasta do 16 000 funtów (7 257 kg)
  • Silnik Silverado 3500HD a kabina z długą skrzynią może ciągnąć do 20 000 funtów (9 091 kg) za pomocą haka piątej osi. Maksymalna wartość Ram 3500 2010 wynosi 17 600 funtów (8 000 kg), a Ford F-350 2010 ma maksymalną wartość 18 800 funtów (8 545 kg). Należy zaznaczyć, że chociaż Ford ogłosił wiodącą w swojej klasie zdolność holowniczą i ładunkową podczas ogłoszenia modeli Super Duty 2011, nie podano żadnych wartości holowniczych
  • Maksymalna ładowność (3500HD) wynosi 6 335 funtów (2 873 kg) – to prawie 11 procent więcej niż 5 730 funtów (2 604 kg) w Ford F-350 z 2010 roku i około 24 procent więcej niż 5 130 funtów (2 331 kg) w Ramie 3500 z 2010 roku. Ponownie, chociaż twierdzi się, że dominują w zakresie ładowności w modelach Super Duty 2011, Ford nie ogłosił tych wartości

Nowa kombinacja silnika 6.6L Duramax i skrzynia biegów Allison 1000 sześciobiegowa

Aby nowe ciężarówki 2011 Chevrolet Silverado HD mogły osiągnąć swoje najlepsze w klasie parametry, dostępna jest nowa wersja silnika Duramax 6.6L i skrzyni biegów Allison 1000. Silnik Duramax 6.6L jest mocniejszy i bardziej trwały, a Allison 1000 jest bardziej wytrzymała i umożliwia nowe funkcje, w tym system hamulca wydechowego. Ta ulepszona wersja sprawdzonej kombinacji ma również dostarczać najlepszą w klasie ekonomię paliwową.

Nowe i ulepszone cechy silnika Duramax 6.6L obejmują:

  • Moc i moment obrotowy przewyższają poprzedni model
  • Emisje NOx zmniejszone o co najmniej 63 procent w porównaniu do modeli z 2010 roku
  • Cisza pracy
  • Wysokociśnieniowy (30 000 psi/2 000 bar) system paliwowy typu piezo, oferujący większą efektywność paliwową, lepsze osiągi i zmniejszone emisje
  • System hamulca wydechowego, który umożliwia kontrolowane zwolnienie pojazdu na stromych zjazdach bez stosowania hamulców
  • System redukcji katalitycznej z selektywnym późniejszym oczyszczeniem, korzystający z wtrysku płynu wydechowego (DEF), aby zapewnić najlepsze ogólne właściwości i osiągi diesla – zasięg wynoszący około 5 000 mil (8 000 km) między napełnieniami DEF
  • Optymalizacja spalania i późniejszego oczyszczania, aby umożliwić około 700 mil (1 125 km) między regeneracjami filtra cząstek stałych – o 75 procent lepsze wyniki w porównaniu do poprzedniego systemu. Jest to znaczny wkład w poprawę efektywności paliwowej, ponieważ proces regeneracji wymaga dodatkowego paliwa
  • Możliwość biopaliwa B20 jako alternatywna opcja zasilania
  • Wewnętrzne modyfikacje poprawiające trwałość

Z blisko 1,3 miliona silników Duramax 6.6L wyprodukowanych od 2000 roku, wykazały one wyjątkową trwałość i niezawodność. Wewnętrzne elementy, które przyczyniły się do budowy ich reputacji, zostały poprawione w 2011 roku, w tym:

  • Zmiana profilu głównych łożysk w celu zwiększenia grubości filmu olejowego
  • Zwiększenie przepływu oleju dla wyższego ciśnienia przy niskich obrotach
  • Zmieniony obieg oleju turbosprężarki dla zwiększenia ciśnienia w turbosprężarce i szybszej dostawy oleju
  • Zmodyfikowane końce sworzni korbowodowych w celu zwiększenia wsparcia tłoka
  • Nowy, mocniejszy projekt tłoka, który eliminuje tuleje w celu zmniejszenia masy ruchomej
  • Obieg chłodnicy EGR bypass zmniejsza osady sadzy w chłodnicy i obiegu EGR w pojazdach o dużych przebiegach

Ulepszona skrzynia biegów Allison 1000 na rok 2011 została wzmocniona, aby sprostać wyższym parametrom momentu obrotowego nowego silnika Duramax 6.6L, jednocześnie poprawiając ekonomię paliwową i zapewniając bezproblemową pomoc z nowym systemem hamulca wydechowego. Większa wydajność jest zapewniona dzięki zredukowanej „stracie obrotowej” – co oznacza, że ​​skrzynia biegów przekazuje więcej mocy silnika do osi, co pozwala na maksymalne wykorzystanie mocy przy mniejszym zużyciu paliwa.

Skrzynia Allison 1000 ma również kontrolę zmiany biegów przez kierowcę z wyświetlaczem do góry/do dołu oraz opatentowanym trybem podgrzewania kabiny na biegu jałowym. Ponadto tryb holowania/transportu zmniejsza liczbę cykli zmiany biegów w celu lepszej kontroli i poprawy chłodzenia podczas holowania lub transportu ciężkich ładunków. Sześcio biegowa konfiguracja zachowuje dwa biegi nadbiegowe dla optymalnej wydajności.

Wydajność z kombinacją Duramax/Allison została również poprawiona w stosunku do poprzednich modeli, a wstępne testy wykazały czasy przyspieszenia od 0 do 60 mph w mniej niż 9 sekund i czasy ćwierć mili poniżej 16 sekund w modelach 2500HD. To około 0,3 sekundy i 0,5 sekundy szybciej, odpowiednio, niż w poprzednich modelach.

Wzmocniony układ napędowy Vortec 6.0L/Hydra-Matic 6L90 sześciobiegowy

Słynny silnik Vortec 6.0L V8 z regulowanym czasem otwarcia zaworów powraca w nowych ciężarówkach, wraz z wzmocnioną wersją automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic 6L90. Ta kombinacja zapewnia doskonałe osiągi i efektywność, z większym naciskiem na moc przy niskich obrotach.

Nowy profil wałka rozrządu w silniku Vortec 6.0L wspomaga produkcję większego momentu obrotowego przy niższych obrotach, co poprawia odczucie przyspieszenia i ogólne osiągi przy większych wysokościach i podczas holowania przyczepy.

Skrzynia 6L90 została wzmocniona, aby zapewnić większą wytrzymałość, płynność i cichą pracę dzięki:

  • Dodaniu czterech mocowań do adaptera skrzyni biegów (modele 4WD) dla większej wytrzymałości oraz cichszej i płynniejszej pracy
  • Zwiększeniu rozmiaru przekroju poprzecznego adaptera skrzyni biegów dla większej wytrzymałości
  • Dodaniu nowego, silniejszego wału wyjściowego
  • Dodaniu nowej osłony termicznej i węża wentylacyjnego

System hamulca wydechowego

Nową funkcją w modelach wyposażonych w Duramax jest system hamulca wydechowego. Ta funkcja, wybierana przez kierowcę, wykorzystuje kontrolę turbinową zmiennej geometrii turbosprężarki oraz sprężanie silnika do generowania ciśnienia wstecznego, spowalniając pojazd bez użycia hamulców. To inteligentny system zintegrowany z systemem kontroli tempomatu, który dostosowuje siłę hamowania do nachylenia trasy i ładunku pojazdu.

System hamulca wydechowego umożliwia praktycznie bezwysiłkową jazdę i holowanie, z bezproblemową i cichą pracą. Pomaga również wydłużyć żywotność hamulców i zapobiega ich przegrzewaniu podczas długich, stromych zjazdów.

Duże hamulce

Poczuć różnicę i osiągi znacznie poprawiły się w chevroleta z 2011 roku. Standardowy system hamulców czterech kół został całkowicie przeprojektowany, aby zapewnić gładsze, bardziej natychmiastowe i pewniejsze działanie. Czeski czterokanałowy system ABS jest standardem we wszystkich modelach z pojedynczymi tylnymi kołami, a trzy kanały są standardem w modelach z podwójnymi tylnymi kołami.

Tylne i przednie tarcze są większe średnicy – 14 cali (355 mm) – i szersze we wszystkich modelach, aby wspierać ich zwiększone pojemności, wartości nośne i oceny holownicze, podczas gdy zaciski są sztywniejsze i mocniejsze. Kalibracja hamulca hydroboost została zmieniona w celu zmniejszenia wysiłku pedału, a również zmieniono drogę pedału, aby był bardziej komfortowy i pewny w odczuciu.

Większe zespoły łożysk i piasty kół uzupełniają nowy system hamulcowy, a tylne tarcze są przymocowane do piast kół dla łatwiejszej konserwacji.

Udoskonalone i zdolne prowadzenie, obsługa i kierowanie

Dłuższe rozstawy osi – od 133,6 cala (3 395 mm) do 167,7 cala (4 259 mm) – oraz szersze rozstawy przednie/tylne poprawiają komfort jazdy i właściwości prowadzenia Silverado 2500HD i 3500HD, dając większe poczucie płynności i kontroli.

Dłuższe rozstawy osi i szersze rozstawy są uzupełnione nowymi, sztywniejszymi ramami, nowymi gumowymi ogranicznikami, mocowaniami amortyzatorów i hydraulicznymi mocowaniami, aby zapewnić solidne, gładkie i izolowane doświadczenie jazdy. Nowe amortyzatory były specjalnie dostosowane, aby wspierać nowe wartości nośne ciężarówek, zachowując doskonałe właściwości jezdne.

Również poprawiając doświadczenia z jazdy, zmieniony system kierowniczy został zaprojektowany do wsparcia większych wartości nośnych przedniej ośi. Zawiera nową, większą przekładnię kierowniczą, pompy wspomagania kierownicy i powiązania. Pompy (różne części dla modeli gazowych i diesla) dostarczają większe ciśnienie dla zmniejszenia wysiłku przy manewrach w niskiej prędkości oraz podczas parkowania; są również cichsze. W niektórych modelach nowe powiązania mają dodatkowe złącze przy mocowaniu pitmana, co poprawia prowadzenie.

Kompleksowe technologie bezpieczeństwa i funkcjonalności

Modele 2011 Silverado 2500HD i 3500HD mają obszerną listę funkcji bezpieczeństwa i technologii funkcjonalnych, które obejmują:

  • System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak we wszystkich modelach z pojedynczymi tylnymi kołami
  • Większe, czterokrotne hamulce tarczowe z standardowym czterokanałowym ABS
  • Nowy wytrzymały stalowy ramowy element poprzeczny, który zwiększa bezpieczeństwo i poprawia odporność na uderzenia
  • Poduszki powietrzne na miednicę/klatkę piersiową i boczne poduszki powietrzne dostępne w 2500HD
  • Dostępna tylna kamera pomocnicza
  • Wyłączny system OnStar 9.0
  • System kontroli uślizgu przyczepy w wszystkich modelach z pojedynczymi tylnymi kołami
  • Asystent ruszania pod górę (standard w modelach z pojedynczymi tylnymi kołami)

System kontroli uślizgu przyczepy zapewnia dodatkowe poczucie pewności podczas holowania przyczepy. System ten wykrywa warunki uślizgu przyczepy i interweniuje poprzez hamowanie i/lub zmniejszenie mocy silnika, aby przywrócić kontrolę nad przyczepą i utrzymać ją na właściwej drodze. System będzie korzystał z elektrycznych hamulców przyczepy, gdy przyczepa będzie podłączona do standardowego wiązania elektrycznego ciężarówki, a jego działanie nie wymaga ingerencji ze strony kierowcy.

System asystenta ruszania pod górę jest automatycznie aktywowany, gdy czujniki wykryją, że pojazd znajduje się na nachyleniu wynoszącym około 5 procent lub większym. Utrzymuje hamulce przez około 1,5 sekundy lub do momentu naciśnięcia pedału gazu, zapobiegając cofaniu – jest to szczególnie skuteczne podczas holowania, dając kierowcy czas na przełączenie się z pedału hamulca na pedał gazu bez ryzyka stoczenia się.

Żyje większym życiem, lepiej się prowadzi, pracuje ciężej

Od dostępnej funkcji zdalnego uruchamiania po nieograniczony dostęp oferowany przez tylne drzwi o kącie otwarcia 170 stopni w modelach z przedłużaną kabiną, modele 2011 Chevy Silverado HD żyją większym życiem, lepiej się prowadzą i pracują ciężej. Wnętrza są wyrafinowane, z poprawioną ciszą i dbałością o szczegóły, ale zaprojektowane do pracy. Liczne schowki zapewniają zamknięty dostęp do wszystkiego, od rękawic roboczych po laptopy.

Rzeczywiście, dla wielu właścicieli Chevrolet Silverado HD są mobilnymi miejscami pracy, oferującymi mobilne WiFi, łączność USB, łączność Bluetooth, XM Satellite Radio i system nawigacji. Liczne punkty ładowania umożliwiają jednoczesne działanie wielu urządzeń elektronicznych; a gdy są wyposażone w dostępny system nawigacji, XM NavTraffic oferuje aktualizacje warunków ruchu w czasie rzeczywistym (w wybranych obszarach), co pozwala na planowanie najbardziej efektywnej trasy do miejsca pracy.

Klienci korzystający z zimowych warunków docenią szybki i niezawodny rozruch silnika Duramax 6.6L, z czasem uruchamiania porównywalnym z silnikami gazowymi. Czas cyklu świecy żarowej jest najlepszy w swojej klasie we wszystkich temperaturach, zajmując nie więcej niż 3 sekundy w temperaturach tak niskich jak -20 F (-29 C). Istnieje również funkcja podgrzewania kabiny, która pozwala silnikowi pracować szybciej w niskich temperaturach, aby szybciej ogrzać wnętrze.

A kiedy jesteś w drodze, Chevrolet Silverado HD zabiera cię dalej, nie zatrzymując się. Nowy zbiornik paliwa o pojemności 36 galonów (136 L) jest standardem we wszystkich modelach, a poprawiona efektywność paliwowa układów napędowych umożliwia zasięg wynoszący około 680 mil (1 090 km) z silnikiem Duramax 6.6L. To równoznaczne z wyprawą z Houston do Oklahoma City i z powrotem do Dallas na jednym baku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.