CHEVROLET Silverado Hybrid 2008-2013

CHEVROLET Silverado Hybrid 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Silverado Hybrid 2008-2013

Rewolucja hybrydowa wpłynęła na wszystkie segmenty samochodowe, od małych pojazdów po duże, luksusowe sedany. Do tego grona dołączyły również pickupy.

Mówi się, że nie należy oceniać książki po okładce, a zużycia paliwa po rozmiarze pojazdu. Hybrydowy Silverado z 2009 roku był właśnie takim samochodem. Jego masywna sylwetka, z wysokim przodem i dużą kabiną mieszczącą sześć osób, była typowym pojazdem użytkowym, od którego nie spodziewalibyśmy się niskiego zużycia paliwa. Ładownia z tyłu była na tyle duża, że mogła być wykorzystywana przez fachowców w hydraulice lub w innych wymagających zawodach. To był też ten sam samochód, którym można by było ciągnąć łódź z San Francisco do San Diego. Ale ostatnią rzeczą, jakiej można się było spodziewać, było zobaczenie na nim słowa „Hybrydowy”. I to nie była jedna z tych sztucznych hybryd, które akceptują zarówno benzynę, jak i etanol jako paliwo. To był pojazd z napędem benzynowo-elektrycznym.

Wnętrze przypominało to znane z standardowego Silverado, ale bez miejsca do przechowywania pod tylną ławką. Zajmował je pokaźnych rozmiarów akumulator. Sześciowska tablica instrumentów miała specjalny wskaźnik stanu naładowania i rozładowania. Jako że został zaprojektowany jako ekologiczny pickup, miał sztuczną skórę na siedzeniach oraz wszystkie udogodnienia, które poprawiały komfort podróży na długich dystansach.

Pod maską znajdował się potężny silnik V8, który mógł pracować jako V4 dzięki systemowi dezaktywacji cylindrów. Silnik elektryczny był zintegrowany z przekładnią, co umożliwiało jazdę na czystym napędzie elektrycznym od zera do 30 mph (48 km/h). Co więcej, Silverado Hybrid wciąż potrafił ciągnąć ładunki o wadze do 6200 funtów (2767 kg).

HYBRYDA CHEVROLET SILVERADO 2009 NAJOSZCZĘDZIEJSZĄ W BRANŻY
NAJOSZCZĘDZIEJSZA PALIWOWO PEŁNOJEDNOSTKOWA CIĘŻARÓWKA

LOS ANGELES – Potwierdzając swoje zaangażowanie w rozwiązania paliwowe i przywództwo w segmencie ciężarówek, Chevrolet ogłosił model Chevrolet Silverado Hybrid 2009, pełno-wymiarowy pickup, który osiąga 40-procentową oszczędność paliwa w mieście i 25-procentową poprawę ogólnej wydajności paliwowej. Oczekuje się, że będzie to najoszczędniejszy pickup na rynku, przewyższający dotychczasowego lidera V-8 – niehybrydowego Silverado.

Współpracując z opatentowanym przez General Motors systemem hybrydowym 2-Mode oraz potężnym silnikiem V-8 o pojemności 6,0L, Silverado Hybrid zapewnia wydajną wydajność, jednocześnie zachowując wszystkie możliwości pełno-wymiarowego pickupa. System hybrydowy umożliwia jazdę na prądzie elektrycznym przy niskich prędkościach, co pozwala na oszczędności paliwa, nawet gdy ciężarówka jest w pełni załadowana lub ciągnie przyczepę. Silverado Hybrid może ciągnąć do 6,100 funtów (2,767 kg).

„Silverado Hybrid to najnowszy przykład dziedzictwa innowacji ciężarówek Chevroleta, które sięga 90 lat wstecz, i pokazuje zaangażowanie Chevroleta w rozwiązania paliwowe,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta. „Silverado Hybrid pozwoli osiągnąć wydajność paliwową porównywalną z wieloma małymi i średniej wielkości ciężarówkami wyposażonymi w silniki cztero- lub sześciocylindrowe – wszystko to przy zachowaniu możliwości, jakich klienci oczekują od ciężarówek pełno-wymiarowych Chevroleta.”

Silverado Hybrid trafi do sprzedaży pod koniec 2008 roku i bazuje na nagradzanej platformie Silverado, wprowadzanej w modelu z 2007 roku. Będzie oferowany w wersji Crew Cab; modele 2WD i 4WD. Każdy model jest wyposażony w wykończenie „Pure Pickup” i zawiera szereg popularnych funkcji, w tym system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak, zablokowaną tylną oś oraz pakiet do ciągnięcia przyczep.

„Silverado ma jedną z najszerszych i najgłębszych gam modeli, konfiguracji i możliwości,” powiedział Peper. „Silverado Hybrid zwiększa różnorodność oferowanych modeli, zachowując jednocześnie podstawowe elementy, które sprawiają, że Silverado jest jednym z najlepiej wyposażonych i najbezpieczniejszych ciężarówek na rynku.”

Silverado oferuje poduszki powietrzne w podwójnej strefie oraz poduszki boczne typu curtain; jest też jedyną ciężarówką pełno-wymiarową z pięcioma gwiazdkami w testach zderzeniowych pod kątem bocznych uderzeń.

Szczegóły hybrydy

Wydajność paliwowa Silverado Hybrid wynika z zaawansowanej elektronicznej przekładni zmiennej (EVT) oraz systemu przechowywania energii (ESS) z niklowo-metalowo-wodorkowymi ogniwami o napięciu 300V, które współpracują z standardowym silnikiem benzynowym V-8 Gen IV o pojemności 6,0L z systemem Active Fuel Management (AFM) i technologią późnego zamykania zaworu dolotowego (LIVC). System technologii hybrydowej GM nie tylko umożliwia Silverado uruchomienie i jazdę do 30 mph na samym prądzie elektrycznym, ale również pozwala silnikowi V-8 o pojemności 6,0L działać w bardziej ekonomicznej trybie V-4 przez dłuższy czas.

Dzięki systemowi hybrydowemu 2-Mode, energia elektryczna używana do napędu pojazdu jest generowana przez sam system hybrydowy. Gdy hamulce są wciśnięte lub pojazd zwalnia, silniki elektryczne w systemie hybrydowym wytwarzają energię, która jest przechowywana w akumulatorze o napięciu 300V. Ta zgromadzona energia jest wykorzystywana do poruszania pojazdem, a cykl hamowania regeneracyjnego jest odnawiany.

System hybrydowy 2-Mode zapewnia płynne, niezawodne zasilanie na żądanie w wydajnym opakowaniu. W rzeczywistości, jego silnik elektryczny ma mniej niż połowę wielkości silników w systemach hybrydowych jednego trybu. Ta technologia została opracowana i jest nadal używana w flocie hybrydowych autobusów komunikacji miejskiej w ponad 70 miastach Ameryki Północnej i Europy. Dostosowana do użycia w pojazdach osobowych, system 2-Mode zapewnia oszczędności paliwa tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne – w dużych pojazdach o wysokich możliwościach. Jest to kluczowa część wysiłków GM związanych z różnorodnością energetyczną, które koncentrują się na zmniejszeniu zależności od ropy naftowej, poprawie wydajności paliwowej, redukcji emisji i minimalizacji wpływu samochodów na środowisko.

Dzięki oszczędnościom paliwowym systemu hybrydowego oraz zbiornikowi paliwa o pojemności 26 galonów (98 litrów), Silverado Hybrid ma zasięg na poziomie ponad 500 mil – wystarczająco, by przejechać z San Francisco do San Diego.

Cisza i płynność

Integracja systemu hybrydowego w Silverado jest płynna – bateria znajduje się w podwoziu, pod tylnym siedzeniem – i da się ją zauważyć jedynie przez to, czego brakuje: hałasu.

„Silverado Hybrid jest wyjątkowo ciche,” powiedział Mark Cieslak, główny inżynier pojazdu. „Z perspektywy pasażera, wyrafinowanie systemu hybrydowego jest wyraźnie widoczne w całym doświadczeniu jazdy, a szczególnie w trakcie poruszania się wyłącznie na prądzie elektrycznym.”

Czynniki wpływające na ciche doświadczenie jazdy to:

* Nowy układ wydechowy i rezonator dostosowane do działania systemu Active Fuel Management silnika 6.0L

* Dodatkowe strojenie dolotu silnika w celu zredukowania hałasu wewnętrznego i poprawy jakości dźwięku

* Opony o niskim oporze toczenia P265/65R18, „cicho strojone” w celu zredukowania hałasu drogowego

* Elektrycznie napędzany kompresor klimatyzacji o napięciu 300V redukuje wibracje i pozwala systemowi HVAC schłodzić wnętrze nawet przy wyłączonym silniku benzynowym. Zawiera standardowy system HVAC z trzema strefami

* Elektrycznie napędzany układ kierowniczy o zmiennej pomocy 42V redukuje wibracje i zapewnia poprawę wydajności paliwowej o 0,5 mpg poprzez zmniejszenie strat paraszytowych typowych w hydraulicznych systemach napędzanych paskiem

* Wentylator chłodzący systemu ESS jest strojony w taki sposób, aby był cichy przy niskich prędkościach pojazdu, kiedy mógłby być bardziej słyszalny przez pasażerów

Oprócz cichości, Silverado Hybrid zapewnia również wyjątkową płynność jazdy, dzięki specjalnie stworzonym amortyzatorom dla zawieszenia Z85 i nowemu hydraulicznemu mocowaniu nadwozia. Usytuowane po stronie pasażera podwozia, hydrauliczne mocowanie znacząco poprawia komfort jazdy na autostradzie, szczególnie na nierównych lub wyboistych nawierzchniach.

„Hydrauliczne mocowanie daje znaczną poprawę jakości jazdy,” powiedział Cieslak.

Dodatkowe szczegóły dotyczące Silverado Hybrid obejmują elementy aerodynamiczne. Lekko głębszy przedni dyfuzor powietrza i twarda pokrywa na skrzyni ładunkowej zmniejszają opór powietrza, sprzyjając maksymalnej efektywności. Pokrywa skrzyni ma konstrukcję składającą się z trzech segmentów, co umożliwia łatwe składanie lub demontaż.

Wydajność przyczepowania

Oprócz zwiększonej wydajności paliwowej, elektrycznie zmienna przekładnia Silverado Hybrid zapewnia również ogromne możliwości przyczepowania, poprawiając płynność i jakość jazdy podczas holowania. Napęd elektryczny jest aktywowany do około 30 mph (48 km/h), nawet podczas holowania, co pozwala zaoszczędzić paliwo, gdy ciężarówka ciągnie przyczepę.

„Oprócz dużej płynności, EVT zawsze zapewnia obfity moment obrotowy na wszystkich poziomach RPM do łatwego holowania,” powiedział Cieslak. „Jest to szczególnie przydatne na wzniesieniach, ponieważ większy zakres przełożenia EVT pozwala silnikowi utrzymać optymalne obroty dla płynnej, stabilnej wydajności, bez poszukiwania między wyższymi a niższymi biegami.”

EVT ma funkcję hamowania na wzniesieniach oraz kontrolę zmiany biegów tap up/tap down. Przynosi to korzyści podczas holowania na zakrętach lub wolniejszych drogach, ponieważ wyjątkowo płynne przejścia między biegami eliminują „szok zmiany” momentu obrotowego, który może wystąpić podczas nagłych zmian, takich jak hamowanie lub zwalnianie.

„Ogólna wydajność jazdy, niezależnie od holowania, jest doskonała,” powiedział Cieslak. „Płynność i cisza EVT to wisienka na torcie, która idzie w parze z oszczędnościami paliwowymi.”

Dziedzictwo hybrydowe

Silverado Hybrid 2009 to druga pełno-wymiarowa hybryda od Chevroleta. Poprzednia generacja Silverado była oferowana jako łagodna hybryda, która była szczególnie przydatna dla profesjonalistów jako generator prądu na placu budowy.

Nowy Silverado Hybrid, który korzysta z zaawansowanego systemu hybrydowego GM, odpowiada potrzebom szerszej grupy klientów i wykorzystuje znaczące postępy technologiczne, które zostały osiągnięte od czasu wprowadzenia poprzedniego modelu hybrydowego. Silverado Hybrid dołącza do niedawno wprowadzonego modelu Tahoe Hybrid, który również wykorzystuje system 2-Mode.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.